Strona 102 z 162 [ Posty: 3235 ] Przejdź na stronę Poprzednia 1100 101 102 103 104162 Następna
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 28 lut 2013, 7:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 sty 2010, 16:55
Posty: 276
GG: 0
Samochód: laguna

Dla jasnosci teraz tarczki z 28 dni na drodze ale gdy na firme wpadnie inspekcja trnsportu lub nawet pracy kierowca odpowiada za tarczki rok wstecz,a nie jak kiedys tylko przewoznik.
Wiec mozna sie dorobic w tym zawodzie......
Do moich wczesniejsYch pytan ,to kolega mnie wprowadzil w blad i sie nakrecilem bo nie do kanca prawda jest ze "konczysz pauze zaczynasz prace".
Jak sie kreci pauze na otwartym tacho to nie zaczynamy pracy po koncu pauzey tylko wtedy kiedy ruszamy a na rewersie rysujemy puze do godziny kiedy ruszamy.


Post Wysłano: 28 lut 2013, 8:29

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 lut 2012, 13:20
Posty: 204
GG: 0
Samochód: opel

Cytuj:
Dla jasnosci teraz tarczki z 28 dni na drodze ale gdy na firme wpadnie inspekcja trnsportu lub nawet pracy kierowca odpowiada za tarczki rok wstecz,a nie jak kiedys tylko przewoznik.
Wciąż tak jest.Jeśli przewoźnik zabrał tarczki i jeśli są na nich wykroczenia z zakresu stosowania 561/06 to przewoźnik ma prawo ukarać kierowce.Ale wciąż odpowiedzialność leży po jego stronie.
Cytuj:
Wiec mozna sie dorobic w tym zawodzie......
Jak zawsze.
Cytuj:
Do moich wczesniejsYch pytan ,to kolega mnie wprowadzil w blad i sie nakrecilem bo nie do kanca prawda jest ze "konczysz pauze zaczynasz prace".
Jak sie kreci pauze na otwartym tacho to nie zaczynamy pracy po koncu pauzey tylko wtedy kiedy ruszamy a na rewersie rysujemy puze do godziny kiedy ruszamy.
Tak? A jak po pauzie włączysz młotki ( to nie jazda przecież ) to już możemy mówić że zakończyliśmy odpoczynek ( pauze ) czy wciąż liczymy to do odpoczynku ?
Ja wiem, że dużo kierowców ma problem z rozróżnieniem co to jest " praca " a co "jazda" i większość z nich ma na tachu 2 czynności:
- jazda
- pauza.
a to błąd.
Żeby nie być gołosłownym :
Cytuj:
Rozp 561/06 Art4
e) „inna praca” oznacza czynności zdefiniowane jako czas
pracy w art. 3 lit. a) dyrektywy 2002/15/WE,
z wyjątkiem „prowadzenia pojazdu”, włącznie
z wszelką pracą dla tego samego lub innego pracodawcy,
w sektorze transportowym lub poza nim;

k) „dzienny czas prowadzenia pojazdu” oznacza łączny czas
prowadzenia pojazdu od zakończenia jednego dziennego
okresu odpoczynku do rozpoczęcia następnego dziennego
okresu odpoczynku lub pomiędzy dziennym
okresem odpoczynku a tygodniowym okresem odpoczynku;

_________________
Śmiech jest dla mnie narkotykiem.Nie zabieraj mi go! Pisz dalej :D

Pliki przydatne dla kierowcy - do pobrania - link


Post Wysłano: 28 lut 2013, 16:29

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 wrz 2012, 13:45
Posty: 12

chciałbym sie dowiedziec przekręcam na młotki podczas załadunku a pozniej jak rusze to nic nie musze juz zmieniac samo mi przeskoczy na jazde ? tak samo z łuzkiem robie pazue przekrecam na łuzko , potem przekrecam gdzies ? czy samo mi rysuje jazde jak jade ? czy jak jade na młotkach czy łuzku to rysuje mi jazde ?


Post Wysłano: 28 lut 2013, 16:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 lut 2012, 13:20
Posty: 204
GG: 0
Samochód: opel

łóżko
Zapisz sobie i zapamiętaj.
Każde tacho przełącza sie automatycznie na jazdę jak tylko auto zaczyna jechać.Nie ma znaczenia co ustawisz wcześniej.

_________________
Śmiech jest dla mnie narkotykiem.Nie zabieraj mi go! Pisz dalej :D

Pliki przydatne dla kierowcy - do pobrania - link


Post Wysłano: 28 lut 2013, 19:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 lut 2013, 15:50
Posty: 14

panowie. jest cos takiego jak jazda pora nocna?
za egzaminie mialem pytanko
ILE CZASU MAKSYMALNIE MOZNA KIEROWAC PORA NOCNA
zaznaczylem opcje ze 10
czy dobrze?


Post Wysłano: 28 lut 2013, 19:33

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 lut 2012, 13:20
Posty: 204
GG: 0
Samochód: opel

Źle.
Pora nocna trwa od 00:00 do 7:00 o ile nie obowiązuje regulamin wewnętrzny określające inne godziny
Ale żeby zaliczyć jazde do "jazdy w porze nocnej" kierowca musi pracować co najmniej 4h w tych godz.
czyli np.
od godz.00:00 do 4:00
albo od godz 2:00 do 6:00

Ale jeśli zaczniemy pracę o 3:05 do już tego nie zaliczymy do pracy w godzinach nocnych
A ile czasu można kierować?
9h 15 min
plus 45 min pauzy
razem Czas pracy w okresie nocnym nie może przekroczyć 10h
Cytuj:
Art3
h) „pora nocna” oznacza okres co najmniej czterech godzin, w rozumieniu prawa
krajowego, między godziną 00.00 i godziną 07.00;

Artykuł 7
Praca w porze nocnej
1. Państwa Członkowskie podejmą środki niezbędne w celu zapewnienia, że:
- jeśli wykonywana jest praca w porze nocnej, dobowy czas pracy nie przekracza
dziesięciu godzin w każdym dwudziestoczterogodzinnym okresie,

_________________
Śmiech jest dla mnie narkotykiem.Nie zabieraj mi go! Pisz dalej :D

Pliki przydatne dla kierowcy - do pobrania - link


Ostatnio zmieniony 28 lut 2013, 19:59 przez Lukassz, łącznie zmieniany 3 razy.
Posprzątane na życzenie korni8808 - dalszą konwersacje możecie prowadzić na PW.


Post Wysłano: 28 lut 2013, 21:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lis 2011, 21:32
Posty: 11
GG: 1
Samochód: ATEGO 1228
Lokalizacja: Opole

czy ktoś może mi powiedziedzieć czy można tak
1g jazda
15min pauza
2,5g jazda
1g pauza
2g praca-młotki
30min jazda
15min pauza
2g jazda
1g praca
2,5g jazda
1g pauza
ile e jeszcze mogę jechać?


Post Wysłano: 28 lut 2013, 22:52

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 lut 2008, 21:02
Posty: 172
GG: 4023489
Samochód: passat 1.8T
Lokalizacja: Pszczyna

30 min do regulaminowych 9h jazdy lub 1.5h (te 1.5h to do 10h jazdy 2x w tyg)

nie mozesz od tego momentu
2g praca-młotki
30min jazda
15min pauza
2g jazda
1g praca
2,5g jazda
1g pauza

masz w sumie juz 5h jazdy!!!
Cytuj:
2,5g jazda
1g pauza
tu bys musiał juz jechac tylko 2h

mozesz jechc max 4.30h i pauza 45min i znowu 4.30h lub sobie podzielic ta pauze podczas tej jazdy (4.30h) na 15min i 30 min


Post Wysłano: 28 lut 2013, 23:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5090
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
czy ktoś może mi powiedziedzieć czy można tak
1g jazda
15min pauza
2,5g jazda
1g pauza
2g praca-młotki
30min jazda
15min pauza
2g jazda
1g praca
2,5g jazda - tu masz przekroczenie o 30 minut jazdy bez przerwy.
1g pauza
ile e jeszcze mogę jechać?
pracy masz (łącznie z ostatnią pauzą) 14 godzin
jazdy masz (łącznie z przekroczeniem) 8,30 minuty
możesz jeszcze pojechac 1 godzinę i potem zrobisz odpoczynek skrócony w wymiarze 9 godzin.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Ostatnio zmieniony 01 mar 2013, 8:05 przez zzx, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 01 mar 2013, 0:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 lut 2012, 13:20
Posty: 204
GG: 0
Samochód: opel

Cytuj:
czy ktoś może mi powiedziedzieć czy można tak
1g jazda
15min pauza
2,5g jazda
1g pauza
2g praca-młotki
30min jazda
15min pauza
2g jazda
1g praca
2,5g jazda
1g pauza
ile e jeszcze mogę jechać?
To jest dwie godz trzydzieści minut
czy
dwie godz pięćdziesiąt minut?

Jeśli dwie godz trzydzieści
to masz przekroczenie czasu jazdy o 30minut
jeśli to jest 50min, to przekroczeniu czasu jazdy o 50min
Ile możesz jechać ?
to zależy.
Łączny czas prowadzenia w tym cyklu wyniósł 8h30min ( zakładając że te 2,5h to dwie i pół godz jazdy)
Ale czasu pracy masz już 14h.
więc o ile możesz jeszcze wykorzystać odpoczynek dzienny skrócony, to możesz jechać jeszcze przez max 1h.
Jeśli nie możesz mieć skróconego odpoczynku dobowego, to oprócz przekroczenia czasu jazdy, masz też mandat za skrócony odpoczynek dobowy

_________________
Śmiech jest dla mnie narkotykiem.Nie zabieraj mi go! Pisz dalej :D

Pliki przydatne dla kierowcy - do pobrania - link


Post Wysłano: 01 mar 2013, 0:29

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 sty 2012, 20:08
Posty: 15
Samochód: Atego 1218
Lokalizacja: TOP

Koledzy wytłumaczcie mi 2 przypadki:
1: po 13h aktywności kręcę pauzę 11h (powiedzmy że koniec o 6:00) ale z pewnych przyczyn pauza wyszła 15h.
czy nowy okres 24h rozpoczął się o 6 (z chwilą zaliczenia pauzy,)? czy może w chwili gdy zaczynam jazdę/pracę?

2: Czy podczas gdy czas oczekiwania na np. załadunek wyniósł ponad 11h a nie zakańczałem dnia na tacho (bo nie wiedziałem ile to potrwa) mogę rozpocząć nowy okres prowadzenia? czy dostanę mandat?

sytuacje hipotetyczne oczywiście.


Post Wysłano: 01 mar 2013, 0:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 lut 2012, 13:20
Posty: 204
GG: 0
Samochód: opel

Cytuj:
Koledzy wytłumaczcie mi 2 przypadki:
1: po 13h aktywności kręcę pauzę 11h (powiedzmy że koniec o 6:00) ale z pewnych przyczyn pauza wyszła 15h.
czy nowy okres 24h rozpoczął się o 6 (z chwilą zaliczenia pauzy,)? czy może w chwili gdy zaczynam jazdę/pracę?
Nowy zaczyna się z chwilą rozpoczecia pracy ( jazdy )
Ale jeśli odpoczynek trwał krócej niż 24h to i tak będzie zaliczony jako 11h ( w tym konkretnym przypadku )
Cytuj:
2: Czy podczas gdy czas oczekiwania na np. załadunek wyniósł ponad 11h a nie zakańczałem dnia na tacho (bo nie wiedziałem ile to potrwa) mogę rozpocząć nowy okres prowadzenia? czy dostanę mandat?

sytuacje hipotetyczne oczywiście.
A co było na tacho? młotki ? łóżko? koperta?
Jeśli łóżko - nie ma mandatu i możesz rozpocząć nowy okres.
młotki - nie możesz rozpocząć
jedynie pozostanie ta koperta...
Nie pamiętam w tej chwili, a nie chce mi się o tej godz sprawdzać..

_________________
Śmiech jest dla mnie narkotykiem.Nie zabieraj mi go! Pisz dalej :D

Pliki przydatne dla kierowcy - do pobrania - link


Post Wysłano: 02 mar 2013, 21:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 sty 2010, 16:55
Posty: 276
GG: 0
Samochód: laguna

Cytuj:
Cytuj:
Dla jasnosci teraz tarczki z 28 dni na drodze ale gdy na firme wpadnie inspekcja trnsportu lub nawet pracy kierowca odpowiada za tarczki rok wstecz,a nie jak kiedys tylko przewoznik.
Wciąż tak jest.Jeśli przewoźnik zabrał tarczki i jeśli są na nich wykroczenia z zakresu stosowania 561/06 to przewoźnik ma prawo ukarać kierowce.Ale wciąż odpowiedzialność leży po jego stronie.
;
Nie bardzo rozumiem ,,,,pracodawca może ukarać pracownika lecz to raczej pracodawca każe pracownikowi przeciągać tarczki(tak przeważnie jest).
Szanowny kolego odpowiedzialność jest nie pracodawcy lecz obopólna, bo jak pisałem gdy na firmę wpadnie itd lub inspekcja pracy to mandacik nie tylko jak wcześniej dla pracodawcy lecz także dla kierowcy.Przepisy te weszły od 1.1 .2012 .i także pozwalaja ITD na drodze wlepić kierowcy mandacik do 2.000 zł ale nie koniecznie jeden!!!!!a kiedyś max.500zl.
Albo kolega przegapił te zmiany albo się nie zrozumieliśmy.
Wiec można kilka tysi załapać.

Kolego ''vand'' nie wiem czy jesteś kierowcą ale jeżeli w sytuacji gdy powiedzmy rano o 8;00 kończysz pauzę i wkładasz nową tarczkę i przełączasz na młotki i powiedzmy załadunek masz ok. 20;00 wieczorem i trwa ok.2 godz. to zostaje ci 4 godziny jazdy przy czym ze wyrkecisz 9-ke pauzę .
Wiec skoro w takiej sytuacji tak robisz i szef lub spedytor ci na to pozwala to pozazdrościć pracy.


Post Wysłano: 03 mar 2013, 0:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 maja 2008, 13:29
Posty: 434
Samochód: Scania R420

Przepraszam że nie wniosę nic do tematu ale muszę wylać swe żale. Jako świeżo upieczony "kierowca zawodowy" zacząłem przykładać większą uwagę do tego tematu, i przyznam szczerze że w tym momencie, po przeczytaniu ok 20 stron tematu, mam taki mejdej w głowie że nie wiem jak ogarnę ten ogrom wiedzy dotyczącej czasu pracy kierowców :( Jest tutaj tyle niezgodności, kierowcy z 10 letnim stażem nie zgadzają się ze sobą itd. Czuje że w swej pierwszej trasie samemu, przy kontroli dostane maksymalny mandat (pół żartem, pół serio :mrgreen: )

_________________
Ciężki Transport Międzynarodowy


Post Wysłano: 03 mar 2013, 2:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 gru 2005, 20:01
Posty: 2601
Samochód: Szybki
Lokalizacja: Szczecin

Zamiast pleść głupoty ściągnij sobie odpowiednie rozporządzenia (ich numerki bez trudu znajdziesz w tym temacie, nawet bez czytania postów) i sam przeanalizuj.

_________________
Przyłożenie zewnętrznego silnego magnesu do czujnika ruchu (impulsatora) zamontowanego przy skrzyni biegów skutkuje wyrównaniem pola elektromagnetycznego w cewce nadajnika, a w rezultacie prowadzi do tego, że tachograf otrzymuje sygnał odpowiedni dla pojazdu nieruchomego.


Post Wysłano: 03 mar 2013, 2:36
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 maja 2008, 13:29
Posty: 434
Samochód: Scania R420

Tak jak napisałem, kierowcy którzy jeżdżą po 10 lat, wypowiadający się kilka postów wyżej mają masę wątpliwości pomimo znajomości tych ustaw i dużego doświadczenia. Skoro tacy ludzie sami nie wiedzą, to znaczy że nie jest to takie hop siup. Mam już ściągnięte rozporządzenia i staram się wnikliwie wczytywać, ale z suchego przepisu tak naprawdę ciężko jest stwierdzić czy daną sytuację mamy interpretować w taki czy inny sposób. Zresztą Bajzel, masz ponad 100 stron przykładów. To tyle, na razie pozostaje przy czytaniu tematu i staraniach zastosowania przepisów w praktyce, co jest naprawdę bardzo trudne, jeśli faktycznie chcemy to zrobić profesjonalnie.

_________________
Ciężki Transport Międzynarodowy


Post Wysłano: 03 mar 2013, 9:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5090
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
Tak jak napisałem, kierowcy którzy jeżdżą po 10 lat, wypowiadający się kilka postów wyżej mają masę wątpliwości pomimo znajomości tych ustaw i dużego doświadczenia. Skoro tacy ludzie sami nie wiedzą, to znaczy że nie jest to takie hop siup. Mam już ściągnięte rozporządzenia i staram się wnikliwie wczytywać, ale z suchego przepisu tak naprawdę ciężko jest stwierdzić czy daną sytuację mamy interpretować w taki czy inny sposób. Zresztą Bajzel, masz ponad 100 stron przykładów. To tyle, na razie pozostaje przy czytaniu tematu i staraniach zastosowania przepisów w praktyce, co jest naprawdę bardzo trudne, jeśli faktycznie chcemy to zrobić profesjonalnie.
nie zajmuj się interpretowaniem tylko stosuj wprost to co jest zapisane w przepisach.
sporo kierowców (i nie tylko) nie jest w stanie zrozumieć napisanego tekstu. mnie też się to zdarza (szczególnie w nowych przepisach) jednak wielokrotne przeczytanie daje efekty poza tym trzeba wiedzieć gdzie w aktach prawnych można znaleźć problemową kwestię i wtedy sobie jeszcze poczytać.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 06 mar 2013, 14:40

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 lut 2013, 15:50
Posty: 14

Cytuj:
Źle.
Pora nocna trwa od 00:00 do 7:00 o ile nie obowiązuje regulamin wewnętrzny określające inne godziny
Ale żeby zaliczyć jazde do "jazdy w porze nocnej" kierowca musi pracować co najmniej 4h w tych godz.
czyli np.
od godz.00:00 do 4:00
albo od godz 2:00 do 6:00

Ale jeśli zaczniemy pracę o 3:05 do już tego nie zaliczymy do pracy w godzinach nocnych
A ile czasu można kierować?
9h 15 min
plus 45 min pauzy
razem Czas pracy w okresie nocnym nie może przekroczyć 10h
Cytuj:
Art3
h) „pora nocna” oznacza okres co najmniej czterech godzin, w rozumieniu prawa
krajowego, między godziną 00.00 i godziną 07.00;

Artykuł 7
Praca w porze nocnej
1. Państwa Członkowskie podejmą środki niezbędne w celu zapewnienia, że:
- jeśli wykonywana jest praca w porze nocnej, dobowy czas pracy nie przekracza
dziesięciu godzin w każdym dwudziestoczterogodzinnym okresie,

czyli można najwięcej kierowca w porze nocnej 7 godzin?


Post Wysłano: 06 mar 2013, 17:12
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 maja 2008, 13:29
Posty: 434
Samochód: Scania R420

Krótkie pytanie. Czy ustawa z dnia 16 kwietnia 2004 r.
o czasie pracy kierowców jest tą aktualną ? bo z niej się edukuje

_________________
Ciężki Transport Międzynarodowy


Post Wysłano: 06 mar 2013, 18:07
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 lut 2010, 13:36
Posty: 871
Samochód: jakiś tam Tyr...
Lokalizacja: GPS signal not found...

Koledzy. Szykuje mi się jazda po UE w podwójnej.; Pierwszy raz na międzynarodówce. Do tej pory zazwyczaj jazda odbywała się w dzień i wieczorem. Teraz się wsio pozmienia. Powiedzmy że startujemy o 20 w niedzielę. Rusza kolega 4,5h do 00:30 i teraz ja 4,5h do 5:00. Pauza 45 i znów kolega i ja i pauza 9h. Teraz tak: jak to się ma co do pory nocnej. Można tak jechać czy nie? Bo jeśli chodzi o porę nocną to naprawdę niewiem co myśleć o tym bo nigdy wcześniej nie było mi to potrzebne... Czy ta pora nocna jest potrzebna tylko i wyłącznie pracodawcy w celu hipotetycznego wynagrodzenia? Pozdrawiam.

_________________
"...a niepodzielnie królującą elitę stanowią świętokrzyscy patelniarze..."


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 102 z 162 [ Posty: 3235 ] Przejdź na stronę Poprzednia 1100 101 102 103 104162 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: