Strona 105 z 162 [ Posty: 3235 ] Przejdź na stronę Poprzednia 1103 104 105 106 107162 Następna
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 18 kwie 2013, 17:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

Grucha jest takim samym pojazdem do przewozu ładunków jak inne (masz albo licencję albo zezwolenie na przewozy własne) - tylko że wozi beton.
masz zwolnienie "wakacyjne i łykendowe".
samo tłumaczenie że nie ma kto podmienić nie usprawiedliwia nikogo.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 18 kwie 2013, 18:31

Panowie, potrzebuje pomocy. Zostałem poproszony przez jednego z prowadzących o jakieś zagadnienia związane z czasem pracy kierowców. Oczywiście, 561/2006 jedną rzeczą, ale doszliśmy do wniosku, że należałoby użyć przykładu, który zobrazowałby realne użycie tachografu, jak w praktyce to działa.

Dlatego potrzebowałbym jakiegoś realnego przykładu, najlepiej z 2-3 dni, nie interesuje mnie firma, kierowca, pojazd, mogą być zamazane zrzuty ekranu, bądź cokolwiek innego, co pokaże jak ułożył się czas jazdy i pracy. Potrzebuje tego na uczelnie, bo o ile ustawa wystarczy, tak praktyczne pokazanie jak to działa, wyjaśni wszystko. Mogą być skany tarczek (oczywiście z zamazanymi danymi), cokolwiek.

dzięki


Post Wysłano: 26 kwie 2013, 21:34
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2006, 13:56
Posty: 1330
GG: 1
Samochód: VOLVO
Lokalizacja: TSK

Ktoś się orientuje ile dostanę od ITD jak mnie zawiną za czwartą piętnastkę pracy.

_________________
Jak trza, to cofnę do przodu.
22.08.2016r. [*] Tomcio - przyjacielu, pamiętam.


Post Wysłano: 27 kwie 2013, 0:04

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 mar 2011, 14:19
Posty: 835
GG: 0

Panowie mam pytanko:
od początku tyg śmigamy po raz pierwszy w podwójnej obsadzie,
ile cykli możemy robić maksymalnie (miedzy pauzami weekendowymi), 6x30godz, tak jak to ma miejsce w pojedynczej 6x24?
drugie pytanie co do tacho cyfrowego jadę swoje 4,5godzi chce wyciągać karte pyta czy zakończyć dzień daje nie... potem kolega wklada karte i tak wyskakuje wpis maualny zaznaczam nie dobrze robimy? ma wydruku zostaja 1, 2 min z znakiem zapytania.

_________________
:mrgreen:


Post Wysłano: 27 kwie 2013, 13:53
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 sty 2012, 14:36
Posty: 402
Samochód: 105
Lokalizacja: RKL

Cytuj:
Ktoś się orientuje ile dostanę od ITD jak mnie zawiną za czwartą piętnastkę pracy.
To zależy ile przekroczysz czasu powyżej 13h"pracy" w tym czwartym cyklu.
Jeśli będzie to pełne 15h( bez przekroczenia 15h) to 100-200zł.
Do 13h15min nie dostaniesz wcale mandatu.



Cytuj:
Panowie mam pytanko:
od początku tyg śmigamy po raz pierwszy w podwójnej obsadzie,
ile cykli możemy robić maksymalnie (miedzy pauzami weekendowymi), 6x30godz, tak jak to ma miejsce w pojedynczej 6x24?
Cykli możesz zrobić i 13( i nie między pauzami weekendowymi tylko miedzy odpoczynkami tyg.)
Ale czas dla podwójnej obsady to tak samo jak w pojedynczej czyli max 6 okresów 24h to jest 144h bo 6x4=144. Czyli nie możesz mieć 6x30 bo przekroczysz czas POMIĘDZY ODPOCZYNKAMI TYG.
Przykład:
Zaczynacie o 12:00 w poniedziałek, nie ważne co robicie jak robicie ile jeździcie (nie przekraczając czasu max np. jazdy) macie rozpocząć odpoczynek tyg. o 12:00 w niedziele.


Cytuj:
drugie pytanie co do tacho cyfrowego jadę swoje 4,5godzi chce wyciągać karte pyta czy zakończyć dzień daje nie... potem kolega wklada karte i tak wyskakuje wpis maualny zaznaczam nie dobrze robimy? ma wydruku zostaja 1, 2 min z znakiem zapytania.

Ogólnie masz mieć pokrycie na cały czas swoich aktywności tak więc wpis manualny by się przydał choć wątpię żeby ktoś chciał się czepić braku tych kilku sekund na przekładkę kart.

_________________
Wolę być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem, więc zanim się najeb**emy, proponuję się napić.
Chcesz zarobić kasę na fejszczbuku? Wejdź w opcje, usuń konto i weź się k**** za robotę...
Nie zażywam viagry, a każdy mi mówi że z dnia na dzień, coraz to większy ch*j jestem dla wszystkich.


Post Wysłano: 27 kwie 2013, 15:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 kwie 2009, 12:13
Posty: 23
GG: 1

Witam,
Mam pewien problem otóż:
-jazda 50 min
-przerwa 30 min ( zalicza 15min )
-jazda 2godz 10 min
-przerwa 30min (cała 45 min)
------------------------------
-jazda 2 godz
-przerwa 30min (15min)
-jazda 2godz
------------
Chodzi o tą przerwe ???????????????
-przerwa 30min (45min) ??????????????
------------
-jazda 1,5 godz
Chodzi o to czy ta druga pauza jest dobrze wykonana? Czy powinna być w całości 45min.


Post Wysłano: 27 kwie 2013, 21:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
Witam,
Mam pewien problem otóż:
-jazda 50 min
-przerwa 30 min ( zalicza 15min )
-jazda 2godz 10 min
-przerwa 30min (cała 45 min)
------------------------------
-jazda 2 godz
-przerwa 30min (15min)
-jazda 2godz
------------
Chodzi o tą przerwe ???????????????
-przerwa 30min (45min) ??????????????
------------
-jazda 1,5 godz
Chodzi o to czy ta druga pauza jest dobrze wykonana? Czy powinna być w całości 45min.
masz dobrze - pierwsza przerwa musi być minimum 15 minut druga musi być minimum 30 minut takie jest prawo.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 28 kwie 2013, 14:22
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 sty 2012, 14:36
Posty: 402
Samochód: 105
Lokalizacja: RKL

Cytuj:
Witam,
Mam pewien problem otóż:
-jazda 50 min
-przerwa 30 min ( zalicza 15min )
-jazda 2godz 10 min
-przerwa 30min (cała 45 min)
------------------------------
-jazda 2 godz
-przerwa 30min (15min)
-jazda 2godz
------------
Chodzi o tą przerwe ???????????????
-przerwa 30min (45min) ??????????????
------------
-jazda 1,5 godz
Chodzi o to czy ta druga pauza jest dobrze wykonana? Czy powinna być w całości 45min.
No jest dobrze bo KAŻDA przerwa 45min LUB podzielona 15min+30min daje Ci 4.5h jazdy a może ona być robiona nie wcześniej jak jedna minuta jazdy a nie później jak 4.5h jazdy, jak tam tylko pasuje albo wychodzi.
Skoro miałeś już 15min przerwy to proste jest że wystarczy Ci potem tylko 30min a nie 45min bo 15+30 a nie 15+45.

_________________
Wolę być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem, więc zanim się najeb**emy, proponuję się napić.
Chcesz zarobić kasę na fejszczbuku? Wejdź w opcje, usuń konto i weź się k**** za robotę...
Nie zażywam viagry, a każdy mi mówi że z dnia na dzień, coraz to większy ch*j jestem dla wszystkich.


Post Wysłano: 01 maja 2013, 13:42
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 gru 2010, 19:18
Posty: 277
GG: 11426561
Samochód: IVECO STRALIS (tandem)

Przekroczyłem dwa razy czas pracy przedłużany (15h) raz o 15 minut a raz o 5 minut. Było to szczególnie spowodowane dojazdem do bazy i parkowaniem samochodu. Czy podczas kontroli inspektor moze mnie za to ukarać? No i jak wysokim mandatem?
Raz niestety miesiąc temu wyszło mi prawie 16h pracy przez awarie i naprawe na serwisie oswietlenia (istotna czynosc bo chodzi o bezpieczenstwo i utrzymanie stanu technicznego w dobrym stanie nadającym sie do jazdy) ale wydruk i opis mam przy sobie. Spłynie to jak po kaczce i jestem usprawiedliwiony czy nie?

Nastęna sprawa jako ze jeżdze w dystrybucji i mam nie raz po 15 punktow rozładunku na sklepach hurtowniach itd to w moim przypadku nie tyle czas jazdy co czas pracy sie bardziej liczy poniewaz w całym dniu czasu jazdy mam maksymalnie 6-7 h nie raz mniej nawet. Kolega mi podpowiedział zebym bardziej brał pod uwage czas aktywnosci tj czas pracy w tym jazdy czyli ze jak zaczne o 5 prace to koło 11 12 powinienem zrobic pauze i nie wazne czy mam 2h jazdy czy 4:30 wiec tak robie i najczesciej dziele pauzy 15 i 30 minut poniewaz w niektorych miejscach rozładunku musze czekac przed bramą albo czekam az mnie rozładuje leząc na wyrku czy jedząc sniadanie np. Jeżdze na cyfrówce wiec jak mam jazdy 3h i zrobie 45minut pauzy to nalicza mi sie czas jazdy na nowo.
Czy prawidłowo robie?

Drukując urlopówke to godziny zakonczenia pracy i rozpoczęcia powinienem miec w czasie UTC podane czy naszym lokalnym? Bo ITD rozlicza według czasu UTC.
Wpisy manualne robie zawsze czy to po pauzie 11 9 czy po kilku dniach wolnych od pracy typu weekend. Ktos na forum wspominał ze wpisy manualne wystarczy robic na tacho a urlopówki to jak ktos chce.


Post Wysłano: 01 maja 2013, 17:34
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 lip 2007, 8:58
Posty: 1502
Samochód: DAF 105XF 460
Lokalizacja: Dolnośląskie

Cytuj:
Przekroczyłem dwa razy czas pracy przedłużany (15h) raz o 15 minut a raz o 5 minut. Było to szczególnie spowodowane dojazdem do bazy i parkowaniem samochodu. Czy podczas kontroli inspektor moze mnie za to ukarać? No i jak wysokim mandatem?
Raz niestety miesiąc temu wyszło mi prawie 16h pracy przez awarie i naprawe na serwisie oswietlenia (istotna czynosc bo chodzi o bezpieczenstwo i utrzymanie stanu technicznego w dobrym stanie nadającym sie do jazdy) ale wydruk i opis mam przy sobie. Spłynie to jak po kaczce i jestem usprawiedliwiony czy nie?

Nastęna sprawa jako ze jeżdze w dystrybucji i mam nie raz po 15 punktow rozładunku na sklepach hurtowniach itd to w moim przypadku nie tyle czas jazdy co czas pracy sie bardziej liczy poniewaz w całym dniu czasu jazdy mam maksymalnie 6-7 h nie raz mniej nawet. Kolega mi podpowiedział zebym bardziej brał pod uwage czas aktywnosci tj czas pracy w tym jazdy czyli ze jak zaczne o 5 prace to koło 11 12 powinienem zrobic pauze i nie wazne czy mam 2h jazdy czy 4:30 wiec tak robie i najczesciej dziele pauzy 15 i 30 minut poniewaz w niektorych miejscach rozładunku musze czekac przed bramą albo czekam az mnie rozładuje leząc na wyrku czy jedząc sniadanie np. Jeżdze na cyfrówce wiec jak mam jazdy 3h i zrobie 45minut pauzy to nalicza mi sie czas jazdy na nowo.
Czy prawidłowo robie?

Drukując urlopówke to godziny zakonczenia pracy i rozpoczęcia powinienem miec w czasie UTC podane czy naszym lokalnym? Bo ITD rozlicza według czasu UTC.
Wpisy manualne robie zawsze czy to po pauzie 11 9 czy po kilku dniach wolnych od pracy typu weekend. Ktos na forum wspominał ze wpisy manualne wystarczy robic na tacho a urlopówki to jak ktos chce.
wg ITD i nie tylko nie zmieszczenie się w 15h pracy jest równoznaczne w następstwie z brakiem odpoczynku dobowego,a co do tłumaczenia o serwisie to dojeżdżasz na serwis i wyciągasz swoją kartę bo od wprowadzenia auta na hale itp jest pracownik serwisu i wtedy nie miałbyś przekroczonych 15h pracy :)

co do specyfiki twojej pracy to czas oczekiwania na rozładunek jest dyżurem a nie pauzą :D oczywiście możesz nie przełączać selektora i wtedy zaliczy ci to jako pauzę ale to kwestia jak sie szanujesz :D

zaświadczenie o nie prowadzeniu pojazdów...... wystawiasz wg czasu lokalnego a nie UTC a jego posiadanie jest wymagane (tu nie mam pewności co do wykładni prawnej w tej kwestii i wypowiedź opieram na swojej wiedzy, gdy kilka lat temu zostałem ukarany ) gdy jest brak zapisu tachografu pow 12h

_________________
a nikt ci za darmo nie da!!!


Post Wysłano: 05 maja 2013, 15:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 mar 2011, 14:19
Posty: 835
GG: 0

Panowie następne pytanko co do podwójnej obsady ;)
kierowca 1 jedzie 4,5godz robi 45min pauzy i znów jedzie 4,5godz i po tym czasie wyjmuje kartę i wysiada z auta, czy kierowca 2 może jechać swoje godziny czy musi robić pauze 9 lub 11godz?

_________________
:mrgreen:


Post Wysłano: 05 maja 2013, 15:09
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 lis 2010, 18:26
Posty: 1921
Samochód: Żółtek
Lokalizacja: Warszawa/Żychlin

Cytuj:
kierowca 1 jedzie 4,5godz robi 45min pauzy i znów jedzie 4,5godz i po tym czasie wyjmuje kartę i wysiada z auta, czy kierowca 2 może jechać swoje godziny czy musi robić pauze 9 lub 11godz?
Według mnie musi wziąć pauzę zanim ruszy, co innego jeśli kierowca pierwszy byłby w aucie.


Post Wysłano: 05 maja 2013, 16:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 lip 2007, 8:58
Posty: 1502
Samochód: DAF 105XF 460
Lokalizacja: Dolnośląskie

Cytuj:
Cytuj:
kierowca 1 jedzie 4,5godz robi 45min pauzy i znów jedzie 4,5godz i po tym czasie wyjmuje kartę i wysiada z auta, czy kierowca 2 może jechać swoje godziny czy musi robić pauze 9 lub 11godz?
Według mnie musi wziąć pauzę zanim ruszy, co innego jeśli kierowca pierwszy byłby w aucie.
a niby dlaczego???? w czym pobyt tego kierowcy w aucie miałby mu pomóc??? swoją drogą ciekawe pytanie padło

_________________
a nikt ci za darmo nie da!!!


Post Wysłano: 05 maja 2013, 16:40
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 sty 2012, 14:36
Posty: 402
Samochód: 105
Lokalizacja: RKL

Cytuj:
Przekroczyłem dwa razy czas pracy przedłużany (15h) raz o 15 minut a raz o 5 minut. Było to szczególnie spowodowane dojazdem do bazy i parkowaniem samochodu. Czy podczas kontroli inspektor moze mnie za to ukarać? No i jak wysokim mandatem?
Raz niestety miesiąc temu wyszło mi prawie 16h pracy przez awarie i naprawe na serwisie oswietlenia (istotna czynosc bo chodzi o bezpieczenstwo i utrzymanie stanu technicznego w dobrym stanie nadającym sie do jazdy) ale wydruk i opis mam przy sobie. Spłynie to jak po kaczce i jestem usprawiedliwiony czy nie?

4 posty w górę (mój).
Przekroczyłeś w tym wypadku czas dziennego okresu prowadzenia.
15min dokładnie? Bo jak 15 to nic Ci nie grozi, no chyba że 16 to już inna sprawa a o te 5min to nawet bym nie opisywał o ile nie przekraczasz naszych granic ale z tego co czytam to nie.
Za 16h "pracy" jak nie uzna opisu kontrolujący masz ok. 100zł mandatu.
Cytuj:

Nastęna sprawa jako ze jeżdze w dystrybucji i mam nie raz po 15 punktow rozładunku na sklepach hurtowniach itd to w moim przypadku nie tyle czas jazdy co czas pracy sie bardziej liczy poniewaz w całym dniu czasu jazdy mam maksymalnie 6-7 h nie raz mniej nawet. Kolega mi podpowiedział zebym bardziej brał pod uwage czas aktywnosci tj czas pracy w tym jazdy czyli ze jak zaczne o 5 prace to koło 11 12 powinienem zrobic pauze i nie wazne czy mam 2h jazdy czy 4:30 wiec tak robie i najczesciej dziele pauzy 15 i 30 minut poniewaz w niektorych miejscach rozładunku musze czekac przed bramą albo czekam az mnie rozładuje leząc na wyrku czy jedząc sniadanie np. Jeżdze na cyfrówce wiec jak mam jazdy 3h i zrobie 45minut pauzy to nalicza mi sie czas jazdy na nowo.
Czy prawidłowo robie?

Drukując urlopówke to godziny zakonczenia pracy i rozpoczęcia powinienem miec w czasie UTC podane czy naszym lokalnym? Bo ITD rozlicza według czasu UTC.
Wpisy manualne robie zawsze czy to po pauzie 11 9 czy po kilku dniach wolnych od pracy typu weekend. Ktos na forum wspominał ze wpisy manualne wystarczy robic na tacho a urlopówki to jak ktos chce.
Kolega chciał powiedzieć (albo coś tam słyszał skoro tak Ci to powiedział) że po 6 godzinach PRACY trzeba zrobić 30 min przerwy, powtarzam PRACY... Do czasu pracy wlicza się jazda, praca(młotki- warto wiedzieć co się wlicza do tego właśnie czasu) i 15 min pierwszej przerwy. Nie wynika to z rozp.561 czyli inspektor nie zwraca uwagi na to bo to jest zapis z KP.

Zaświadczenie wypisuje się w czasie lokalnym.
Jak nie masz zaświadczenia to robisz wpis, jak masz zaświadczenie nie robisz wpisu, prościej nie da się. Mało ważne czy to 9h czy 45h.



Cytuj:
Cytuj:
kierowca 1 jedzie 4,5godz robi 45min pauzy i znów jedzie 4,5godz i po tym czasie wyjmuje kartę i wysiada z auta, czy kierowca 2 może jechać swoje godziny czy musi robić pauze 9 lub 11godz?
Według mnie musi wziąć pauzę zanim ruszy, co innego jeśli kierowca pierwszy byłby w aucie.
A to dlasiego tak...? :roll:
Nic nie musi no chyba że chce. Kierowca 2 może jeszcze spokojnie przejechać 4.5h do tego nawet 30 min mieć pracy ( o ile nie wykorzystał już trzech odpoczynków 9h pomiędzy odpoczynkami tyg. bo wtedy zostanie mu tylko ok. 3h15min jazdy aby zmieścić pauze 11h w dobie).
Gdy pierwszy kierowca wysiądzie (bo może to zrobić kiedy tylko mu się podoba) drugi kierowca nie dysponuje już "czasem załogi" to jest 30h tylko automatycznie robi mu się pojedyncza obsada czyli 24h, o ile jeszcze ma swój czas to może go w pełni wykorzystać.
Jako ciekawostkę powiem że drugi kierowca może najpóźniej dołączyć do kierowcy 1 (np. od momentu logowania do tacho) max do JEDNEJ GODZINY aby załoga była zaliczona czyli doba trwała 30h.
Jeśli drugi kierowca dosiądzie się po 1h01min już nie mogą tworzyć załogi czyli ich "czas pracy" nie może przekroczyć 15h bo doba nie trwa 30h a tylko 24h aż do NASTĘPNEGO ODPOCZYNKU DZIENNEGO min. 9h.

_________________
Wolę być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem, więc zanim się najeb**emy, proponuję się napić.
Chcesz zarobić kasę na fejszczbuku? Wejdź w opcje, usuń konto i weź się k**** za robotę...
Nie zażywam viagry, a każdy mi mówi że z dnia na dzień, coraz to większy ch*j jestem dla wszystkich.


Post Wysłano: 05 maja 2013, 17:12
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 lip 2007, 8:58
Posty: 1502
Samochód: DAF 105XF 460
Lokalizacja: Dolnośląskie

Cytuj:

Za 16h "pracy" jak nie uzna opisu kontrolujący masz ok. 100zł mandatu.
+1000zł dla właściciela firmy za co pewnie wypłaci ci premie (czyt. obciąży)
Cytuj:
A to dlasiego tak...? :roll:
Nic nie musi no chyba że chce. Kierowca 2 może jeszcze spokojnie przejechać 4.5h do tego nawet 30 min mieć pracy ( o ile nie wykorzystał już trzech odpoczynków 9h pomiędzy odpoczynkami tyg. bo wtedy zostanie mu tylko ok. 3h15min jazdy aby zmieścić pauze 11h w dobie).
Gdy pierwszy kierowca wysiądzie (bo może to zrobić kiedy tylko mu się podoba) drugi kierowca nie dysponuje już "czasem załogi" to jest 30h tylko automatycznie robi mu się pojedyncza obsada czyli 24h, o ile jeszcze ma swój czas to może go w pełni wykorzystać.
Jako ciekawostkę powiem że drugi kierowca może najpóźniej dołączyć do kierowcy 1 (np. od momentu logowania do tacho) max do JEDNEJ GODZINY aby załoga była zaliczona czyli doba trwała 30h.
Jeśli drugi kierowca dosiądzie się po 1h01min już nie mogą tworzyć załogi czyli ich "czas pracy" nie może przekroczyć 15h bo doba nie trwa 30h a tylko 24h aż do NASTĘPNEGO ODPOCZYNKU DZIENNEGO min. 9h.
no w kwestii rozpoczęcia jak najbardziej się zgadzam i jest to jasno zapisane w ustawie co do tego, czy drugi kierowca musi być w aucie do końca dnia pracy załogi ???? nie to żebym twierdził że nie ,ale mam wątpliwości czy to konieczne? i jaki ma to wpływ na prace tego który pozostaje na stanowisku pracy??? a dlaczego mam wątpliwości bo są firmy przewozowe (autobusy ) gdzie kierowca wysiada na trasie i pozostaje na odpoczynek w hotelu (po to żeby potem wskoczyć w inny pojazd powracający do PL) i czyżby oni notorycznie łamali przepisy ???

_________________
a nikt ci za darmo nie da!!!


Post Wysłano: 05 maja 2013, 17:35
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 lis 2010, 18:26
Posty: 1921
Samochód: Żółtek
Lokalizacja: Warszawa/Żychlin

Z drugiej strony jeśli ten drugi kierowca, który do tej pory tylko siedział i miał "gotowość" nie prowadził pojazdu w momencie kiedy pierwszy wysiadł ma już 9 godzin pracy i zero jazdy? To w sumie może dociągnąć ten swój czas do 13 bądź 15 godzin pracy. Tak naprawdę nie jest to nigdzie jasno określone.


Post Wysłano: 05 maja 2013, 17:51
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 lip 2007, 8:58
Posty: 1502
Samochód: DAF 105XF 460
Lokalizacja: Dolnośląskie

Cytuj:
Z drugiej strony jeśli ten drugi kierowca, który do tej pory tylko siedział i miał "gotowość" nie prowadził pojazdu w momencie kiedy pierwszy wysiadł ma już 9 godzin pracy i zero jazdy? To w sumie może dociągnąć ten swój czas do 13 bądź 15 godzin pracy. Tak naprawdę nie jest to nigdzie jasno określone.
ale to była praca jako załoga :D wiec dlaczego ma nagle stosować przepisy dla pojedynczej obsady????

_________________
a nikt ci za darmo nie da!!!


Post Wysłano: 05 maja 2013, 17:54
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 lis 2010, 18:26
Posty: 1921
Samochód: Żółtek
Lokalizacja: Warszawa/Żychlin

Cytuj:
ale to była praca jako załoga :D wiec dlaczego ma nagle stosować przepisy dla pojedynczej obsady????
Bo w momencie jak wysiadł ten pierwszy załoga się skończyła? Nie wiem sam i tylko głośno myślę. :oops:


Post Wysłano: 05 maja 2013, 18:11
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 lip 2007, 8:58
Posty: 1502
Samochód: DAF 105XF 460
Lokalizacja: Dolnośląskie

Cytuj:
Cytuj:
ale to była praca jako załoga :D wiec dlaczego ma nagle stosować przepisy dla pojedynczej obsady????
Bo w momencie jak wysiadł ten pierwszy załoga się skończyła? Nie wiem sam i tylko głośno myślę. :oops:
no ja też nie wiem i tak sobie myślę jak to rozwiązują firmy które tak pracują ??? może pierwszy kierowca jedzie jako pojedyncza obsada,po czym zakańcza prace i wysiada z pojazdu,a drugi rozpoczyna swoją prace??? jakoś muszą to ogarniać - ale to ktoś z branży przewozu osób może się wypowie :D

_________________
a nikt ci za darmo nie da!!!


Post Wysłano: 05 maja 2013, 22:09
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 sty 2012, 14:36
Posty: 402
Samochód: 105
Lokalizacja: RKL

Cytuj:
Cytuj:

Za 16h "pracy" jak nie uzna opisu kontrolujący masz ok. 100zł mandatu.
+1000zł dla właściciela firmy za co pewnie wypłaci ci premie (czyt. obciąży)


Łolaboga a czemu tyle pinądzów??? skąd Ty to wziąłeś... :>
Jakby mi jakiś chlebodawacz chciał za 16h "pracy" wypłacić premię (czyt. obciążyć) na kwotę 1000zł
to jedynie co mógłby zrobić to obciągnąć (czyt.chapać dzidę).

Cytuj:
no w kwestii rozpoczęcia jak najbardziej się zgadzam i jest to jasno zapisane w ustawie co do tego, czy drugi kierowca musi być w aucie do końca dnia pracy załogi ???? nie to żebym twierdził że nie ,ale mam wątpliwości czy to konieczne? i jaki ma to wpływ na prace tego który pozostaje na stanowisku pracy??? a dlaczego mam wątpliwości bo są firmy przewozowe (autobusy ) gdzie kierowca wysiada na trasie i pozostaje na odpoczynek w hotelu (po to żeby potem wskoczyć w inny pojazd powracający do PL) i czyżby oni notorycznie łamali przepisy ???

To jak Ty to twierdzisz mało kogo obchodzi :D gorzej jak stwierdzi to ktoś podczas kontroli.
Czy konieczne, czy ma wpływ na pracę... a co jeśli ja już nie daje rady pracować bo dobra trwa
30h a nie mam zmiennika a powinienem mieć.
Czyli jutro przed wyjazdem mogę sobie na chwilę pożyczyć karty kolegi zrobić kółko na bazie oddać kartę i pojechać jako podwójna obsada sam, a to ciekawe 8)
Nie wiem jak oni to robią i nie interesuje mnie to ale jak drugi kierowca wysiada (wylogowuje się z tacho) to nie ma załogi.

_________________
Wolę być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem, więc zanim się najeb**emy, proponuję się napić.
Chcesz zarobić kasę na fejszczbuku? Wejdź w opcje, usuń konto i weź się k**** za robotę...
Nie zażywam viagry, a każdy mi mówi że z dnia na dzień, coraz to większy ch*j jestem dla wszystkich.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 105 z 162 [ Posty: 3235 ] Przejdź na stronę Poprzednia 1103 104 105 106 107162 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 33 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: