Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 03 cze 2012, 9:06
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 mar 2009, 15:10
Posty: 544
GG: 0

porażka. ale tak jak napisał dużo wcześniej Gulin, sporo jezdzi własnie emerytów i pracodawcy wolą ich przyjmować. Orientowałem sie troche w temacie i wiem, że tacy emeryci dostają około 8-10 zł za każdą godzine pracy i są zadowoleni a pracodawcy dodatkowo nie płacą za nich Zusu lub dużo mniej niż za normalnego pracownika.


Post Wysłano: 28 wrz 2012, 13:14

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 wrz 2012, 12:50
Posty: 1

Szanowni Państwo zamierzam kupić podnośnik koszowy na nissanie cabstar 22-23 m. Nie mam żadnego doświadczenia w tym temacie.Wysięgnik będzie służył pod wynajem do pracy w mieście, nie mam jeszcze konkretnych klientów. Proszę o pomoc w wyborze, bo nie wiem czy należało by kupić podnośnik teleskopowy, czy przegubowo teleskopowy. Nie mam również zielonego pojęcia jeśli chodzi o producent, którego powinienem wybrać. Będę wdzięczny za każdą pomoc.
Upatrzyłem sobie kilka, może mógłby mi ktoś coś o nich powiedzieć. Bardzo dziękuję

http://otomoto.pl/nissan-podnosnik-kosz ... 38797.html
http://otomoto.pl/nissan-cabstar-35-13- ... 84971.html
http://otomoto.pl/nissan-cabstar-35-10- ... 37438.html
http://otomoto.pl/nissan-podnosnik-kosz ... 94950.html
http://otomoto.pl/nissan-cabstar-podnos ... 54025.html
http://otomoto.pl/nissan-cabstar-35-11- ... 95515.html
http://otomoto.pl/nissan-cabstar-podnos ... 27158.html


Post Wysłano: 30 wrz 2012, 19:49
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 mar 2008, 21:05
Posty: 390
GG: 5236488
Samochód: ŁOPEL
Lokalizacja: GRUDZIADZ

Cytuj:
.Wysięgnik będzie służył pod wynajem do pracy w mieście, nie mam jeszcze konkretnych klientów.
Tym bardziej komukolwiek będzie ciężko pomóc w wyborze.....


Post Wysłano: 13 gru 2012, 20:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 gru 2012, 20:34
Posty: 11

Widzę temat o podnośnikach to może się podepnę z pytankiem
potrzebowałbym konkretnego przepisu (do wydruku)
że śmigając takim sprzętem nie muszę używać tachografu analog/cyfra
firma nie świadczy żadnych usług tylko obsługuje własną infrastrukturę techniczną
podnośniki są na starach 200, man-ach,merc atego itp.
w dowodach rejestracyjnych mają wbite "pojazd specjalny"
dzięki za pomoc...


Post Wysłano: 15 gru 2012, 9:40

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 gru 2012, 9:33
Posty: 6
Samochód: star 200

witam kolego jontek 100 procent nie trzeba tachografu , nie tak dawno kupiłem stara podnośnik koszowy i porobiłem legalizację tacho i okazało się to nie potrzebne ,pytałem się itd w lesznie i potwierdzili mi to , firma od której wynajmuje czasem dzwig lub kiedyś podnośnik tez nie mają nigdzie tacho a mają 15 sprzętów od gościa co kupiłem podnośnik a ma ich pięć tez bez tacho ,itd powiedzieli mi ze viatoll dla swiętego spokoju


Post Wysłano: 20 gru 2012, 15:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 gru 2012, 20:34
Posty: 11

Dzięki makumba
właśnie też już się dowiedziałem bo dojechały nowe podnośniki na MAN
i nie mają tacha,,,
tylko mnie chodziło właśnie o te starsze co mają zabudowany tachograf
gdzieś tam słyszałem że w jakiejś firmie mieli kontrolę i powiedzieli że jak pojazd posiada
tacho to ma się go używać,,,
ale z tego co poszperałem w sieci to jednak na 98% nie trzeba używać ale ma być tacho sprawne
i po legalizacji jeżeli pojazd takowe posiada...


Post Wysłano: 22 gru 2012, 21:23

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 gru 2012, 20:50
Posty: 4

Witam wszystkich.
Jestem nowym użytkownikiem tego forum, zarejestrowałem się bo znalazłem tu ciekawy temat o podnośnikach.
Chcę kupić podnośnik koszowy.
Podnośnik, głównie będzie wykorzystywany dla moich potrzeb (branża elektryczna) i oczywiście wynajem.
Dla mnie wystarczy podnośnik 13m wysokość platformy (rzadko potrzebny większy), jednak dla wynajmy przydał by się 18m i jak największy wychył.
Zastanawiam się nad P183(4) na Starze 266 lub podnośnikiem na przyczepie (fajne są samojezdne ale są zbyt ciężkie do przewożenia na lawecie).
Ciężko mi podjąć decyzję bo kompletnie nie znam kosztów utrzymania takiego Stara, jakie są opłaty OC podatek drogowy i co tam jeszcze trzeba.
Jedno co to cena takiego Stara z podnośnikiem często jest dużo niższa niż podnośnika na przyczepie.
Może ktoś doświadczony podejmie temat i mi pomoże w podjęciu decyzji?


Post Wysłano: 22 gru 2012, 22:02
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 mar 2008, 21:05
Posty: 390
GG: 5236488
Samochód: ŁOPEL
Lokalizacja: GRUDZIADZ

przeczytaj temat od początku...

do sieci energetycznych może być i star...ale jak wpadniesz montować np. oświetlenie w hali lub supermarkecie to starem nie wjedziesz....
zależy jakie roboty prowadzisz głownie...te o których pisałem wcześniej są dosyć uniwersalne....


Post Wysłano: 22 gru 2012, 23:20

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 gru 2012, 20:50
Posty: 4

Czytałem od początku.
Uprawnienia na podnośnik mam (na wszystkie typy).
W firmie pracowałem jako elektryk i dodatkowo obsługiwałem właśnie P184 na Starze, ale na co dzień miałem P100 na Tarpanie i PMB 120 na Lublinie.
Znam te podnośniki i wiem co potrafią i co je boli.
Nie znam kosztów utrzymania ich bo to wszystko działo się poza operatorem.
Ja zawsze dostawałem podnośnik zatankowany i to wszystko bo sprawne tak naprawdę to one nigdy nie były.
Kompletnie nie znam podnośników na przyczepach, jak z ich stabilnością.
Star to ostateczność, myślę że bardziej uniwersalny i tańszy w utrzymaniu będzie taki na przyczepce.
Mam nawet coś na oku
http://szukaj.pl.mobile.eu/ciezarowka-o ... rigin=PARK
http://szukaj.pl.mobile.eu/ciezarowka-o ... rigin=PARK
http://otomoto.pl/inny-K131381.html
Trochę stare najbardziej zastanawiam się nad tym teleskopem z pierwszego linku.
Wprawdzie wolałbym przegubowo teleskopowy, ale nie mogę takiego znaleźć w przyzwoitej cenie.


Post Wysłano: 23 gru 2012, 11:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 mar 2011, 23:04
Posty: 12
GG: 0

A jak wygląda sprawa ciągania takiego podnośnika?
W pierwszym linku jest podczepiony do kombiaka, ale to chyba nie dopuszczalne?
Przecież taki podnośnik waży chyba ponad 1.8T.
Czy np. VV T4 może takie coś ciągnąć? Czy potrzeba coś większego?
Jak to wygląda w praktyce?
Pozdrawiam.


Post Wysłano: 23 gru 2012, 12:41
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 mar 2008, 21:05
Posty: 390
GG: 5236488
Samochód: ŁOPEL
Lokalizacja: GRUDZIADZ

Cytuj:
A jak wygląda sprawa ciągania takiego podnośnika?
to jest o tyle fajna sprawa,że zawsze pozostaje ci pojazd,który możesz wykorzystywać do codziennego użytkowania...najlepiej sprawdzają się auta terenowe typu nissan patrol lub jakieś L-200...jeśli chodzi o T4 to jest lepsze rozwiązanie jeśli jedziesz na własną robotę i musisz wziąść graty i ludzi...tylko szukaj takiego z silnikiem 2.5TDI...fajnie by było mieć też syncro...
w dowodzie rejestracyjnym sprawdzasz masę przyczepy z hamulcem i nie ma problemu(ja mam w oplu-1650kg)
...zawsze bedziesz musiał mieć viatoll...i oczywiście ubezpieczenie i UDT.

jeśli podnośnik jest zasilany z baterii-to będzie największy twój wydatek od czasu do czasu-są to nietypowe akumulatory i może być ich bardzo dużo-nie wspominam,ze cena jest również nie mała...warto jest złapać jakiś stały wynajem(np strojenie na świeta miasta lub supermarketów)co pozwoli ci sfinansować ew. naprawy,przeglądy i postój w okresie zimowym...
Cytuj:
Kompletnie nie znam podnośników na przyczepach, jak z ich stabilnością.
nie dzieje się nic niepokojącego-oczywiście nie masz tak dużego zapasu jak w przypadku takiego na starze(tam rezerwą może być masa pojazdu-gdzie tutaj jesteś skazany na podparcie i ew. stałość podłoża),ale są na tyle lekkie,że możesz je rozstawiać i wjeżdzać praktycznie wszędzie,a w razie problemów byle czy to wyciągniesz(albo wyniesiesz pd pachą :mrgreen: )
generalnie co podnośnik to inne podpory więc trzeba do tego podejść trochę bardziej indywidualnie...
takie na śrubowych bym sobie darował-czasochłonne i mało wygodne....
a w ogóle napisz co chcesz nim robić?


Post Wysłano: 23 gru 2012, 17:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 gru 2012, 20:50
Posty: 4

Najbardziej korci mnie ten teleskopowy 20m z Berlina. To znaczy korci mnie jego wysokość 18m i wychył 12m. Martwi mnie jego wiek.
Z doświadczenia wiem ze bardziej wszechstronne są przegubowe, ale jak się nie ma co się lubi to się lubi co się ma.
Trochę nie przekonują mnie też te podpory, są tylko po obrysie przyczepy (niby wiem że na pewno zostało to obliczone, ale wolałbym gdyby rozstawiały się szerzej). Są niższe podnośniki a łapy mają szerokie. Dlatego martwię się o jego stabilność, tym bardziej na nierównym i nieutwardzonym terenie. Star jest bardzo stabilny (ciężar auta i ramiona podnośnika są grube), PMB 120 na lublinie na przykład był strasznie delikatny i przez to awaryjny (cienkie ramiona, nie wytrzymywały sworznie i pękała też tuleja główna) a wyjazd na maxa w po rogach pojazdu powodowało unoszenie się łapy po przeciwnej stronie.
Główne zadania podnośnika u mnie to obsługa oświetlenia ulic, prace przy liniach napowietrznych, przyłącza do budynków.
W większości stojąc na asfalcie, ale zdarzają się prace w trudnym terenie. Takie jak prace przy liniach SN, wycinka gałęzi.
To są prace które wykonuję.
Najbliższy podnośnik jest 70km od mojej miejscowości i ludzie ściągają go tylko gdy już nic innego nie da się zrobić.
Wynajem na który liczę to głównie czyszczenie rynien, kominów, przycinanie drzew, pomoc przy pracach budowlanych (tynkowanie, malowanie, ocieplenia). To z tego co widzę i na co wiem że będzie jakiś popyt.
Podobnie było z koparką, dla mnie wystarczyła o wadze 1,5t, ale kupiłem o wadze 2,7t i właściwie całe koszty jej utrzymania pokrywam z wynajmu i wychodzi że dla mnie robi za darmo i jeszcze trochę zostaje na plusie.
Łapy rozkładane ręcznie to nie problem przerobi się na elektryczne lub hydrauliczne.
Do ciągania mam Pajero 2,8, z koparką daje sobie świetnie radę nawet w bardzo trudnym terenie, a podnośnik jest lżejszy.


Post Wysłano: 23 gru 2012, 20:13
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 mar 2008, 21:05
Posty: 390
GG: 5236488
Samochód: ŁOPEL
Lokalizacja: GRUDZIADZ

nie patrz na cenę...bardziej dostępność części+stan techniczny i wiek-oczywiście mamy XXI wiek części gdzieś dostaniesz,ale jak ci zawołają 8tyś euro za resor to przekonasz się o czym mówię....

generalnie nic ciekawego się tu nie dowiesz...widać,że wiesz o czym gadasz i masz poukładane w głowie więc nic ci innego nie pozostaje życzyć jak trafienia czegoś ciekawego,bo takich sprzetów nie jest wiele...a jest ich o wiele mniej jak akurat chcesz kupić....

jeszcze fotka poglądowa odn. podparcia w "Dence"
(spróbuj rozstawić tam coś innego :mrgreen: )

Obrazek


Post Wysłano: 24 gru 2012, 14:20

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 gru 2012, 20:50
Posty: 4

Nie patrz na cenę, łatwo powiedzieć.
Niestety środki są skromne w porównaniu z cenami podnośników, muszę kupić coś w granicach 50tys/zł brutto.
Już wiem że jest to skromna kwota.
Najbardziej wnerwia mnie to że takiego Stara w dobrym stanie mogę mieć za połowę tej kwoty.
Tylko obawiam się kosztów jego utrzymania i gabarytów samego auta, to jednak ciężarówka.
Dlatego raczej uparłem się na podnośnik na przyczepie i mam nadzieję że to dobry pomysł i większy koszt zakupy zwróci się w trakcie użytkowania.
Wczoraj znalazłem jeszcze takie ogłoszenie i bardzo mi się ten podnośnik spodobał.
po świętach chyba podjadę go obejrzeć.
http://allegro.pl/podnosnik-koszowy-18m ... 83017.html
Dziękuję za odpowiedzi i życzę wesołych świąt i wszystkiego najlepszego w nowym roku.


Post Wysłano: 28 gru 2012, 11:14

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 gru 2012, 9:33
Posty: 6
Samochód: star 200

witam kolego powiem ci ile kosztuje utrzymanie stara mam go 4 miesiące tez zastanawiałem sie jaki kupić czy na przyczepie, na busie do 3,5 t ,czy stara i kupiłem stara 200 i mysle ze wybór dobry wiadomo to nowe nie jest jakie są koszty 600 zł oc, 425 dozór, i konserwator do ustalenia zalety to stabilność,duzy kosz i udzwig, dostępność wszystkich części i star 200 i podnośnik ,ja mam sterowanie w koszu i polecam takie rozwiązanie tylko nie kupuj za 15 tys zł bo to złom znajdz sobie konserwatora przy zakupie on go dobrze przwświetli bo kupić złom jest łatwo a wyremontować p 184 lub 183 jest drogo szczególnie łożysko obrotu


Post Wysłano: 18 mar 2013, 17:29

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 mar 2013, 17:17
Posty: 1

czy ktos z was korzystał kiedys z Zamewu w Toruniu ?
chce kupic podnosnik używany albo nieuzywany na wczoraj, jestem
z okolic Torunia, dostałem informacje od goscia o tym zakładzie,
bo wspomniał, ze konkretny sprzęt tam mają, ale chce zasięgnac opinii innych osób.


Post Wysłano: 08 kwie 2013, 15:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 kwie 2013, 15:08
Posty: 1

Witam w niedługim czasie potrzebuje zakupić podnośnik koszowy wysokość robocza 20-22 metry
zastanawiam się nad teleskopowym lub przegubowym, chciałbym się dowiedzieć jaka jest najlepsza marka podnośnika jeśli chodzi o serwis, bezawaryjność jak również dostępność części i ich cena, podwoziem będzie mercedes lub nissan cabstar, chciałbym podnośnik z niemiec bo wiadomo że nie będzie zachechłany, większość podnośników jest jednak z włoch gdzie wiadomo raczej się nie dba o sprzęt jakie są wasze doświadczenia z takimi pojazdami


Post Wysłano: 02 maja 2013, 13:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 lut 2011, 17:22
Posty: 9
GG: 0

Zdecydowanie najmniej awaryjne wg moich doświadczeń są wumag i ruthmann (takie miałem to mogę się wypowiedzieć, nie miałem np bronto a podobno dobre podnośniki). Nie polecam multitela, strasznie często się psują, są na prawdę awaryjne, części bardzo drogie, serwis również, tyle, że w zakupie najtańsze. Co do podwozia to najmniej awaryjne są starsze sprintery (tyle, że mało mocy). Co do cabstara (ten starszy 98-06) to są super samochodziki, u nas naprawdę jeździ bardzo dużo, rzadko się psuję no i spalanie ma bardzo niskie a silnik 3.0 jest bardzo elastyczny i bezawaryjny, co do wad to ciasna kabina, mało części zamiennych i brak 6-go biegu (w trasę zupełnie się nie nadaje, typowy samochód miejski).


Ostatnio zmieniony 04 maja 2013, 23:22 przez DamLen, łącznie zmieniany 1 raz.
Interpunkcja.


Post Wysłano: 27 lut 2014, 11:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 lut 2014, 11:17
Posty: 1
Samochód: Wumag 26m

Witam.

Mam pytanie do państwa. Mam na oku kupno podnośnika koszowego Wumag 26m i chciałbym się dowiedzieć coś więcej o nim jego wady, zalety.


Post Wysłano: 17 kwie 2014, 10:25
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 wrz 2007, 10:01
Posty: 1208
Lokalizacja: Janów k.Częstochowy

Taka ciekawostka:

Obrazek

_________________
Pozdrawiam
Leszek


Straż pożarna Częstochowa


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: