Cytuj:
Cytuj:
...Sobota- jestem po pauzie 24h
niedziela- 15h pracy
poniedziałek- 15h pracy
wtorek- 15h pracy
środa- pauza 24h
czwartek- 15h pracy
piątek- 15h pracy
sobota- 15h pracy
i coś tam dalej pauza abo ze 3 dni pracy z regularnymi odpoczynkami.
Da się??? Da...!...
oczywiście, że się da, ale to że przebiegniesz 100m w 15 sekund nie znaczy, że możesz przebiec 10 000m w 1 500 sekund.
kierowca dopasowuje swój czas do charakteru pracy i nie zawsze jest potrzeba pracy w sobotę i niedzielę oraz najczęściej nie ma możliwości robienia odpoczynków w środę.
Marix zadał pytanie mając kłopoty z zmieszczeniem się w dopuszczalnych limitach czasu, więc trudno byłoby zmieniać dni pracy odbiorców, dostawców i całej firmy z tego powodu.
Czując że kobieta jest już mokra nie oznacza tego że możesz być z siebie dumny i masz połowę sukcesu za sobą i wszystko idzie zgodnie z planem, ona po prostu przed tym jak wpadła do łóżka była się odlać. Pewnie Ci tego nie powie ale "da się? oczywiście że się da".
Patrząc na to co się dzieję sądzę że przebiegnę te 10 000 metrów szybciej niż 1 500s. piszesz o niemożliwych zadaniach do wykonania, to co ja pisze jest jak najbardziej wykonalne.
No właśnie dlatego że kierowca ma dopasować swój czas do charakteru pracy powinien znać głębiej przepisy bo ciągle wychodzą niespodziewanie sytuacje.
Nie zawsze jest potrzeba pracy w soboty i niedziele ale co się stanie gdy tak się stanie...??? to był tylko przykład przecież pisałem że:
Cytuj:
Mogę podawać do woli inne przykłady.
Więc nie pisałem o tej sytuacji tylko podałem przykład.
Inaczej ok.
sobota-niedziela- pauza 45h
pon-15hpracy-9hpauzy
wt-15h pracy-9h pauzy
śr-24h pauzy bo- tak wyszło, bo nie było ładunku, bo tak wypadło, bo taką mam pracę, bo dobowa sraczka, bo ktoś coś zawalił, bo awaria sprzętu (Twojego, czyjegoś byle kogo), bo święto i tysiące innych powodów więc pytanie, czy ktoś potem wpadłby na pomysł że może do końca tygodnia "pracować" 15h i mieć jeszcze parę razy 9h pauzy. Co jeśli sprawa będzie bardzo pilna (drogie ładunki, awizacje, czyjeś godziny pracy, niepotrzebne puste km itd.) większość odmówi wykonania zadania bo się nie da a to może kogoś drogo kosztować, inni założą magnes i po przejechaniu każdego patrolu itd. będą musieli telepnąć portkami, ale da się. Ale po co jak można to zrobić normalnie.
czw-15h pracy-9h pauzy
pt-15h pracy-9h pauzy
so-15h pracy itd...
Albo...np.
sobota-niedziela- pauza 45h- pauze zaliczam (bo mogę) do danego tygodnia bo art.8 punkt 9 mówi:
Tygodniowy okres odpoczynku, który przypada na dwa
tygodnie można zaliczyć do dowolnego z nich, ale nie obu.
pon-15hpracy-9hpauzy
wt-15h pracy-9h pauzy
śr-15h pracy-9h pauzy
czw-24h pauzy
pt-15h pracy-9h pauzy
so-15h pracy- 9h pauzy
nd-24h pauzy
pon-15hpracy-9hpauzy
wt-15h pracy-9h pauzy
śr-15h pracy-9h pauzy
czw-24h pauzy
pt-15h pracy-9h pauzy
so-15h pracy- 9h pauzy
nd-24h pauzy
pon-15h pracy-9h pauzy itd. itd.
Mało mnie interesuje jak ktoś jeździ i jaką ma prace, ale każdy ma inną a przepisy takie same i trzeba robić wszystko żeby każdy był zadowolony.
Coby za dużo nie cytować więc odpowiedzi do Marixa czy jak mu tam...
Cytuj:
Czyżby zatem "koperta" i łóżko nie liczyły się do czasu pracy? Mój przypadek dotyczy przestojów w oczekiwaniu na załadunki/rozładunki. Czy wówczas nie liczy się tego do czasu pracy? Mimo wszystko 24 godziny, w których nadal musi zmieścić się minimum 9 h odpoczynku, nie są rozciągliwe.
Do jakiego czasu pracy??? do dziennego okresu prowadzenia (po raz setny, to czas pomiędzy odpoczynkami dziennymi) czas dyżury się WLICZA, bo się wlicza. mowa o rozp. 561.
Łóżko nie może liczyć się do czasu pracy (CZAS PRACY), no bo jak nie pracujesz to jak możesz pracować skoro odpoczywasz. Do dziennego okresu prowadzenia który wynosi max 15h wlicza się przerwa np. pauza 45min.
Cytuj:
Tak czy tak ja nadal nie mogę znaleźć podstawy prawnej, na podstawie której za przegięte 15 godzin można nałożyć mandat, a potrzebuję to przedstawić szefowi.
Potrzebuję też ostatecznie wiedzieć, czy kwas jest na drodze przy kontroli ITD, czy w przedsiębiorstwie, a może tylko przy kontroli PIP?
Potrzebuje jeszcze wiedzieć kto karze za niestosowanie się do 10 h pracy w porze nocnej i jakie są te kary, oraz również kto i kiedy je nakłada.
No jak nie możesz jak stronę wcześniej o tym pisałem...
głupotą większości jest to że mówią, a ITD i tak im nic nie zrobi za przekroczenie 15h "czasu pracy" bo od tego jest PIP... a w pipie, brednie i tyle. Odpoczynek dzienny nie zmieścił się w dobie i jest kara. Ja to bym chciał zobaczyć opisy tarczek/wydruków jak oni(Ci kierowcy) to opisują, bo chyba nikt nie pisze przekroczenie czasu pracy 15h... bo takim opisem można się podetrzeć.
10h pracy w porze nocnej dotyczy PIPu, ale ponoć ma się to niedługo zmienić.
Tak w nawisie powiem że ja mogę zacząć prace w porze nocnej np. o 03:00 a i tak zakończyć ją czyli rozpocząć odpoczynek dobowy np. o 16:00 i będzie dobrze. Bo 10h CZASU PRACY, tu warto zwrócić uwagę na to że 15min pierwszej przerwy wlicza się do CZASU PRACY.
Cytuj:
Dzwoniłem do WITD w Bydgoszczy i w Łodzi, jako, że obie udzielone odpowiedzi były spójne i jednobrzmiące należy przyjąć to za pewnik i więcej na ten temat już nie dyskutować
a więc:
Wiec potrzebowałeś do tego dwóch zielonych beretów a stronę wcześniej miałeś wszystko podane, ale skoro potrzebowałeś...
Cytuj:
Mało tego. Wydaje Ci się, że wykręciłeś 11tkę, a jeśli choć 5 minut tego czasu nie zmieściło się w 24 godzinach od rozpoczęcia pracy to nie wykręciłeś 11tki, tylko 9tkę. Może się więc okazać, że kręcisz same dziewiątki, mimo, że wydaje Ci się inaczej.[/b]
Dlatego właśnie wcześniej podałem taki przykład :
Cytuj:
Co do reszty to fakt, odpoczynek zawsze musi się zmieścić w dobie więc np.
Sobota- niedziela pauza 45h
pon. 13h01min pracy- pauza 11h
wt. 13h01min pracy- pauza 11h
śr. 13h01min pracy- pauza 11h( 11h czy tam 13,15, czy 20h pauzy i tak to nic nie da i nie zmienia)
i tu dalej aż do pauzy min. 24h nie możemy mieć odpoczynku 9h ani nasz "czas pracy" nie może przekroczyć 13h więc nie ma mowy o 15h "pracy"
Zanim ktoś głupio napisze że tak się raczej nie pracuje albo nie jest to zgodne z przepisami niech pierw poczyta przepisy albo zje Snickersa.
Mogę podawać do woli inne przykłady.
Cytuj:
Stoję na granicy i oczekuję na wjazd do kraju trzeciego, kolejka zajmuje jakąś godzinę, podjeżdżam ze 3 razy w tym czasie po kilka metrów. Generalnie jazdy jest może ze 3 minuty w ciągu tej godziny, zaliczam ją do odpoczynku, odejmując bezpieczne 5 minut. Ostatnio troszkę się spiąłem ze starymi kierowcami, z którymi jeżdżę, że ta godzina to praca, nie odpoczynek.
W danym momencie jest może i to praca, a bardziej dyspozycja. Ale kto mi udowodni po wyjechaniu z kolejki i normalnym kontynuowaniu jazdy, że tam oczekiwałem w dyspozycji, żeby podjechać?
To tak odnośnie linku Marixa
Co masz na myśli że zaliczasz ją do odpoczynku...
Jazda to jazda pauza to pauza dyspozycja to dyspozycja a praca to praca.
To co kto Ci udowodni mało istotne, większość manipuluje w zapisy z tacho i kto im to udowodni.