Cytuj:
Tak tak, widzialem takie klucze na allegro tylko szkoda mi bylo wydawac 100zl zeby raz srube dokrecic;-). Dorobilismy na szybko takie cacko na 4 zabki na probe i bez problemu dokrecilismy juz 2 piasty na tylnej osi, dobrze spasowane;-D
Cytuj:
Moment dokręcania nakrętek piasty
Pierwszą nakrętkę dokręcić z siłą 550Nm, w czasie dokręcania nakrętki obrócić piastę 2-3 razy potem cofnąć o 60 stopni nakrętkę
Druga nakrętka dokręcić z siłą 550Nm i zabezpieczyć obie nakrętki
Kurcze, mam 2 klucze dynamometryczne nowe, potrzebowalem do remontow silnikow roznych ale wyjscia na 1/2 i 3/4 cala wiec takiego klucze nie zaloze;-D. Dokrecalismy na oko, z duzym oporem i cofalismy o ok 1/6 obrotu czyli tak po staremu, piasta okrecala sie dosc ladnie, nie za lekko i nie bylo luzow, na ostatniej osi nie zmienialem simeringow bo tam nie cieklo tylko sprawdzilem luz na lozyskach i okazalo sie ze dokrecilismy przewaznie ok 1,5-2 obroty...
Cytuj:
Tak wogóle to nie zapomnieli wsadzi podkładki dystansowej miedzy łożysko a uszczelniacz?. Bo uszczelniacz ma dojść do samego końca i zaprzeć się o łożysko. Podkładka ma grubość 2mm. Jak ma dalej uszczelniacz być od łożyska to daj dwie podkładki
Czekam na te simeringi i tak naprawde po przemierzeniu okazalo sie ze ta jedna podkladka dystansowa 2mm bedzie za mala, wysokosc kanalu na simeringi (wpustu) jest na 31mm, podkladka dystansowa ma 2mm i uszczelniacze maja 13 i 14mm co daje razem 29mm, wymierzylem dokladnie ze musimy uszczelniacze zamontowac na samym koncu kanalu zeby pierwszy simering zalapal w ogole pierscien (bieżnię). Jeden z pierscieni jest stoczony (ma lagodne zejscie) oryginalnie az na 6mm i jesli simeringi wpuscilibysmy do konca w kanale to mimo tej podkladki 2mm i tak simering nie zgnarnialby czyli nie chodzilby po wlasciwej czesci biezni lecz na jej stoczonej koncowce!!! Musze zamienic simeringi miejscami czyli pierwszy wlozyc ten 13mm a potem 14mm i dzieki temu zyskam dodatkowy milimetr i nie moge ich wbijac do konca kanalu lecz tylko tyle aby byly na rowni z koncem wpustu czyli bedzie albo 4mm przestrzeni miedzy koncem wpustu albo musze wlozyc tam 2 pierscienie 2mm tylko skad je wziac skoro mam w sumie tylko 2 bo po jednym na jedna piaste. Nie chce znowu w sklepie czekac 2-3 dni na towar;-/ Myslisz, ze jak ladnie wbije na rowni z poczatkiem wpustu to nie bedzie za bardzo i ten 4mm dystans pomiedzy lozyskiem a simeringiem jest konieczny???
P.S. Tak mnie te bruzdy w kanale na simeringi zdenerwowaly ze wloze te simeringi na silikon delikatnie, tyle tylko go dam na palcu zeby wyrownalby te bruzdy, zeby bylo rowno. Musze miec pewnosc ze tam nie bedzie cieklo bo jak olej bedzie saczyl sie pod uszczelniaczem to po co ta cala robota!!!