Strona 1 z 1 [ Posty: 7 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 24 lis 2012, 14:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 lis 2012, 13:56
Posty: 2

Witam wszystkich,

Jestem Tu nowy i jeżeli źle zrobiłem, że założyłem nowy temat to przepraszam.

Na wstępie powiem, że jestem studentem i pisze pracę inżynierską na temat użytkowania różnych typów pojazdów.Chciałbym, aby któryś z was podzielił się ze mną informacjami, którymi nie chce podzielić się żadna firma transportowa. Dokładniej chodzi mi o:
-czas użytkowania - okres zdatności pojazdu do natychmiastowego wykorzystania do realizacji zadań przewozowych,
- czas obsługiwania - okres przeznaczony na przeglądy i naprawy,
- czas jazdy - prowadzenie pojazdu,
- czas pracy - realizowanie zadań przewozowych.

Nie chodzi mi dokładnie ale orientacyjnie. Jeśli jest coś niezrozumiałe to wytłumaczę.

Będę bardzo wdzięczy za udzielenie takich informacji.


Ostatnio zmieniony 24 lis 2012, 14:36 przez Lukassz, łącznie zmieniany 1 raz.
Przeniesione do odpowiedniego działu


Post Wysłano: 24 lis 2012, 19:25

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

czas użytkowania - okres zdatności pojazdu do natychmiastowego wykorzystania do realizacji zadań przewozowych - nie wiem czy dobrze zrozumiałem pytanie bo tu sa 2 zagadnienia - czas użytkowania i
okres zdatności pojazdu do natychmiastowego wykorzystania do realizacji zadań przewozowych w przypadku pierwszego (czas użytkowania) - zależy od firmy i tego co robi i gdzie jeździ i trudno określic dokładnie na pewno młodsze samochody do 8 -10 lat moga spokojnie jeździć za granice, strasze pojazdy zdecydowanie po kraju aż do śmierci technicznej lub sprzedaży. w kraju uzytkowałem kiedys samochód który miał 16 lat i jeszcze potem sprzedałem ( później woził zwierzęta) - wiele zależy od sposobu eksploatacji jak właścicel oszczędza to potem trudno przywrócic pojazd do sprawności technicznej.

czas obsługiwania - okres przeznaczony na przeglądy i naprawy - codzienna obsługa przed wyjazdem, raz w tygodniu w sobote "dzien serwisowy" i drobne naprawy, jakieś gruntowne sprzątanie, z reguły jeden raz w roku 5 dni na warsztacie łącznie samochód i przyczepa wtedy zawsze jakaś ''grubsza" i bardziej czasochłonna robota, dodatkowo czasami jeden dzień raz na 2 miesiące gdy trzeba coś nagle zrobić w warsztacie.

czas jazdy - prowadzenie pojazdu - poczytaj rozporządzenie 561/06 tam masz wszystkie czasy prowadzenia i przerwy w tych czasach trzeba się zmieścić wykonując zadania przewozowe - przynajmniej ja tak robię,a le czy to bedzie wykorzystanie maksymalne dopuszczone przepisami to zależy też od roboty w moim przypadku mam na tydzien czasu prowadzenia maksymalnie 35- 38 godzin, dodoatkowo przerwa tygodniowa ok 55-60 godzin.

czas pracy - realizowanie zadań przewozowych - zależy od dnia i tego co robię ale najczęsciej wychodzi koło 13 godzin tak by wyszła pauza dobowa minimum 11 godzin.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 25 lis 2012, 15:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 lis 2012, 13:56
Posty: 2

Dzięki kolego za udzielenie się w temacie.

Czy mógłbyś oszacować średnio ile zajmują Ci poszczególne stany np. w ciągu miesiąca
Wartości które podałem są przykładowymi dla zobrazowania o co mi chodzi.
- czas obsługiwania - zakładając, ze wykonuje się obsługę co tydzień w sobotę przez 3h -> 12h/miesiąc co daję na 144h/rok plus przeglądu lub naprawy pojazdu
- czas jazdy - z tego co napisałeś średnio w tygodniu jeździsz 36godzin co daje 1908h/rok. Ja przez czas jazdy rozumiem czas jazdy z ładunkiem i bez.
- czas pracy - przy założeniu 5 dniowego dnia pracy 220h/miesiąc i 2640h/rok

Jeszcze bym potrzebował informacje na temat pokonanego kilometrażu np. 100 000km/rok - całkowity przebieg i z czego to 90 000 km/rok z ładunkiem.

Potrzebne są mi orientacyjne czasy, bo zostaną one wykorzystane do obliczenia wskaźników.


Post Wysłano: 25 lis 2012, 15:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

możesz takie dane przyjąć jednak w przypadku innych firm mogą to być zupełnie inne dane.
ja jeżdżę wkoło komina i codziennie (prawie) jestem w domu więc dla wielu transportowców nie będą to dane prawdziwe.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 25 lis 2012, 17:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 wrz 2009, 10:09
Posty: 1137
GG: 0
Samochód: brak
Lokalizacja: KWI

Jako że należy pomagać w potrzebie to postaram Ci się kilka elementów naświetlić. Po pierwsze transport to temat rzeka, aby zacząć tą pracę musisz podzielić grupę pojazdów na wykorzystywane w transporcie lokalnym, krajowym i międzynarodowym następnie pojazdy do 3,5 t i powyżej. Jakoś nie dziwi mnie fakt tego że żadna firma nie chciała się z Tobą podzielić tymi informacjami (bo te dane dają możliwość obniżania kosztów jednostkowych działania firmy). Co bym doradzał pochodź po małych firmach i państwowych (o ile takie jeszcze istnieją) tam ktoś powinien Ci pomóc. Czas użytkowania dla każdego rodzaju transportu jest inny powiedzmy dla 1.lokalnego pow 3,5 t to nawet i 20 lat, 2.krajowego to około 15 lat (ze względu na opłaty drogowe) i 3. międzynarodowy to do 10 lat i do 3,5 t około 5-do 15 lat ilość kilometrów zrobionych dla poszczególnych pojazdów na miesiąc jest trudna do oszacowania bo to reguluje rynek (poczytaj na forum są duże rozbieżności). Czas obsługi to O.C obsługa codzienna to około 30 minut (mało kto teraz to robi) spoczywa na kierowcy, obsługa w miesiącu to około 1-2 dni roboczych (często sobota) w to wchodzą naprawy bieżące (wymiana elementów eksploatacyjnych olejów itp.) do tego dochodzi około 1-2 dni na trzy miesiące czynnik bezpieczeństwa transportu (dość często pomijany przez przewoźników) o co dokładnie chodzi o sytuacje losowe (stłuczki, awarie na drodze, uszkodzenia świadome pracownika, kradzieże, długi czas oczekiwania na za i rozładunki, choroby pracownika itp.) Wiele firm dawniej na takie sytuacje miało tak zwane pojazdy wycofane z bieżącej eksploatacji, które w sytuacjach kryzysowych były wykorzystywane teraz w dobie możliwości wypożyczania pojazdów mało stosowane. Czas jazdy to Kolega wcześniej napisał z wyłączeniem pojazdów do 3,5 t. które to po przez brak przepisów jednostajnych nie podaje się max ilości godzin za kierownicą, ale nie powinno przekraczać 12 godzin pracy (poczytaj dokładnie kodeks pracy). Co do ilości kilometrów poczytaj ten temat viewtopic.php?f=16&t=37516 dla każdego transportu jest inna. A tego ile jeździ się załadowany z towarem to niestety Ci nie podam poszukaj sobie badań nad wykorzystaniem przestrzeni ładunkowej i pustych kilometrów. Myślę że trochę Ci naświetliłem temat. Pozdrawiam Wilk 09 8).

_________________
Bo życie człowieka to ciągła droga. Wilk 09 8) .


Post Wysłano: 25 lis 2012, 22:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 lis 2012, 14:53
Posty: 4

Że firmy się takimi informacjami niechętnie dzielą to mnie wcale nie dziwi. Możesz jeszcze ewentualnie zrobić jakąś ankietę anonimową, może wtedy prędzej będą chcieli wypełnić.


Post Wysłano: 02 gru 2012, 19:47
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 paź 2012, 8:14
Posty: 19

Ja proponowałbym nawet takie rozwiązanie,czyli wykonać anonimową ankietę. Wówczas każdy z nas mógłby się spokojnie i bez skrępowania wypowiedzieć. Poważnie się nad tym zastanów.

_________________
http://www.savro.pl- Jesteśmy firmą specjalizującą się w sprzedaży części i akcesoriów do samochodów osobowych i ciężarowych.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 7 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 41 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: