Strona 1 z 1 [ Posty: 18 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 20 wrz 2012, 0:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 sie 2012, 17:11
Posty: 36
Samochód: VolvoFM12, Scania 164 V8

Powiedzcie na jakiej zasadzie działa tzw Double shifting ?
http://www.youtube.com/watch?v=xCQj68cd ... =endscreen


Post Wysłano: 20 wrz 2012, 1:20

Za pierwszą skrzynią biegów umieszczona jest druga. Pierwsza skrzynia ma od 4 do 10 przełożeń (najczęściej), druga 2-4. Czyli wyciągasz do 40 biegów. Pierwsza ma normalnie lewarek w skrzyni, druga jest sterowana poprzez linki. Zaczynasz od położenia 1-1. Zmieniasz biegi na skrzyni drugiej (aux gearbox). Dochodzisz do ostatniego tam biegu. Wrzucasz 2 na pierwszej i od nowa. Oczywiście obie skrzynie bez synchronizacji. Jak wybiłeś obie skrzynie na luz w tym samym momencie to już nic nie dało się zrobić - od nowa trzeba się było zatrzymać i wachlować. Co jeszcze, do dzisiaj się to stosuje - za normalnymi 18-tkami zapina się drugą skrzynię, wtedy masz od groma biegów, szczególnie w tych specjalistycznych pojazdach.

Jak coś to pisz, sam wiele nie wiem, ale mam kontakt z ludźmi którzy tak jeździli. Niektórzy narzekali, niektórzy chwalili sobie (jak już się rozpędziłeś to wystarczyło zmieniać biegi na ostatniej skrzyni tak naprawdę). Grzało się to nie miłosiernie, więc często zmieniali przełożenie z 3-4, na 4-3. 4-4 (najczęściej były to 2 skrzynie 4 biegowe), to było przełożenie tak szybkie, że ciężarówki latały grubo ponad 100 mil na godzinę. Wiadomo, zależało też od dyfrów, ale po to właściwie się tego używało - tak wtedy latali.

Aha, do zestawu były dorzucone też czasami dyfry ze zmiennymi przełożeniami. W połączeniu z Cumminsem KTA 600 (600 koni na DŁUGO przed jakimś tam Manem), czy Caterpillarem 3408 ... powiem tak, są piosenki o wyczynach tych ludzi :mrgreen:


Post Wysłano: 20 wrz 2012, 15:14
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lut 2006, 19:03
Posty: 1152
GG: 13363123
Samochód: DAF
Lokalizacja: Żywiec

http://www.youtube.com/watch?v=xAADEoJp ... plpp_video
Tutaj to fajnie widać, szacunek dla kierowcy za płynną jazdę tym wynalazkiem.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JaABO0GSHvg

http://www.youtube.com/watch?v=eAfp3mZD ... ature=plcp


Post Wysłano: 20 wrz 2012, 19:47
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 cze 2007, 14:11
Posty: 639
GG: 2158946
Samochód: Fiat CC 700 31PS
Lokalizacja: DK1 SPS

Dawno temu w Trailer Magazine byłą przedstawiona stara Scania LBS76 i były tam dwie wajchy do zmiany biegów, więc nie wiem czy to ten sam patent czy jeszcze inny wynalazek...

_________________
B-8.12.2010
C-6.02.2013
C+E-23.07.2013
KW-11.03.2013


Post Wysłano: 20 wrz 2012, 23:16
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Skrzynie bez synchronizacji czyli biegi włączali bez użycia sprzęgła po za pierwszym oto dowód :wink:
http://www.youtube.com/watch?v=w7d6OZs8 ... re=related
Mix :mrgreen:
http://www.youtube.com/watch?v=hjJ8n1aQ ... re=related

_________________
MAN


Post Wysłano: 22 wrz 2012, 16:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 gru 2007, 12:18
Posty: 525
GG: 2628774
Samochód: TGX / R480
Lokalizacja: Janów Lubelski

Cytuj:
http://www.youtube.com/watch?v=xAADEoJp ... plpp_video
Tutaj to fajnie widać, szacunek dla kierowcy za płynną jazdę tym wynalazkiem.
Zwróćcie uwagę na jego ruchy nogą :D Szacuneczek :twisted:


Post Wysłano: 25 wrz 2012, 22:35

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 paź 2011, 22:50
Posty: 535
GG: 0

Ciekawa sprawa z ta podowjna skrzynia. Nigdy czegos takiego nie widzialem ani tez nie wiedzialem ze w ogole takie cos istnieje. Jedno jest pewno - nikt to tego nie ogarnia na pewno takiego samochodu nie zaje.ie :D


Post Wysłano: 25 paź 2012, 14:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 sty 2010, 3:34
Posty: 625
Samochód: Żubr XF 105
Lokalizacja: Częstochowa SCZ

https://www.youtube.com/watch?v=8lEYaTv ... ature=plcp
:shock:

Tylko Chuck Norris używa 4 "patyków"

Ale tak na poważnie, gościu jest dobry. :]

_________________
Zapraszam na kanał


Post Wysłano: 25 paź 2012, 14:59

To akurat podpucha jest, teraz mało kto je wkłada, zwłaszcza w W900 ciągnącym chłodnie. Jedna skrzynia to zakres góra-dół, druga to połówki, a trzecia to bieg właściwy, tak to można jeździć, to tylko jedna skrzynia.


Post Wysłano: 25 paź 2012, 17:33
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lip 2008, 9:52
Posty: 1626
GG: 1
Samochód: osobowy

Wie ktoś może, jaki jest sens wkładania wajchy sięgającej aż do podsufitki? Chyba nigdy nie ogarne tej amerykańskiej myśli technicznej....

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=hpiIWMWWVco


Post Wysłano: 25 paź 2012, 17:37
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 sty 2010, 3:34
Posty: 625
Samochód: Żubr XF 105
Lokalizacja: Częstochowa SCZ

Na tym filmie chyba najlepiej widać ten amerykański styl tuningu. Blenda na pól szyby, siedzenie nisko jak w ferrari, oczy na wysokości kierownicy i wysoki patyk.

https://www.youtube.com/watch?v=KIw_ZfM26Hw

_________________
Zapraszam na kanał


Post Wysłano: 19 lut 2013, 23:20
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1617
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Cytuj:
Cytuj:
http://www.youtube.com/watch?v=xAADEoJp ... plpp_video
Tutaj to fajnie widać, szacunek dla kierowcy za płynną jazdę tym wynalazkiem.
Zwróćcie uwagę na jego ruchy nogą :D Szacuneczek :twisted:
Kazdy kierowca liaza tak robil jak i innych sprzetow ze skrzynia nie synchronizowana.

_________________
---------------------------------------
7xMAN 1xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Post Wysłano: 19 lut 2013, 23:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 mar 2010, 18:10
Posty: 390
Samochód: co się trafi
Lokalizacja: Ustka

skrzynie w stanach do tej pory nie maja synchronizacji, sam woziłem kompletne skrzynie i części do skrzynek Eaton-a (Eaton Fuller czy jakoś tak)

Można dwa razy wysprzęglać, lub w ogóle bez sprzegła wrzucać bieg obrotami. Czasami tak jeździłem osobówką na długiej trasie jak mi się nie chciało nogi podnosić:P


Post Wysłano: 20 lut 2013, 8:40
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6327
Lokalizacja: Wrocław

aby sobie zrozumieć jak to działa proszę sobie wyobrazić, że w zwykłym aucie ciężarowym mamy dwa lewarki: na jednym biegi, a na drugim przełączanie górna-dolna skrzynia + półbiegi.
czyli zamiast jednego lewarka z dwoma przełącznikami klawiszowymi, dwa lewarki.
to tak w przybliżeniu działa, chodzi o to, aby przy małej ilości położeń na jednym lewarku uzyskać większą liczbę przełożeń.

dla leciwego Amerykanina, który jeździł tylko z podwójnymi skrzyniami, europejska standardowa ZF to ciemna magia trudna do zrozumiena.

trzeba pamiętać, że za wielką wodą ciężarówki pracują inaczej, mniej jest jazdy po miastach, a dystanse między miejscowościami są jak na nasze warunki gigantyczne, więc jak już się dojdzie do biegu docelowego, to mozna na nim spędzić dniówkę.

na drugim filmiku fajny jest lewarek długości masztu na średnim jachcie. u nas po jednej dniówce kierowcy omdlałaby ręka od niedokrwienia przez trzymanie w górze, a tam 2 minut wyjazdu i jazda po prostym.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 26 lut 2013, 15:33

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 lis 2012, 11:23
Posty: 7
Samochód: MAN TGA

hehe ja tak mam w traktorze robionym zrobione 2 skrzynie z żuka i tylny most z żuka silnik z daci 1300cm3 istny szatan :D na początku było sie głupio przyzwyczaic a teraz z zamkiniętymi oczami to smiało moge do usa jechac furgać ich furami :P


Post Wysłano: 03 mar 2013, 23:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 paź 2006, 12:38
Posty: 3609
Samochód: Ferrari
Lokalizacja: PKN

ObrazekTaka ciekawostka; skrzynia biegów z połówkami w osobowym Mitsubishi.

_________________
Czy jadę bezpiecznie? - Zadzwoń gdzie chcesz.


Post Wysłano: 04 mar 2013, 14:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 lis 2012, 11:23
Posty: 7
Samochód: MAN TGA

Cytuj:
ObrazekTaka ciekawostka; skrzynia biegów z połówkami w osobowym Mitsubishi.
ja tam połówek nie widze


Post Wysłano: 04 mar 2013, 16:14
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6327
Lokalizacja: Wrocław

jeździłem takim autem, masz 4 biegi na lewym lewarku. prawy to tak jakby połówki, do każdego biegu może być szybsze (położenie do tyłu) i wolniejsze, ale mocniejsze przełożenie (położenie do przodu).

czyli w sumie 8 biegów do przodu.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 18 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: