Strona 1 z 1 [ Posty: 12 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 20 mar 2013, 15:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 sty 2008, 11:07
Posty: 83
GG: 1
Samochód: Scania
Lokalizacja: Maz/podl

Jaki najtańszy a pozwalajaćy spełnić obowiązkowe funkcje czytnik i program polecacie? Znalazłem czytnik tachodrive z programem TACHOMATT Yellow Light za 899 albo troche droższy tachoanalizer za 1089zł. Czy warto dopłacać?

_________________
Usuwanie ograniczenia mocy/adblue Scania


Post Wysłano: 20 mar 2013, 16:05

Ja bym zwracał uwagę na możliwość aktualizacji oprogramowania (ewentualne koszta takiej aktualizacji), ile pojazdów może obsłużyć dana wersja itp. Też powinieneś wziąć pod uwagę, czy w najbliższym czasie planujesz powiększenie/wymianę taboru.


Post Wysłano: 20 mar 2013, 16:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 sty 2008, 11:07
Posty: 83
GG: 1
Samochód: Scania
Lokalizacja: Maz/podl

firma jest mała, tylko jeden nowo zakupiony samochód z cyfrowym. Dołączone programy do tych czytników są darmowe i widze ze sa aktualizacje.Nie wiem czy te dołączone darmowe sa wystarczające bo jeszcze nie miałem z tym doczynienia.I dlatego szukam pomocy w wyborze.

_________________
Usuwanie ograniczenia mocy/adblue Scania


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 kwie 2006, 18:17
Posty: 692
GG: 8426213
Samochód: Scania R420
Lokalizacja: Bochnia

Polecam Ci Tachoanalizer Combo. Zakupiłem taki gdy w firmie mieliśmy 1 auto z tachem cyfrowym. Na początku miałem problem z zapoznaniem się jak to wszystko działa, ale na szczęście producent bezproblemowo zapewnił mi pomoc przez telefon. Teraz posiadamy 2 auta a urządzenie nadal się sprawdza. Jeśli chodzi o sczytywanie kart kierowców to wystarczą 2 minuty na parkingu i kierowca jedzie dalej, a ja wszystkie dane mam w urządzeniu (bez zbędnych płyt CD, dodatkowych przenośników pamięci). Co jakiś czas dane wrzucę do komputera, przeanalizuje sobie czy gdzieś nie było jakichś wykroczeń i to wszystko. :wink:


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 sty 2008, 11:07
Posty: 83
GG: 1
Samochód: Scania
Lokalizacja: Maz/podl

Czyli te dane musze jedynie archiwizować? Analizuje tylko dla własnych potrzeb. W razie kontroli oni tylko pobieraja te pliki i otwieraja własnym programem? Wiec teraz jeszcze mnie interesuje opinia o tachodrive jednak 200zł tańszy.

_________________
Usuwanie ograniczenia mocy/adblue Scania


Nasuwa mi się pytanie:
czy skoro masz jeden samochód to czy warto inwestować w urządzenie do przenoszenia danych z tachografu? Nie warto sprawdzić, jaki wymiar ekonomiczny będzie miało skorzystanie z usług f-my legalizującej tachografy, aby to ona sczytała dane z K-K i tachografu?
Dlaczego pytam? Ano dlatego, że chcąc sczytać dane z tacho musisz: mieć Kartę Przedsiębiorstwa, klucz do przenoszenia danych. Teraz (w zależności od regionu Polski, ilości firm, itp.) dane z tachografu sczytasz już za ok. 60 zł (raz na 3 m-ce) - w skali roku daje Ci to 240 zł, gorzej z K-K, bo tu za rok wychodzi ok. 360 zł (12 - 15 "operacji").
Zastrzegam, że nie reprezentuję żadnej firmy zajmującej się tachografami, jedynie poddaję możliwe rozwiązania, aby były jak najtańsze dla przedsiębiorcy.
Z rozmów z zaprzyjaźnioną firmą zajmującą się tachografami mogę powiedzieć, że posiadając Kartę Przedsiębiorstwa i korzystając z ich sprzętu (klucz do przenoszenia danych, laptop do zapisania na CD) to taka jednorazowa usługa stanowiła groszowe sprawy.
Natomiast wersja (my z takiej właśnie korzystamy), w której to zlecamy sczytanie danych z tachografu przy użyciu Karty Warsztatowej, klucza do transmisji danych, zarchiwizowania na CD, jest trochę bardziej "biurokratyczne" bo wymaga przechowywania zarchiwizowanych danych przez firmę tego dokonującą i przechowywania tych danych przez bodajże rok - mogę się mylić co do czasu przechowywania danych, może być to dłuższy okres.

W takim przypadku, jak Ci podałem trzymasz zarchiwizowane dane na nośnikach CD, w komputerze i na żądanie odpowiednich służb udostępniasz im te dane a oni już się martwią o program.


Post Wysłano: 21 mar 2013, 11:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 sty 2008, 11:07
Posty: 83
GG: 1
Samochód: Scania
Lokalizacja: Maz/podl

Karte przedsiebiorstwa już posiadam wiec lepiej moim zdaniem oplaca kupić się czytnik za 1000zł niz wydawać około 600zł rocznie na jedno auto.

_________________
Usuwanie ograniczenia mocy/adblue Scania


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 sty 2007, 0:22
Posty: 398
Samochód: VO FH 440
Lokalizacja: NS

JA posiadam TachoDrive II i używam go już 2 lata za jego pomocą szczytuje i tachograf i karte kierowcy , jedyny mankament iż do zczytania karty muszę
mieć dostęp do samochodu, no ale to mała niedogodność , a to że te dane musisz archiwizować to oczywiste ... jak ITD wpadnie na firmę czy odstępy miedzy zczytaniami karty nie przekroczą 28 dni... i jeśli kiedyś tam powiedzmy 5 m-c temu
odstęp jest np. 40 dni. to masz karę... chyba iż kierowca nie jeździł na karcie bo i
u nas tak się zdarza ze kotoś zrobi kółko na cyfrowym , to zczytytuje po trasie
i narazie potem nawet 2-3 m-c nie siada na cyfrę więc jaki sens był by odczytywać
jego kartę. Wracając do tematu musisz mieć wrazie kontroli Pliki które regularnie zczytywałeś. O obowiązku prowadzeniu ewidencji czasu pracy to już osobny temat.

_________________
Rozliczenie i ewidencja czasu pracy kierowców - delegacje, noclegi, wynagrodzenie.
Odczyt kart kierowcy i tachografów cyfrowych

Nowy Sącz i okolice - Zapraszam :)
DPTacho.pl


Post Wysłano: 20 cze 2013, 17:39
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lut 2012, 11:06
Posty: 3213

Skoro już jest taka rozmowa to pozwolę sobie zapytać. Planuje kupić auto i ma ono tacho cyfrowe. Czy Kartę Przedsiębiorstwa muszę posiadać czy tylko w przypadku kiedy sam chcę odczytywać dane z racji za pomocą urządzenia?


Post Wysłano: 09 gru 2018, 21:52

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 gru 2018, 21:40
Posty: 1

Siema koledzy
Co do szytywania danych z tachografu w serwisie powiem tak. Z jednej strony może to chwilowo tańsze rozwiązanie ale wg mnie nie zbyt dobre.
Dlaczego ?
Do serwisu musisz dojechać, więc musisz puścić kierowcę i samochód. Jak serwis jest chwilowo zajęty - czekasz. A czas w transporcie jak wiemy kosztuje. Ja tak miałem kiedyś, że akurat musiałem sczytać kartę a serwis był nieczynny i "dupa". Powiedziałem dość zależności i kupiłem czytnik. Teraz mam spokój. Nie muszę się umawiać, jeździć a koszt i tak wcześniej czy później się zwróci. Karte firmową i gtak musisz mieć bo takie są przepisy, mówił mi to inspektor na kontroli ze musi byc blokada. ALe ja chyba miałem bo się nie czepiał.
Ja kupiłem czytnik w komplecie z programem (tak mi doradził gość). Był na jednego kierowcę ten program i mi to pasiło akurat bo miałem jedno auto. Później jak kupiłem drugie to se ten program poszerzyłem i teraz mam na 3 kierowców. Jest spoko.
Teraz są święta więc warto poszukać promocji choć nie polecam allegro. Mój koleś kupił taniej ale zero serwisu. Żenada.
Nie chce robić reklamy firmie choć fajnie mnie obsługije. Mam program studiotacho i czytnik safe a kupowałem w netpolska.
Nie wiem czy komuś pomogłem ale szczerze nawet przy jednym aucie warto zainwestowac i mieć spokój.


Post Wysłano: 09 gru 2018, 22:44
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 wrz 2010, 11:55
Posty: 3324
Lokalizacja: eu

Cytuj:

Ja kupiłem czytnik w komplecie z programem (tak mi doradził gość). Był na jednego kierowcę ten program i mi to pasiło akurat bo miałem jedno auto.
Daj jeszcze jeść koniowi...


Post Wysłano: 09 gru 2018, 23:02
Awatar użytkownika

Moderator

Online

Online

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 lis 2013, 15:13
Posty: 3589
GG: 38530901
Samochód: Iveco
Lokalizacja: Oleśnica

Dziękuję Panie Karolu za oznaczenie.
Alesz kultura :D

Patrząc po koncie to spamer.
Styl wypowiedź mówi nie, nie dał linków, tylko nazwy i to nawet w merytorycznym zdaniu.

Będę podglądał.
Jak nie pojawią się linki, ani wariactwo w innych tematach to zostawię.

_________________
STRALIS
Jeździłem, ja też jeździłem dla Jeronimo, ale Martins lepij płacił i poszedłem tam, to już dawno było, zanim Rohling kupił Suusa.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 12 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: