Witam,
prosze o opinie dotyczace ciągników siodłowych pod cysternę ( spożywka), czy warto mieć owiewki/spojlery górne i boczne kabiny ( zamierzam zamówić Dafy 460 SC),
1/ czy pomagaja tak/nie
2/ czy zwiekszaja spalanie tak/nie
Rejestracja:16 sie 2012, 14:41 Posty: 2692
Samochód: F90 19.362
Lokalizacja: SY
Jezeli wysokość cysterny nie bedzie wyzsza niz kabiny lub róznica bedzie wynosic kilka centymetrów wowczas nie ma sensu montowac spojlerów, minimalnie ale wieksza waga,o gałęzie napewno bedzie haczyc i rysowac sie no i kosztuja tez pare złotych, teraz musisz albo porownac inne takie zestawy jak zamierzasz kupic albo zoorientowac sie w poszczegolnych wymiarach jak wysokosc kabiny SC,wysokosc siodla, wysokosc beczki z przodu i ladnie bedziesz mial czarno na białym, z tego co ja tak kojarze to raczej widuje sie zwykle gole kabiny dafa XF SC pod beczkami
_________________ "Zawsze choć przez chwile chciałem jeździć TIRem"
Jesli cysterna będzie miała z przodu zaokrąglone kanty ( przewaznie w EU tylko takie robią ), to spojlery na ciągniku nie będą potrzebne nawet wtedy gdy przedni obrys cysterny będzie większy od obrysu ciągnika.
_________________ ... Tłok w cylinder jebut ! I maszyna idut !
dziekuje za odpowiedzi ... właśnie tak się nad tym zastanawiałem ... a zamówię bez spojlerówbcznych i gornych ale ze spojerami pomiędzy osiami !!
a dotyczące spalanie niektórzy mi mówili ze jak jest duza przestrzeń jak pod cysterna to spojlery powodują zawirowania ...
a tak miedzy nami brzydko wygladaja te ciagniki bez owiewek .... ale liczy sie ekonomia,
Rejestracja:16 sie 2012, 14:41 Posty: 2692
Samochód: F90 19.362
Lokalizacja: SY
Wydaje mi ze z tymi miedzyosiówkami nie straci na wyglądzie, z tego co pamietam w dafie nie mozna ich zalozyc w przypadku najwiekszyhc zbiorników na paliwo (~1500 litrów) gdyż sa one szersze niz te mniejsze..
No i zestaw nie bedzie tak wysoki wiec pare wiaduktów stanie sie przejezdnych nagle
_________________ "Zawsze choć przez chwile chciałem jeździć TIRem"
Wydaje mi ze z tymi miedzyosiówkami nie straci na wyglądzie, z tego co pamietam w dafie nie mozna ich zalozyc w przypadku najwiekszyhc zbiorników na paliwo (~1500 litrów) gdyż sa one szersze niz te mniejsze..
No i zestaw nie bedzie tak wysoki wiec pare wiaduktów stanie sie przejezdnych nagle
dokładnie nie mozna miec najwiekszych kotłow ....ale my czesto jedziemy przez lux srednio co 2700 km, wiec wystarczy. Ale za to ładunki mamy albo na pusto albo full ( do 44 t), wiec zastanawiam sie nad alu felgami ( 150 kg mniej).
Rejestracja:12 lis 2006, 21:41 Posty: 1886
Samochód: Renault Premium / Range T
Lokalizacja: PL-UE
Popatrz na samochody chociażby Pawtransu, Nijman/Zeetank, Orlen Transport, El-Trans (Ci akurat mają spoilery), Annaberg Tranpol, Nijhof-Wassink itd. i wtedy zdecyduj.
_________________ B O B i
Tiry na tory, pociągi na drogi, tory na traktory, traktory do obory.
Popatrz na samochody chociażby Pawtransu, Nijman/Zeetank, Orlen Transport, El-Trans (Ci akurat mają spoilery), Annaberg Tranpol, Nijhof-Wassink itd. i wtedy zdecyduj.
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 7 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę