Rejestracja:04 mar 2005, 13:02 Posty: 187
GG: 6339605
Samochód: STAR 244 GBA Pożarniczy
Lokalizacja: Pawłowice Śląskie
a wiec tak modele JELCZ 315,316/317 -lata 70-te początek
Jelcz 318i 328 to były tylko prototypy,nie były produkowane seryjnie
natomiast rodzina 320,to już lata 80-te ich początek
_________________ Z wojskowym pozdrowieniem CZOŁEM
Proszę o pomoc w ustaleniu przyczyn w trudnościach z odpaleniem jelcza 315 w OSP, otóż trzy tygodnie temu został wyczyszczony filtr i odstojnik(przy pompce), po tygodniu "zagadał" normalnie, a wczoraj już kręcił, tylko bez efektu,gdzie szukac???
_________________ Powyższy post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podania przyczyny.
Rejestracja:13 maja 2008, 22:32 Posty: 1482
GG: 6330420
Samochód: CLK Black Series
Lokalizacja: Warszawa
Cytuj:
Proszę o pomoc w ustaleniu przyczyn w trudnościach z odpaleniem jelcza 315 w OSP, otóż trzy tygodnie temu został wyczyszczony filtr i odstojnik(przy pompce), po tygodniu "zagadał" normalnie, a wczoraj już kręcił, tylko bez efektu,gdzie szukac???
Możliwe, że cofa się jemu paliwo bądź też układ słabo odpowietrzony.
_________________ Cichanos und Gibon Internationale Spedition u. Logistik GmbH & Co. KG, Hamburg (D) member.
Wczoraj znów się powtórzyło,trzeba była "samostartu"żeby zagadał, ale jak wyjechaliśmy zatankowac(trzeba było),to dam sobie ręke urżnąc koło samej D..., że na budziku było niecałe 100 Km/godz, a w lusterku odchodziła scania...(mina szofera BEZCENNA)
_________________ Powyższy post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podania przyczyny.
Koledzy !!! poszukuje zdjec lub najlepiej lkalizacji jelcza 317 ciagnika siodlowego wraz z naczepką cysterna spozywcza do mleka 18000 litrow,prosze o pomoc lub jakies wskazówki... pozdro.
Oczywiście jakieś wskazówki dotyczące lokalizacji tej mojej pamiątki z dziecinstwa...lub jakies fotki jesli moze ktos kiedys gdzies widzial to auto...prosze o pomoc,juz spory czas szukam tego jelonka...
Rejestracja:12 lis 2007, 23:12 Posty: 29
Lokalizacja: Manchester UK
Prawdopodobnie Libia - lata 80. Jelcz 315 z przyczepą i 316 z przyczepą. I prawdopodobnie Steyr 1490 z naczepą wywrotką - 7:22 i 15:47 Steyr 1490 z naczepą.wywrotką.
Co do przyczep to pamiętam naczepy ZREMB dwuosiowe na bliźniakach o ładowności 8, 10 i 12 ton.
Te o ładowności 10 ton były dedykowane Kamazom, a te 12 ton stosowano w Jelczach eksportowych. Pamiętam wozy z silnikami MAN zblokowane z 6 biegowymi skrzyniami, gdzie ładowność zestawu miała 20 ton (samochód 8 ton, przyczepa 12).
Rejestracja:03 paź 2012, 12:56 Posty: 7
Samochód: Star 266
Standardowa skrzynia biegów serii 300 to "nieszczęsna" 5 biegowa (z legendarną już zakleszczającą się jedynką) - polskiej konstrukcji. Wszechobecnie montowana do wszystkich Jelczy: skrzyniowych, wywrotek, ciągników siodłowych, zarówno do silników wolnossących jak i turbo. Dla skomplikowania sprawy: w skrzyniowych i ciągnikach siodłowych oddzielona od silnika wałkiem pośrednim, w wywrotkach zespolona bezpośrednio z silnikiem. Po zakupie przez FPS (Fabryka Przekładni Samochodwych w Tczewie) na początku lat 70-tych licencji ZF na skrzynie biegów (4,5,6,12-biegowe) na życzenie odbiorcy montowano skrzynie 6 i 12 biegowe. W praktyce (jak to za komuny) wszyscy krajowi odbiorcy brali najtańszą wersję czyli dotychczaswoą piątkę - odstępstwem były wozy bojowe straży pożarnej (silnik turbo ze skrzynią ZF 6 biegów). W latach 70-tych sprzedano duże partie Jelczy do NRD i Jugosławii najczęsciej w kofiguracji: silnik turbo, skrzynia ZF 6 biegów lub z multilikatorem czyli 12 biegów. Szczegónie w NRD były to wówczas popularne samochody do obsługi tras międzynarodowych (316 trzyosiowe z przyczepą, z podwyższaną kabiną - niestety nie udało mi się ustalić kto był producentem tych podwyższeń). Dopiero od połowy lat 80-tych "nieśmiało" w Polsce zaczęły pojawiać się Jelcze 325DH z silnikami turbo i skrzynią ZF 6 biegów. Oczywiście jak to za komuny stwierdzono że owe 40 koni więcej niż w wolnossącym wraz z lepiej zestopniowaną skrzynią biegów to taki wzrost potencjału samochodu że zwiększono ładowność przyczepy z 10 ton do 11,5. Z ciekawości wolnossące Jelcze serii 300 z 5 biegową skrzynią produkowano jeszcze na początku lat 90-tych czyli poza drobnymi zmianami (grubsza rama, hamulec postojowy pneumatyczny, sprzęgło sterowane hydrualiczne, itp) niezmiennie przez 25 lat!
Rejestracja:26 gru 2012, 13:55 Posty: 17
Samochód: Man f2000
Ogólnie nie są to wspaniałe konstrukcje,ale co do tego sprzęgła wspomaganego hydrauliką to pełen podziw .Nie jezdziłem nigdy samochodem w którym tak lekko chodzi sprzęgło.
Czesc.Przypadkowo znalazlem ta strone.uwazam ze jest ciekawa, szczegolnie ze dotyczy mojej przeszlosci.Jezdzilem Jelczami-rozne typy od 1976-86.
Mam ogromne doswiadczenie,szczegolnie ze w tamtych czasach w PKS-ie naprawy czesto wykonywalo sie samemu.
Jelcz np.315,316,325 nie mial zadnej tajemnicy dla mnie.
Widzialem kilka zapytan o Jelcza z podwyzszona kabina.Otoz ja mialem ztaka kabina.
Wiem ze pomiedzy 77-81 rokiem byl to jedyny Jelcz na Polskich drogach z taka kabina.
Kabine ta dostalem z zakladow remontowych w Radzyniu,a po remoncie w Zawierciu
zostala ona zalozona tam na mojego Jelcza.
Kabiny te byly montowane na wozy ktore jezdzily w TIRze,ale bylo ich wyprodukowanych b.malo.Kabina byla podwyzszona od polowy dachu do konca dachu.
Mozna bylo tam swobodnie stanac.Miala 2 lezanki starego typu z rama i pasami.
Wszystko inne bylo typowe dla kabin z 315.
Rejestracja:12 sie 2011, 21:34 Posty: 55
GG: 0
Samochód: superB
Temat jest prosty i klarowny, co powiecie o jelczu-dźwigu 325, na szybie ma napisane niedotarty, od pierwszego właściciela na czarnych blachach, z przebiegiem 22000 km zrobionym na dojeździe pod bocznicę? Stan ramy itp idealny, stan blacharki kabiny kiepski, silnik pali zawsze od pierwszego obrotu wału? Posiadam takiego przez przypadek i chyba myślę, że to perełka na skalę Polski .
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 2 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę