Strona 1 z 1 [ Posty: 19 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 15 wrz 2012, 19:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 wrz 2012, 18:43
Posty: 20
Samochód: VOLVO FM7

Witam!

Od kilku dni jestem posiadaczem Volvo FM7 rocznik 2001, 3 osie - ostatnia podnoszona. Całość na poduszkach.
Mam kilka pytań do fachowców z zakresie mechaniki.

Tak jak w temacie osuszacz cały czas przepuszcza. Syka co kilka sekund. Dodatkowo dół osuszacza jest cały w oleju.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/31f ... 522fc.html
Jak to naprawić? Czy tylko wymiana na nowy/regenerowany? Znalazłem na aledrogo firmę która wysyła zregenerowany po oddaniu uszkodzonego. Nasuwa się też pytanie skąd ten olej? Ze sprężarki? A jeśli tak to na jakie naprawy się szykować?

Kolejną rzeczą która chyba szwankuje jest impulsator. Na postoju z wyłączonym zapłonem jak i włączonym wskazówka prędkościomierza wariuje i skacze od 0 do 40. W trakcie jazdy kilka dni temu zaczeło odcinać "paliwo" - auto nie jechało. Pomyślałem że to przez błędna wskazania i go odpiąłem. Pomogło! Oczywiście wskazówka skacze dalej ale nic nie przerywa. Jak to naprawić?
W ogóle to silnik ciągnie tak do około 1800 obr. Czy to normalne? Czy to jakiś tryb awaryjny?
Sorry za amatorskie pytanie ale od niedawna posiadam prawko C.

Czy w tym aucie można ściągnąć kaganiec? Mam to jako specjalistykę więc tacho mnie nie interesuje :twisted:

I ostatnia kwestia dot. podnoszonej trzeciej osi. Na desce mam przycisk na 3 położenia. Wiem, że podnoszę oś jak jeźdżę na pusto. Chodzi mi o pozostałe dwa ustawienia. Skrajne dolne to oś zawsze opuszczona? a środkowe położenie? Oś się podnosi kilka cm od ziemi. Kiedy tak trzeba jeździć?

Ogólnie to będę tu teraz często zaglądał bo od poniedziałku biore się za naprawy dlatego potrzebuje pomocy.
Będę wdzięczny za wszelki sugestie.

Proszę o konstruktywne porady. Pozdrawiam


Post Wysłano: 15 wrz 2012, 22:34
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 sty 2011, 14:24
Posty: 352
GG: 4128224
Samochód: Peugeot 508/MAZDA 2
Lokalizacja: CARLISLE GB/Blatyre SC/Aberdeen SC

sporo pytan jak na jeden post :D

po 1 ) olej w osuszaczu z KOMPRESORA/SPREZARKI !!! do naprawy ( pierscionki na tloku/tlokach zalezne od typu / uszczelka pod glowica z nowa glowica 0 lub wymiany -- po naprawie/wymianie czyszczenie ukladu powietrznego od kompresora az do zbiornikow jak olej w zbiornikach powietrznych oraz naprawa osuszacza ( REGENERACJA OSUSZACZA TO COS CO MOZESZ ZROBIC SAM W KUCHNI NA STOLE :d ( wymiana zestawu elektonagnesow, wymiana zaworu uwalniajacego z uszczelnieniami i kanistra kompletne czyszczenie

po 2 ) rok 2001 analogowy tachograf - najczestsze uszkodzenie to wiazka kabli do impulsatora, po odpieciu wtyczki kable moga dalej byc zwarte i powodowac problemy


po 3) sprawa "kaganca" o ile mi wiadomo to niezaleznie od typu pojazdu i czy go obowiazuja uzywanie tachi czy nie ograniczniki predkosci MUSZA BYC "AKTYWNE" za wyjatkiem pojazdow strazy pozarnej, policji, wojska itp oraz sluzb ratunkowych ...
( tak przynajmniej jest tutaj w GB co do Polskich przepisow to zalecam porade u specjalisty zanim wylaczysz ...

po 4 ) os podnoszona przelacznik w gore os na stale u gory, przelacznik w dol os na stale w dole polozenie srodkowe powinno podniesc lub opuscic os w zaleznisci od obciazenia osi napedowej ( zaladowania )


pozdrowienia

_________________
I ZYCIE SIE TOCZY DALEJ ...


Post Wysłano: 16 wrz 2012, 3:12
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Cytuj:
sporo pytan jak na jeden post :D

po 1 ) olej w osuszaczu z KOMPRESORA/SPREZARKI !!! do naprawy ( pierscionki na tloku/tlokach zalezne od typu / uszczelka pod glowica z nowa glowica 0 lub wymiany -- po naprawie/wymianie czyszczenie ukladu powietrznego od kompresora az do zbiornikow jak olej w zbiornikach powietrznych oraz naprawa osuszacza ( REGENERACJA OSUSZACZA TO COS CO MOZESZ ZROBIC SAM W KUCHNI NA STOLE :d ( wymiana zestawu elektonagnesow, wymiana zaworu uwalniajacego z uszczelnieniami i kanistra kompletne czyszczenie
Tomasz nie strasz człowieka. Tu polska, tu się jeździ za złotówki a w w/w przypadku wymienia lub regeneruje kompresor, naprawia podstawę osuszacza, jak jest nagar to piaskuje przewód i na koniec 5l płynu do płukania układu w zbiorniki i spuszczać odkręcając korki klucz 27 lub 30.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 16 wrz 2012, 8:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 wrz 2012, 18:43
Posty: 20
Samochód: VOLVO FM7

Dzięki za szybką odpowiedź! :)

ale muszę jeszcze dopytać ...

pkt. 4 - czyli użytkując auto najlepiej chyba samemu decydować kiedy opuszczać oś zwłaszcza,
że będę jeździł pusto/pełno :?: To, że oś opada po wyłączeniu zapłonu to normalny objaw :?:

pkt. 3 - też wiem, że mają być ograniczniki no i chyba niech tak zostanie. Pozostaje kwestia obrotów w tym silniku do 1800 ciągnie to normalne?

pkt. 2 - czyli zacząć od skrzyni, ściągnąć peszla i dokładnie sprawdzić wiązkę aż do :?:
może jakiś schemat by się znalazł :wink:

pkt. 1 - regeneracja kompresora polega na wymianie tylko pierścieni i uszczelki pod głowiczką :?:
czy lepiej gdzieś oddać do kogoś kto się tym zajmuje :?:
podstawa osuszacza ok zrozumiałem zdjąć i powymieniać co trzeba.
Pytanie o ten zbiornik nad podstawą :?: Tam jest absorbent :?: Wymienia się na nowy :?:


Post Wysłano: 16 wrz 2012, 22:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 sty 2011, 14:24
Posty: 352
GG: 4128224
Samochód: Peugeot 508/MAZDA 2
Lokalizacja: CARLISLE GB/Blatyre SC/Aberdeen SC

ad 1 ) - zgaduje ze masz osuszacz typ HALDEX :D ( nie mam danych VIN zeby sprawdzic na 100% ) kanister z granulkami masz na gorze pod pokrywa 4 srubki M8 nasadka 15 --NIE ZAPOMNIJ SPUSCIC POWIETRZA Z UKLADU PRZED ODKRECANIAM !!! ) kanister plastykowy wymienia sie nie rozbierajac, a zbiornik pod osuszaczem ok 2.5 ltr ma tylko powietrze ( czasami olej z kompresora :D lub wode :D ) i sie tylko oproznia i myje osuszacza typu HALDEX sie NIE KALIBRUJE ...
co do kompresora to podstawowa wiedza mechaniczna wystarcza na zregenerowanie samemu to jak taki niekompletny silniczek z motocykla z 1 lub dwoma cylindrami ...
wymontuj wkrec w imadlo , zdejmij glowice obejrzyj co i jak wyczysc i powymieniaj tylko zuzyte czesci (( zalecam pelny zestaw naprawczy glowicy z nowa glowica gdyz zaworki bezpowrotne glowicy to najczestsza przyczyna niedomogow kompresora )) dokrecanie glowicy sila naciagu srub i kolejnosc powinienes miec w ulotce z nowa glowica jak nie to pamietam ze pisalem w ktoryms z postow

ad 2 ) - Obrazek
to schemat wiazki tacho powinno pomoc :D

ad 3 ) - nie wiem jaki masz typ silnika pompy i oprogramowania bo nie podales VIN wiec ??????

ad 4) - tak w wersji 1 zawor osi podnoszonej musi miec 24v ( tzn zaplon ) innaczej opada

pozdrowienia

ps od kiedy luksz awansowal na moderatora ?? cos chyba mnie umknelo :D

_________________
I ZYCIE SIE TOCZY DALEJ ...


Post Wysłano: 18 wrz 2012, 11:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 wrz 2012, 18:43
Posty: 20
Samochód: VOLVO FM7

Wielkie dzięki kolego za pomoc. Ogólnie to auto ma trochę błędów w komputerze ale na razie muszę uporać się z mechanicznymi elementami. Auto ma zabudowę specjalistyczną i tam też różne kwiatki powychodziły także sukcesywnie będę wszystko robił a z forum czerpał wiedzę. Z Twoją pomocą oczywiście bo widzę że lubisz pomagać. Naprawdę wielki szacun! VIN to YV2J4DGC41A537701. Jaka jest cena zestawów naprawczych sprężarki i podstawy osuszacza? Serwis się kłania czy może jakieś sprawdzone firmy? Oczywiście w PL.


Post Wysłano: 21 wrz 2012, 10:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 wrz 2012, 18:43
Posty: 20
Samochód: VOLVO FM7

no dobra kompresor i osuszacz wymontowany
rozumiem że wszystko ładnie umyć w ropie?
co z tym nagarem na tłokach? też dokładnie umyć?
jestem na etapie poszukiwań zestawów naprawczych do kompresora i osuszacza. Pytanie: czy ten element który jest na zdjęciu osuszacza, okrągły pod plastikowym pierścieniem trzeba wymienić? mocno siedzi i nie wiem jak się do niego zabrać. wycisnąć na siłę? z drugiej strony ma metalowy króciec
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Post Wysłano: 22 wrz 2012, 16:39
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Jak tak leje sprężarka to pierścienie do wymiany, daj sobie spokój z nią i szukaj drugą po regeneracji najlepiej na wymianę to ci najtaniej wyjdzie

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 23 wrz 2012, 20:09

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 wrz 2012, 18:43
Posty: 20
Samochód: VOLVO FM7

gdzie szukać sprężarek po regeneracji?
jakaś konkretna firma? dasz jakiś namiar?


Post Wysłano: 23 wrz 2012, 20:44
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Popytaj np w inercarsie czy suderze, sam tak robiłem z sprężarką od volva. Nie pamiętam który to był sklep/warsztat bo na warsztacie robiłem sprężarkę w volvie

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 23 wrz 2012, 20:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

p.Tokarz z Mielca tel.502304338
zadzwoń podaj typ sprężarki powinien iec na wymianę regenerowana.
bywa na giełdach w słomczynie w niedzielę i w sobotę gdzieś na południu, wiem że jest również możliwość przesłania przez kierowce PKS, ale to juz sam dogadaj szczegóły.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 23 wrz 2012, 22:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 paź 2011, 22:50
Posty: 535
GG: 0

Firma Moto-Remo w Ilawie


Post Wysłano: 12 paź 2012, 20:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 wrz 2012, 18:43
Posty: 20
Samochód: VOLVO FM7

Witam ponownie!

Uporałem się z kompresorem i osuszaczem.
Kupiłem zestawy naprawcze oraz pierścienie i dziś uruchomiłem auto no i pojawiły się problemy z uciekającym powietrzem
być może było tak wcześniej ale nie zauważałem tego przez syczący osuszacz.
Kompresor dość szybko nabił powietrze.
Na wskaźnikach ciśnienia pokazuje 1-niecałe 8 a na 2-prawie 10
Wskaźnik powietrza poduszek około 12
Po naciśnięciu pedału hamulca wskazania w ciągu około 30 sekund spadają poniżej 7 i włączają się kontrolki!
Po puszczeniu ciśnienie wraca w miarę szybko do normy. Około minuty.
Ponadto słychać wyraźne syczenie w okolicach tylnej osi.
Domyślam się że tak być nie powinno i tam szukać nieszczelności lecz gdzie dokładnie?
Dodatkowo z lewej strony silnika (strona kierowcy) ucieka powietrze. Nie słychać tego oczywiście gdy pracuje silnik.
Po wyłączeniu nadal syczy.
Proszę o podpowiedzi jak się pozbyć ubytków powietrza


Post Wysłano: 12 paź 2012, 20:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 paź 2009, 19:00
Posty: 277
GG: 9151637
Samochód: MOBILNE SERWISY
Lokalizacja: KATOWICE

Membrana siłownika hamulca puściła, niech ktoś naciśnie hamulec i posłuchaj dokładnie z której strony ucieka

_________________
MOBILNE SERWISY SAMOCHODOWE NATYCHMIASTOWE WYJAZDY NOWA STRONA : http://WWW.LEKRE.PL
Filmy z mobilnego serwisu:
https://www.youtube.com/watch?v=SiZi54F ... el&list=UL
NAPRAWY INSTALACJI ELEKTRYCZNYCH KOMPUTEROWA DIAGNOSTYKA
REGENERACJA ZAWORÓW APM (EL1100) ECAM APS


Post Wysłano: 12 paź 2012, 20:36

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 paź 2011, 22:50
Posty: 535
GG: 0

Cytuj:
Domyślam się że tak być nie powinno i tam szukać nieszczelności lecz gdzie dokładnie?
Szukaj dokladnie tam gdzie leci.
Cytuj:
Proszę o podpowiedzi jak się pozbyć ubytków powietrza
Jedyny sprawdzony sposob to uszczelnienie wyciekow.


Post Wysłano: 12 paź 2012, 20:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 wrz 2012, 18:43
Posty: 20
Samochód: VOLVO FM7

no własnie też mi się wydaje że coś z siłownikiem tylko, że sam jestem :?
będę musiał kobite poprosić...

czyli siłownik do wymiany czy do naprawy? zestaw naprawczy itd?

a co z tymi nierównymi ciśnieniami?


Post Wysłano: 12 paź 2012, 20:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 wrz 2012, 18:43
Posty: 20
Samochód: VOLVO FM7

krótko mówiąc tam gdzie ucieka powietrze to rozkręcać wymieniać naprawiać itd...

to jeszcze takie pytanie: czy przy wciśniętym pedale hamulca może gdziekolwiek syczeć/uciekać powietrze :?:


Post Wysłano: 12 paź 2012, 20:49
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
to jeszcze takie pytanie: czy przy wciśniętym pedale hamulca może gdziekolwiek syczeć/uciekać powietrze
Nie

Zawsze możesz wziąć kawałek rurki/listewki jednym końcem rurki wdusić pedał hamulca a drugim końcem zaprzeć o kierownice lub fotel i kobieta nie będzie ci do tego potrzebna :mrgreen:

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Ostatnio zmieniony 13 paź 2012, 7:04 przez MAN, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 12 paź 2012, 21:11

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 wrz 2012, 18:43
Posty: 20
Samochód: VOLVO FM7

no faktycznie może być deska... :lol:

no dobra to w poniedziałek klucz w dłoń i do roboty
a teraz relaksssss :>


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 19 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: