Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
Panowie .... Jaka jest główna różnica ( wada/zaleta): pomiędzy DAF 105 460, a ATe ?? czy ATe mogą być manualu ?
Elder..... wiem czytałem bardzo ładny opis ale to zostaje tylko opis osoby która nie porównuje ATe do normalnej 105tki !!
Co ma wiecej ATe od zwykłej 105 ... czy to jest tylko wersja normalna modelu z dodatkowymi opcjami ?? ( tak jak LImited bleu... white czy inne ?)
Czy warto kupic wersje 105 ATe czy nie !!! o to jest pytanie
Przecież tam jest wszystko napisane. Czytanie ze zrozumieniem się kłania.
Widocznie sam tego nie przeczytałeś ....... bo widocznie nie zrozumiałeś mojego pytania !!!!!
To wszystko co kolega wymienia to są opcje które są tez przy normalnym Dafie 105 ............ ATe to jakie dodatkowe oprogramowanie w SILNIKU i skrzyni biegu , którym celem jest "Advanced Transport Efficiency " = zwiększają ogólną wydajność transportową pojazdów, ale na czym on polega ..... i czy jest dopracowany i nie
AWARYJNY !!!!!!
wiec sam sprawdzilem na stronie DAF, i o to roznica :
"
W ramach programu DAF Advanced Transport Efficiency wprowadzono wiele zmian do bardzo udanego silnika PACCAR MX o pojemności 12,9 litra. Jednostka ta słynie z dużej niezawodności oraz znakomitej wydajności i zajmuje na rynku wiodącą pozycję pod względem oszczędności paliwa. Stanowi wyposażenie popularnych modeli CF85 i XF105 firmy DAF.
Podczas procesu optymalizacji zużycia paliwa pracownicy firmy DAF skupili się przede wszystkim na elementach mających znaczny wpływ na zmianę parametrów pojazdu częściowo obciążonego. Ostatecznie to około 80% przypadków. Wprowadzone w silnikach PACCAR MX udoskonalenia poprawiają zużycie paliwa nawet o 3% i zmniejszają poziom emisji CO2, w zależności od zastosowania.
Obudowany moduł kolektora wydechowego
Firma DAF jest pierwszym producentem samochodów ciężarowych, który stosuje zamknięte obudowy termiczne nie tylko w turbosprężarkach, lecz również w module kolektora wydechowego. Zapewnia to jeszcze lepszą regulację przepływu powietrza dzięki zwiększeniu wydajności układu turbodoładowania oraz spalania.
Nowe tłoki
W modelach silnika MX o mocy 265 kW/360 KM, 300 kW/410 KM i 340 kW/460 KM zamontowano nowe tłoki, które mają lepsze właściwości termiczne i nie wymagają tak intensywnego chłodzenia. Dzięki temu możliwe było zastosowanie mniejszej pompy oleju, zapewniającej maksymalną wydajność i zmniejszającej straty, do których dochodzi na skutek tarcia.
Wtrysk paliwa
Wprowadzono również zmiany dotyczące kąta wtrysku i układu sterującego silnika. Udało się uzyskać niższy poziom emisji spalin, przez co proces spalania jest mniej niekorzystny dla środowiska naturalnego.
"
Wiec mogą być z skrzynia manual 12 biegowa, nie musza miec EEV ......... ani kamer i innych opcji !!!!!