Strona 95 z 162 [ Posty: 3235 ] Przejdź na stronę Poprzednia 193 94 95 96 97162 Następna
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 10 gru 2012, 18:14

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5090
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
Cytuj:



Raczej łatwo można wskazać przepis, który zabrania więcej, niż 3 skróconych odpoczynków w tygodniu.

Natomiast co do możliwości zrobienia dwóch skróconych odpoczynków tygodniowych pod rząd - to szczerze mówiąc nie mam pojęcia, jak by to mogło działać. Chyba jedynie tylko wtedy taki 'manewr' przejdzie, jeśli pomiędzy dwoma tymi odpoczynkami 'oddamy' brakujące godziny do skróconego odpoczynku.

Niemniej nie rozumiem, po co te głupie zagadki, czy nie lepiej jest napisać wprost - jeśli sytuacja wzbudza kontrowersje?
Wskaż ten przepis, a ja ze swojej strony gwarantuje ,że wyśle Ci "wiskacza" na Sylwestra.
Jeśli chodzi o zrobienie dwóch lub więcej odpoczynków tygodniowych skróconych z rzędu sytuacja wygląda analogicznie jak do odpoczynków dziennych.I nie chodzi tutaj o jakieś myki z oddawaniem godzin, czy czymś w tym rodzaju.
Chodzi raczej o zrozumienie przepisu.

A brzmi on :
Cytuj:
Art8
4. Kierowca może mieć najwyżej trzy skrócone dzienne
okresy odpoczynku pomiędzy dwoma tygodniowymi okresami
odpoczynku
Czyli , jeśli zrobię odpoczynek tygodniowy w środę (po 3 okresach ) i do środy robiłem same skrócone odpoczynki dobowe, to od czwartku znów mogę robić 3 skrócone odpoczynki dobowe.Czyli w ciągu tygodnia zrobię ich 6 i żadnego przepisu nie złamię.

Teraz odpoczynki tygodniowe
Przepis:
Cytuj:
Art8
6. W ciągu dwóch kolejnych tygodni kierowca wykorzystuje
co najmniej:
— dwa regularne tygodniowe okresy odpoczynku, lub
— jeden regularny tygodniowy okres odpoczynku i jeden
skrócony tygodniowy okres odpoczynku trwający co
najmniej 24 godziny. Skrócenie to należy jednak
skompensować równoważnym odpoczynkiem wykorzystanym
jednorazowo przed końcem trzeciego tygodnia
następującego po danym tygodniu.
Tygodniowy okres odpoczynku rozpoczyna się nie później niż
po zakończeniu sześciu okresów 24 godzinnych licząc od
końca poprzedniego tygodniowego okresu odpoczynku.
Kluczem do zrozumienia tego przepisu jest wyjaśnienie wyrażenia " W ciągu dwóch tygodni (...) co najmniej "
A czy można więcej ? No oczywiście , że można !
A więc , załóżmy taką sytuację:
Startuję w poniedziałek po 45h odpoczynku tygodniowym.
poniedziałek , wtorek, środa - jazda
środa/czwartek - odpoczynek tygodniowy skrócony
czwartek, piątek, sobota,niedziela - jazda
niedziela/poniedziałek - odpoczynek tygodniowy skrócony

W tym tygodniu miałem dwa różne odpoczynki tygodniowe- regularny i skrócony.Ale że jest przepis :
Cytuj:
Art8
9. Tygodniowy okres odpoczynku, który przypada na dwa
tygodnie można zaliczyć do dowolnego z nich, ale nie obu.
To ja, jako kierowca, mam prawo wybrać sobie jaki odpoczynek zaliczyć do danego tygodnia.Wybrałem ten z początku tygodnia, czyli 45h.
Jedziemy dalej.
poniedziałek, wtorek, środa - jazda
środa/czwartek - odpoczynek tygodniowy skrócony
czwartek, piątek, sobota,niedziela - jazda
niedziela/.... odpoczynek tygodniowy regularny

W moim przykładzie zrobiłem bez problemu, z zachowaniem Art8 pkt 6 - 3x24h z rzędu.
Przepis mówiacy " co najmniej " został zachowany.
Ci co chcieliby w tym momencie napisać, że godziny jazdy, pracy etc. niech się wstrzymają.
Kto każe mi pracować po 8-10h/dobę?
Może ja pracuję po 7h/dobę a jeżdżę jeszcze mniej ?
Czy teraz już jest dość jasno napisane?Czy kierowca zawodowy już zrozumie?
Nie lubię karmić trola ale:
jesteś w błędzie i to na dokładkę powołujesz sie na art.8

Art8
6. W ciągu dwóch kolejnych tygodni kierowca wykorzystuje
co najmniej:
— dwa regularne tygodniowe okresy odpoczynku, lub
— jeden regularny tygodniowy okres odpoczynku i jeden
skrócony tygodniowy okres odpoczynku trwający co
najmniej 24 godziny. Skrócenie to należy jednak
skompensować równoważnym odpoczynkiem wykorzystanym
jednorazowo przed końcem trzeciego tygodnia
następującego po danym tygodniu.
Tygodniowy okres odpoczynku rozpoczyna się nie później niż
po zakończeniu sześciu okresów 24 godzinnych licząc od
końca poprzedniego tygodniowego okresu odpoczynku.


z twojego wyliczenia wynika że w ciągu 2 kolejnych tygodni kierowca wykorzystuje co najmniej:

"— dwa regularne tygodniowe okresy odpoczynku, lub
— jeden regularny tygodniowy okres odpoczynku i jeden
skrócony tygodniowy okres odpoczynku trwający co
najmniej 24 godziny."

podana kolejność wykorzystania nie jest przypadkowa podobnie jak przerwa w prowadzeniu pojazdu jeżeli jest dzielona najpierw 15 minut potem 30 minut.
ty takie rozliczenie możesz zrobić ale tylko w czasie 2 pierwszych tygodni każdy następny już bedzie zupełnie inny.
rozpisz to w przedziale miesięcznym lub dłuższym.
możesz sobie odpoczynek tygodniowy zalczyć do dowolnego tygodnia ale nie do obu - zgoda
.
początkowy odpoczynek tygodniowy zaliczasz do tygodnia w którym jeździsz, a co było wcześniej???? czarna dziura czy karta urlopowa(lewa)?
co będzie po drugim tygodniu po odbyciu przerwy tygodniowej regularnej do którego tygodnia tą przerwę zaliczysz? do tego w którym jeździłeś czy do tego następnego w którym będziesz jeździł?

czekam na odpowiedź.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 10 gru 2012, 20:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 gru 2012, 10:48
Posty: 281

Co było " przed " ?
45h w środku tygodnia, lub miałem wczasy. Co za różnica. Ja pokazuje jak źle myślisz, i jak można stosować ten zapis w artykule.
Cytuj:
podana kolejność wykorzystania nie jest przypadkowa podobnie jak przerwa w prowadzeniu pojazdu jeżeli jest dzielona najpierw 15 minut potem 30 minut.
W Art.8 pkt6 jak najbardziej kolejność jest obojętna.
Przywołujesz ten przepis:
Cytuj:
Artykuł 7
Po okresie prowadzenia pojazdu trwającym cztery i pół
godziny kierowcy przysługuje ciągła przerwa trwająca co
najmniej czterdzieści pięć minut, chyba że kierowca rozpoczyna
okres odpoczynku.
Przerwę tę może zastąpić przerwa długości co najmniej 15
minut, po której nastąpi przerwa długości co najmniej 30
minut, rozłożone w czasie w taki sposób, aby zachować
zgodność z przepisami akapitu pierwszego.
Wskaż mi analogiczny zapis a Art8 mówiacy o kolejności odpoczynków tygodniowych.
Więcej nie zamierzam cię przekonywać, bo widzę że to nie ma sensu. Nawet jak zrozumiesz, to za żadne skarby nie przyznasz mi racji, tylko będziesz parł w zaparte. Twój problem. Jak widzisz powyżej, ktoś kto nie ma na co dzień do czynienia z transportem zawodowym, zrozumiał te przepisy. Ty chociaż ( jak sądzę ) chcesz uchodzić za zawodowca, masz troszkę problemy ze zrozumieniem prostych przepisów.
Cytuj:
co będzie po drugim tygodniu po odbyciu przerwy tygodniowej regularnej do którego tygodnia tą przerwę zaliczysz? do tego w którym jeździłeś czy do tego następnego w którym będziesz jeździł?
A co ma być? Nie rozumiem.
Zaliczę przerwę do tego tygodnia co rozpocząłem odpoczynek tygodniowy, albo do tego w którym skończę,To zależy jak ułoży się praca.Nawet w tym drugim przypadku będzie w zgodzie z przepisami.Weź sobie kartkę, długopis i narysuj.Nie wymagam przecież myślenia abstrakcyjnego.

Na resztę wątpliwości odpowiem jak wrócę z pracy.

_________________
Rozm z WITD dotyczaca kilku 24h odpoczynkow tygodniowych z rzedu

Raportuj posty jeśli łamia regulamin


Ostatnio zmieniony 11 gru 2012, 2:52 przez visitors, łącznie zmieniany 2 razy.

Post Wysłano: 10 gru 2012, 22:35
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 lis 2012, 17:52
Posty: 15
Samochód: VOLVO

MOje pytanie;

Od marca zaczynam moja kariere za kółkiem duzego zestawu i jeszcze do konca nie zglebilem wiedzy o czasie pracy. Jak narazie bede jezdzil kółka na Skandynawie głównie Szwecja i południe Pl. Moje pytanie brzmi.

jest taka sytuacja, chodzi mi o przerwe tygodniowa. w pierwszym tygodniu robie w weekendzik 45h w nastepny 24h i jak to dalej ma wygladac wiem,ze musze oddac te 21h w trzecim tygodniu. czyli 45+21 =66 robie w weekend dobrze mysle? i wtedy czwarty tydzien np. 24 wtedy kolejny weekend znowu znowu 66h i tak na przemian chyba ,ze 45h bede robil co tydzien ale to nierealne. I jeszcze takie pytanie bo tego tez nie wiem, np. te 21h skompensowac na trzecim tygodniu w odpoczynkach dziennych powiedzmy np 11+2,11+3 czyli zostalo mi jeszcze tylko 16h do oddani w trzecim weekendzie dobrze mysle. Gdybys mógł mi to wytłumaczyc . mysle,ze nie zagmatwałem tego za bardzo



DRUGIE pytanie;

kurcze jeszcze jedno pytanie odnosnie dziennego odpoczynku, powiedzmy ze robie 3x9h pauzy w tygodniu to w nastepnym tygodniu musze oddac te 6h pauzy tak ? np 3 dni po 13h pauzy to taki najprostszy przyklad a jezeli w tym drugim tygodniu tez bede chcial miec 3x9 pauzy to w nastepnym tak samo? nie musze miec samych 11h pauzy ?


Dzieki za odpowiedzi ( prosze o komentarz tylko osoby które wiedzą co piszą )

_________________
B 2003 C 2007 C+E 2013


Post Wysłano: 10 gru 2012, 23:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 sty 2012, 14:06
Posty: 123
GG: 1
Samochód: DAF 105XF
Lokalizacja: Widnes

PIERWSZE
Możesz na zmianę robić 45-24-66-24-66 itd. Kompensacji nie możesz dzielić. Jeśli masz do oddania np 6 godzin, to musisz zrobić np 11+6. Nie możesz tego rozbić na 2 dni.

DRUGIE
W tygodniu możesz zrobić 3 skrócone odpoczynki (9godzin) i nic nie musisz oddawać. Oddawanie tyczy się skróconych odpoczynków tygodniowych!


Post Wysłano: 11 gru 2012, 0:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 lis 2012, 17:52
Posty: 15
Samochód: VOLVO

Cytuj:
PIERWSZE
Możesz na zmianę robić 45-24-66-24-66 itd. Kompensacji nie możesz dzielić. Jeśli masz do oddania np 6 godzin, to musisz zrobić np 11+6. Nie możesz tego rozbić na 2 dni.

DRUGIE
W tygodniu możesz zrobić 3 skrócone odpoczynki (9godzin) i nic nie musisz oddawać. Oddawanie tyczy się skróconych odpoczynków tygodniowych!


a czy moge zrobic tak
45h
24h dwa skrocone jeden po drugim ?
24h
45h
45h+21 z drugiego tyg oddaje
45+21 z 3 tyg oddaj

_________________
B 2003 C 2007 C+E 2013


Post Wysłano: 11 gru 2012, 1:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 gru 2012, 10:48
Posty: 281

Możesz.
Dodam tylko że :
3x9h ( odpoczynek dzienny skrócony ) nie w tygodniu, a pomiędzy dwoma odpoczynkami tygodniowymi.
Odpoczynki tygodniowe możesz robić jak chcesz i kiedy chcesz, zachowując zasade :
- co najmniej raz w tygodniu odpoczynek tygodniowy regularny
lub
- co najmniej w ciągu dwóch tygodni odpoczynek regularny i odpoczynek tygodniowy skrócony.

Jeśli chodzi o rekompensate.
Nie w trzecim tygodniu masz oddać , a do końca trzeciego tygodnia PO TYGODNIU w którym było skrócenie.
Cytuj:
Art8
7. Odpoczynek wykorzystywany jako rekompensata za
skrócony tygodniowy okres odpoczynku wykorzystuje się
łącznie z innym okresem odpoczynku trwającym co najmniej
dziewięć godzin.
Czyli nie z 11h odpoczynkiem jak " ski " napisał, a z dowolnym odpoczynkiem trwającym min 9h
ps.dwa posty przed Twoim pisałem o tym.

Pozwoliłem sobie na małą grafikę.Może obrazki bardziej przemówią do wyobraźni

Obrazek
Niewiele widać na tej miniaturce, więc adres do "dużej" wersji:
KLIK

_________________
Rozm z WITD dotyczaca kilku 24h odpoczynkow tygodniowych z rzedu

Raportuj posty jeśli łamia regulamin


Post Wysłano: 11 gru 2012, 14:53
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 lis 2012, 17:52
Posty: 15
Samochód: VOLVO

Cytuj:
Witam, mój przypadek z dzisiejszej nocy:
-przyjeżdżam na załadunek i wózkowy mówi że będzie ładował i ja włączam na tachografie młotki i idę otwierać plandekę,
- po jakimś czasie przyjeżdża wózkowy i mówi że jednak nie będzie ładował, a ja zapominam wyłączyć młotki i idę spać,
- rano wózkowy załadował towar, ja wstaję i zamykam plandekę i idę załatwić papiery i chcę ruszać, a tu na tachografie 6h pauzy odstane, (do północy tachograf rejestrował młotki, a o północy przełączył się na pauzę).
I tutaj pytanie do Was co byście zrobili na moim miejscu? Czy byście stali do 9-ciu godzin pauzy, czy byście ruszyli po 7-miu godzinach pauzy?
prawidlowo odstac do 9 lub 11ki .pzdr

_________________
B 2003 C 2007 C+E 2013


Post Wysłano: 11 gru 2012, 15:18
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 sty 2012, 14:36
Posty: 402
Samochód: 105
Lokalizacja: RKL

Cytuj:
Kolego, ja nadal widzę, że nic nie rozumiesz.
Kolego, ja widzę że to Ty wiesz mniej więcej o co chodzi ale też nie do końca.Z całym szacunkiem dla Ciebie że próbujesz mi to wytłumaczyć i wkleiłeś przepisy ale uwierz że ja je znam. I żaden z tych przepisów nie jest odpowiedzią na moje pytanie bo tu nie ma zakazu zrobienia 6 razy pauzy 9h w tygodniu.
To ja zostałem zmieszany z błotem choć prawdę pisałem, starałem się to wytłumaczyć i nawet na przykładach podawałem, ale taki
jeden mówił że jestem w błędzie więc z niecierpliwością czekałem aż mi poda przepis który zabrania zrobienia 6 razy w tygodniu pauze 9tkę...
Dlaczego nie podał skoro jest taki pewny swojej wiedzy i mnie nazwał guru??? odpowiem Ci, bo nie ma takiego przepisu. I być może faktycznie minąłem się
z powołaniem, ale niech kto inny to ocenia a nie typ co próbuje mi wmówić że w tygodniu można mieć tylko 3x9h pauzy.
Doszliście tylko do tego że jest to możliwe gdy robimy dzienny odpoczynek dzielony....3h+9h=11h odpoczynek dzienny regularny. Brawo, ale to tylko połowa sukcesu, a nawet i nie.
Ładnie wszystko powklejałeś a teraz popatrz dokładnie na punkt.4

4. Kierowca może mieć najwyżej trzy skrócone dzienne okresy odpoczynku pomiędzy dwoma tygodniowymi okresami odpoczynku.

Albo ja jestem ślepy(choć jestem młody i nie miałem nigdy problemów ze wzrokiem) albo nic tu nie pisze o tygodniu. Gdy rozmawiamy o godzinach JAZDY w tygodniu czy w okresie dwutygodniowym albo np, jazdy dziennej 10h to tydzień ma znaczenie, co to jest tydzień chyba nie muszę wyjaśniać.

POMIĘDZY DWOMA ODPOCZYNKAMI TYGODNIOWYMI!!!!!!!!A kiedy one wypadają to już tylko zależy od potrzeby.
A co jeśli robię odpoczynki tygodniowe w środy.
A co jeśli robię odpoczynki tygodniowe w weekend a nie miałem ładunku i stałem środę 24h.
Mi zdarzało się że tak wychodziło właśnie.
Każdy ma inny system pracy a przepisy są takie same dla każdego czy to wozi chleb w piekarni(jeśli na licencji) czy jeździ w systemie 10/1 na przerzutach.
Mówisz dane z mojej karty... a wiesz że 105tki też były na tarczki:P W niedziele pobierałem dane, chcesz mogę na następny weekend wysłać plik, tyle że ja nie potrzebuje
programu co mi wyliczy przekroczenia, mam swój notes gdzie wszystko jest zapisane i podstawową wiedzę.

Zresztą co tu więcej tłumaczyć, no chyba że tylko ja widzę posty Visitorsa a Wy nie bo prościej to już chyba nie mógł wyjaśnić.
A jeśli nie to podejdę pod rampę w Rudnej jak będziesz spał, albo będziesz przejeżdżał wieczorem przez moją "wiochę" to Ci to osobiście wytłumaczę:)
Cytuj:
PIERWSZE
Możesz na zmianę robić 45-24-66-24-66 itd. Kompensacji nie możesz dzielić. Jeśli masz do oddania np 6 godzin, to musisz zrobić np 11+6. Nie możesz tego rozbić na 2 dni.

DRUGIE
W tygodniu możesz zrobić 3 skrócone odpoczynki (9godzin) i nic nie musisz oddawać. Oddawanie tyczy się skróconych odpoczynków tygodniowych!
Pierwsze
To tylko przykład jak można robić, a można na różne sposoby. Oddawać można do dowolnego odpoczynku,DOWOLNEGO.

Drugie...
ECHHHH tyle pisana a Wy dalej nic.NIE W TYGODNIU.

_________________
Wolę być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem, więc zanim się najeb**emy, proponuję się napić.
Chcesz zarobić kasę na fejszczbuku? Wejdź w opcje, usuń konto i weź się k**** za robotę...
Nie zażywam viagry, a każdy mi mówi że z dnia na dzień, coraz to większy ch*j jestem dla wszystkich.


Post Wysłano: 16 gru 2012, 22:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 lis 2010, 18:26
Posty: 1921
Samochód: Żółtek
Lokalizacja: Warszawa/Żychlin

Panowie mam pytanko i problem zarazem.
Otóż jutro wyjeżdżam w pierwszą trasę w nowej firmie, szef wystawił mi zaświadczenie, że od 14.12.12 kiedy podpisałem umowę, nie jeździłem autem. Ale co z 28 pozostałymi dniami?
Jak napiszę oficjalne oświadczenie i je podpiszę to coś da czy jestem na przegranej pozycji?

Potrzebuję szybkich informacji, bo o 5 startuję. Pozdrawiam


Post Wysłano: 16 gru 2012, 23:10
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 wrz 2008, 20:27
Posty: 493
Samochód: Iveco Stralis AT440S43 T/P
Lokalizacja: okolice Korycina, podlaskie, PL

Cytuj:
Otóż jutro wyjeżdżam w pierwszą trasę w nowej firmie, szef wystawił mi zaświadczenie, że od 14.12.12 kiedy podpisałem umowę, nie jeździłem autem. Ale co z 28 pozostałymi dniami?
Jak napiszę oficjalne oświadczenie i je podpiszę to coś da czy jestem na przegranej pozycji?
Jeśli to twoja pierwsza praca, oświadczenie wystarczy. Jeśli kolejna, potrzebne będą kwity na ostatnie 28 dni, czyli karta/tarczki + zaświadczenia z poprzedniej firmy plus twoje oświadczenie na dni, kiedy nie byłeś nigdzie zatrudniony.

IMHO to powinno załatwić sprawę.

_________________
Janusz Kastyk
Ahoj, przygodo! :) Przygodo... ahoj?
Wiozę się pomału...
http://truckmapa.wagaciezka.com - mapa dla ciężarówek


Post Wysłano: 16 gru 2012, 23:29
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 lis 2010, 18:26
Posty: 1921
Samochód: Żółtek
Lokalizacja: Warszawa/Żychlin

Wcześniej jeździłem busem, a to moja pierwsza robota powyżej 3,5 t.
Napisałem to oświadczenie, a gośc wystawił mi, że od jutra zaczynam u niego pracę.
Mam nadzieję, że wystarczy.


Post Wysłano: 17 gru 2012, 18:06
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 cze 2009, 12:39
Posty: 409
Samochód: Volvo FH
Lokalizacja: Wejherowo

Jesteś zatrudniony od 14.12 i od tej daty musisz mieć udokumentowane. Resztą się nie przejmuj.


Post Wysłano: 17 gru 2012, 22:09

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 wrz 2009, 16:06
Posty: 648
GG: 1
Lokalizacja: Elbląg

Jeżdżę hakowcem od jakiegoś czasu i mam pewne wątpliwości. Jazda jazda a co z wymianą kontenerów przecież żeby go odstawić na miejsce lub poprzestawiac u klienta muszę podjechać . Czy to mi się zalicza do jazdy ?


Post Wysłano: 18 gru 2012, 2:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 lis 2012, 17:52
Posty: 15
Samochód: VOLVO

PYTANIE :

1 pytanie,

Taka sytuacja tachograf analogowy.
Wkladam tarczke o 6.00 rano np.w poniedzialek i od razu ruszam.powiedzmy ,ze o godzinie 21.00 konczy mi sie czas pracy. no i pauzuje gdybym pauzowal do 6.00 mialbym 9h pauzy . a chodzi mi o to ,ze gdybym nie wyciagnal tarczki o 6.00 i poczekalbym jeszcze te 2 h do 8 czy mialbym 11h pauzy zaliczone do tego okresu. czy okres liczy mi sie tylko do 6 rano ?a te 2h ida na nowy okres

2 pytanie,
co to jest rozpoczecie i zakonczenie w cyfrowym tacho? to tak jakbym wlozyl tarcze na poczatku pracy i od rozpoczecia liczy mi sie czas pracy ?
czy dobrze rozumiem?

_________________
B 2003 C 2007 C+E 2013


Post Wysłano: 18 gru 2012, 9:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 cze 2009, 12:39
Posty: 409
Samochód: Volvo FH
Lokalizacja: Wejherowo

Cytuj:
Jeżdżę hakowcem od jakiegoś czasu i mam pewne wątpliwości. Jazda jazda a co z wymianą kontenerów przecież żeby go odstawić na miejsce lub poprzestawiac u klienta muszę podjechać . Czy to mi się zalicza do jazdy ?

Ja bym przestawił tacho na młotki i tak to zaliczył.


Post Wysłano: 18 gru 2012, 9:58
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 sty 2012, 14:36
Posty: 402
Samochód: 105
Lokalizacja: RKL

Cytuj:
PYTANIE :

1 pytanie,

Taka sytuacja tachograf analogowy.
Wkladam tarczke o 6.00 rano np.w poniedzialek i od razu ruszam.powiedzmy ,ze o godzinie 21.00 konczy mi sie czas pracy. no i pauzuje gdybym pauzowal do 6.00 mialbym 9h pauzy . a chodzi mi o to ,ze gdybym nie wyciagnal tarczki o 6.00 i poczekalbym jeszcze te 2 h do 8 czy mialbym 11h pauzy zaliczone do tego okresu. czy okres liczy mi sie tylko do 6 rano ?a te 2h ida na nowy okres

2 pytanie,
co to jest rozpoczecie i zakonczenie w cyfrowym tacho? to tak jakbym wlozyl tarcze na poczatku pracy i od rozpoczecia liczy mi sie czas pracy ?
czy dobrze rozumiem?
1 odpowiedź
Nie, nie miał byś zaliczonej 11tki, powód jest prosty pauza 11h nie zmieściła Ci się w dobie(24h). Na prosty łeb mówiąc jeśli twój czas pracy (dokładnie to się nazywa dzienny okres prowadzenia) przekroczył 13 godzin już nie ma mowy o odebraniu regularnego odpoczynku dziennego czyli 11tki, w twoim przypadku jest to "max pracy" do 19:00 w innym wypadku nawet jak będziesz stał dłużej niż 11h i tak będzie zaliczone to jako 9tka.
Przykład, w poprzednim tygodniu stałem 27h, pewnie nie uwierzysz ale ta pauza nie została mi zaliczona jako odpoczynek tygodniowy (24h a dokładnie 27h) bo ja jej nie zaliczyłem jako takiej, a nawet te 27 godzin nie dało mi pauzy 11h tylko 9h. Tak więc widzisz nawet stojąc 27h miałem tylko pauze 9(skrócony odpoczynek dzienny).

2 odpowiedź
W tacho piesze to tak:
Kraj rozpoczęcia ,Kraj zakończenia.
Mniej więcej tak jak piszesz, bo ten wpis robisz przed lub po zakończeniu cyklu(dziennego okresu prowadzenia). Przy okazji wpisując kraj w którym się znajdujesz. Tak więc prawidłowo np. powinno się liczyć pauze od tego właśnie wpisu.

Cytuj:
Jeżdżę hakowcem od jakiegoś czasu i mam pewne wątpliwości. Jazda jazda a co z wymianą kontenerów przecież żeby go odstawić na miejsce lub poprzestawiac u klienta muszę podjechać . Czy to mi się zalicza do jazdy ?
To na hakowcach obowiązują inne przepisy??? :>
Nie wiem o co Ci chodzi, ale czy to tak ciężko zrozumieć że czas jazdy to czas JAZDY.
Potem powstają różne bajki np. jeśli nie wykręci Ci się 15min pauzy to te np.14 minut musisz zaliczyć do jazdy(choć miałeś 3 minuty) i już od wielu osób to słyszałem a nawet jeden kiedyś mówił że inspektor mu tak powiedział. :lol:
Czas jazdy to czas gdy jedziemy, silnik pracuje(zazwyczaj), koła się kręcą, kierowca się przemieszcza, licznik pokazuje prędkość (chyba że na magnesie to ten punkt nie jest ważny), kierowca siedzi na fotelu za kierownica i kieruje wciska różne pedały rusza takim lewarkiem i kręci kołem... JASNE czy jeszcze inaczej. No bo jak stoisz to jak może liczyć się czas jazdy.

_________________
Wolę być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem, więc zanim się najeb**emy, proponuję się napić.
Chcesz zarobić kasę na fejszczbuku? Wejdź w opcje, usuń konto i weź się k**** za robotę...
Nie zażywam viagry, a każdy mi mówi że z dnia na dzień, coraz to większy ch*j jestem dla wszystkich.


Post Wysłano: 18 gru 2012, 10:52
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 lis 2012, 17:52
Posty: 15
Samochód: VOLVO

2 odpowiedź
W tacho piesze to tak:
Kraj rozpoczęcia ,Kraj zakończenia.
Mniej więcej tak jak piszesz, bo ten wpis robisz przed lub po zakończeniu cyklu(dziennego okresu prowadzenia). Przy okazji wpisując kraj w którym się znajdujesz. Tak więc prawidłowo np. powinno się liczyć pauze od tego właśnie


cyfrowe tacho:

czas pracy nie zaczyna sie w momencie ruszenia auta ? czy w momencie rozpoczecia? a jak jezdze po kraju to musze ciagle rozpoczynac i zakanczac tej kwesti nie rozumiem

_________________
B 2003 C 2007 C+E 2013


Post Wysłano: 18 gru 2012, 22:25

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 lis 2008, 9:57
Posty: 38
GG: 0
Samochód: volvo

Cytuj:
łączny czas prowadzenia pojazdu od zakończenia jednego dziennego okresu odpoczynku do rozpoczęcia następnego dziennego okresu odpoczynku lub pomiędzy dziennym okresem odpoczynku a tygodniowym okresem odpoczynku, nie może przekroczyć 9 godzin (dwa razy w tygodniu może trwać do 10 godz.).
Przy czym tydzień należy rozumieć, jako okres od godz. 00.00 w poniedziałek do godz. 24.00 w niedzielę.
Odnośnie przedłużonego czasu jazdy. Przykład.
Wyruszam w trasę w sobotę. W sobotę i w niedzielę jechałem po 10 h czyli wykorzystałem limit maksymalnie 2x po 10h w tygodniu. Tydzień zaczyna się w poniedziałek o 00:00, kończy w niedziele o 24:00. Czy kolejnego dnia w poniedziałek i następnie we wtorek (nowy tydzień) znów mogę wydłużyć jazdę do 10h? Mimo iż będą to 4 kolejne cykle pracy po 10h jazdy?

Podobny problem tylko ze skróconym odpoczynkiem do 9h.
Wyruszam w poniedziałek po odpoczynku tygodniowym, np:
1. cykl pracy: 1h jazdy, 9 pauzy
2. cykl pracy: 1h jazdy, 9 pauzy
3. cykl pracy: 1h jazdy, 9 pauzy
4. odpoczynek tygodniowy
Czy po odpoczynku tygodniowym znów mogę skrócić odpoczynek dzienny 3x mimo iż tydzień się jeszcze nie skończył?


Post Wysłano: 18 gru 2012, 22:58
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 sty 2012, 14:36
Posty: 402
Samochód: 105
Lokalizacja: RKL

Cytuj:
2 odpowiedź
W tacho piesze to tak:
Kraj rozpoczęcia ,Kraj zakończenia.
Mniej więcej tak jak piszesz, bo ten wpis robisz przed lub po zakończeniu cyklu(dziennego okresu prowadzenia). Przy okazji wpisując kraj w którym się znajdujesz. Tak więc prawidłowo np. powinno się liczyć pauze od tego właśnie


cyfrowe tacho:

czas pracy nie zaczyna sie w momencie ruszenia auta ? czy w momencie rozpoczecia? a jak jezdze po kraju to musze ciagle rozpoczynac i zakanczac tej kwesti nie rozumiem
Czas pracy zaczyna się w momencie ruszenia auta ale nie tylko... jeśli po pauzie wpiszesz w tacho kraj rozpoczęcia to właśnie od tego momentu zaczynasz liczyć swój czas pracy. Podobnie może być z wymianą tarczki na nowy okres rozliczeniowy. Do poprzedniej wypowiedzi powinienem jeszcze dopisać że i tak nie mógł byś dociągnąć do 11h bo tarczka nie może być w tacho dłużej jak 24h. 15h(pracy)+pauza11=26h-ŹLE.Znów nie pasuje wymieniać tarczki w czasie pauzy bo gdybym był inspektorem i miał zły dzień to mógłbym ukarać za to ze przez to został przerwany odpoczynek. Wiec albo na otwartym tacho robić albo pamiętać o wymianach tarczek w odpowiednim czasie.
Nawet jak jeździsz po kraju to wpisy trzeba robić, chodzi o to że ten wpis jest znakiem o rozpoczęciu/zakończeniu pauzy czy tam pracy, wiec jeśli nie masz wpisu to można taką pauze np.9h potraktować jako długą przerwę a nie odpoczynek.
Ale (nie wiem czy mam najnowszy taryfikator ale chyba nie wyszło nic nowego) nie ma w PL wyznaczonej kary za to wiec może i nie było by problemu, ja robię wpisy i jestem spokojny.

Cytuj:
Cytuj:
łączny czas prowadzenia pojazdu od zakończenia jednego dziennego okresu odpoczynku do rozpoczęcia następnego dziennego okresu odpoczynku lub pomiędzy dziennym okresem odpoczynku a tygodniowym okresem odpoczynku, nie może przekroczyć 9 godzin (dwa razy w tygodniu może trwać do 10 godz.).
Przy czym tydzień należy rozumieć, jako okres od godz. 00.00 w poniedziałek do godz. 24.00 w niedzielę.
Odnośnie przedłużonego czasu jazdy. Przykład.
Wyruszam w trasę w sobotę. W sobotę i w niedzielę jechałem po 10 h czyli wykorzystałem limit maksymalnie 2x po 10h w tygodniu. Tydzień zaczyna się w poniedziałek o 00:00, kończy w niedziele o 24:00. Czy kolejnego dnia w poniedziałek i następnie we wtorek (nowy tydzień) znów mogę wydłużyć jazdę do 10h? Mimo iż będą to 4 kolejne cykle pracy po 10h jazdy?

Podobny problem tylko ze skróconym odpoczynkiem do 9h.
Wyruszam w poniedziałek po odpoczynku tygodniowym, np:
1. cykl pracy: 1h jazdy, 9 pauzy
2. cykl pracy: 1h jazdy, 9 pauzy
3. cykl pracy: 1h jazdy, 9 pauzy
4. odpoczynek tygodniowy
Czy po odpoczynku tygodniowym znów mogę skrócić odpoczynek dzienny 3x mimo iż tydzień się jeszcze nie skończył?
Już o tym pisałem że może być 4 razy z rzędu 10h jazdy. Bo tak jak mówisz 2 razy w tygodniu a nie ma żadnego przepisu który zabrania mieć 10h jazdy 4 razy pod rząd. Spokojnie możesz tak zrobić.

Co do drugiego pytania to chyba już dość się opisałem na ten temat(poczytaj ostatnie parę stron) i nawet 6 razy i więcej jest możliwa pauza 9h w tygodniu.
Tak możesz spokojnie robić dalej 9tki bo tydzień nie ma tu znaczenia, w przepisie jest wyraźnie napisane:
POMIĘDZY DWOMA ODPOCZYNKAMI TYGODNIOWYMI.

_________________
Wolę być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem, więc zanim się najeb**emy, proponuję się napić.
Chcesz zarobić kasę na fejszczbuku? Wejdź w opcje, usuń konto i weź się k**** za robotę...
Nie zażywam viagry, a każdy mi mówi że z dnia na dzień, coraz to większy ch*j jestem dla wszystkich.


Post Wysłano: 18 gru 2012, 23:20

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 lis 2008, 9:57
Posty: 38
GG: 0
Samochód: volvo

Właśnie skończyłem rajd kilkudziesięciu stron i na 2 pytanie już się upewniłem, dzięki.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 95 z 162 [ Posty: 3235 ] Przejdź na stronę Poprzednia 193 94 95 96 97162 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: