Cytuj:
jeżeli auto holowane ma więcej niż 750kg DMC musi być kat. C+E.
No właśnie: po pierwsze to jest holowanie, po drugie całe auto nie jest holowane - częściowo jest przewożone na ciężarówce, bo jego przód spoczywa na motylu...
W UK jest na to specjalny zapis w prawie, że dla pomocy drogowej i przewozu wraków wystarczy C... Ale my nie jesteśmy w UK.
Chociaż z drugiej strony: jeśli bym miał brytyjskie prawo jazdy i brytyjskie auto i bym dostał fuchę ściągnięcia paru wraków z PL do UK to mógłbym z tym jechać na kat C przez całą Europę?
Wiem, że Brytyjczycy którzy robili prawko za dawnych czasów i przed wymianą mieli kategorię C z pozwoleniem na "wagon and drag" czyli na, de facto, zestaw z przyczepą, ale nie zestaw z naczepą, jeździli z powodzneiem po całej Europie... (Teraz im to zmienili i teraz mają C+E z ograniczeniem, które mogą sobie zlikwidowąć, zdając egzamin na C+E swoim własnym zestawem wagon and drag, dzięki czemu mogą już potem jeździć normalnym zestawem z naczepą - to tak jakby ktoś myślał, ze tylko u nas są absurdy).
Albo, np. w UK autobusy przegubowe wpadają pod kategorię D. Mógłbym sobie na brytyjskim D przyjechać przegubowcem do Polski?