Strona 1 z 1 [ Posty: 12 ]
Autor
Wiadomość

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 wrz 2012, 22:20
Posty: 2

Witam, czy mogę wprowadzić jedną wartość diet dla krajów europy i polski? Czy będzie to zgodne z przepisami? Chciałbym wprowadzić diety w wysokości 45€, mam relacje PL-D i PL-CZ. Jeżeli można to w jaki sposób, czy wystarczy tylko zmienić warunki umowy czy trzeba zrobić coś jeszcze. Dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam. Rafal


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 lip 2007, 8:58
Posty: 1502
Samochód: DAF 105XF 460
Lokalizacja: Dolnośląskie

możesz wprowadzać i po 50e i nie wymaga to zmian w umowach,ponieważ dieta nie jest wynagrodzeniem

_________________
a nikt ci za darmo nie da!!!


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 sie 2011, 22:06
Posty: 1775
Samochód: XF 105.460
Lokalizacja: STA

Cytuj:
możesz wprowadzać i po 50e i nie wymaga to zmian w umowach,ponieważ dieta nie jest wynagrodzeniem
A właśnie że nie można, bo max wysokość diet jest ustalona przez jakąś ustawę (poszukaj na etransporcie bo tam to czytałem) i jest ustalona dla każdego kraju osobno, z tym że nie może być niższa niż dieta krajowa. Czyli np najniższa krajowa 1160 zł + np. 30 dni po 23 zł= 1850zł, ale nie oszukujmy się... za taką kasę to nikt nie będzie jeździł


Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 lut 2007, 16:06
Posty: 2141
GG: 6845711
Samochód: prawo fotelowiec
Lokalizacja: Gryfino

Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 lip 2007, 8:58
Posty: 1502
Samochód: DAF 105XF 460
Lokalizacja: Dolnośląskie

Cytuj:
Cytuj:
możesz wprowadzać i po 50e i nie wymaga to zmian w umowach,ponieważ dieta nie jest wynagrodzeniem
A właśnie że nie można, bo max wysokość diet jest ustalona przez jakąś ustawę (poszukaj na etransporcie bo tam to czytałem) i jest ustalona dla każdego kraju osobno, z tym że nie może być niższa niż dieta krajowa. Czyli np najniższa krajowa 1160 zł + np. 30 dni po 23 zł= 1850zł, ale nie oszukujmy się... za taką kasę to nikt nie będzie jeździł
coś tam słyszałeś tylko mało dokładnie :lol: jedyne co jest wskazane ustawą to maksymalna wysokość diety dla poszczególnych krajów wolna od podatku,a ile ja będę płacił kierowcy to moja sprawa i jak zechce to i 100e za dzień mogę mu wypłacić,tyle że od kwoty diety,która przekracza limit muszę odprowadzić podatek,ot i tyle (a tak na marginesie to temat jest podpuchą do napinania się :lol: )

_________________
a nikt ci za darmo nie da!!!


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 sie 2011, 22:06
Posty: 1775
Samochód: XF 105.460
Lokalizacja: STA

Cytuj:
coś tam słyszałeś tylko mało dokładnie :lol
Tylko że ja to CZYTAŁEM, ale nie przywiązałem do tego specjalnie uwagi, bo mnie to za bardzo nie interesuje na dzień dzisiejszy. Ty za to umiesz wytykać komuś błędy, ale za to nie umiesz czytać ze zrozumieniem, ot co :mrgreen:


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 wrz 2012, 22:20
Posty: 2

temat nie jest podpuchą, szukam logicznego rozwiązania. Mam 3 kierowców w ruchu międzynarodowym, ich zarobki średnio wychodzą 4tys. do 4,6tys. szukam rozwiązania by zarabiali średnio 600zł-800zł więcej bo na to zasługują. A podstawy nie podniosę bo nie będę płacił większych składek dla złodziei. Czyli można ustalić wysokość jednej diety czy nie?


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 sie 2011, 17:46
Posty: 602
Samochód: cerwone eFHa
Lokalizacja: Wieś Blisko Radomia

Mi tak płacili, ale jak już to rozegrali papierkowo, to nie mam pojęcia.

_________________
"Uwielbiam swój zawód. A kto swojego nie lubi, ten sam sobie winien."
http://kierowniczka.blogspot.com/ - Blog Dziewczyny w Ciężarówce :)


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 lip 2007, 8:58
Posty: 1502
Samochód: DAF 105XF 460
Lokalizacja: Dolnośląskie

Cytuj:
Cytuj:
coś tam słyszałeś tylko mało dokładnie :lol
Tylko że ja to CZYTAŁEM, ale nie przywiązałem do tego specjalnie uwagi, bo mnie to za bardzo nie interesuje na dzień dzisiejszy. Ty za to umiesz wytykać komuś błędy, ale za to nie umiesz czytać ze zrozumieniem, ot co :mrgreen:
za to ja przeczytałem ze zrozumieniem ustawę a że to Ty jej nie doczytałeś (lub masz przypadłość,którą wskazujesz w moim kierunku) to ci wskazałem gdzie tkwi Twoja luka ot i tyle :mrgreen:

_________________
a nikt ci za darmo nie da!!!


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 mar 2009, 15:10
Posty: 544
GG: 0

Cytuj:
temat nie jest podpuchą, szukam logicznego rozwiązania. Mam 3 kierowców w ruchu międzynarodowym, ich zarobki średnio wychodzą 4tys. do 4,6tys. szukam rozwiązania by zarabiali średnio 600zł-800zł więcej bo na to zasługują. A podstawy nie podniosę bo nie będę płacił większych składek dla złodziei. Czyli można ustalić wysokość jednej diety czy nie?

to dołóż im te 600 zł pod stołem i masz problem z głowy


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 sty 2007, 0:22
Posty: 398
Samochód: VO FH 440
Lokalizacja: NS

Cytuj:
A podstawy nie podniosę bo nie będę płacił większych składek dla złodziei. Czyli można ustalić wysokość jednej diety czy nie?
Jeśli miesiąc w miesiąc masz taka samą "podstawę" znaczy ze rozliczasz swych kierowców źle... na wynagrodzenie kierowcy (same godziny) mają wpływ bardzo wiele czyników i
nie ma szans aby każdy miesiąc wychodził tak samo ... a są to :
godziny pracy nocnej
godziny pracy w nd i swięta
godziny nadliczbowe 50%
godziny nadliczbowe 100%
dyżury ...etc.......

a co do naliczania diet dla kierowców za kraj to jest banał...
ale właśnie przyszło mi się zmierzyć z ruchem międzynarodowym ... i jestem w ... . kropce :)
czy ktoś mógł by napisać jak się za to zabrać ... ?

PS. z rozmów z kierowcami i nieraz z szefami mogę śmiało powiedzieć ze z 85% firm
w Polsce rozlicza kierowców źleee...

_________________
Rozliczenie i ewidencja czasu pracy kierowców - delegacje, noclegi, wynagrodzenie.
Odczyt kart kierowcy i tachografów cyfrowych

Nowy Sącz i okolice - Zapraszam :)
DPTacho.pl


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 sty 2007, 0:22
Posty: 398
Samochód: VO FH 440
Lokalizacja: NS

Cytuj:
A podstawy nie podniosę bo nie będę płacił większych składek dla złodziei. Czyli można ustalić wysokość jednej diety czy nie?
Jeśli miesiąc w miesiąc masz taka samą "podstawę" znaczy ze rozliczasz swych kierowców źle... na wynagrodzenie kierowcy (same godziny) mają wpływ bardzo wiele czyników i
nie ma szans aby każdy miesiąc wychodził tak samo ... a są to :
godziny pracy nocnej
godziny pracy w nd i swięta
godziny nadliczbowe 50%
godziny nadliczbowe 100%
dyżury ...etc.......

a co do naliczania diet dla kierowców za kraj to jest banał...
ale właśnie przyszło mi się zmierzyć z ruchem międzynarodowym ... i jestem w ... . kropce :)
czy ktoś mógł by napisać jak się za to zabrać ... ?

Cytuj:
to dołóż im te 600 zł pod stołem i masz problem z głowy
[/quote]

gdyby na to się zgodził był by ...robił by to źle lepiej zrobić wyższą dietę ponieważ:
1.kierowca happy bo dieta nie jest opodatkowana nie musi od tego podatku odwalić itp.
2.pracodawca happy bo "wali" to w koszta zamiast odnieś do "urzędu"

PS. z rozmów z kierowcami i nieraz z szefami mogę śmiało powiedzieć ze z 85% firm
w Polsce rozlicza kierowców źleee...

_________________
Rozliczenie i ewidencja czasu pracy kierowców - delegacje, noclegi, wynagrodzenie.
Odczyt kart kierowcy i tachografów cyfrowych

Nowy Sącz i okolice - Zapraszam :)
DPTacho.pl


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 12 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: