Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 sty 2011, 14:24
Posty: 352
GG: 4128224
Samochód: Peugeot 508/MAZDA 2
Lokalizacja: CARLISLE GB/Blatyre SC/Aberdeen SC

jezeli kolega zamierza przejechac pol europy zaladowana naczepa ( i z blizej nie znanych mi przyczyn nie moze/nie chce naprawic ukladu hamulcowego zanim zaladuje naczepe !!! ) bezpieczniejszym rozwiazaniem jest odlaczenie (( rozregulowanie grzechotki/zacisku, odlaczenie cylindra ((skrecenie sprezyny cylindra )) hamulcow danego kola )) pod warunkiem ze lozysko jeszcze jest w dobrym stanie .... abs/ebs oczywiscie nie bedzie dzalal z wszystkimi konsekwencjami np. madnat w razie kontroli, blokowanie kol przy gwaltownych hamowaniu ale .... naczepa bedzie na 6 a nie na 4 kolach bardziej stabilna i nie przeciazy zawieszenia unikajac kosztownych dodatkowych napraw ....

ja bym sprobowal sprawdzic co nie tak i ewentualnie naprawic Francja to nie BOLIWIA czy SYRIA w czasie wojny tam tez sa warsztaty ewentualny brak jezyka hmmm da sie pokazac nawet palcem ze z kolem cos nie tak a koszta.... co coz a jakie sa koszta jak przewroci naczepe lub spowoduje kolizja i ktos bedzie ranny lub zginie ???

_________________
I ZYCIE SIE TOCZY DALEJ ...


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 sty 2012, 14:36
Posty: 402
Samochód: 105
Lokalizacja: RKL

W krone "patyka" mam na ostatniej osi. A gdyby tak odkręcić pręt od "patyka" który idzie od zaworu podwiązać go do ramy sznurkiem lub drutem w tej samej pozycji co był,o ile jest na środkowej osi umieszczony.

_________________
Wolę być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem, więc zanim się najeb**emy, proponuję się napić.
Chcesz zarobić kasę na fejszczbuku? Wejdź w opcje, usuń konto i weź się k**** za robotę...
Nie zażywam viagry, a każdy mi mówi że z dnia na dzień, coraz to większy ch*j jestem dla wszystkich.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

To jest głupota podnosić oś na pasach, wyjąć klocki i załamać przewódy od siłownika.

Ja po zdrowym ognisku usprawniałem przyczepę lohre do jazdy, przejechała tak 700km bez hamulców na przyczepie z ładunkiem i na jednej osi, i nikt nie zginą. A miejscami szofer szedł do odcinki :mrgreen:

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 sty 2011, 14:24
Posty: 352
GG: 4128224
Samochód: Peugeot 508/MAZDA 2
Lokalizacja: CARLISLE GB/Blatyre SC/Aberdeen SC

Cytuj:
...Ja po zdrowym ognisku usprawniałem przyczepę lohre do jazdy, przejechała tak 700km bez hamulców na przyczepie z ładunkiem i na jednej osi, i nikt nie zginą. A miejscami szofer szedł do odcinki :mrgreen:
z calym szacunkiem Lukasz ale twoje przechwalki co to nie "" naprawiles"" na drodze przpomonaja mi przechwalki 15 latka pomijam mertoryczne podstawy takich ""napraw"" ale pisanie przez MODERATORA takich komentarzy i propagowanie NIEBEZPIECZNYCH napraw na forum to staje sie w Twoim przypadku czyms normalnym !! ...
zgadzam sie z komentrzem ze moze nic sie nie stanie .. jak na wojnie nie kazdy pocisk zabija .. ale jak juz to jest to nieodwracalne ..
nie moge uwierzyc ze nie potrafisz zrozumiec ze nie kazda awarie da sie usunac na drodze czasami pojscie "na skroty " jest zbyt ryzykowne i auto poprstu sie holuje do warsztatu a nie przymyka oko na przepisy bezpieczenstwa i zaglusza zdrowy rozsadek stwierdzeniem pewnie nic sie nie stanie

mam nadzieje ze zmienisz nieco ton swoich porad i zaczniesz doradzac jak naprawic i bezpiecznie uzytkowac ciezki sprzet a nie jak guma do kaleson zatrzymac zaladowana naczepe ... masz warsztat i sporo wiedzy i umiejetnosci troche dumy z tego a wielke wiecej ludzi bedzie traktowac |Cie z szacuniem

ps mam nadzieje ze sie nie obrazisz za oschly komentarz jestem po prostu szczery ..

_________________
I ZYCIE SIE TOCZY DALEJ ...


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 paź 2011, 22:50
Posty: 535
GG: 0

wszystko sie uda tak jak pisze tszpak pod jednym warunkiem - ze trzyma hamulec a nie lozysko


Cytuj:
Cytuj:
hmm leżałem pod firanami krone,fliegl,schmitz,kogel i w kazdej czy to SAF czy BPW "patyk" był na srodkowej osi...
No widzisz niema reguły na to, w kontenerówce jest na ostatniej osi. osie SAF
W furgonie na SAFie (Kogel) też na ostatniej osi.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6017
Samochód: Volvo FH

Jak i w wywrotce na safie.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sty 2010, 18:03
Posty: 477
GG: 0

Witam
Kolega dzisiaj wrocił z Francji z Tą uniesioną ośką. Nie było po drodze problemów naczepa nie blokowała kół. Na powrocie targał ok. 4 tony ładunku wiec nie było tragedii


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Kiedyś nie było ABS i jakoś transport żył odepnij kabel ABS i po problemie :wink: unikaj gwałtownego hamowanie to nie zablokujesz kół :wink:

_________________
MAN


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
Kiedyś nie było ABS i jakoś transport żył odepnij kabel ABS i po problemie :wink: unikaj gwałtownego hamowanie to nie zablokujesz kół :wink:
Cytuj:
Witam
Kolega dzisiaj wrocił z Francji z Tą uniesioną ośką. Nie było po drodze problemów naczepa nie blokowała kół. Na powrocie targał ok. 4 tony ładunku wiec nie było tragedii

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
Kiedyś nie było ABS i jakoś transport żył odepnij kabel ABS i po problemie :wink: unikaj gwałtownego hamowanie to nie zablokujesz kół :wink:
Tylko kiedyś siła hamowania była regulowana mechanicznie, czy to ręcznie wajchą lub poprzez ciśnienie powietrza w poduszkach.
W dzisiejszych czasach siła hamowania jest regulowana elektrycznie/elektronicznie, gdy nie działa ABS/EBS to siła hamowania jest maksymalna i przy pustej naczepie jak byś nie hamował to i tak blokuje koła. Nie raz to przerabiałem gdy padł sterownik ABS firmy Haldex :lol: w naczepie

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6017
Samochód: Volvo FH

Cytuj:
Witam
Kolega dzisiaj wrocił z Francji z Tą uniesioną ośką. Nie było po drodze problemów naczepa nie blokowała kół. Na powrocie targał ok. 4 tony ładunku wiec nie było tragedii
No i wrócił,. A co to się miało nie dziać, koła się miały zablokować, miała sie nie poziomować i Bóg wie co jeszcze. A kolo wsiadł, i dopalił do domu.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 paź 2011, 22:50
Posty: 535
GG: 0

Dlaczego ktos usuwa moje posty w tym temacie?? Co to jest?? Kolko wzajemnej adoracji osob bez wiedzy i doswiadczenia?? Bo nie rozumiem.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 maja 2007, 17:40
Posty: 2084
GG: 1
Samochód: Jelcz 105 ;P
Lokalizacja: DK94

O ile dobrze kojarzę bezpodstawne cwaniakowanie zawsze było usuwane....

_________________
Wysłano z budki telefonicznej...

Za Roburem wszyscy sznurem...


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 paź 2011, 22:50
Posty: 535
GG: 0

Cytuj:
Cytuj:
Witam
Kolega dzisiaj wrocił z Francji z Tą uniesioną ośką. Nie było po drodze problemów naczepa nie blokowała kół. Na powrocie targał ok. 4 tony ładunku wiec nie było tragedii
No i wrócił,. A co to się miało nie dziać, koła się miały zablokować, miała sie nie poziomować i Bóg wie co jeszcze. A kolo wsiadł, i dopalił do domu.

A to co to jest?? Post blizniaczy do mojego a jakos nikt nie usuwa. O co tu chodzi?? Kogos moja wiedza boli??


Ostatnio zmieniony 15 paź 2012, 19:12 przez MechanikSochaczew, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Dobra nie drapać sie wszechwiedzący napinacze bo warnami sypne...

Co do wypracowań na temat bezpieczeństwa moim zdaniem przeginają niektórzy, każdy wie co robi.

Zamykam!

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: