Strona 1 z 1 [ Posty: 15 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 24 lis 2012, 19:12
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 wrz 2008, 21:48
Posty: 539

witam
żeby nie tworzyć nowego tematu to już tu zapytam.
mianowicie, ostatnio zdarza się że bieg 2/3/ mi wypada.
przykładowo ruszam dwójka wrzucam trójkę ciągnę go na obrotach i bach obroty na ful , tak jak by kołem ślizgło (takie pierwszy raz miałem wrażenie bo całym autem szarpło) i biegu nie ma...
a dziś to nawet na zakręcie takim ostrzejszym , wychodzę już z niego była 5tka i przy dodaniu gazu wyskoczyła..
co to może być?
(dodam że te sytuacje czy na pusto czy na pełno , się zdarzały i na płaskim równym asfalcie, nie po jakiś padołach)

odnośnie spalania, to wymieniali teraz zbiornik, także będę widział co się dzieje jak spalę i przelicze..
coś jak by trochę mocy łapał więcej , ale dalej rzadki jest jak.....
jest drugi taki sam man, to idzie sporo lepiej...
dla przykładu ;jak ktoś jeździ to kojarzy na pewno , górka w Parkoszu za Pilznem w kierunku dębicy (tam gdzie inspekcja stoi) to jak się rozpędze do niej do 8paru km/h to tam gdzie 2pas sie zaczyna to już mała 5tka i 25km/h jadę :D


Post Wysłano: 24 lis 2012, 22:53
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Cytuj:
witam
żeby nie tworzyć nowego tematu to już tu zapytam.
Nie masz chyba zamiaru wszystkich swoich postów na forum pisać w jednym temacie, utworzyłem nowy temat w odpowiednim dziale.



Co do twojego problemu

Jak wyskakuje ci 2/3 to i 6/7 powinno robić to samo, Jak idzie przebijanie niska, wysoka ?

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 24 lis 2012, 23:10
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 wrz 2008, 21:48
Posty: 539

hymm tak jak teraz pomyśle to chyba 6tka wypadła a nie 5tka tak jak napisałem (jeżeli chodzi o dużą skrzynie) bo na dolnej 2/3
a z małej na dużą albo trzeba powoli zmieniać albo przygazować bo dam 4, szybko 5 i nie wejdzie.


Post Wysłano: 24 lis 2012, 23:44
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Reduktor do naprawy lub uszczelniacz na tłoku od przebitki, nie zgrzyta przy schodzeniu z dużej na małą ?

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 25 lis 2012, 0:02
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 wrz 2008, 21:48
Posty: 539

zgrzytać nie zgrzyta ale widzę coraz częściej wyskakują te biegi.zwłaszcza gdy ostrzej się przyciśnie, to wtedy wyskoczy.


Post Wysłano: 25 lis 2012, 8:28
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Z piątym biegiem to typowe w tych skrzyniach jak za szybko chcesz włączyć to nie wchodzi po przełączeniu z dolnej na górną skrzynie

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 25 lis 2012, 10:55

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 lip 2012, 14:22
Posty: 69
GG: 8819481
Lokalizacja: LUBELSKIE BEŁŻYCE

Ale wyrzuca lewarek z biegu czy coś się rozłącza?


Post Wysłano: 25 lis 2012, 11:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 wrz 2008, 21:48
Posty: 539

lewarek zostaje na swoim miejscu.
wrażenie jest takie jak by poprostu się coś rozłączało.
bo biegi (tak mi się wydaję po moich doświadczeniach z innymi autami, np premium) wypadała 8ka ale na dołkach, i jak był bieg ale jechało się bez gazu,pod obciążeniem nie wypadła.
tu jest na odwrót, pod obciążeniem w pewnym momencie ginie bieg.


Post Wysłano: 25 lis 2012, 11:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 lip 2012, 14:22
Posty: 69
GG: 8819481
Lokalizacja: LUBELSKIE BEŁŻYCE

I co musisz zrobić żeby zaczęło znowu jechać


Post Wysłano: 25 lis 2012, 12:09
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 wrz 2008, 21:48
Posty: 539

sprzęgło , luz i jeszcze raz wrzucić bieg i jedzie;)

zauważyłem też że czasem się klinuje skrzynia , między dużą a małą skrzynią.
przykładowo, przebije z dużej na małą i nie ma możliwość wrzucenia ani 3/4 na małej.
trzeba przebić duża/mała/duża/mała i "puści"


w ogóle coś widzę siada ta skrzynia...ale najbardziej to wypadanie mnie denerwuje.


Post Wysłano: 25 lis 2012, 13:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 lip 2012, 14:22
Posty: 69
GG: 8819481
Lokalizacja: LUBELSKIE BEŁŻYCE

To na pewno reduktor rozłącza ma retarder?


Post Wysłano: 25 lis 2012, 14:11
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
sprzęgło , luz i jeszcze raz wrzucić bieg i jedzie;)

zauważyłem też że czasem się klinuje skrzynia , między dużą a małą skrzynią.
przykładowo, przebije z dużej na małą i nie ma możliwość wrzucenia ani 3/4 na małej.
trzeba przebić duża/mała/duża/mała i "puści"


w ogóle coś widzę siada ta skrzynia...ale najbardziej to wypadanie mnie denerwuje.
Ten sam problem miałem jak drugą skrzynie zamontowałem. Masz problem z zaworem górna/dolna skrzynia na wybieraku.
Zawór się zacinał i nie przełączał do końca przez to nie można było czasem przebić lewarka i gdy silnik ciągnął rozłączało napęd. Tłok od górnej/dolnej skrzyni nie przesuwał się do końca. Odkręć zawór od wybieraka i w środku masz dwa kołki co łączą zawór z wybierakiem na końcu kołka jest taka metalowa kulka wprasowana w kołek i u mnie ta kulka wypadała z tego kołka. Awaryjnie podłożyłem jedno groszówkę między kołek a grzybek w zaworze odpowiedzialny za otwieranie powietrza i to pomogło

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 25 lis 2012, 14:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 lip 2012, 14:22
Posty: 69
GG: 8819481
Lokalizacja: LUBELSKIE BEŁŻYCE

Cytuj:
Cytuj:
sprzęgło , luz i jeszcze raz wrzucić bieg i jedzie;)

zauważyłem też że czasem się klinuje skrzynia , między dużą a małą skrzynią.
przykładowo, przebije z dużej na małą i nie ma możliwość wrzucenia ani 3/4 na małej.
trzeba przebić duża/mała/duża/mała i "puści"


w ogóle coś widzę siada ta skrzynia...ale najbardziej to wypadanie mnie denerwuje.
Ten sam problem miałem jak drugą skrzynie zamontowałem. Masz problem z zaworem górna/dolna skrzynia na wybieraku.
Zawór się zacinał i nie przełączał do końca przez to nie można było czasem przebić lewarka i gdy silnik ciągnął rozłączało napęd. Tłok od górnej/dolnej skrzyni nie przesuwał się do końca. Odkręć zawór od wybieraka i w środku masz dwa kołki co łączą zawór z wybierakiem na końcu kołka jest taka metalowa kulka wprasowana w kołek i u mnie ta kulka wypadała z tego kołka. Awaryjnie podłożyłem jedno groszówkę między kołek a grzybek w zaworze odpowiedzialny za otwieranie powietrza i to pomogło

To raczej nie jest ta przyczyna.


Post Wysłano: 25 lis 2012, 15:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Ja zamontowałem nowy kołek i skończyły się problemy z blokującą skrzynią biegów oraz z wyskakującym biegiem podczas jazdy. Dodam że lewarek zostawał na swoim miejscu gdy napęd ginął. Więc nie zaszkodzi tam zajrzeć :wink:
Gdy ta kulka tak sobie latała w środku widocznie zawór otwierał powietrze w obie strony

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 24 gru 2012, 18:44

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 kwie 2012, 19:32
Posty: 32
GG: 0
Samochód: MAN 27.414
Lokalizacja: Poznań

Miałem identyczny problem , też wymieniliśmy ten kołek i wszystko zaczeło chodzić jak talala :wink:

_________________
MAN 18.272
MAN 27.414
SCANIA 94G 310


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 15 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: