Cytuj:
Przekroczyłem dwa razy czas pracy przedłużany (15h) raz o 15 minut a raz o 5 minut. Było to szczególnie spowodowane dojazdem do bazy i parkowaniem samochodu. Czy podczas kontroli inspektor moze mnie za to ukarać? No i jak wysokim mandatem?
Raz niestety miesiąc temu wyszło mi prawie 16h pracy przez awarie i naprawe na serwisie oswietlenia (istotna czynosc bo chodzi o bezpieczenstwo i utrzymanie stanu technicznego w dobrym stanie nadającym sie do jazdy) ale wydruk i opis mam przy sobie. Spłynie to jak po kaczce i jestem usprawiedliwiony czy nie?
4 posty w górę (mój).
Przekroczyłeś w tym wypadku czas dziennego okresu prowadzenia.
15min dokładnie? Bo jak 15 to nic Ci nie grozi, no chyba że 16 to już inna sprawa a o te 5min to nawet bym nie opisywał o ile nie przekraczasz naszych granic ale z tego co czytam to nie.
Za 16h "pracy" jak nie uzna opisu kontrolujący masz ok. 100zł mandatu.
Cytuj:
Nastęna sprawa jako ze jeżdze w dystrybucji i mam nie raz po 15 punktow rozładunku na sklepach hurtowniach itd to w moim przypadku nie tyle czas jazdy co czas pracy sie bardziej liczy poniewaz w całym dniu czasu jazdy mam maksymalnie 6-7 h nie raz mniej nawet. Kolega mi podpowiedział zebym bardziej brał pod uwage czas aktywnosci tj czas pracy w tym jazdy czyli ze jak zaczne o 5 prace to koło 11 12 powinienem zrobic pauze i nie wazne czy mam 2h jazdy czy 4:30 wiec tak robie i najczesciej dziele pauzy 15 i 30 minut poniewaz w niektorych miejscach rozładunku musze czekac przed bramą albo czekam az mnie rozładuje leząc na wyrku czy jedząc sniadanie np. Jeżdze na cyfrówce wiec jak mam jazdy 3h i zrobie 45minut pauzy to nalicza mi sie czas jazdy na nowo.
Czy prawidłowo robie?
Drukując urlopówke to godziny zakonczenia pracy i rozpoczęcia powinienem miec w czasie UTC podane czy naszym lokalnym? Bo ITD rozlicza według czasu UTC.
Wpisy manualne robie zawsze czy to po pauzie 11 9 czy po kilku dniach wolnych od pracy typu weekend. Ktos na forum wspominał ze wpisy manualne wystarczy robic na tacho a urlopówki to jak ktos chce.
Kolega chciał powiedzieć (albo coś tam słyszał skoro tak Ci to powiedział) że po 6 godzinach PRACY trzeba zrobić 30 min przerwy, powtarzam PRACY... Do czasu pracy wlicza się jazda, praca(młotki- warto wiedzieć co się wlicza do tego właśnie czasu) i 15 min pierwszej przerwy. Nie wynika to z rozp.561 czyli inspektor nie zwraca uwagi na to bo to jest zapis z KP.
Zaświadczenie wypisuje się w czasie lokalnym.
Jak nie masz zaświadczenia to robisz wpis, jak masz zaświadczenie nie robisz wpisu, prościej nie da się. Mało ważne czy to 9h czy 45h.
Cytuj:
Cytuj:
kierowca 1 jedzie 4,5godz robi 45min pauzy i znów jedzie 4,5godz i po tym czasie wyjmuje kartę i wysiada z auta, czy kierowca 2 może jechać swoje godziny czy musi robić pauze 9 lub 11godz?
Według mnie musi wziąć pauzę zanim ruszy, co innego jeśli kierowca pierwszy byłby w aucie.
A to dlasiego tak...?
Nic nie musi no chyba że chce. Kierowca 2 może jeszcze spokojnie przejechać 4.5h do tego nawet 30 min mieć pracy ( o ile nie wykorzystał już trzech odpoczynków 9h pomiędzy odpoczynkami tyg. bo wtedy zostanie mu tylko ok. 3h15min jazdy aby zmieścić pauze 11h w dobie).
Gdy pierwszy kierowca wysiądzie (bo może to zrobić kiedy tylko mu się podoba) drugi kierowca nie dysponuje już "czasem załogi" to jest 30h tylko automatycznie robi mu się pojedyncza obsada czyli 24h, o ile jeszcze ma swój czas to może go w pełni wykorzystać.
Jako ciekawostkę powiem że drugi kierowca może najpóźniej dołączyć do kierowcy 1 (np. od momentu logowania do tacho) max do JEDNEJ GODZINY aby załoga była zaliczona czyli doba trwała 30h.
Jeśli drugi kierowca dosiądzie się po 1h01min już nie mogą tworzyć załogi czyli ich "czas pracy" nie może przekroczyć 15h bo doba nie trwa 30h a tylko 24h aż do NASTĘPNEGO ODPOCZYNKU DZIENNEGO min. 9h.