Autor
Wiadomość
Tytuł: C+E Katowice
Post Wysłano: 25 kwie 2009, 18:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 gru 2006, 23:27
Posty: 16
Lokalizacja: Tychy

Witam.
Jestem w trakcie kursu na kat. C+E, egzamin bede mial w Katowicach, jestem ciekaw jak to wyglada w tym konkretnym osrodku, jak wyglada taki egzamin, jak wyglada podpinanie i odpinanie przyczepy, generalnie wszystko na co nalezalo by zwracac uwage tak zeby zdac za pierwszym razem :P Egzamin na kat. C zdawalem w Katowicach i udalo mi sie za pierwszym razem, chociaz wiekszosc mojej grupy nie zaliczyla... Na C+E najbardziej boje sie tego podpinania i odpinania przyczepy, na kursie niewiele o tym mowili...


Post Wysłano: 25 kwie 2009, 21:22

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 maja 2008, 11:46
Posty: 489
GG: 8812652
Samochód: Czerwony
Lokalizacja: Śląsk/Zagłębie

Wiem tylko tyle, że sprzęganie robi się teraz na Starze i przyczepie.
Może się wybierz po prostu do WORDu popatrzeć i popytać? W Katowicach da się bez problemu. Zawsze chyba koło 11-13 trwają egzaminy na CE

_________________
B, C, D. Instruktor kat. B.
http://www.kwalifikacja-wstepna.pl - wszystko o kwalifikacji wstępnej
http://www.szkolenia-okresowe.pl - wszystko o szkoleniach okresowych
http://www.walpdrive.pl - mój blog o zdobywaniu zawodowych kategorii


Post Wysłano: 17 sty 2010, 16:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2010, 16:11
Posty: 1
GG: 0

Witam. Nie chcę zakładać nowego tematu, więc napiszę tutaj... Mam pytanie odnośnie trasy egzaminacyjnej na kategorie "C" w Katowicach. Kilka dni temu zdawałem tam egzamin i niestety oblałem za nieprawidłowe wykonanie manewru zawracania na skrzyżowaniu. Jeżeli ktoś z forumowiczów zdawał egzamin w tym mieście prosiłbym, aby wytłumaczył mi w jaki sposób prawidłowo powinienem wykonać ten manewr. Poniżej przedstawiam mapke skrzyżowania, które znajduje się niedaleko Pogotowia Ratunkowego w Katowicach. W punktach zaznaczyłem przebieg trasy jaką wykonałem....

Obrazek

http://www.iv.pl/images/2uhlro7rf0pj9q0pnpel.jpg


Post Wysłano: 17 sty 2010, 18:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 maja 2008, 11:46
Posty: 489
GG: 8812652
Samochód: Czerwony
Lokalizacja: Śląsk/Zagłębie

Znam okolice pogotowia bardzo dobrze ale nie potrafię dopasować tego rysunku - w którym to jest dokładnie miejscu?

_________________
B, C, D. Instruktor kat. B.
http://www.kwalifikacja-wstepna.pl - wszystko o kwalifikacji wstępnej
http://www.szkolenia-okresowe.pl - wszystko o szkoleniach okresowych
http://www.walpdrive.pl - mój blog o zdobywaniu zawodowych kategorii


Post Wysłano: 17 sty 2010, 21:14

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 sty 2010, 16:29
Posty: 56
GG: 5757466
Samochód: Volvo
Lokalizacja: Mikołów

A ja zdałem 22.12.2009 prawko na E+C. Egzaminatorem był normalny człowiek, a nie jakiś gestapowiec na wstępie powiedział,że mamy już święta i chce nam zrobić prezent jeśli sami tego chcemy aby mieć kat E. Z 8 osob 5 zdało ale te 3 to trącenie słupka na łuku, wyjechanie zestawem poza linie oraz nieumiejętność wyjazdu z garażu.
Co do spinania to była awaria stara 200 ponieważ akumulatory wysiadły i elektryka padła więc powiedział,że będziemy Scanie odpinać i zapytał czy robiliśmy to kiedyś. Po czym, powiedział,że idzie na śniadanie o godz 12:30 i przyśle instruktora co nas nauczy, Stary dziadek przylazł pokazał co miał pokazać rozczepialiśmy tylko raz, pokazał kolejność i kazał ręce ubrudzić naszej 5. Po 45min powiedział,że idzie po egzaminatora. Przyszli we dwóch dziadek powiedział mu,że każdy robił ten nam ręce kazał pokazać uśmiechnął się i powiedział,że jedziemy na miasto jak to umiemy. Na mieście trzymał nas po 20min szybki przejazd trasą A4 Katowice-wrocław i s powrotem na ośrodek nie ciągał po uliczkach,rondach itd pogadał w kabinie,z nami co robimy na co dzień i co planujemy po tym egzaminie. Wracał z każdym pod Word z zaliczonym egzaminem i życzył wesołych świat każdemu z nas. Super koleś.....
Egzamin zdany bezstresowo

_________________
B 2002
C 2007
E 2009

wózki widłowe wszystkiego typu 2007
HDS 2008
koparko - ładowarki 2011r
koparki III kat 2011r
Cały czas podwyższam kwalifikacje zawodowe...


Post Wysłano: 19 sty 2010, 13:46
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 sie 2009, 17:25
Posty: 123
GG: 10467084
Samochód: Volvo FH 500
Lokalizacja: Chrzanów

Witam. Nie wiem jak teraz ale kiedy ja bylem egzminowany to w Katowicach na "C" byla jedna trasa. Zaczynala sie na osrodku WORD przy ulicy Francuskiej nastepnie skrecalo sie w prawo az do skrzyzowania gdzie jazda w lewo byla niemozliwa natomiast na wprost tylko do 3.5 T wiec nalezalo skrecic w prawo (ul. Powstańców). Prosta ta ulica az do swiatel przy ul. Granicznej, skret w prawo az do gen. Pułaskiego pozniej na Lotniczą do konca a po skrecie w prawo czlowiek znajdowal sie ponownie na ul. Francuskiej. Jesli wszystko szlo dobrze to egzaminator zabieral nas na A4 w kierunku Wrocławia. Na wysokosci zjazdu na Gliwicie nalezalo zawrocic w strone Katowic i jechalo sie do osrodka na plac manewrowy. Oczywiscie rozpoczynajac przejazd mozna bylo skrecic w lewo, wszystko zalezalo od humoru egzaminatora. Ponizej pokazuje mapke z zaznaczonymi drogami po ktorych o ile dobrze pamietam mozna bylo sie poruszac podczas egzaminu.

Obrazek

Patrzac na ta mape i przypominajac sobie swoje jazdy po Katowicach nie przypominam sobie prezentowanego skrzyzowania o ktorym mowisz. Jedyne zawracanie jakie bywalo na egzaminach wykonywalo sie na tym niby rondzie ktore widac na zaprezentowanej przeze mnie mapce. Nigdzie indziej instruktor nie mowil nic o zawracaniu.


Post Wysłano: 23 lut 2011, 15:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 lut 2011, 15:51
Posty: 2
GG: 5501492

Egzamin C+E Word Katowice (wskazówki)
Egzamin odbywa się na SCANIA R124LA 4x2 z naczepą TREUENRIETZEN HLS 200.78/P . W SCANI hamulec nożny działa z 1,5 sekundowym opóźnieniem , jeżeli będzie ktoś z was miał polecenie sprawdzenia płynu spryskiwaczy to sie sprawdza go pod drugim stopniem kierowcy lecz tam niema miarki poziomu tego płynu bo jest chyba urwana jest tylko sam wlew . W SCANI nie działa także zbyt dobrze ogrzewanie na szyby więc jak jest troszkę zimno i bardzo deszcz pada to boczne szyby są bardzo zaparowane (moja rada to spytać czy można opuścić szyby i dać je spowrotem do góry dzięki temu para zejdzie na jakiś czas i będzie widać co nieco przez te lusterka ) Co do lusterek to nie działa w nich podgrzewanie . Skrzynia biegów w tej SCANI jest bardzo rozregulowana ( uważaj zamiast jedynki może ci wskoczyć bieg wsteczny ) .Aha i mankamentem tej SKANI jest to że wycieraczki za dobrze nie zbierają może je wymienią ale dnia 11 lutego źle zbierały . Na temat naczepy mogę tyle napisać że jest na niej 12 ton pisaku . Więc ma większy opór stoczenia sie do tyłu na wzniesieniu .
Sprzęganie i rozprzęganie Stara 1142 z przyczepą rolniczą .
Parę wskazówek :
- lepiej spytać egzaminatora wcześniej czy macie gasić tego stara jak będziecie podpinać kable , Na egzaminach na których tam byłem to ani razu nie gasiliśmy tego stara . Co do biegów biegi chodzą bardzo ciężko jak to w starym samochodzie . schemat biegów jest na gałce biegów . Pierwszym przewodem który podpinamy jest przewód pneumatyczny zółty a następnie czerwony i elektryka a odpinamy wszystko w odwrotnej kolejności . Zależy tez od egzaminatora czy po sprzegnieciu każe wam jechać z tą przyczepą 2 metry do przodu i cofnąć 2 metr do tyłu . Jeden egzaminator każe a drugi nie . Jeżeli macie jechać te 2 metry do przodu to nie zapomnijcie o klinach pod przyczepa . Jak pojedziecie do przodu to tak aby koło były prosto bo jak sie letko złamiecie z ta przyczepa to już mega ciężko jest cofnąć prosto te 2 metry ( bo to jest przyczepa a nie jak naczepa na łuku całkiem inne kręcenie kierownicą porażka ) . Jeżeli ktoś wykona te wszystkie elementy dobrze to zostaje mu tylko miasto . Pierwsza osoba która będzie wyjeżdżać z wordu na miasto to nich trzyma się jak najbliżej lewego krawężnika tak aby naczepa nie poszła po prawym krawężniku jest tam bardzo wąsko . Powodzenia mi się udało za 2 razem zdać . 70% to umiejętnosci a 30% to szczęście . Powodzenia wam życzę .


Post Wysłano: 23 lut 2011, 15:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 lut 2011, 15:51
Posty: 2
GG: 5501492

Egzamin C+E Word Katowice (wskazówki)
Egzamin odbywa się na SCANIA R124LA 4x2 z naczepą TREUENRIETZEN HLS 200.78/P . W SCANI hamulec nożny działa z 1,5 sekundowym opóźnieniem , jeżeli będzie ktoś z was miał polecenie sprawdzenia płynu spryskiwaczy to sie sprawdza go pod drugim stopniem kierowcy lecz tam niema miarki poziomu tego płynu bo jest chyba urwana jest tylko sam wlew . W SCANI nie działa także zbyt dobrze ogrzewanie na szyby więc jak jest troszkę zimno i bardzo deszcz pada to boczne szyby są bardzo zaparowane (moja rada to spytać czy można opuścić szyby i dać je spowrotem do góry dzięki temu para zejdzie na jakiś czas i będzie widać co nieco przez te lusterka ) Co do lusterek to nie działa w nich podgrzewanie . Skrzynia biegów w tej SCANI jest bardzo rozregulowana ( uważaj zamiast jedynki może ci wskoczyć bieg wsteczny ) .Aha i mankamentem tej SKANI jest to że wycieraczki za dobrze nie zbierają może je wymienią ale dnia 11 lutego źle zbierały . Na temat naczepy mogę tyle napisać że jest na niej 12 ton pisaku . Więc ma większy opór stoczenia sie do tyłu na wzniesieniu .
Sprzęganie i rozprzęganie Stara 1142 z przyczepą rolniczą .
Parę wskazówek :
- lepiej spytać egzaminatora wcześniej czy macie gasić tego stara jak będziecie podpinać kable , Na egzaminach na których tam byłem to ani razu nie gasiliśmy tego stara . Co do biegów biegi chodzą bardzo ciężko jak to w starym samochodzie . schemat biegów jest na gałce biegów . Pierwszym przewodem który podpinamy jest przewód pneumatyczny zółty a następnie czerwony i elektryka a odpinamy wszystko w odwrotnej kolejności . Zależy tez od egzaminatora czy po sprzegnieciu każe wam jechać z tą przyczepą 2 metry do przodu i cofnąć 2 metr do tyłu . Jeden egzaminator każe a drugi nie . Jeżeli macie jechać te 2 metry do przodu to nie zapomnijcie o klinach pod przyczepa . Jak pojedziecie do przodu to tak aby koło były prosto bo jak sie letko złamiecie z ta przyczepa to już mega ciężko jest cofnąć prosto te 2 metry ( bo to jest przyczepa a nie jak naczepa na łuku całkiem inne kręcenie kierownicą porażka ) . Jeżeli ktoś wykona te wszystkie elementy dobrze to zostaje mu tylko miasto . Pierwsza osoba która będzie wyjeżdżać z wordu na miasto to nich trzyma się jak najbliżej lewego krawężnika tak aby naczepa nie poszła po prawym krawężniku jest tam bardzo wąsko . Powodzenia mi się udało za 2 razem zdać . 70% to umiejętnosci a 30% to szczęście . Powodzenia wam życzę .


Post Wysłano: 26 lut 2011, 11:18
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 maja 2010, 14:10
Posty: 16
Lokalizacja: Ruda Śląska

Ja zdawalem 7.02.2011. Zdane za pierwszym razem ;]
Najpierw spotkanie w sali. Omowienie calego egzaminu. Losowanie placu (luk, parkowanie przodem, wzniesienie) to ten latwiejszy. Egzamnator mowil co i jak mamy robic na placu. Sprzeganie jeszcze dokldniej omowil ;]. Podpinalismy tylko czerwony i elektr. Kawalek do przodu i do tylu. Rozprzeganie. Nie gasilismy STARA.

Plac przeszli wszyscy. Na sprzeganiu tez wszyscy przeszli. Jedna tylko osoba na sprzeganiu zapomniala dzwignac rygiel w dyszlu. Ale kazal poprawic i zaliczyl (wczesniej go zje....al jak psa-na miescie zdal).

Na miescie na 8 osob 5 zdalo. Pierwsza oblal za predkosc. Za szybko jezdzil. Druga za wymuszenie na skrzyzowaniu. Trzecia nie potrafila zminiac biegow. Cala reszta juz zdala.

Facet byl spoko.

_________________
Proste są dla szybkich samochodów, Zakręty są dla szybkich kierowców...

Kat.:
B 1999
C 2003
C+E 2011


Post Wysłano: 06 kwie 2011, 20:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 kwie 2011, 18:20
Posty: 10
GG: 5210655
Lokalizacja: OŚWIĘCIM

witam, 04.04. zdawalem na C+E w Katowicach niestety stres zrobil swoje i poleglem na łuku. Instruktor mi mowil ze naczepa bedzie sie szybciej skladac niestety bylo inaczej i uciekala na lewa linie no i niestety czasu braklo na korygowanie. Nastepne podejscie pod koniec maja :) Egzaminator byl wporzadku a sprzeganie akurat bym mial na MAN-ie


Post Wysłano: 07 kwie 2011, 14:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 lut 2008, 13:54
Posty: 41
GG: 0

wczoraj zdalem, teraz sprzeganie na manie to norma, tamten polski zlom skonczyl swa kariere w wordzie, to i tak o wiele za pozno :lol:


Post Wysłano: 17 kwie 2011, 12:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 maja 2010, 15:25
Posty: 42
GG: 1226721
Samochód: Man TGX 440
Lokalizacja: Katowice

Cytuj:
wczoraj zdalem, teraz sprzeganie na manie to norma, tamten polski zlom skonczyl swa kariere w wordzie, to i tak o wiele za pozno :lol:
Gratulacje

Byś opisał jak wyglądał egzamin (spinanie na tym nowym sprzęcie) i gdzie gonił po mieście

_________________
B
C
C+E
KW,KK


Post Wysłano: 12 lis 2012, 19:05

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 gru 2011, 16:55
Posty: 41
GG: 0

Witam odswiezam temat, za niedlugo bede miał egzamin na C+E, mam pytanie, na jakiej scani sie teraz jezdzi??czy ta zolta juz odeszla do lamusa?? jaki tam wyglada skrzynia biegow, jaki jest schemat?? jak reaguje kierownica na skrety czy duzo trzeba krecic nia no i jak naczepa czy szybko sie lamie czy wolno ?? jakies wskazowki od kogos co niedawno zdawal ?? :P jak to wyzej koledzy pisali. Pozdrawiam


Post Wysłano: 12 lis 2012, 20:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 lis 2012, 17:37
Posty: 11
Samochód: Man, Iveco

Skrzynia jest 8 biegowa z przełącznikiem na dźwigni - górna -dolna.

Naczepa łamie się szybko. Jest do opanowania. Nie kręć za dużo i staraj się trzymać prawe koło naczepy między linią ciągła linią przerywaną.

Scania jest ta biała , na naczepie jest parę bloków betonowych , ale nie czuć ciężaru podczas manewrów i jazdy.


Post Wysłano: 13 lis 2012, 0:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 wrz 2012, 19:03
Posty: 62
Samochód: Czarny
Lokalizacja: Sląsk

Ja zdawałem 19-go października. Scania biała , wysoka 3,95 m.
Zgadzam się z kolegą powyżej ale jak dla mnie to czuć te płyty, zestaw waży 20 ton i przy hamowaniu i ruszaniu to się czuje.

Na łuku jedź powoli i delikatnie kręć kierownica i bez nerwów bo jak się połamiesz za bardzo to już po balu.
U mnie trzech na łuku poległo :x

Jak będziesz dojeżdżał tyłem do pachołków to popatrz na litery po lewej namalowane przy lini i jak przednim kołem ciągnika się zrównasz z pierwszą literą to będzie OK. :D

Powodzenia

_________________
A-1991 ( za 1 x )
B-1992 ( za 1 x )
C-2011 ( za 1 x )
D-2010 ( za 1 x ) E-2012 ( za 1 x ),
ADR- 2010, KWP-2011,KWPU-2012


Post Wysłano: 13 lis 2012, 17:35

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 gru 2011, 16:55
Posty: 41
GG: 0

czyli z takiej 8 biegowej skrzyni biegow prosze mnie poprawic jesli sie w czyms myle

1. ruszac na plaskim mam z 2 czy 3??
2. jesli pod gorke to z 1?
3. jesli jade dosc szybko i bede wjezdzal na skrzyzowanie, rondo, itd to do jakiego biegu redukowac skrzynie?? czy 4 to jest tak jakby w osobowce 2 bieg ?? jezdzilem tylko 3 godziny po miescie i mialem problemy z wrzucaniem odpowiedniego biegu gdy jechalem wolno i robilem manewry.

4. jaka predkosc tak na oko jest do jakiego biegu?


Post Wysłano: 13 lis 2012, 18:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 lis 2012, 17:37
Posty: 11
Samochód: Man, Iveco

ad.1. ruszaj z 2
ad.2. zaladowany z 1
ad.3. na 3 redukuj
ad.4 Patrz na obrotomierz. Załadowany samochód rozpędzaj samochód do końca zielonego pola , potem zmieniaj bieg. Pamietaj o przełaczniku skrzyni - górna , dolna


Post Wysłano: 14 lis 2012, 1:10

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 wrz 2012, 19:03
Posty: 62
Samochód: Czarny
Lokalizacja: Sląsk

Ja ruszałem z 2-ki i to wystarcza przy tym obciążeniu , skrzyżoania i ronda na 3-ce dasz rade.

Biegi 1,2,3,4 masz tak jak w osobówce ( na dolnej skrzyni )
a po przełączeniu na górną masz 5,6,7,8

1/5 3/7

H

2/6 4/8

Pamiętaj o przełączniku , szczególnie jak się zatrzymasz na skrzyżowaniu i zostawisz na górnej to zamiast 2-ki będziesz z 6-ki próbował ruszać :x

Ja będziesz cofał na łuku to możesz raz wyjść i zobaczyć ile Ci zostało do pachołków. Ale jak wrócisz żeby poprawić to pamiętaj o zapięciu pasów.

Sprzęganie jest na Man-ie ( tym co się zdaję na C ) i przyczepie rolniczej ( stoi tam na końcu placu manewrowego ) .
I tu zależy od egzaminatora jak to się odbywa .
Raz jak oglądałem wcześniejszy egzamin to auto stało przed przyczepą jakieś dwa metry , osoba wsiadała cofała jak się sprzęgła podpinała przewody sprawdzała światła w przyczepie później odpinała przewody , dźwigała zaczep i odjazd na około 2 metry i następny.

U mnie było trudniej :/
Ja byłem drugi na liście ale pierwszy oblał na łuku i "awansowałem" na pierwsze miejsce :/
Man stał jakieś 10 metrów przed przyczepą , wsiadłem zapiąłem pasy ( głupota :] ) i cofnąłem kilka metrów i zatrzymałem się i wysiadłem z zamiarem zobaczenia czy zaczep dźwignięty i czy dyszel na odpowiedniej wysokości ale że do przyczepy miałem jakieś 3-4 metry to pomyślałem że cofnę jeszcze tak żeby zostało jakieś pół metra i potem posprawdzam. Wsiadłem wrzuciłem wsteczny i cofię i myślę ... wystarczy nacisnąłem na sprzęgło i było "łup" :shock: nawet nie zdążyłem hamulca nacisnąć :shock: :roll: . wysiadam i ide zobzczyć co się stało ... patrzę a tu przyczepa spięta :shock: :D :D :D . Normalny fart , z kilku metrów się sprzęgłem. :mrgreen:
Poszedłem zgasić silnik i podpiąłem przewody , sprawdziłem światła w przyczepie ( nie działał lewy migacz ) ale egzaminator w tym czasie gadał przez telefon i tylko machnął ręką że ok.
Odpiąłem przewody zaczep w górę i odjazd . Zatrzymałem się i chcę wysiadać a gość mi pokazuję postawić auto obok przyczepy, co też uczyniłem. Następni już mieli trudniej bo musieli pomęczyć się bardziej z ustawieniem do sprzęgania. Sprzęganie wszyscy zaliczyli.

Zostało miasto , na mieście wiadomo ,że trzepa przestrzegać wszystkich przepisów .....no prawie wszystkich bo po podwójnych ciągłych można jeździć :lol: ( oczywiście tam gdzie nie ma innej możliwośći ) męczyłem się około 50 minut , oczywiście nie obeszło się bez drobnych błędów :]
1. Zatrzymałem się na czerwonym , jest zielone wrzucam "dwójkę" i próbuje ruszać ale auto nie bardzo chcę :? patrze na lewarek zmiany biegów a tu mam górną skrzynię ( zapomniałem przełączyć ) i próbowałem z "szóstki " ruszyć :oops: .
2. Jechałem na 8 biegu i chciałem zredukować na 7 ale nie wiem dlaczego dałem 5 :oops: na szczęście powoli sprzęgło puszczałem i zauważyłem że to nie to ( auto zaczęło nurkować ) a kątem oka też zauważyłem , że egzaminatora do szyby pociągnęło :lol: i szybko poprawiłem błąd.
3. Jechałem coś ponad 30-ką ( rozpędzałem się ) i będąc jakieś pięć- sześć metrów przed przejściem zauważyłem , że z lewej dwie młode d..y wlazły na przejście :/ musiałem dać ostro po heblach , auto zanurkowało i egzaminatora pociągnęło znowu do przedniej szyby :lol: .
Swoją drogą to trzeba mieć nas.... w głowie żeby włazić na przejście przed tak dużym autem z "L" ką na masce.
Egzaminator ani słowem się nie odezwał podczas tych błędów.
Dojechaliśmy do WORD-u , zatrzymałem się .
Wyciąga arkusz egzaminacyjny i mówi plac ładnie , miasto też w porządku - wynik pozytywny :D :D :D .
Ogólnie egzaminator w porządku , nie wprowadzał nerwowej atmosfery , nie komentował i nie stresował .

_________________
A-1991 ( za 1 x )
B-1992 ( za 1 x )
C-2011 ( za 1 x )
D-2010 ( za 1 x ) E-2012 ( za 1 x ),
ADR- 2010, KWP-2011,KWPU-2012


Post Wysłano: 23 lis 2012, 0:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 wrz 2012, 19:03
Posty: 62
Samochód: Czarny
Lokalizacja: Sląsk

Tu link do mojej trasy egzaminacyjnej, może się komuś przyda :wink:

Trasa egzaminacyjna WORD Katowice C+E

_________________
A-1991 ( za 1 x )
B-1992 ( za 1 x )
C-2011 ( za 1 x )
D-2010 ( za 1 x ) E-2012 ( za 1 x ),
ADR- 2010, KWP-2011,KWPU-2012


Post Wysłano: 28 lis 2012, 14:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 gru 2011, 16:55
Posty: 41
GG: 0

dzieki profesor za odpowiedz jesli bys mogl jeszcze przyblizyc dokladnie jak wyglada sprzeganie tej naczepy rolniczej z manem?? bo oczywiscie na kursie wogule o tym mowy nie bylo z tego co poczytalem tu i tam to tak wychodzi, ale prosze mnie ewent. poprawic jesli cos zle napisalem


1. Uruchomienie silnika, wlaczenie swiatel mijania, nie zapinam pasow, cofam dosc blisko naczepy,
1a. jaka jest kolejnosc prawidlowa? Czy zaczep dzwigamy do gory zanim zapalimy silnik i wejdziemy do auta czy dopiero jak troche cofniemy i wysiadziemy sprawdzic odleglosc od naczepy do auta? jak ten zaczep sie przelacza? wystarczy tylko popchnac mocniej do gory?? czy jest jakis przycisk ktory trzeba pierwsze wcisnac zeby zwolnic blokade??

2. Gdy przyczepa spieta wysiadamy sprawdzic czy wszystko ok

3. Jest ok, wracamy do auta i gasimy silnik, wylaczamy swiatla

4. Wracamy pod naczepa i podpinamy przewody w kolejnosci, czarny zasilanie do srodka, potem zolty pnematyka i na koncu czerwony elektyrczny
4a. Jak podpina sie te przewody? idzie sie polapac jesli ktos tego nigdy nie robil?

5. Wracamy do auta, wlaczamy silnik, wlaczamy swiatla mijania, nie zapisamy pasow, wychodzimy i sprawdzamy czy swieca w aucie i naczepie wszystkie swiatla
5a. Czy egz bedzie cos mowil jakie swiatlo mam wlaczyc i pokazac czy sam mam mu pokazac tylko te mijania?

6. Czy po spieciu naczepy ruszamy z miejsce z ta naczepa do przodu pare metrow?

7. Jesli nie to jak mam zakonczyc rozpsprzeganie naczepy? na wylaczonym silniku czy wlaczonym? jaka kolejnosc odpinania przewodow i tego dyszla jak to sie robi??

Jaki jest czas na wykonanie tego sprzegania i rosprzegania i od ktorego momentu sie liczy?? ile razy mozna wyjsc z auta i ile razy mozna cofac, podjerzdzac do przodu zeby sie dobrze ustawic?

Jesli by mogl ktos napisac dokladnie jaka kolejnosc dla laika to dzieki, za pare dni egzamin, pozdrawiam :P


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: