Strona 1 z 1 [ Posty: 7 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 11 paź 2012, 18:04

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 sie 2012, 12:07
Posty: 7
GG: 8091672
Samochód: Atego 1624
Lokalizacja: Siedlce

Mam taki ciekawy problem. Logistyk ułożył mi trasę w podwójnej obsadzie z małym haczykiem.
Nie wiem jak rozplanować trasę jeśli chodzi o kwestie czasu jazdy i pracy kierowców.

Trasa wygląda tak. Jedziemy w podwójnej obsadzie z Siedlec przez Kraśnik, Zamość, Tarnobrzeg do Dębicy (około 7h czasu jazdy). W Dębicy rozdzielamy się. Drugi kierowca siada na drugie auto (odbiór z warsztatu) i wraca na firmę (6h czasu jazdy) natomiast ja jadę dalej do Rzeszowa (1h jazdy).

Jak zachować się w takim przypadku jeśli chodzi o tachograf.
Jeśli wezmę drugiego kierowcę jako pasażera (pojedyncza obsada + pasażer) czasu jazdy wystarczy mi żeby pokonać trasę. Drugi kierowca siądzie wtedy na drugi samochód "na czysto". Tylko czy wtedy nie będzie potrzebna mu urlopówka (przekroczył 24h bez prowadzenia pojazdu).

Druga opcja to pojechać w podwójnej obsadzie (drugi kierowca przez pierwsze 2h, później zmiana a on jako dyspozycyjny) i w Dębicy on wsiada w drugi samochód i wraca na firmę. Tylko pytanie co z czasem pracy. Czy w przypadku podwójnej obsady z rozdzieleniem kierowców i dalej w pojedynkę obowiązuje czas pracy 21h czy 13h?

Ogólnie rzecz ujmując czy ktoś może mi powiedzieć czy w przypadku podwójnej obsady z rozdzieleniem i dalej w pojedynkę obowiązuje czas pracy z podwójnej czy pojedynczej obsady?

Trzecie pytanie. Czy pod numerem 19111 udzielą mi takich informacji?

Zadzwoniłem na nr 19111 i dowiedziałem się że pod tym numerem on takich informacji nie udzieli i że trzeba dzwonić do regionalnych biur ITD a te telefony są czynne do 15:00. Ewentualnie służba celna ma numer czynny 24h aczkolwiek oni informacje takie mają ale udzielić nie mogą. I jak tu żyć w tym kraju!


Post Wysłano: 11 paź 2012, 19:36
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 wrz 2007, 0:35
Posty: 693
GG: 0
Samochód: wrotki
Lokalizacja: NSZ

Jedzie z toba jako pasazer przez te 7, 8h jazdy, potem wsiada w drugie auto i wraca uwzględniajac czas pracy zaczety od momentu wyjazdu razem z tobą. Inaczej tego nie widzę.W samochodzie robi wydruk i opis, że dojechał z innym kierowcą do swojego pojazdu + urlopówka.


Zresztą skoro piszesz, że powrót zajmie mu 6h a dojazd z tobą do jego pojazdu 7h, to spokojnie się zmieści w 15h pracy.

_________________
NIE-POMPIARZ


Post Wysłano: 11 paź 2012, 22:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 cze 2009, 12:39
Posty: 409
Samochód: Volvo FH
Lokalizacja: Wejherowo

Cytuj:
Jedzie z toba jako pasazer przez te 7, 8h jazdy, potem wsiada w drugie auto i wraca uwzględniajac czas pracy zaczety od momentu wyjazdu razem z tobą. Inaczej tego nie widzę.W samochodzie robi wydruk i opis, że dojechał z innym kierowcą do swojego pojazdu + urlopówka.


Zresztą skoro piszesz, że powrót zajmie mu 6h a dojazd z tobą do jego pojazdu 7h, to spokojnie się zmieści w 15h pracy.

doliczając 45 to już nie tak spokojnie, tylko z lekką paniką :wink:


Post Wysłano: 11 paź 2012, 23:05

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 maja 2012, 22:22
Posty: 22

Cytuj:
Druga opcja to pojechać w podwójnej obsadzie (drugi kierowca przez pierwsze 2h, później zmiana a on jako dyspozycyjny) i w Dębicy on wsiada w drugi samochód i wraca na firmę. Tylko pytanie co z czasem pracy. Czy w przypadku podwójnej obsady z rozdzieleniem kierowców i dalej w pojedynkę obowiązuje czas pracy 21h czy 13h?
Poprawcie mnie, jesli sie myle, ale taki przypadek jest zabroniony. Nie ma mozliwosci rozdzielenia podwojnej obsady - dopiero po odebraniu odpoczynku dziennego.


Post Wysłano: 11 paź 2012, 23:12
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2885
GG: 1
Lokalizacja: Gdynia

a nie można koledze wystawić urlopówki do godziny np 8 rano jak będzie odbierał auto i sie nie pitolić?


Post Wysłano: 15 paź 2012, 11:12
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 mar 2012, 13:12
Posty: 115

Ja bym zrobiił tak. Jedziesz w pojedyńczej obsadzie, on jako pasażer, po dojeździe on ma 9 h jazdy a i ty dolecisz gdzie masz dolecieć. Z tego co pamiętam trasę w podwójnej obsadzie można rozpoczynać oddzielnie ale nie kończyć (jeśli się mylę poprawcie mnie)

_________________
Moje przemyślenia i zdjęcia z tras www.facebook.com/KierowcaBusika


Post Wysłano: 15 paź 2012, 18:46
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 wrz 2007, 0:35
Posty: 693
GG: 0
Samochód: wrotki
Lokalizacja: NSZ

Cytuj:
a nie można koledze wystawić urlopówki do godziny np 8 rano jak będzie odbierał auto i sie nie pitolić?


Nie. Dojazd do pojazdu musisz mieć udokumentowany, więc urlopówkę wystawia się w momencie wyjazdu jako pasażer z drugim kierowcą, dodatkowo na miejscu w pojeździe robi się wydruk i opis wyjasniajacy.

Ostatecznie pozostaje ośle tłumaczenie, że spało się u cioci po imieninach i kolega dowiózł Ci urlopówkę....

_________________
NIE-POMPIARZ


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 7 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 97 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: