Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 13 gru 2012, 14:51
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 wrz 2007, 10:01
Posty: 1208
Lokalizacja: Janów k.Częstochowy

W takim razie dużo musi zależeć od KM/KP. U nas jest to jako SCz.
Co do cs.com. Masz racje, że tak jest. Pomijam już to, że większość SLKw jest jako SKw, to w dodatku praktyki adminów typu: user dodał swoje zdjęcie, pojade, zrobie lepsze i zamienie na swoje.

_________________
Pozdrawiam
Leszek


Straż pożarna Częstochowa


Post Wysłano: 13 gru 2012, 18:08
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 maja 2008, 22:32
Posty: 1482
GG: 6330420
Samochód: CLK Black Series
Lokalizacja: Warszawa

Cytuj:
W takim razie dużo musi zależeć od KM/KP. U nas jest to jako SCz.
Co do cs.com. Masz racje, że tak jest. Pomijam już to, że większość SLKw jest jako SKw, to w dodatku praktyki adminów typu: user dodał swoje zdjęcie, pojade, zrobie lepsze i zamienie na swoje.
Z tego co wiem i ktoś nawet o tym pisał na cs.com (chyba Mariusz Czajkowski?) to na Mazowsze jest rozporządzenie Komendanta Wojewódzkiego PSP nadbryg. Gustawa Mikołajczyka odnośnie uregulowania oznaczeń i nazewnictwa pojazdów w tym SCz, GCBM i ono obowiązuje na terenie województwa, ponieważ to ogólnokrajowe ma wiele nieścisłości. Jednak administratorzy nie dopuszczają tego do swoich myśli... Moim zdaniem według tego co oni mówią to cysterna powinna mieć swój numer operacyjny jak właśnie SCz a ciągnik siodłowy swój jako nowy twór Specjalny Ciężki Ciągnik siodłowy SCCs, ale nie mi wymyślać nomenklaturę. Dla mnie xxx[Y]39 to będzie GCBM bo nawet ma numer z zakresu dla gaśniczych czyli xxx[Y]20-39.

_________________
Cichanos und Gibon Internationale Spedition u. Logistik GmbH & Co. KG, Hamburg (D) member.


Post Wysłano: 13 gru 2012, 20:55

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 lut 2010, 17:42
Posty: 191
GG: 4511173
Samochód: Fiat Doblo/Motorynka
Lokalizacja: Meszna

Cytuj:
Raczej SKw. Taki sam trafił też na JRG-2 do Częstochowy.
Nawet CS (Czerwone Samochody) mówią, że to SCKw https://www.facebook.com/photo.php?v=48 ... =2&theater

_________________
Pozdrawiam
Jakub Szlósarczyk


Post Wysłano: 13 gru 2012, 21:22
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 maja 2008, 22:32
Posty: 1482
GG: 6330420
Samochód: CLK Black Series
Lokalizacja: Warszawa

Cytuj:
Cytuj:
Raczej SKw. Taki sam trafił też na JRG-2 do Częstochowy.
Nawet CS (Czerwone Samochody) mówią, że to SCKw https://www.facebook.com/photo.php?v=48 ... =2&theater
Przeczytaj kilka postów wcześniej.

_________________
Cichanos und Gibon Internationale Spedition u. Logistik GmbH & Co. KG, Hamburg (D) member.


Post Wysłano: 13 gru 2012, 22:05
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 lip 2008, 15:18
Posty: 542
GG: 6150050
Samochód: zielony

Cytuj:
Cytuj:
W takim razie dużo musi zależeć od KM/KP. U nas jest to jako SCz.
Co do cs.com. Masz racje, że tak jest. Pomijam już to, że większość SLKw jest jako SKw, to w dodatku praktyki adminów typu: user dodał swoje zdjęcie, pojade, zrobie lepsze i zamienie na swoje.
Z tego co wiem i ktoś nawet o tym pisał na cs.com (chyba Mariusz Czajkowski?) to na Mazowsze jest rozporządzenie Komendanta Wojewódzkiego PSP nadbryg. Gustawa Mikołajczyka odnośnie uregulowania oznaczeń i nazewnictwa pojazdów w tym SCz, GCBM i ono obowiązuje na terenie województwa, ponieważ to ogólnokrajowe ma wiele nieścisłości. Jednak administratorzy nie dopuszczają tego do swoich myśli... Moim zdaniem według tego co oni mówią to cysterna powinna mieć swój numer operacyjny jak właśnie SCz a ciągnik siodłowy swój jako nowy twór Specjalny Ciężki Ciągnik siodłowy SCCs, ale nie mi wymyślać nomenklaturę. Dla mnie xxx[Y]39 to będzie GCBM bo nawet ma numer z zakresu dla gaśniczych czyli xxx[Y]20-39.
Ano prowda, prowda ;) Zdarzają się przez to takie kwiatki jak GBARt :P Najbezpieczniej się sugerować właśnie numerem operacyjnym, znaczy jego zakończeniem, przy ustalaniu typu wozu... Ale od niczego nas to nie uratuje ostatecznie, bo ludzie są różni, i różnie klasyfikują. Za czasów mojej pracy w PSP dane mi było jeździć wozem o numerze 220-97, można by rzecz że zwykła osobówka w dodatku po numerze 97 widać jak na dłoni że jest to SLOp... A w papierach niespodzianka, bo jest sklasyfikowany jako SWt :lol:

_________________
A/B/BE/C/CE/D/DE :twisted:
Star 244/Atego 1223/F2000 32.403/FH13 440/TGA 18.480/TGS 18.440/Axor 1840/Stralis 450
Solbusy/SOR-y/Setry
Oświetlenie i nagłośnienie ostrzegawcze - montaż, naprawa, modyfikacje


Post Wysłano: 14 gru 2012, 0:18
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 maja 2008, 22:32
Posty: 1482
GG: 6330420
Samochód: CLK Black Series
Lokalizacja: Warszawa

Cytuj:
Zdarzają się przez to takie kwiatki jak GBARt :P
Jest w ogóle taki twór jak GBARt czy wesoła twórczość. Chyba prędzej GBAt, Rt podchodzi chyba pod S i wtedy mam SRt albo SCRt, bo na GBA czy też GCBA za dużo tego sprzętu nie wrzucisz do ratownictwa, z reguły średnie narzędzia hydrauliczne, jakieś poduchy, kliocki itd.

PS: Już wiem. Z reguły zabudowywane jest to na autach 6,5T typu Mascott itd. Czyli taki do zdarzeń drogowych z niewielkim zbiornikiem ale za to mocniej rozbudowanym sprzętem hydraulicznym.

_________________
Cichanos und Gibon Internationale Spedition u. Logistik GmbH & Co. KG, Hamburg (D) member.


Post Wysłano: 14 gru 2012, 11:04
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 wrz 2007, 10:01
Posty: 1208
Lokalizacja: Janów k.Częstochowy

Jednym słowem jeden wielki r*****. Każdy wpisuje jak chce. Już nie wspomne, że przepisy i rozporządzenia też wprowadzają jeden wielki bałagan.

_________________
Pozdrawiam
Leszek


Straż pożarna Częstochowa


Post Wysłano: 18 gru 2012, 21:43
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 sie 2008, 11:50
Posty: 10
GG: 7505071
Samochód: MAN TGM 13.280
Lokalizacja: Mysłowice

Więc z tymi oznaczeniami to jest jeden wielki b.....

Wygląda to mniej wiecej tak:

Oznaczenia typu: GBA, SCRt, SD itp. pochodzą z normy PN-79/M-51300. Nieprzwidywała ona takich połączeń jak GBAt czy GBARt. Mało tego, nieprzewidywała ona takich kwiatków jak np. SLRR i inne. Nieprzewidywała bo to stara norma i kiedy powstawała takich pojazdów poprostu nie było. Niedostosowana jest do obecnych zapotrzebowań na sprzęt i mnogości pojazdów używanych przez PSP.

W 2000 roku, w związku z obowiązkami Polski po wstąpieniu do UE, została zastąpiona, a właściwie powinna zostać zastąpiona normą europejską, czyli PN-EN 1846-1. Powinna, gdyż tak naprawdę oznaczenia pojazdów wg tej normy używane są tylko w przetargach. Dlaczego? Dlatego, że podstawowy pojazd, który znajduje się w prawie każdej jednostce PSP wg normy PN-79/M-51300 to GBA 2,5/25, a wg normy PN-EN 1846-1 to PN-EN 1846-1 M - 2 - 6 - 2500 - 10/2500 - 1.
I które łatwiej zapamiętać czy powiedzieć?

Strażacy z podziału bojowego mają ciężko zapamiętać coś poza GBA, GCBA, Rt i SD.

Niepamiętam dokładnie, ale mniej więcej około 2007 czy 2008 roku, rozkaz Komendanta Głównego, nakazał dodawać końcówkę "Rt"/"t" do samochodów wyposażonych w podstawowy sprzęt hydrauliczny. Z jednej strony niedokońca ma to sens, gdyż istnieje coś takiego, jak minimalne wyposażenie pojazdu, i np. każdy jeden GBA powinien być w takowy wyposażony. Tylko jak zwykle w tym kraju "powinien".
O ile w PSP raczej to standard, to już niekażde OSP stać na taki zestaw, nie mówiąc już o sytuacji gdy mają kilka takich samochodów. Do tego coraz częściej zestawy takie pojawiają się na ciężkich samochodach gaśniczych, więc dodawanie tej końcówki, do używanej przez strażaków starej normy bardzo usprawnia pracę np. dyspozytorów, którzy mając w powiecie kilkadziesiąt jednostek OSP, nie muszą znać na pamięć ich wyposażenia. Wystarczy że spojrzą na oznaczenie pojazdu i już wie czy jest sens dysponowania tej jednostki do wypadku.

Żeby było mało, zamieszania dodaje program SWD-ST. Jest to program do prowadzenia zdarzeń i statystyk. Wprowadza się tam wszystko, od adresów i wyposażenia jednostki, daty przeglądów, dane strażaków, nazwiska zgłaszających, wprowadza meldunki, dysponuje pojazdy i wiele, wiele innych.
Wprowadzona jest tam także baza pojazdów, a że program stworzyła prywatna firma powstają tam całkiem nowe oznaczenia, i tak np. wg odpowiednich "norm" pojazd oznacza się:

- wg PN-79 M-51300: GBAPr 2/25+750
- wg PN-EN 1846-1: M-1-6-2500-10/2500-1
- wg SWD-ST: GBARt 2/25 + Pr750
- wg strażaków: średni z proszkiem :wink:

No i gdzie tu logika?

Ps.: Niezapominajmy jeszcze o radosnej twórczości Komendantów, Kwatermistrzów, Producentów itp. itd.

Aha, zapomniałem o tych masach, więc tak:
Oznaczenia lekki, średni, cięzki oznaczać się powinno na podstawie Maksymalnej Masy Rzeczywistej.
O ile w przypadku kwatermistrzowskich, takich jak powyższy Mercedes, MMR to zwykle jego DMC, to już w przypadku samochodów gaśniczych czy specjalnych nie jest to takie oczywiste.
Mimo, iż większosć "średnich" produkowanych jest na cięższych podwoziach to są one śrdnie, gdyż nawet gdy zalejemy jes do pełna paliwem, wodą i czym się da, zapakujemy do kabiny komplet najtęższych strażaków, i załądujemy cały przewidziany tam sprzęt, to nie przekroczymy MMR odpowiedniej dla kategorii ciężkiej pojazdów. Przykładem są GBA na podwoziach MAN TGM 13.280- DMC 15t, czy np. popularne Renault Midlum o DMC 15t.
Przypominam także, że masy te uległy zmianie, i tak:
- wg PN-EN 1846-1:2000 samochody ciężkie to te powyżej 14t MMR
- wg PN-EN 1846-1:2011 (obowiązującej) samochody ciężkie to już te powyżej 16t MMR.

_________________
Moja fura: viewtopic.php?f=44&t=26417
Moja galeria: viewtopic.php?f=7&t=26531&p=360877#p360877


Post Wysłano: 19 gru 2012, 17:22

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 gru 2007, 21:50
Posty: 317
GG: 4628636
Lokalizacja: Warszowice

Cytuj:
Cytuj:
Zdarzają się przez to takie kwiatki jak GBARt :P
Jest w ogóle taki twór jak GBARt czy wesoła twórczość. Chyba prędzej GBAt, Rt podchodzi chyba pod S i wtedy mam SRt albo SCRt, bo na GBA czy też GCBA za dużo tego sprzętu nie wrzucisz do ratownictwa, z reguły średnie narzędzia hydrauliczne, jakieś poduchy, kliocki itd.

PS: Już wiem. Z reguły zabudowywane jest to na autach 6,5T typu Mascott itd. Czyli taki do zdarzeń drogowych z niewielkim zbiornikiem ale za to mocniej rozbudowanym sprzętem hydraulicznym.
moze byc Rt rtazem z GBA ale w formie GBA+Rt

_________________
Powyższy post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podania przyczyny.


Post Wysłano: 19 gru 2012, 20:40
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 maja 2008, 22:32
Posty: 1482
GG: 6330420
Samochód: CLK Black Series
Lokalizacja: Warszawa

TGM 13.280 to nie jest podwozie o DMC 15T tylko 13. Czyli tutaj wszystko się zgadza.

_________________
Cichanos und Gibon Internationale Spedition u. Logistik GmbH & Co. KG, Hamburg (D) member.


Post Wysłano: 19 gru 2012, 21:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 sie 2008, 11:50
Posty: 10
GG: 7505071
Samochód: MAN TGM 13.280
Lokalizacja: Mysłowice

Borek

Siedzę właśnie z dowodem rejestracyjnym, kartą pojazdu i fakturą zakupu samochodu MAN TGM 13.280 z 2008 roku i w każdym z tych dokumentów, jak i na tabliczce znamionowej na samochodzie, wyraźnie napisane jest DMC 15000kg:]

_________________
Moja fura: viewtopic.php?f=44&t=26417
Moja galeria: viewtopic.php?f=7&t=26531&p=360877#p360877


Post Wysłano: 20 gru 2012, 0:05
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 maja 2008, 22:32
Posty: 1482
GG: 6330420
Samochód: CLK Black Series
Lokalizacja: Warszawa

Cytuj:
Borek

Siedzę właśnie z dowodem rejestracyjnym, kartą pojazdu i fakturą zakupu samochodu MAN TGM 13.280 z 2008 roku i w każdym z tych dokumentów, jak i na tabliczce znamionowej na samochodzie, wyraźnie napisane jest DMC 15000kg:]
Ciekawe, bo wg oznaczeń producenta ma DMC 13T.

_________________
Cichanos und Gibon Internationale Spedition u. Logistik GmbH & Co. KG, Hamburg (D) member.


Post Wysłano: 20 gru 2012, 10:23
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 sie 2008, 11:50
Posty: 10
GG: 7505071
Samochód: MAN TGM 13.280
Lokalizacja: Mysłowice

Cytuj:
Cytuj:
Borek

Siedzę właśnie z dowodem rejestracyjnym, kartą pojazdu i fakturą zakupu samochodu MAN TGM 13.280 z 2008 roku i w każdym z tych dokumentów, jak i na tabliczce znamionowej na samochodzie, wyraźnie napisane jest DMC 15000kg:]
Ciekawe, bo wg oznaczeń producenta ma DMC 13T.
Wiem, nawet używając konfiguratora na stronie MAN wyjdzie nam DMC 13t.
Z drugiej strony nie pierwszy raz spotykam się z faktem, że oznaczenie modelu różni się od DMC.
Szczególnie przy onzaczeniach starszych modeli 4 osiowych różnica potrafi wynosić nawet 4t-np w modelach z serii F90 spotkałem się z czymś takim.

_________________
Moja fura: viewtopic.php?f=44&t=26417
Moja galeria: viewtopic.php?f=7&t=26531&p=360877#p360877


Post Wysłano: 10 sty 2013, 21:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 lis 2012, 19:34
Posty: 7

prawdopodobnie pojazd został zarejestrowany na maksymalne techniczne naciski osi - często robione jest to w pojazdach specjalnych


Post Wysłano: 01 lut 2013, 22:22

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 gru 2007, 21:50
Posty: 317
GG: 4628636
Lokalizacja: Warszowice

Cytuj:
Cysterna 25 m^3 zrealizowana w firmie gdzie pracuję, obecnie wykonujemy kolejne 2 projekty - jak będą gotowe wkleję kilka zdjęć i opis specyfikacji

Obrazek;Obrazek;Obrazek;Obrazek;Obrazek;Obrazek;Obrazek;Obrazek;Obrazek;Obrazek;
uwazaj zebys ni9e przekroczyl granicy tajemnicy sluzbowej...
A co do W takim razie dużo musi zależeć od KM/KP. U nas jest to jako SCz.
Co do
Cytuj:
cs.com. Masz racje, że tak jest. Pomijam już to, że większość SLKw jest jako SKw, to w dodatku praktyki adminów typu: user dodał swoje zdjęcie, pojade, zrobie lepsze i zamienie na swoje.
razem z kol. arkadiusz tasior jak i Siedemsetter bylismy w JRG Rybnik, zdjecias powedrowaly na CS (na krotko) gdyz jasnie wielmozni admini podmieniki juz na swoje zdjecia...

_________________
Powyższy post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podania przyczyny.


Post Wysłano: 05 lut 2013, 9:50
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 wrz 2007, 10:01
Posty: 1208
Lokalizacja: Janów k.Częstochowy

A to standard na czerwonesamochody.com. Z moimi było to samo... Wielu użytkowników właśnie przez to odeszło z tej galerii. Ja się osobiście przeniosłem na Śląską Galerie Fotografi Pożarniczej: http://www.sgfp.com.pl

_________________
Pozdrawiam
Leszek


Straż pożarna Częstochowa


Post Wysłano: 05 lut 2013, 12:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 gru 2007, 21:50
Posty: 317
GG: 4628636
Lokalizacja: Warszowice

Cytuj:
A to standard na czerwonesamochody.com. Z moimi było to samo... Wielu użytkowników właśnie przez to odeszło z tej galerii. Ja się osobiście przeniosłem na Śląską Galerie Fotografi Pożarniczej: http://www.sgfp.com.pl
witam kolege z SGFP

_________________
Powyższy post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podania przyczyny.


Post Wysłano: 23 lut 2013, 22:50
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 lis 2006, 21:41
Posty: 1886
Samochód: Renault Premium / Range T
Lokalizacja: PL-UE

http://bos-fahrzeuge.info/einsatzfahrze ... 57#/113257

Niezły :mrgreen: podnośnik 112m - nawet jeśli było, warto zajrzeć. :shock:

_________________
B O B i

Tiry na tory, pociągi na drogi, tory na traktory, traktory do obory.


Post Wysłano: 03 mar 2013, 7:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 gru 2007, 21:50
Posty: 317
GG: 4628636
Lokalizacja: Warszowice

Cytuj:
http://bos-fahrzeuge.info/einsatzfahrze ... 57#/113257

Niezły :mrgreen: podnośnik 112m - nawet jeśli było, warto zajrzeć. :shock:
bez papmers-ów nie wchodź...

_________________
Powyższy post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podania przyczyny.


Post Wysłano: 04 mar 2013, 2:11
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 lis 2006, 21:41
Posty: 1886
Samochód: Renault Premium / Range T
Lokalizacja: PL-UE

ironia? Na mnie to robi wrażenie...

_________________
B O B i

Tiry na tory, pociągi na drogi, tory na traktory, traktory do obory.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 31 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: