Strona 1 z 1 [ Posty: 20 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 01 lut 2013, 23:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 gru 2012, 1:51
Posty: 44

Witam ,
poszukuję Jelonka 842 wywrotka z lat 90-tych , coś takiego jak na fotkach a także jakieś dane i informacje na temat tego modelu
Może ktoś wie gdzie można takie cudeńko spotkać , może ktoś ma na sprzedaż , za wszelkie info z góry wielkie dzięki



Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Post Wysłano: 01 lut 2013, 23:33

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lut 2011, 17:51
Posty: 39
GG: 1
Samochód: Jelcz 3w642
Lokalizacja: SBL

Piękna bestia:)Gdzieś na tym forum wyczytałem że we Wrocławiu czy okolicach taki się znajdował.Jak coś znajdę to podrzucę.Aha wiem tyle że produkowany był od 1997r i miał silnik MD111E o mocy coś ok 340 km.
A co kolejnego do kolekcji szukasz?


Ostatnio zmieniony 01 lut 2013, 23:41 przez Tomek 10251, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 01 lut 2013, 23:40

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 gru 2012, 1:51
Posty: 44

Dokładnie tak :)
Mam solówkę , mam ciągnik siodłowy , dźwig to i wywrotka się zmieści tym bardziej że jest to całkiem duża i mocna bestia :/
Z tym silnikiem jeszcze Jelcza nie mam a mam nawet ze 2 zapasowe silniki.
Jak byś coś namierzył to daj znać


Post Wysłano: 01 lut 2013, 23:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lut 2011, 17:51
Posty: 39
GG: 1
Samochód: Jelcz 3w642
Lokalizacja: SBL

no i coś mam viewtopic.php?t=5714
Widziałem twój "park maszynowy"całkiem niezły:)też mam Jelonka 642 oto on viewtopic.php?f=44&t=37605


Post Wysłano: 02 lut 2013, 0:23

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 gru 2012, 1:51
Posty: 44

Dzięki za linki.
Fajna sprawa że mamy ten sam model :D
Nie orientujesz się może czy mamy te same silniki i skrzynie ? jak mam 280KM Mielec i skrzynię ZF 6 biegową na połówkach .
przyprowadziłem go z Poznania i jak nim śmigałem na pusto ( oprócz HDs-a ) po bocznych drogach 300km ( wiechałem na autostradę i chciałem kupić Viatolka ale na Orlenie siadł system łączności i straciłem tylko godzinę nic nie załatwiając + musiałem spadać z autostrady) to spalanie mi wyszło 28l na 100km używałem praktycznie 4 biegów szybkich , prędkość średnio 80km/h . Dobrze że na pusto śmigałem bo po wioskach miałem poro redukcji a sprzęgło -wiadomo na 2 razy ale można się przyzwyczaić . W nowych autach nie ma już tego klimatu i radości z prowadzenia .


Post Wysłano: 02 lut 2013, 1:05

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lut 2011, 17:51
Posty: 39
GG: 1
Samochód: Jelcz 3w642
Lokalizacja: SBL

Mój Jelon ma silnik SW680/101/9 240 KM,skrzynia biegów 6 bez połówek fps(polski ZF)ale planuję zmienić na coś z połówkami.Tego twojego widziałem kiedyś na allegro.To spalanie ma całkiem nieźle a jak wychodzi z ładunkiem i koło komina?i prędkość fajna :)ja mam wolne mosty i przy 2000obr/min jedzie ok 70km/h .
a jak to możliwe że w Jelczu masz podwójne sprzęgło?ja mam normalne i całe pnełmatyczne(chodzi leciutko:))
A czy napewno 280 KM?intercoler masz?


Post Wysłano: 02 lut 2013, 10:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 gru 2012, 1:51
Posty: 44

Mój właśnie ma intercooler ( rocznik 1998r. ) i stąd te 40KM więcej , 240 KM to ma mój ciągnik C417.
Podejrzewam że nie mój był na allegro gdyż odkupiłem go bazpośrednio z poznańskiej firmy ,poprostu zobaczyłem gościa i złożyłem ofertę :) mieli go od nowości , jeden kierowca .
Szukałem tego modelu ( 622 było sporo ale nie 642) z HDS-em ponad pół roku aż się starania opłaciły. Na allegro kojarzę coś podobnego właśnie z niebieską burtą ale to nie ten.
Przyznam szczerze że jeszcze z ładunkiem nie jechałem nim :roll: Po prostu nie było gdzie , znalazłem to kupiłem . Ode wiosny jak się ruszy trochę to będzie śmigał po okolicy dowoził towar do klientów .
Może uda się w tym roku jeszcze jakiś jebutny namiot postawić co by Jelonki nie mokły :)
Najszybciej jechałem nim 90/h kaganiec ma ,a mój c417 nie ma :D i jak kiedyś mi się włączyła wścieklizna to bez problemu ponad 110km/h śmigał i to bez żadnego żyłowania jeszcze miał pod pedałem .
Z tym sprzęgłem to jest tak , w tym nowym c417 normalnie wciskam sprzęgło i zmieniam bieg standardowo oczywiście w odpowiednich obrotach , w dzigu to samo a już nówka nie jest chociaż ma pokasowane luzy gdyż zaczoł już blokować biegi , mam dobrego majstra na takie sprawy ale niesamowity gazer jak wpadnie w ciąg to 2 tygodnie wyjęte z życiorysu.
W p642 też wejdą ale często skrobnie po zębach lub muszę go porawić z 2 razy , dzwoniłem do mojego staruszka i od razu mi powiedział że sprzęgło na 2 razy trzeba po czym dzwonię do kierowcy tego Jelonka który na nim jeździł i od razu mówi mi to samo :shock: Dodał też że przyczyną jest niesynchronizowana skrzynia . Żeby gładko zmienić bieg muszę szybko 2 razy nacisnąć sprzęgło i faktycznie gładko wtedy wchodzi .


Post Wysłano: 05 lut 2013, 13:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 gru 2012, 21:59
Posty: 10
Samochód: jzs

Sorki ze sie wtrace ale,ten twoj jelcz z hds-em wyglada na tego bez intercoolera poniewaz,na jednym ze zdjec widac turbine i koncowka wlotu powietrza do silnika jest podlaczona bezposrednio do kolektora dolotowego.Te z intercoolerem maja poprowadzona po lewej stronie silnika rure do chlodnicy powietrza.Ten twoj to ma chyba 260km po ktoryms roku podniesli moc tych 240km ale, nie jestem pewien dokladnie jak to bylo.


Post Wysłano: 05 lut 2013, 17:30
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 mar 2011, 19:49
Posty: 330
Lokalizacja: Warszawa

Jeżeli 260KM to SWT 11, ale nigdy nie spotkałem się z ciężarówką Jelcz z tym silnikiem. W SWT11 turbina jest z boku silnika a nie z tyłu. Oczywiście mogę się mylić, jeśli tak to niech ktoś mnie poprawi :wink:
Jelcz kolegi tomiwfs dla mnie też wygląda na 240KM, najlepiej gdyby wstawił dokładniejsze zdjęcia z tyłu kabiny.


Post Wysłano: 05 lut 2013, 18:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 gru 2012, 1:51
Posty: 44

Cytuj:
Sorki ze sie wtrace ale,ten twoj jelcz z hds-em wyglada na tego bez intercoolera poniewaz,na jednym ze zdjec widac turbine i koncowka wlotu powietrza do silnika jest podlaczona bezposrednio do kolektora dolotowego.Te z intercoolerem maja poprowadzona po lewej stronie silnika rure do chlodnicy powietrza.Ten twoj to ma chyba 260km po ktoryms roku podniesli moc tych 240km ale, nie jestem pewien dokladnie jak to bylo.
Śmiało , można się wtrącać :D , po to jest forum a poza tym każda opinia i rada jest dla mnie bardzo cenna ,
mam w tym aucie instrukcję oryginalną z tej sztuki także wieczorkiem podskoczę i sprawdzę jaki jest stan faktyczny i dokładnie jaki tym
motoru tamsiedzi


Post Wysłano: 05 lut 2013, 23:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 gru 2012, 21:59
Posty: 10
Samochód: jzs

Tak jak mowisz kolego redline te swt 11 mialy 260km ale tez nigdy takiego nie widzialem z takim motore i fakt maja one turbo z boku ale tez wygladaja jak by mialy byc przystosowane pod intercooler. Moze predzej je stosowali w autobusach... A co do jelcza 842 raz w zyciu widzialem w Nysie wojskowi brykali takim Hakowcem i pewnie to,i wojsko bylo glownym odbiorca tych 4osiek a tak to ciezko prawdziwy rodzynek tak jak i ciagnik c622d z wysoka kabina i pchana osia kierowana pojedyncze sztuki z konca lat 90 ciekawe ile dotrwalo do tej pory :( ?


Ostatnio zmieniony 05 lut 2013, 23:54 przez Lukassz, łącznie zmieniany 1 raz.
Hakowcem!!!!!!!!!!!!!


Post Wysłano: 06 lut 2013, 0:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 gru 2012, 1:51
Posty: 44

Jeden z kolegów widział 842 wywrotkę w wersji cywilnej także szukam , może się uda . co do c622d z wysoka kabiną także mnie interesuje . Musze odświeżyć pewien stary kontakt w policji może po modelu coś znajdą . Jak znacie jakieś rzadkie fajne modele to podrzućcie poszperam, może wyjdzie z tego małe stadko Jelonków :)


Post Wysłano: 06 lut 2013, 0:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 mar 2011, 19:49
Posty: 330
Lokalizacja: Warszawa

Rok temu widziałem żółtego 622, właśnie z wysoką kabiną i środkową osią skrętną, zrobiony był na wywrotkę, później spotkałem go jeszcze raz i to ostatni. Podobno ta sztuka grasuje w Wołominie, może uda się go kiedyś jeszcze spotkać :]


Post Wysłano: 06 lut 2013, 0:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 gru 2012, 1:51
Posty: 44

Cytuj:
Rok temu widziałem żółtego 622, właśnie z wysoką kabiną i środkową osią skrętną, zrobiony był na wywrotkę, później spotkałem go jeszcze raz i to ostatni. Podobno ta sztuka grasuje w Wołominie, może uda się go kiedyś jeszcze spotkać :]
Jesteś pewien że to był 622 ? wszystkie 622 jakie widziałem mają 3 osie , 2 i 3 koło siebie z tyłu na pace , druga bliźniaki , trzecia pojedyncze koła podnoszone .
czteroosiowe jelcze z drugą oską za kabiną skrętną to właśnie 842 jak na foto na samej górze tematu.


Post Wysłano: 06 lut 2013, 0:39
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 mar 2011, 19:49
Posty: 330
Lokalizacja: Warszawa

Tak, tak, potrafię rozróżnić te 2 samochody :D


Post Wysłano: 06 lut 2013, 22:10

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lip 2008, 13:46
Posty: 22
GG: 0

W gazecie Transport Technika Motoryzacyjna z 2000 roku, jest opis takiego ciągnika C622 z drugą osią pchaną. Jak ktoś chce to zrobię skan i wrzucę na forum. A tak wyglądał ten ciągnik na zdjęciach.
Obrazek


Post Wysłano: 07 lut 2013, 0:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 gru 2012, 1:51
Posty: 44

Kolego "zet" jak możesz to zrób te skany artykułu , chętnie się poczyta


Post Wysłano: 07 lut 2013, 21:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lip 2008, 13:46
Posty: 22
GG: 0

Artykuł z T-TM

ObrazekObrazek

Ściągnięte ze strony internetowej Jelcza
ObrazekObrazek


Post Wysłano: 07 lut 2013, 22:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 cze 2007, 14:11
Posty: 639
GG: 2158946
Samochód: Fiat CC 700 31PS
Lokalizacja: DK1 SPS

Jestem ciekaw ile sztuk tego ciągnika 6x2/4 wyprodukowali, nie miałem okazji jeszcze takiego spotkać...Pewnie parę sztuk tak jak tych z silnikiem Detroit...

_________________
B-8.12.2010
C-6.02.2013
C+E-23.07.2013
KW-11.03.2013


Post Wysłano: 07 lut 2013, 22:48
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 lis 2006, 21:41
Posty: 1886
Samochód: Renault Premium / Range T
Lokalizacja: PL-UE

Kilka na pewno, dziś trafiłem na skany artykułu, gdzie był testowany z 3 osiową firanką, tyle że ciągnik biały, a nie żółty j.w.

_________________
B O B i

Tiry na tory, pociągi na drogi, tory na traktory, traktory do obory.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 20 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: