Strona 1 z 1 [ Posty: 18 ]
Autor
Wiadomość
Tytuł: ADRy czy HDSy?
Post Wysłano: 05 mar 2013, 22:23

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 paź 2008, 22:51
Posty: 48
GG: 0
Samochód: Narazie BMW
Lokalizacja: Radom

Mam zamiar wyjechać do pracy w De i myślę uzupełnić kwalifikacje o dodatkowy kurs.Kurs na wózki jezdniowe na pewno zrobię (nigdy nie wiadomo,może się przydać) tylko mam dylemat co lepiej zrobić do c+e pod względem większej liczby ofert pracy i lepszej płacy.Myślę nad adr cysterny lub hds.Obu nie zrobię bo nie wyrobie się z kasą a mam jeszcze zrobić szkolenie okresowe kierowców zawodowych.Co byście doradzili?Ja nie mam, w tej materii wiedzy bo tylko na frigo.


Post Wysłano: 05 mar 2013, 22:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 lut 2010, 13:12
Posty: 284
GG: 527470
Samochód: Opel corsa B
Lokalizacja: Krzycko Wielkie

ADR ponieważ jest więcej pracy. HDS to raczej firmy o zasięgu regionalnym maja. Zależy jakie będą oferty pracy w danym regionie popatrz na necie jakie są firmy w regionie w którym będziesz mieszkać.
Jak są lacy to jest szansa ze więcej może być na HDS ale to nie jest tak do końca powiedziane.
Pytanie do kolegów mam:
Czy teraz można zacząć chodzić na kurs ADR podstawowy ?? bo przepisy się zmieniły czytałem dodam że mam 22 lata wiec wiek dopuszcza na ADR.
ile kosztuje ADR podstawowy i ile czasu trwa ?

_________________
Wielkopolska, Mam B,C,C/E,KW,KK,ADR.


Post Wysłano: 06 mar 2013, 14:31
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6330
Lokalizacja: Wrocław

między uprawnieniami ADR i HDS jest jedna różnica: mianowicie ADR są okresowe (5 lat), a HDS nie.
więc jak nie masz nagranej roboty ADR będą z czasem traciły ważność.
uprawnienia HDS są dożywotnie i mogą być zabrane tylko w przypadku znaczących zaniechań lub wypadku, który był wynikiem rażącej winy operatora.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 06 mar 2013, 16:06
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 wrz 2010, 8:50
Posty: 46
GG: 0

Cytuj:
Czy teraz można zacząć chodzić na kurs ADR podstawowy ??
Można, czemu miałoby być inaczej? Też wydaje mi się ze ADR jednak bardziej się mogą przydać, lecz nie polecam robić cystern, nic ci po tych cysternach gdy nie bedziesz miał kursu na ich opróżnianie/napełnianie.

_________________
Nic na siłę, lewy pas, gaz i płynę.


Post Wysłano: 06 mar 2013, 21:52

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 paź 2008, 22:51
Posty: 48
GG: 0
Samochód: Narazie BMW
Lokalizacja: Radom

Dzięki za rady.Tak myślę sobie i wychodzi że jednak te HDSy zrobię.Tak jak pisze Cyryl adr trzeba odnawiać a nie wiem czy podejmę prac na adr i pieniądze w błoto,drugie to że adr to jednak duża odpowiedzialność a jak będzie wszystko opisane po niemiecku którego nie znam dobrze to może być problem przy napełnianiu czy opróżnianiu.Hds taniej wyjdzie i chyba lepiej w tym będę się czuł.


Post Wysłano: 07 mar 2013, 6:10
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6330
Lokalizacja: Wrocław

sam egzamin HDS kosztuje 152 zł, ale jeszcze na kursie musisz zaznaczyć, że chcesz świadectwo uprawniające do pracy w całej UE, kosztuje to dodatkowo chyba 50zł.
jeżeli nie zaznaczysz, że chcesz takie świadectwo, to gdy otrzymasz uprawnienia krajowe, będziesz musiał ponownie zdawać egzamin na świadectwo miedzynarodowe.

natomiast co do odpowiedzialności - jest przy każdej pracy.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Ostatnio zmieniony 07 mar 2013, 13:19 przez Cyryl, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 07 mar 2013, 12:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 lut 2010, 13:12
Posty: 284
GG: 527470
Samochód: Opel corsa B
Lokalizacja: Krzycko Wielkie

Cyryl dziękuje tobie za tą cenną informację:)

_________________
Wielkopolska, Mam B,C,C/E,KW,KK,ADR.


Post Wysłano: 07 mar 2013, 16:20

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 paź 2008, 22:51
Posty: 48
GG: 0
Samochód: Narazie BMW
Lokalizacja: Radom

Cytuj:
Cyryl dziękuje tobie za tą cenną informację:)
Cyryl chyba mi odpowiadał i ja też dziękuje za info.Co do cen ADR-ów i czasu poszukaj w necie,jest tego trochę i są rozbieżności cenowe.
Cytuj:
sam egzamin HDS kosztuje 152 zł, ale jeszcze na kursie musisz zaznaczyć, że chcesz świadectwo uprawniające do pracy w całej UE, kosztuje to dodatkowo chyba 50zł.
jeżeli nie zaznaczysz, że chcesz takie świadectwo, to gdy otrzymasz uprawnienia krajowe, będziesz musiał ponownie zdawać egzamin na świadectwo miedzynarodowe.
natomiast co do odpowiedzialności - jest przy każdej pracy.
Wiadomo że praca kierowcy jest odpowiedzialna ale jak wspomniałem opróżnianie cysterny z np.chemikaliami w środowisku gdzie nie rozumie się wszystkich napisów może spowodować pomyłkę i w konsekwencji bardzo poważne skutki.Nie boje się odpowiedzialności ale jednak w tym przypadku jest ona dla mnie za duża.HDS to też odpowiedzialność ale jak nauczę się nim operować w Polsce to i tam będę umiał.Jeszcze raz dziękuje za informacje.


Post Wysłano: 07 mar 2013, 19:44
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 wrz 2010, 8:50
Posty: 46
GG: 0

Nie musisz rozumieć co ci będzie tam pisać bo w adr nie masz zapisane tak jak myslisz tylko hm, brakuje mi tego slowa, masz zapisane tak jak nr, np. UN ( i tu nr ), i w książce którą masz od adr patrzysz co to oznacza itd, tak samo masz tam z innymi rzeczami, wszystko jest oznaczone nr i tylko pozniej odszukujesz nr i wiesz co i jak

_________________
Nic na siłę, lewy pas, gaz i płynę.


Post Wysłano: 07 mar 2013, 20:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 paź 2008, 22:51
Posty: 48
GG: 0
Samochód: Narazie BMW
Lokalizacja: Radom

No to teraz sam nie wiem :roll: Przed ostatecznym wyborem kursu dowiem się u źródła (w ośrodku szkoleniowym) co i jak z tymi adr i hds.Może tam jeszcze doradzą albo tak naświetlą temat że wybór sam się nasunie.Jeszcze raz dzięki za odpowiedzi.


Post Wysłano: 07 mar 2013, 21:13
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 lis 2010, 18:26
Posty: 1921
Samochód: Żółtek
Lokalizacja: Warszawa/Żychlin

Ja bym robił ADR, pójdziesz jeździć z drobnicą typu Schenker i będziesz miał do wożenia przeróżne ładunki. Zresztą pytanie powinieneś zadać sam sobie, bo to Ty wiesz jakiej pracy będziesz szukał. Czy będzie to dystrybucja czy trasy itd.


Post Wysłano: 07 mar 2013, 21:33
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 wrz 2010, 8:50
Posty: 46
GG: 0

Dokładnie, na twoim miejscu tez bym wolał robić adr, odrazu nie musisz przeciez na adr siadać, a w CV i u przyszłego pracodawcy będzie lepiej wyglądało to ze to masz.

_________________
Nic na siłę, lewy pas, gaz i płynę.


Post Wysłano: 08 mar 2013, 6:34
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6330
Lokalizacja: Wrocław

Cytuj:
...drugie to że adr to jednak duża odpowiedzialność a jak będzie wszystko opisane po niemiecku którego nie znam dobrze to może być problem przy napełnianiu czy opróżnianiu...
przewożąc materiały niebezpieczne ADR, kierowca musi być wyposażony w instrukcję napisaną w językach krajów na terenie jakich odbywa się transport oraz w języku kierowcy.

przewóz ADR nie różni się technicznie od innych przewozów, wymaga tylko od kierowcy więcej czynności i większej staranności.
niektórzy kierowcy przy zwykłych przewozach wystarczająco się przykładają i takie postępowanie wystarczyłoby do przewozów ADR.
inni natomiast lekceważą zdrowy rozsądek (nie mówiąc o jakichkolwiek przepisach) i dla takich objętne jest czy przwożą zwykły ładunek, ADR, czy też ludzi - zawsze robią to źle i niestarannie.

więc musisz sobie zadać pytanie: jakim typem kierowcy/pracownika jesteś?

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 08 mar 2013, 18:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 paź 2008, 22:51
Posty: 48
GG: 0
Samochód: Narazie BMW
Lokalizacja: Radom

Cytuj:
przewożąc materiały niebezpieczne ADR, kierowca musi być wyposażony w instrukcję napisaną w językach krajów na terenie jakich odbywa się transport oraz w języku kierowcy.
Jeśli tak to całkiem dobrze wymyślone,tylko teraz czy pracodawcy będzie się chciało zapewniać mi instrukcje w j.polskim tzn.zatrudniać Polaka?Co do staranności wykonywanej pracy myślę że jest odpowiednia do wymagań stawianych przez przepisy i pracodawce (jeśli te są zgodne z przepisami ) Można powiedzieć że jestem trochę strachliwy jeśli chodzi o łamanie przepisów transportowych (typu tacho,przeładowanie)
Co do kursu to żeby coś z tego było musiał bym zrobić -podstawowy,cysterny,nalewaki klasy 2,3 :?:


Post Wysłano: 08 mar 2013, 21:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 lut 2010, 13:12
Posty: 284
GG: 527470
Samochód: Opel corsa B
Lokalizacja: Krzycko Wielkie

Ma ktoś jakieś materiały na kur ADR podstawowy to niech podeśle.
Nie chce iść zielony na ten kurs.

_________________
Wielkopolska, Mam B,C,C/E,KW,KK,ADR.


Post Wysłano: 09 mar 2013, 19:06
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 mar 2009, 15:10
Posty: 544
GG: 0

Idź zielony, szkoda twojego czasu w domu na czytanie o adr. jak masz dobry ośrodek to czas poświecony w ośrodku na kurs wystarczy do zaliczenia


Post Wysłano: 13 mar 2013, 22:53
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6330
Lokalizacja: Wrocław

Cytuj:
...Jeśli tak to całkiem dobrze wymyślone,tylko teraz czy pracodawcy będzie się chciało zapewniać mi instrukcje w j.polskim tzn.zatrudniać Polaka?...
jeśli firma wykonuje przewozy ADR, to w takim zakładzie musi być zatrudniony (w mniejszych na 1/4 - 1/2 etatu) doradca ds. bezpieczeństwa, bardzo trudny egzamin, kosztowny i uprawnienia ważne na 4 lata.
on jest odpowiedzialny za wszystko związane z takim transportem.
po wykonanym transporcie musi sprawdzić, czy prawidłowo się odbył, czy dokumenty został prawidłowo wypełnione, archiwizuje CMR-ki i przekazuje nadrzędnym władzom, również sporządza okresowe sprawozdania.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 13 mar 2013, 22:55

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 lut 2010, 13:12
Posty: 284
GG: 527470
Samochód: Opel corsa B
Lokalizacja: Krzycko Wielkie

A tej informacji Cyrylu nie wiedziałem dzięki :)

_________________
Wielkopolska, Mam B,C,C/E,KW,KK,ADR.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 18 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: