Cytuj:
Dla jasnosci teraz tarczki z 28 dni na drodze ale gdy na firme wpadnie inspekcja trnsportu lub nawet pracy kierowca odpowiada za tarczki rok wstecz,a nie jak kiedys tylko przewoznik.
Wciąż tak jest.Jeśli przewoźnik zabrał tarczki i jeśli są na nich wykroczenia z zakresu stosowania 561/06 to przewoźnik ma prawo ukarać kierowce.Ale wciąż odpowiedzialność leży po jego stronie.
Cytuj:
Wiec mozna sie dorobic w tym zawodzie......
Jak zawsze.
Cytuj:
Do moich wczesniejsYch pytan ,to kolega mnie wprowadzil w blad i sie nakrecilem bo nie do kanca prawda jest ze "konczysz pauze zaczynasz prace".
Jak sie kreci pauze na otwartym tacho to nie zaczynamy pracy po koncu pauzey tylko wtedy kiedy ruszamy a na rewersie rysujemy puze do godziny kiedy ruszamy.
Tak? A jak po pauzie włączysz młotki ( to nie jazda przecież ) to już możemy mówić że zakończyliśmy odpoczynek ( pauze ) czy wciąż liczymy to do odpoczynku ?
Ja wiem, że dużo kierowców ma problem z rozróżnieniem co to jest " praca " a co "jazda" i większość z nich ma na tachu 2 czynności:
- jazda
- pauza.
a to błąd.
Żeby nie być gołosłownym :
Cytuj:
Rozp 561/06 Art4
e) „inna praca” oznacza czynności zdefiniowane jako czas
pracy w art. 3 lit. a) dyrektywy 2002/15/WE,
z wyjątkiem „prowadzenia pojazdu”, włącznie
z wszelką pracą dla tego samego lub innego pracodawcy,
w sektorze transportowym lub poza nim;
k) „dzienny czas prowadzenia pojazdu” oznacza łączny czas
prowadzenia pojazdu od zakończenia jednego dziennego
okresu odpoczynku do rozpoczęcia następnego dziennego
okresu odpoczynku lub pomiędzy dziennym
okresem odpoczynku a tygodniowym okresem odpoczynku;