Podobne tematy na tym forum już były i najczęściej kończyły się ożywioną dyskusja nad tym że nowoczesne pojazdy są o wiele lepsze niż stare. Z tym jest naprawdę ciężko się nie zgodzić choć zdarzają się wyjątki gdzie do pracy w ciężkim terenie lub do zadań specjalnych starsze konstrukcje wygrywają łatwością napraw, ceną części itp. elementów. Co do tematu to nie mam pojęcia co ile lat w Wielkiej Brytanii się wymienia sprzęt. Za to musisz podzielić Kolego Orys firmy na duże po kilka set aut i małych przewoźników z 1- 2 samochodami ciężarowymi. Gdzie duże firmy korzystają z leasingów i nie wykupują pojazdów na własność, a małymi firmami gdzie pojazd jest starszy i wykupiony na własność. Co do Twoich pytań:
Cytuj:
A Wy chcielibyście jeździć 34 letnim sprzętem?
Nie ma prostej odpowiedzi na tak zadane pytanie powiem Ci na przykładach z, którymi się spotkałem. Pierwszy to do mechanika przyjechał starszy kierowca Renault Magnum z rocznika 1992 z drogą naprawą silnika i na pytanie mechanika. Dla czego się nie pozbył tego auta gdy okazało się że naprawa to koszt jednej trzeciej wartości
Stwierdził że zostało mu trzy lata do emerytury i nie będzie inwestował w nowy samochód. Druga sytuacja zatrudniłem się w firmie gdzie transport był na potrzeby własne pojazdy te miały średnio po 10- 15 lat i szef kupował takie tylko.Samochody jeździły w obrębie 300 Km od bazy. Na moje pytanie czy nie lepiej by było zakupić pojazdy nowsze
Stwierdził tym że te pojazdy są tańsze w utrzymaniu niż nowsze ze względu na koszt części zamiennych, łatwość napraw, a po trzecie niskie koszty amortyzacji pojazdu. W tej firmie nigdy nie prosiłem się o wypłatę fakt że nie raz leżałem pod tymi pojazdami czego nie mogę powiedzieć o innych firmach z nowym sprzętem.
Cytuj:
Zastanawiam się, na ile realne jest konkurowanie czyms takim z najnowszymi zabawkami... A może brak ogranicznika prędkości jest tu sekretem?
Co do tego pytania może on nie musi konkurować na otwartym rynku ładunków. Pamiętajcie że nie wszystkie firmy produkcyjne korzystają z giełd transportowych i mają własnych przewoźników. W tedy taki przewoźnik nie musi walczyć, ani z czasem, ani też z konkurencją. Po drugie stawka transportowa nie zależy w większości giełd od nowości pojazdu tylko od masy przewiezionego ładunku. Pozdrawiam Wilk 09
.
_________________
Bo życie człowieka to ciągła droga. Wilk 09
.