Strona 103 z 162 [ Posty: 3235 ] Przejdź na stronę Poprzednia 1101 102 103 104 105162 Następna
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 08 mar 2013, 9:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 lut 2012, 13:20
Posty: 204
GG: 0
Samochód: opel

Cytuj:

Nie bardzo rozumiem ,,,,pracodawca może ukarać pracownika lecz to raczej pracodawca każe pracownikowi przeciągać tarczki(tak przeważnie jest).
Rozumiem że jak każe skakać z mostu to też skaczesz?
Cytuj:
.Przepisy te weszły od 1.1 .2012 .i także pozwalaja ITD na drodze wlepić kierowcy mandacik do 2.000 zł ale nie koniecznie jeden!!!!!a kiedyś max.500zl.
Zgadza się. W czasie kontroli na drodze, kierowca może dostać mandat max 2000zl za jedno wykroczenie, a maksymalny łączny mandat wynosi 10 000zl
Cytuj:
Kolego ''vand'' nie wiem czy jesteś kierowcą
A to ma jakieś znaczenie?
Cytuj:
ale jeżeli w sytuacji gdy powiedzmy rano o 8;00 kończysz pauzę i wkładasz nową tarczkę i przełączasz na młotki i powiedzmy załadunek masz ok. 20;00 wieczorem i trwa ok.2 godz. to zostaje ci 4 godziny jazdy przy czym ze wyrkecisz 9-ke pauzę .
Wiec skoro w takiej sytuacji tak robisz i szef lub spedytor ci na to pozwala to pozazdrościć pracy.
Możesz śmiało zacząć zazdrościć.
ps.Nie jeżdże na krajówce.

_________________
Śmiech jest dla mnie narkotykiem.Nie zabieraj mi go! Pisz dalej :D

Pliki przydatne dla kierowcy - do pobrania - link


Post Wysłano: 12 mar 2013, 11:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 wrz 2012, 13:45
Posty: 12

Czy ja dobrze mysle ? czały czas jeżdze sobie na młotkach nawet podczas jazdy , gdy sie zatrzymam liczy mi sie inna praca , gdy rusze automatycznie przełącza mi sie na jazde , i gdy znów sie zatrzymam inna praca . Czyli cały dzien jeżdze na motkach (nie wliczając pauzy , bo wtedy przeaczam na łozko)
czy dobrze to rozumiem ??


Post Wysłano: 12 mar 2013, 20:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 gru 2010, 19:18
Posty: 277
GG: 11426561
Samochód: IVECO STRALIS (tandem)

Cytuj:
Czy ja dobrze mysle ? czały czas jeżdze sobie na młotkach nawet podczas jazdy , gdy sie zatrzymam liczy mi sie inna praca , gdy rusze automatycznie przełącza mi sie na jazde , i gdy znów sie zatrzymam inna praca . Czyli cały dzien jeżdze na motkach (nie wliczając pauzy , bo wtedy przeaczam na łozko)
czy dobrze to rozumiem ??
Jeśli chodzi o cyfrówke to tak. Sam sie przełącza z młotków na kierownice i odwrotnie. Czyli jedziesz to nalicza ci jazde, stoisz liczy ci inną prace "młotki" na wyswietlaczu sprawdzasz sobie ile juz jazdy masz i ile pracy.
Super wygoda moim zdaniem. Chyba pod każdym względem z takim tachem szczególnie pod dystrybucją bo na analogówce musisz sam sobie liczyc na kartce a np w korku gdy jedziesz-stoisz pół godziny to liczysz te pół godziny bo cyfra by wyróżniła podjazdy.


Post Wysłano: 12 mar 2013, 21:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 lut 2012, 13:20
Posty: 204
GG: 0
Samochód: opel

Analog działa tak samo.Też się przełącza automatycznie na jazdę i na czynność ustawioną na pokrętle.
Jest tylko mniej wygodne, bo trzeba liczyć ręcznie.
Ale tylko do 2020r.
Bo właśnie w tym roku WSZYSTKIE AUTA ( stare i nowe ) mają mieć tacha inteligentne.
Czyli jeszcze chwila cierpliwości
Cytuj:
-stoisz pół godziny to liczysz te pół godziny bo cyfra by wyróżniła podjazdy.
Przestań. Na analogu też nie liczysz ( chyba że chcesz )
Przepisy są takie same bez względu na rodzaj tacha

_________________
Śmiech jest dla mnie narkotykiem.Nie zabieraj mi go! Pisz dalej :D

Pliki przydatne dla kierowcy - do pobrania - link


Post Wysłano: 16 mar 2013, 14:33

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 mar 2012, 10:29
Posty: 63
GG: 1
Samochód: 106
Lokalizacja: Łódź

Witam. Mam pytanko o pauze dzieloną, czy takie cos jest dobrze czy zle?
2h jazdy, 1h pauzy, 2,5 jazdy, 30 min pauzy> i kolejne 4,5h jazdy


Post Wysłano: 16 mar 2013, 14:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 lut 2008, 21:02
Posty: 172
GG: 4023489
Samochód: passat 1.8T
Lokalizacja: Pszczyna

kurcze przepraszam za niedopatrzenie....

nie mozesz.. takk

kolega nizej wytłumaczył juz dlaczego


Ostatnio zmieniony 16 mar 2013, 15:12 przez Kkiler1410, łącznie zmieniany 2 razy.

Post Wysłano: 16 mar 2013, 15:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 mar 2012, 10:29
Posty: 63
GG: 1
Samochód: 106
Lokalizacja: Łódź

dzieki za odzew, czekam na dalsze opinie.
Pyta bo jestem po kontroli ITD, z mandatem oczwiscie :wink:


Post Wysłano: 16 mar 2013, 15:09
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 lip 2007, 8:58
Posty: 1502
Samochód: DAF 105XF 460
Lokalizacja: Dolnośląskie

Cytuj:
moze i tak tez byc :wink: chociaz po tej 1h pauzy mozesz jechac odrazu 4.30h
kolego weź sie zastanów :/ oczywiście że nie może tak być! zrobił tylko 30min pauzy po 2,5h jazdy i może tylko jeszcze 2h jechać a pociągnął pełne 4,5h i pewnie chłopak zabuli :/

_________________
a nikt ci za darmo nie da!!!


Post Wysłano: 16 mar 2013, 16:54
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 cze 2009, 12:39
Posty: 409
Samochód: Volvo FH
Lokalizacja: Wejherowo

A ja bym się kłócił.... Bo w sumie można te 30 minut podkleić pod tą godzinę wcześniejszą.


Post Wysłano: 16 mar 2013, 17:02
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 lip 2007, 8:58
Posty: 1502
Samochód: DAF 105XF 460
Lokalizacja: Dolnośląskie

Cytuj:
A ja bym się kłócił.... Bo w sumie można te 30 minut podkleić pod tą godzinę wcześniejszą.
niby na jakiej podstawie???

_________________
a nikt ci za darmo nie da!!!


Post Wysłano: 16 mar 2013, 22:06
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 sty 2007, 18:53
Posty: 623
GG: 6032020
Lokalizacja: Czchów

Cytuj:
A ja bym się kłócił.... Bo w sumie można te 30 minut podkleić pod tą godzinę wcześniejszą.
Gdyby po 45 minutach miał szarpnięcie nawet tylko na minutę, to ok. Tak to niestety lipa, musi zrobić pełne 45 minut, jeśli chce jechać 4,5 h.


Post Wysłano: 17 mar 2013, 22:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 sie 2007, 10:04
Posty: 26

Obrazek
2h jazdy, 1h pauzy(zaliczone 15 min), 2,5 jazdy, 30 min pauzy(zaliczone 30 min)
Wykorzystano więc 45 minut przerwy podzielonej na 15min + 30min, więc można jechać kolejne 4,5h. Nie wiem w czym wy widzicie problem??


Post Wysłano: 17 mar 2013, 22:56
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 sty 2010, 16:55
Posty: 276
GG: 0
Samochód: laguna

w tym że pierwsza cześć pauzy dzielonej czyli 15min może trwać 15min i więcej ale mniej niż 45 bo wtedy zaliczy się jako pauza 45 min,
Nie można sobie tak przekręcać jak nam się podoba

Mam pytanko czy w waszych firmach stosujecie pory nocne?
Jak powiedziałem swemu szefowi o tym to wielkie zdziwienie i wręcz oburzenie ze on się tym nie interesuje ..dobre szef firmy transportowej się nie interesuje przepisami dotyczącej swojej branży.


Post Wysłano: 17 mar 2013, 23:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 sie 2007, 10:04
Posty: 26

Aha, w takim razie dzięki za informacje, przyda się w przyszłości i sory za wprowadzanie w błąd.


Post Wysłano: 21 mar 2013, 12:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 lis 2010, 18:26
Posty: 1921
Samochód: Żółtek
Lokalizacja: Warszawa/Żychlin

Witam ponownie. :)
Mam mały problem, może ktoś mi podpowie jak najlepiej to rozegrać.
Stałem swego czasu na drodze z powodu zamieci i małej awarii, następnego dnia ujechałem 3-4 km i stałem dalej bo zakaz. Zanim ruszyłem zmieniałem tarczę, jednak robiłem to gadając równocześnie z węgierskim policjantem i źle włożyłem, jak wiadomo oczko się rozciągnęło i na tarczy narysowane zostały dziwne kreski (każdy wie jak to wygląda myślę). No i teraz wyciągnąłem tą tarczę opisałem i nie wpisywałem żadnych km, po prostu wpisałem na tarcze przebieg sprzed ruszenia. No i teraz gwóźdź programu, lepiej mieć tą tarczę, która była źle włożona z opisem itd ( nie wiem czy to co narysowało tacho odzwierciedla w ogóle te 4 km, które przejechałem) czy wywalić tą tarczę i narysować ręcznie.

Bo nie chcę kłopotów w ciągu tych 28 dni niepotrzebnie.


Post Wysłano: 21 mar 2013, 15:56
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 sty 2010, 16:55
Posty: 276
GG: 0
Samochód: laguna

Mialem podobnie z tarczka ,tez oczko sie rozerwalo i nakreslily sie cuda
U mnie tarczka zaczepila sie w wewnatrz o slaba przyklejona naklejke serwisu
Nie wazne ,ja tarczke opisalem ze awaria tacho,sam nie wiem jak lepiej ale wydaje mi sie ze miec uszkodzana i opisana lepszym rozwiazaniem niz nic tylko wykreslona recznie bo masz dowod ze tamta sie uszkodzila a nie ze najechales km i wywaliles tarczke.
Takie moje zdanie.


Post Wysłano: 21 mar 2013, 16:35

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 lut 2012, 13:20
Posty: 204
GG: 0
Samochód: opel

Moje zdanie :
Trzymaj tę tarczkę. Możesz,a nawet powinieneś na jej rewersie odręcznie narysować czynności ( łóżko, jazda, praca ) lub na nowej to narysować.No i opisać oczywiście ta uszkodzoną
Cytuj:
Bo nie chcę kłopotów w ciągu tych 28 dni niepotrzebnie.
A co podczas kontroli na firmie? 365dni trzeba "trzymać" tarczki.

_________________
Śmiech jest dla mnie narkotykiem.Nie zabieraj mi go! Pisz dalej :D

Pliki przydatne dla kierowcy - do pobrania - link


Post Wysłano: 21 mar 2013, 17:04
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 lis 2010, 18:26
Posty: 1921
Samochód: Żółtek
Lokalizacja: Warszawa/Żychlin

Cytuj:
A co podczas kontroli na firmie? 365dni trzeba "trzymać" tarczki.
Kontroli na drodze w Polsce tak bym się nie obawiał nawet, ale niestety obawiam się słowackich i szczególnie węgierskich policjantów i inspektorów. Szczególnie Ci ostatni to straszne łajzy.


Post Wysłano: 21 mar 2013, 17:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 lut 2012, 13:20
Posty: 204
GG: 0
Samochód: opel

Napisze Ci tak.
Największym błędem jest myślenie że oszuka się inspektora podczas kontroli.
Przykładowo ( wyciąg z taryfikatora):
Cytuj:
Nierejestrowanie za pomocą urządzenia rejestrującego lub cyfrowego urządzenia rejestrującego na wykresówce lub karcie kierowcy wskazań urządzenia w zakresie prędkości pojazdu, aktywności kierowcy i przebytej drogi --- 2.000zł

Okazanie podczas kontroli wykresówki brudnej lub uszkodzonej w stopniu uniemożliwiającym odczytanie danych --- 200zł
Kary oczywiście w polsce. Za granicą mogą być inne.
opisanie czynności , oraz faktu dlaczego masz uszkodzoną tarczke - 0zł
Masz czas, oraz kasiorę żeby się procesować w sądach ?

Moja rada : jak wyżej, plus poddanie się dobrowolnej kontroli przez ITD ( o ile masz 28dni wstecz czyste ). Nie można karać wstecz jak była kontrola.

ps. Nieokazanie wykresówki - 500zł ( ale to piszę z głowy, nie chce mi się szukać po taryfikatorze )

_________________
Śmiech jest dla mnie narkotykiem.Nie zabieraj mi go! Pisz dalej :D

Pliki przydatne dla kierowcy - do pobrania - link


Post Wysłano: 21 mar 2013, 17:44
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 lis 2010, 18:26
Posty: 1921
Samochód: Żółtek
Lokalizacja: Warszawa/Żychlin

Mam tak opisaną itd więc teoretycznie ok, ale jednak mnie to martwi. :)


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 103 z 162 [ Posty: 3235 ] Przejdź na stronę Poprzednia 1101 102 103 104 105162 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 56 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: