Co do blokowania przebijania to pod ta pokrywą co odkręcałeś na przeciwko tego zaworu masz zaślepkę w tej obudowie tam jest sprężyna i taka zapadka do przełączania górna/dolna skrzynia trzeba pokonać opór tej zapadki, jak nie ma dojścia do tego zaworu to spróbuj odkręcić tą zaślepkę.
Jak masz zdjętą to pokrywę z góry wszystko ładnie widać jak ruszasz lewarkiem na boki
Gdzieś w graciarni znalazłem ten zawór od F90 produkcji ZF ale kulek tam nie ma.
_________________ TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!! Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!! tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456https://www.facebook.com/LKWSERWIS
Rejestracja:14 mar 2005, 15:22 Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA
Jeśli niema kulek w skrzyni od F90 to tak jak pisałem na przeciwko tego zaworu jest pokrywa a pod nią jest sprężyna z zapadką i to ona blokuje przesuwanie lewarka w lewo-prawo trzeba pokonać opór tej zapadki
Rejestracja:26 lis 2011, 19:35 Posty: 59
Samochód: Man 18.232, Man 41.460, Scania R420
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Dzisiaj zajrzałem do tego. Nie miałem zbytnio dojścia do zaworu odkręciłem całą tą przystawkę wyciągnąłem zawór wygląda ok. Ale na przeciwko zaworu jest taka kolka włożona w tulejkę a tulejka dociskana sprężynami i to jest bardzo wytarte że ta kulka ani nie dotyka wałka z tą prowadnicą, zamówiłem ta część będzie dopiero w wtorek. nr części to: 81958010154.
A moja skrzynia to ZF 8S180
Rejestracja:14 mar 2005, 15:22 Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA
Może mieć wpływ na prace przebitki bo trzeba wcisnąć ta kulke żeby przebić lewarek jeśli kulka się kantuje to stawia większy opór przy przebijaniu.
Jeśli jest możliwość obrócić tulejkę w inną pozycje to tym czasowo może taki zabieg by pomógł zanim dostaniesz nową tulejkę
Rejestracja:26 lis 2011, 19:35 Posty: 59
Samochód: Man 18.232, Man 41.460, Scania R420
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Nie można obrócić to jest inna tulejka niż ty posłałeś. Tylko w sumie to zauważyłem zużyte więc zobaczymy. W wałku jest wycięcie na tą kolkę i powinna ona się z nim stykać wtedy prost bo prowadzi a tak może trochę krzywo i ciężko trzeba pchać? Zobaczymy jak dostanę nową.
Rejestracja:26 lis 2011, 19:35 Posty: 59
Samochód: Man 18.232, Man 41.460, Scania R420
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Dzisiaj wymieniłem tą część. W sklepie ja nazywali zatrzask skrzyni biegów wygląda to tak:
Jest to stary zatrzask nowy już w autku. W nowym ta kulka jest wypchana bardziej i jest sztywna i nie powycierana.
Po wymianie jest dużo lepiej Lecz jeszcze muszę trochę mocniej popchnąć lewarek no ale pojeżdżę i zobaczę. Bo chyba w sumie za przełączanie z wysokiej na niską jest tylko odpowiedzialny ten zawór i ten mechanizm.
Witam
Gdzie dokładnie znalazłeś ten zatrzask w skrzyni.W niedziele odkręcałem tą blaszkę ale nie mam kulki tylko sprężynki oraz 3 ''zapadki-zatrzaski'' które są w kształcie trójkąta i wchodzą w wałek.
Rejestracja:09 maja 2012, 22:03 Posty: 138
Samochód: Man 14-232
Ja mam podobny problem.Nie mogę przeżucic na szybkie-zawór przepuszcza powietrze. Wymieniłem już 3 takie zawory za każdym razem jest to samo.Postanowiłem więc rozwiercić dziurkę w złączce żeby więcej powietrza dostawał dodatkowo podregulowałem cięgło jak radził kolega powyżej.Wszystko jakoś grało jednak od piątku coś się zaczęło erdolic bardzo dużą ilość powietrza przepuszcza jednak po zwolnieniu wskakuje.
Dla kierowców jadących za mną to koszmar.Byłem w autosie pytałem o zatrzask skrzyni jednak facet twierdzi ze nie ma czegoś takiego
_________________ TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!! Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!! tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456https://www.facebook.com/LKWSERWIS
Demontaż zaworu sterującego skrzynią niska-wysoka nie wniósł nic, podobnie z zatrzaskiem, natomiast przyczyna leżała poniżej, w samym siłowniku. Okazało się, że pękł wałek łączący tłok z wodzikiem.
_________________ TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!! Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!! tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456https://www.facebook.com/LKWSERWIS
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 3 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę