Rejestracja:09 maja 2012, 22:03 Posty: 138
Samochód: Man 14-232
Witam..
Mam problem z przerzucaniem dolna/górna skrzynia.Problem był już od roku ale po wymianie zaworu półbiegów jako tako chodziło.Natomiast od pięciu dni przy tych _ tem. praktycznie nie mogę przeżuci na górną zapieprza powietrze przez zawór.W dramatycznych sytuacjach wrzucałem bieg i wskakiwała ale nie zawsze.Wymieniłem dzisiaj kolejno nowy zawór i raz przerzuci na górną a raz nie przerzuca na dolną.Iii dzisiaj się kapłem ze przewody z zaworu lecą do skrzyni tak jakby do jakiegoś siłownika..I tak,jest dekielek 4 śruby M8-(domyślam się ze raczej chodzi o to)chciałbym to odkręcić i zobaczyć co tam się dzieje tylko jaka niespodzianka tam może mnie czekać?
Miał ktoś może podobny problem i znalazł rozwiązanie? ZF ECOMID 9S 109
Rejestracja:14 mar 2005, 15:22 Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA
Żadna niespodzianka ciebie tam nie spotka obudowa to praktycznie cylinder w którym porusza się tłok na wałku stalowym.
Bardziej bym obstawiał na syf/wodę w wybieraku to coś co tam się zbiera po prostu zamarza. Zdemontuj wybierak z skrzyni wymyj/wyczyść przy okazji sprawdź stan wszystkich sprężynek czy nie są przerdzewiałe/popękane
Rejestracja:09 maja 2012, 22:03 Posty: 138
Samochód: Man 14-232
To spróbuje jutro odkręcić ten dekiel.A mam pytanie jakiś olej tam poleci?I lepiej odkręcać na dolnej czy na górnej skrzyni?Wogule nie mogę sobie wyobrazić zasady działania.Jeśli idą do jednego tłoka dwa przewody pow.jak to tam działa to jest dla mnie ciekawe
Kiedyś rozmawiałem z kierowcą z podobnego sprzętu i on niby wyczyścił w środku tłoka smar i śmigała.Ile w tym prawdy jest to nie mam pojęcia.
Z wybierakiem się na razie wstrzymam
Rejestracja:14 mar 2005, 15:22 Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA
Tłok działa tak samo jak zwykły siłownik hydrauliczny. Dlatego są dwa przewody po jednym na każdą stronę. Niema znaczenia na jakiej skrzyni zostawisz, tłok można przesunąć z odrobiną siły ręką, w środku nie powinno być oleju jeśli są ślady oleju to przepuszcza uszczelniacz na wałku lub sprężarka powietrza daje olej do układu pneumatycznego. Tłok się składa z uszczelniacza teflonowego/gumowego
Rejestracja:09 maja 2012, 22:03 Posty: 138
Samochód: Man 14-232
Nie wiem czy to ma coś wspólnego ale jak zakręciłem nowy zawór i nabiło powietrza do układu to z dolnej na górną z górnej na dolną przerzuciło elegancko..No i jak to człowiek głupi bywa ucieszyłem się za wcześnie myślę hlasne na dużą jeszcze raz no i dupa nie przerzuca powietrze puszcza jedynie jak próbuje wrzucić bieg to wskoczy.Możesz mi to jeszcze wytłumaczyć jakim cudem na dolnej nie puszcza z zaworu a na górnej wali nie miłosiernie
Rejestracja:14 mar 2005, 15:22 Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA
Odkręć te dwa przewody od zaworu co idą do tego siłownika, w każdym położeniu lewarka górna czy dolna skrzynia powinno lecieć powietrze z tego zaworu. Raz z jednej dziury po przełączeniu lewarka górna/dolna skrzynia z drugiej dziury. Jeśli tak nie będzie lub będzie leciało na raz z ubo dziur to masz problem z wybierakiem. Na wałku który wchodzi do wybieraka ten od lewarka od zmiany biegów jest taki pierścień co przełącza zawór od górna/dolna skrzynia i przy okazji ten pierścień musi pokonać opór sprężyny z kulką ten co stawia przy przełączaniu lewarka prawo/lewo.
Jeśli tu jest wszystko w porządku masz problem z samym tłokiem albo jest tam syf i ciężko się przesuwa lub sam tłok przepuszcza
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 1 gość
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę