Strona 1 z 1 [ Posty: 13 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 20 lis 2012, 17:20
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 sie 2008, 18:13
Posty: 17
GG: 5390195
Samochód: Magnum 440
Lokalizacja: Łódź

Witam nie miałem zbytnio pomysłu jak nazwać temat a problem opisuje poniżej.

1 pytanie czy na oświadczeniu weekendowym muszą być zaznaczone całe 48 godzin???
2 pytanie zaczynam prace w poniedziałek 19.00 i kończe na nastęny dzień o 3.00 +/- i tak codziennie więc tydzień kończę w sobote rano. czy zaświadczenie może być wystawione np. od sobota godzina 12.00 do poniedziałek godzina 12.00 ( 48 godzin )


Post Wysłano: 20 lis 2012, 18:58

Zaświadczenie musi zawierać informacje, które jasno i precyzyjnie określają, co działo się z kierowcą wówczas, gdy nie posiada za wymagany okres wykresówek.
Na zaświadczeniu jest na to przewidziane miejsce by wypisać datę i godzinę. Natomiast osoba odpowiedzialna za wystawianie zaświadczeń w firmie powinna wiedzieć dokładnie co i gdzie ma wpisać.
W ciągu tygodnia zawsze możesz na odwrocie wykresówki wyrysować odpoczynek od-do. Chyba, że masz tachograf cyfrowy to zamiast odręcznie wyrysowanego odpoczynku stosujesz wpis manualny.
Reasumując - w ciągu tygodnia możesz wyrysować na odwrocie wykresówki odpoczynek, na weekend powinieneś mieć zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu od godziny z którą wyjąłeś tarczkę, do godziny o której włożysz tarczkę do tacho.
Czyżby Kolega jeździł na kurierce, że takie odpoczynki i weekendy?


Post Wysłano: 21 lis 2012, 15:13
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 sie 2008, 18:13
Posty: 17
GG: 5390195
Samochód: Magnum 440
Lokalizacja: Łódź

dokładnie kurierka jak jezdziłem po rejonie to nie było problemu a teraz wahadło w nocy i wchodzi na sobote wiec myslałem ze moze jakoś to może inaczej wyglądać a z tymi co powinni wiedzieć to jest różnie najcześciej się dowiadują po kontroli itd :) Dzięki za info wystarczy mi żeby dyspozytora zjeb... za zle wypisane oswiadczenia. Bajo


Tytuł:
Post Wysłano: 25 lis 2012, 18:07

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 lip 2012, 14:09
Posty: 10
Samochód: Honda Civic
Lokalizacja: świętokrzyskie

Nie wiem, czy jesteście Panowie na bieżąco z przepisami, ale zgodnie z wytycznymi KE dotyczącymi rozporządzenia 561, kierowca nie musi posiadać zaświadczeń za odpoczynki tygodniowe. Żeby nie być gołosłownym, poniżej cytuję fragment wytycznej nr 5 (celowo pogrubiłem fragment dotyczący odpoczynków tygodniowych):

PRZEPISY SOCJALNE W TRANSPORCIE DROGOWYM
ROZPORZĄDZENIE (WE) NR 561/2006, DYREKTYWA 2006/22/WE, ROZPORZĄDZENIE
(EWG) NR 3821/85
WYTYCZNA NR 5

Kwestia: Formularz zaświadczenia o działalności ustanowiony decyzją Komisji (2009/959/UE) z dnia
14 grudnia 2009 r. zmieniającą decyzję 2007/230/WE w sprawie formularza dotyczącego przepisów
socjalnych odnoszących się do działalności w transporcie drogowym.
Artykuły: art. 11 ust. 3 i art. 13 dyrektywy 2006/22/WE
Podejście, jakie należy zastosować: Formularz zaświadczenia nie jest wymagany w przypadkach,
gdy rejestracja działalności możliwa jest za pomocą tachografu. Podstawowym źródłem informacji w
czasie kontroli drogowej są zapisy tachografu, a brak takich zapisów może zostać usprawiedliwiony
świadectwem jedynie w przypadku, gdy zapisy tachografu, w tym wpisy odręczne, nie były możliwe z
przyczyn obiektywnych. W każdym przypadku kompletny zestaw zapisów tachografu, w razie
konieczności uzupełniony formularzem, jest uznawany za wystarczający dowód potwierdzający
zgodność z wymogami rozporządzenia (WE) nr 561/2006 lub AETR, chyba że istnieje uzasadnione
podejrzenie braku zgodności.
Zaświadczenie obejmuje niektóre rodzaje działalności prowadzonej w okresie określonym w art. 15
ust. 7 lit. a) rozporządzenia (EWG) nr 3821/85, a mianowicie bieżący dzień i poprzednich 28 dni.
Zaświadczenie może być stosowane w przypadku gdy kierowca:
• przebywał na zwolnieniu chorobowym
• przebywał na urlopie wypoczynkowym w ramach urlopu rocznego zgodnie z ustawodawstwem
państwa członkowskiego, w którym przedsiębiorstwo posiada siedzibę
• przebywał na urlopie lub odpoczywał w ramach dziennego okresu odpoczynku
• prowadził pojazd wyłączony z zakresu stosowania rozporządzenia (WE) nr 561/2006 lub AETR
• wykonywał pracę inną niż prowadzenie pojazdu
• był dyspozycyjny
oraz w przypadkach braku możliwości zarejestrowania tych rodzajów działalności przez urządzenia
rejestrujące.
Pole „urlop lub odpoczynek” może być wykorzystane w sytuacji, gdy kierowca nie prowadził pojazdu,
nie wykonywał innej pracy lub nie był dyspozycyjny, nie był na zwolnieniu chorobowym lub na
urlopie wypoczynkowym, w tym na przykład w przypadkach częściowego bezrobocia, strajków lub
blokad.
Państwa członkowskie nie mają obowiązku wprowadzenia wymogu stosowania formularza w razie
braku zapisów tachografu, lecz jeśli formularz jest wymagany, omawiany formularz standardowy musi
zostać uznany za ważny. Nie jest jednak wymagany żaden formularz dotyczący zwykłych dziennych i
tygodniowych okresów odpoczynku.


Post Wysłano: 25 lis 2012, 18:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

"oraz w przypadkach braku możliwości zarejestrowania tych rodzajów działalności przez urządzenia
rejestrujące."
a w takim przypdku też nie jest wymagane?
kolego nie wszyscy mają tachografy cyfrowe więc "papier" na odpoczynek tygodniowy jest konieczny.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 07 gru 2012, 11:37
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 gru 2012, 10:48
Posty: 281

Cytuj:
"oraz w przypadkach braku możliwości zarejestrowania tych rodzajów działalności przez urządzenia
rejestrujące."
a w takim przypdku też nie jest wymagane?
kolego nie wszyscy mają tachografy cyfrowe więc "papier" na odpoczynek tygodniowy jest konieczny.
nie jest wymagany.
kierowca moze naniesc recznie na wydruku, lub na wykresowce ( na odwrocie ) jakie wykonywal czynnosci w czasie gdy nie odbywal sie zapis automatyczny w tachografie

_________________
Rozm z WITD dotyczaca kilku 24h odpoczynkow tygodniowych z rzedu

Raportuj posty jeśli łamia regulamin


Post Wysłano: 08 gru 2012, 11:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
Cytuj:
"oraz w przypadkach braku możliwości zarejestrowania tych rodzajów działalności przez urządzenia
rejestrujące."
a w takim przypdku też nie jest wymagane?
kolego nie wszyscy mają tachografy cyfrowe więc "papier" na odpoczynek tygodniowy jest konieczny.
nie jest wymagany.
kierowca moze naniesc recznie na wydruku, lub na wykresowce ( na odwrocie ) jakie wykonywal czynnosci w czasie gdy nie odbywal sie zapis automatyczny w tachografie

a jeżeli kierowcy się nie chce lub zamarzł mu długopis to co wtedy???

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 08 gru 2012, 17:43
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 gru 2012, 10:48
Posty: 281

wtedy powinien zamienic dlugopis na lopate.mniejsze ryzyko zamarzniecia

_________________
Rozm z WITD dotyczaca kilku 24h odpoczynkow tygodniowych z rzedu

Raportuj posty jeśli łamia regulamin


Post Wysłano: 08 gru 2012, 18:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
wtedy powinien zamienic dlugopis na lopate.mniejsze ryzyko zamarzniecia
niekoniecznie jak bedzie wolno kopał na mrozie w błocie to łopata zamarznie.
wracając do tematu - wykonując odpoczynek tygodniowy na bazie stosowny dokument jest wymagany, a przynajmniej dobrze widziany.
nie chce mi się z toba polemizować ponieważ zawsze za dni wolne wystawiam sobie stosowne zaświadczenie i nigdy nie miałem z tym problemów, a kreślenie na wykresówce jest tylko w drodze wyjatku.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 08 gru 2012, 18:52
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 gru 2012, 10:48
Posty: 281

nie jest wymagany.
dlaczego nie czytacie?
a jak czytacie nie nie chcecie zrozumiec?
Cytuj:
Podstawowym źródłem informacji w
czasie kontroli drogowej są zapisy tachografu, a brak takich zapisów może zostać usprawiedliwiony
świadectwem jedynie w przypadku, gdy zapisy tachografu, w tym wpisy odręczne, nie były możliwe z
przyczyn obiektywnych.

_________________
Rozm z WITD dotyczaca kilku 24h odpoczynkow tygodniowych z rzedu

Raportuj posty jeśli łamia regulamin


Post Wysłano: 08 gru 2012, 19:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
nie jest wymagany.
dlaczego nie czytacie?
a jak czytacie nie nie chcecie zrozumiec?
Cytuj:
Podstawowym źródłem informacji w
czasie kontroli drogowej są zapisy tachografu, a brak takich zapisów może zostać usprawiedliwiony
świadectwem jedynie w przypadku, gdy zapisy tachografu, w tym wpisy odręczne, nie były możliwe z
przyczyn obiektywnych.
czytamy nawet na stronie GITD poczytaj i ty:
http://www.gitd.gov.pl/content/wymagane-dokumenty

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 08 gru 2012, 19:37
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 gru 2012, 10:48
Posty: 281

Cytuj:

Art. 31. 39) 1. Przedsiębiorca wykonujący przewóz drogowy jest obowiązany wystawić kierowcy wykonującemu przewóz drogowy zatrudnionemu u tego przedsiębiorcy zaświadczenie, w przypadku gdy kierowca:

1) przebywał na zwolnieniu lekarskim od pracy z powodu choroby;

2) przebywał na urlopie wypoczynkowym;

3) miał czas wolny od pracy;

4) prowadził pojazd wyłączony z zakresu stosowania rozporządzenia (WE) nr 561/2006 lub Umowy AETR;

5) wykonywał inną pracę niż prowadzenie pojazdu;

6) pozostawał w gotowości w rozumieniu art. 9 ust. 1.

2. Przez czas wolny, o którym mowa w ust. 1 pkt 3, rozumie się okresy inne niż wymienione w ust. 1 pkt 1, 2 i 4-6, w których kierowca nie wykonywał pracy.
ok. mialem czas wolny od pracy 200km od bazy.
znaczy ze nie moge jechac autem sluzbowym do czasu az nie dostane zaswiadczenia. tak?
oczywiscie, KK mialem wyjeta.

_________________
Rozm z WITD dotyczaca kilku 24h odpoczynkow tygodniowych z rzedu

Raportuj posty jeśli łamia regulamin


Post Wysłano: 08 gru 2012, 19:40
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 gru 2012, 10:48
Posty: 281

Cytuj:
WYTYCZNA NR 5

Kwestia:
Artykuły: art. 11 ust. 3 i art. 13 dyrektywy 2006/22/WE
Podejście, jakie należy zastosować: Formularz zaświadczenia nie jest wymagany w przypadkach,
gdy rejestracja działalności możliwa jest za pomocą tachografu. Podstawowym źródłem informacji w
czasie kontroli drogowej są zapisy tachografu, a brak takich zapisów może zostać usprawiedliwiony
świadectwem jedynie w przypadku, gdy zapisy tachografu, w tym wpisy odręczne, nie były możliwe z
przyczyn obiektywnych.
wytyczna GITD
Cytuj:
Podstawowym źródłem informacji w
czasie kontroli drogowej są zapisy tachografu, a brak takich zapisów może zostać usprawiedliwiony
świadectwem jedynie w przypadku, gdy zapisy tachografu, w tym wpisy odręczne, nie były możliwe z
przyczyn obiektywnych.

_________________
Rozm z WITD dotyczaca kilku 24h odpoczynkow tygodniowych z rzedu

Raportuj posty jeśli łamia regulamin


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 13 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: