Autor
Wiadomość

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 wrz 2007, 0:57
Posty: 242
GG: 1
Samochód: Schwerlastsattelzugmaschine
Lokalizacja: Śląsk

[quote="NACZEPY TSR"]Sposób zza oceanu na duże gabaryty :D

czasem wydaje mi sie ze stany nie leza na tej samej planecie.... technologia rodem z armii (toporna, sztywne osie, masakra :shock: ) naszczescie potrafia docenic europejskie wynalazki jak goldhofer czy scheuerle

_________________
Pozdrawiam "nienormatywnych" i "nienormalnych" na drodze.
Mega Windmill Transporter Driver


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 paź 2008, 14:48
Posty: 20
GG: 0
Samochód: ...
Lokalizacja: Jadwisin 24 przy autostradzie A4,67-my km zjazd Jadwisin-Witkówek

Ciekawą propozycją w temacie naczep niskopodwoziowych na Polskim rynku jest oferta firmy Faymoville o nowej nazwie Max Trailer, która składa się z około 20 różnych konfiguracji typów podwozia do przewozu różnego typu maszyn budowlanych, rolniczych i innych urządzeń.

Byliśmy na targach w hannoverze w zeszłym miesiącu i na pierwszy rzut oka widać, że naczepa tej marki jest solidnie wykonana.


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Ceny tych naczep będą konkurencyjne do naczep firmy Faymonville (dużo niższe) ale jakość i technologia będą takie same.

Przykładowe typy naczep możecie sprawdzić na stronie firmy jedynego Polskiego dealera PHU Jan Wengrzyn pod adresem:

http://wengrzyn.com/naczepy.php

_________________
Serdecznie zapraszamy do odwiedzenia naszych stron internetowych
http://wengrzyn.com/naczepy/ oraz
https://wengrzyn.otomoto.pl/


Cytuj:
Cytuj:
Sposób zza oceanu na duże gabaryty :D

czasem wydaje mi sie ze stany nie leza na tej samej planecie.... technologia rodem z armii (toporna, sztywne osie, masakra :shock: ) naszczescie potrafia docenic europejskie wynalazki jak goldhofer czy scheuerle
Eee tam, w Michigan to dopiero ciągają :mrgreen:
Obrazek

Radzę zwrócić uwagę na ostatnią ośkę - na zakręcie aż mu jedną stronę podniosło :lol:


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 gru 2010, 12:47
Posty: 148
GG: 2982986
Samochód: Veicolo Italiano
Lokalizacja: EP

Jeżeli chodzi o "Faymonville" to faktycznie - są bardzo doceniane na rynku

Zamieszczam zdjęcie, również z targów (AUTOSTRADA-POLSKA 2012)

Obrazek

_________________
Kat. B - 2012
Wózki kat. II WJO - 2013
Kat. C, C+E, KW - 2023
Szeroko pojęty TRANSPORT - to część mojego życia


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 wrz 2007, 0:57
Posty: 242
GG: 1
Samochód: Schwerlastsattelzugmaschine
Lokalizacja: Śląsk

Ciekawe jak "wywija obera" jak droge pomyli :D
zapraszamy do PL na nasze ronda........

_________________
Pozdrawiam "nienormatywnych" i "nienormalnych" na drodze.
Mega Windmill Transporter Driver


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 mar 2008, 11:33
Posty: 88
Lokalizacja: Jadwisin 24, 67-my km autostrady A4, zjazd Jadwisin-Witkówek

Witam
Miło nam poinformować Was, iż firma PHU Jan Wengrzyn została oficjalnym dealerem marki MAX Trailer w Polsce. :P :shock: :D

Krótki opis marki MAX Trailer w Etransport : :shock: :) :D
http://etransport.pl/wiadomosc,20922,ph ... ailer.html

Kilka fotek: :shock: :) :D

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

I krótki filmik: :lol: :P :roll:

http://www.youtube.com/watch?v=SVb2_gYY ... ature=plcp

_________________
Strona internetowa: http://wengrzyn.com/ Facebook:: https://www.facebook.com/phujanwengrzyn?ref=tn_tnmn Yoy Tube: http://www.youtube.com/results?search_q ... 11.youtube.Otomoto: http://wengrzyn.otomoto.pl/


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 cze 2012, 22:16
Posty: 4

Panowie,tak przeglądam specyfikacje i... czy ktoś mi wytłumaczy co to jest oś nadążna? Pozdrawiam.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 gru 2010, 12:47
Posty: 148
GG: 2982986
Samochód: Veicolo Italiano
Lokalizacja: EP

Też chciałbym się o tym dowiedzieć :)
Czy to jest coś w rodzaju dodatkowej osi, która sterowana jest osobnymi drążkami kierowniczymi ?

_________________
Kat. B - 2012
Wózki kat. II WJO - 2013
Kat. C, C+E, KW - 2023
Szeroko pojęty TRANSPORT - to część mojego życia


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 lip 2009, 13:14
Posty: 242
Samochód: Pilot'olot
Lokalizacja: Kartuzy k/Gdańska

Jest to rodzaj osi która podczas jazdy do przodu jest jakby "luźna" i jak kręcimy ciągnikiem to asfalt ją nadciąga co skutkuje jej skręcaniem. W naczepie max połowa osi może być skrętna w ten sposób ponieważ w innym wypadku naczepa nie ustawiła by się po wyjściu z zakrętu w prostej lini z ciągnikiem. Przy cofaniu osie tego typu się blokują i mamy sztywne.

_________________
Transport ponadnormatywny "KONKEL"

www.utkonkel.com.pl


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 cze 2012, 22:16
Posty: 4

Dzieki za odpowiedz. Niemniej w zwiazku z tym mam kolejne pytanie i z gory przepraszam, ze odchodze od glownego tematu. W nowych przepisach dotyczacych kategorii wydawanych zezwolen (mozna obejzez pod tym liniem)
Kod:
https://www.gddkia.gov.pl/userfiles/articles/p/przejazdy-nienormatywne_3602/TABELA%20kategorii%20zezwolen%20i%20oplat.pdf


jest cos takiego jak:
"o długości nieprzekraczającej:
– 15 m dla pojedynczego pojazdu,
– 23 m dla zespołu pojazdów,
– 30 m dla zespołu pojazdów o skrętnych osiach,"

I teraz pytanie, co rozumiemy przez zespol pojazdow o skretnych osiach? Czy naczepa musi posiadac wszystkie osie skretne czy tylko jedna? Czy musi byc to os kierowana czy moze byc wlasnie nadazna? Pozdrawiam.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 lut 2012, 9:03
Posty: 7
GG: 0

Witam, pytałem tu już kiedyś o naczepy Pro-Staff i okazuje się, że chyba zostali wchłonięci przez firmę Demarko Special Trailers bo maja te same adresy. Natomiast na drodze widziałem ciekawą naczepę tej marki którą posiada firma Drawa z Łodzi. Przyznam szczerze że wygląda to ciekawie... :> :?:
http://www.drawa-transport.pl/zestawy_n ... oziowe.php


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 wrz 2007, 0:57
Posty: 242
GG: 1
Samochód: Schwerlastsattelzugmaschine
Lokalizacja: Śląsk

Cytuj:
Dzieki za odpowiedz. Niemniej w zwiazku z tym mam kolejne pytanie i z gory przepraszam, ze odchodze od glownego tematu. W nowych przepisach dotyczacych kategorii wydawanych zezwolen (mozna obejzez pod tym liniem)
Kod:
https://www.gddkia.gov.pl/userfiles/articles/p/przejazdy-nienormatywne_3602/TABELA%20kategorii%20zezwolen%20i%20oplat.pdf


jest cos takiego jak:
"o długości nieprzekraczającej:
– 15 m dla pojedynczego pojazdu,
– 23 m dla zespołu pojazdów,
– 30 m dla zespołu pojazdów o skrętnych osiach,"

I teraz pytanie, co rozumiemy przez zespol pojazdow o skretnych osiach? Czy naczepa musi posiadac wszystkie osie skretne czy tylko jedna? Czy musi byc to os kierowana czy moze byc wlasnie nadazna? Pozdrawiam.
To pytanie powinienes zadac "cialu ustawdawczemu" lub kontrolnemu.....jak np. ITD bo interpretacja przepisow nowej ustawy jest conajmniej nie jednoznaczna .. jak to czy mozna poruszac sie o godz 13-tej zestawem o parametrach np. 29x3,3x4,25m i RMC 55t po drodze np. DK11, na zezwoleniu kat VI ?


Cytuj:
Witam, pytałem tu już kiedyś o naczepy Pro-Staff i okazuje się, że chyba zostali wchłonięci przez firmę Demarko Special Trailers bo maja te same adresy. Natomiast na drodze widziałem ciekawą naczepę tej marki którą posiada firma Drawa z Łodzi. Przyznam szczerze że wygląda to ciekawie... :> :?:
http://www.drawa-transport.pl/zestawy_n ... oziowe.php
Ciekawie to wyglada na fotkach, prospektach a na codzien to tragedia jak bedziesz mial okazje zapytaj kierowcy tej ciekawej naczepy jak sie sprawuje na pelnym rozciagu z pelnym tonazem jak trzeba "przerobic" statystyczne krajowe rondo i wtedy to nie wyglada ciekawie.... :(

_________________
Pozdrawiam "nienormatywnych" i "nienormalnych" na drodze.
Mega Windmill Transporter Driver


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 lut 2012, 9:03
Posty: 7
GG: 0

Z tego co wiem to ta naczepa ma rozciąg tylko na 2 600mm. 2 sprawa to jej szerokość jest nietypowa bo ma 2 850 mm niestety o to jak się sprawuje nie miałem okazji zapytać ale jechałem za nią i dawała sobie radę przyzwoicie. BAG skąd masz informację, że tragedia na drodze ?? Chciałbym wiedzieć bo w mojej firmie rozważają zakup podobnej naczepy.
Pozdrawiam.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 sty 2013, 14:43
Posty: 25
Samochód: Bmw
Lokalizacja: Łódź

witam szukam porady nowa semi 4 os demarko czy 10 lat nootebom lub stokota


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 wrz 2007, 0:57
Posty: 242
GG: 1
Samochód: Schwerlastsattelzugmaschine
Lokalizacja: Śląsk

BAG skąd masz informację, że tragedia na drodze ??
a co oznacz dawala sobie rade przyzwoicie ? krecily sie wszytkie kola, dalo sie skrecic w lewo i prawo :?: :?:
Szerokosc 2740mm, jezdzilem takimi wynalazkiem, Faymonville euromax 4 osiowy (bez hydrauliki 16,5m) ma rozciag 6,8 m srodkowe osie sztywne dwie tylne swobodne, ladunek np. 40t i jak tym normalnie przejechac rondo, raczej jedno podejscie, jak sie przeliczysz, (pomylisz) to o cofnieciu zapomnij tylne oski skreca sie i zablokuja wiec ciagniesz po klombach, kraweznikach do przodu i scinasz opony.... fajna naczepa bo uniwersalna, duza ladownosc, niska, ma muldy, ale 2740 mm wiec szeroka (zezwolenie-koszty) i bez wymuszonych hydraulika osi to porazka

_________________
Pozdrawiam "nienormatywnych" i "nienormalnych" na drodze.
Mega Windmill Transporter Driver


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 lut 2012, 9:03
Posty: 7
GG: 0

Cytuj:
witam szukam porady nowa semi 4 os demarko czy 10 lat nootebom lub stokota
Stokota moim zdaniem jest bardzo podobna do Demarko wszystko zależy od ceny jednak 10 lat to trochę czasu pojeździła...


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 sty 2013, 17:46
Posty: 4

Witam koledzy. Mam kilka pytań związanych z naczepami do transportu ponadgabarytowego . Po pierwsze jak ma się kwestia osi pendel w porównaniu do tradycyjnych podczas rejestracji. Konstrukcyjnie każdy pendel ma +/- ok 7 ton co na jedną linię daje 14 ton. Czy jest w naszym kraju możliwość zarejestrowania naczepy aby miała ona większą ładowność niż 10 ton na oś skoro producenci nawet podają ze np 3 osiowy tiefbett ma 6 osi a nie 3?? Druga kwestia to wózki jeep dolly i interdolly. interesują mnie wersje jedno i dwu-osiowe. Jakie są wagi własne takich wózków.Jak również wygląda kwestia ich rejestracji ?? Czy to integralna część naczepy czy rejestruje się je oddzielnie ??


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 wrz 2007, 0:57
Posty: 242
GG: 1
Samochód: Schwerlastsattelzugmaschine
Lokalizacja: Śląsk

Cytuj:
Witam koledzy. Mam kilka pytań związanych z naczepami do transportu ponadgabarytowego . Po pierwsze jak ma się kwestia osi pendel w porównaniu do tradycyjnych podczas rejestracji. Konstrukcyjnie każdy pendel ma +/- ok 7 ton co na jedną linię daje 14 ton. Czy jest w naszym kraju możliwość zarejestrowania naczepy aby miała ona większą ładowność niż 10 ton na oś skoro producenci nawet podają ze np 3 osiowy tiefbett ma 6 osi a nie 3?? Druga kwestia to wózki jeep dolly i interdolly. interesują mnie wersje jedno i dwu-osiowe. Jakie są wagi własne takich wózków.Jak również wygląda kwestia ich rejestracji ?? Czy to integralna część naczepy czy rejestruje się je oddzielnie ??
Jak dla mnie os to os jak ma trzy to trzy a nie producent pisze ze ma 6.... :?: :lol: spotkalem sie ze wpisuje w dowod rejestracyjny techniczne dopuszczalne obciazenie osi (najczesciej na podstawie odstepstwa) co do wozkow to sprawa jest ciekawa jezdzilem 2+4,1+4 na jednym dowodzie (wozek bez rejestracji tylko adnotacja w dowodzie ze po dolozeniu dodatkowych osi ma inne parametry...troche dziwnie patrza na to za granica :D ) jednak czesciej spotkac mozna osobno rejestrowany wozek osobno naczepe (dwie tablice rej., dwa dowody za granica jest OK ale pokazcie w kraju dwa dowody do kontroli albo wpiszcie we wniosek na zezwolenie dwa nr rej naczepy :lol: .... do sie mozna zdziwic co bedzie) Wagi wozkow sa rozne dolly faymonville 1os - 1,5t., 2os 3,5t..... interdolly 2 os. faymonville-a ok.6t, 3 osie. goldhofera jakies 10t.

_________________
Pozdrawiam "nienormatywnych" i "nienormalnych" na drodze.
Mega Windmill Transporter Driver


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 paź 2005, 22:31
Posty: 1147

Czyli piszecie o osiach skrętnych na wiatr ? Jeździłem taką,nawet znaki przewracałem z premedytacją,bo nie było wyjścia.

_________________
"CHCĘ UMRZEĆ WE ŚNIE JAK MÓJ DZIADEK, A NIE KRZYCZĄC JAK JEGO PASAŻEROWIE."


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2006, 11:42
Posty: 358
GG: 175257427
Lokalizacja: Sweden

Te "wiatropędne" ośki są dobre to jazdy na wprost i bez rozciągu ... Nic poza tym ...
Jak się człowiek dobrze rozciągnął - to ronda wszystkie nasze (i tak jak napisał DRIVER) - znaki też :D

A weź tym cofnij jak się ośka nie zablokuje ... Opon nie ma :D

_________________
"... Life's simple, make choices, don't look back ..."


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: