Strona 1 z 1 [ Posty: 13 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 14 cze 2013, 11:05

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 cze 2013, 21:19
Posty: 5

Witam. Mam pytanie na które nie ma nigdzie konkretnej odpowiedzi. Chodzi mi o to czy gdy będę jeździć samochodem ciężarowym(C+E) na terenie niemiec czy jest potrzebna kwalifikacja wstępna? dużo osób pisze że jeżdżą i nic takiego nie jest wymagane ale są osoby które piszą że jest to wymagane. Czy ma ktoś konkretna i potwierdzona odpowiedz??


Post Wysłano: 14 cze 2013, 11:52
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6330
Lokalizacja: Wrocław

KW i KO weszły w życie we wszystkich krajach UE.
ale jeszcze przed tym w Niemczech kierowcy zawodowi mieli prawa jazdy czasowe jak u nas dzisiaj przedłużane na podstawie badań lekarskich.
nasi kierowcy wozili ze sobą takie druki wypełniane przez pracodawcę, a Niemcy tylko samo prawo jazdy.

dzisiaj podstawą dopuszczenia do zawodu jest KW lub KO oraz orzeczenia i to jest w prawie jazdy.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 14 cze 2013, 12:05

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 cze 2013, 21:19
Posty: 5

U mnie w szkole jazdy powiedzieli ze KW nie jest wymagana w Niemczech. Przez to zrobiłem już prawo jazdy wyrobiłem karte kierowcy i niedługo mam zamiar jechać. Badania wszystkie mam tylko brak KW. Czyli ogółem nie będę mógł jeździć?


Post Wysłano: 14 cze 2013, 12:15
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6330
Lokalizacja: Wrocław

z mojego rozeznania nie, ale nie znam dokładnych przepisów niemieckich.
najlepiej jak zadzwonisz albo wyślesz maila do dolnośląskiego ITD. oni mają wspólne akcje z BAG z Saksonii, więc na pewno mają lepsze rozeznanie.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 14 cze 2013, 15:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 paź 2005, 22:31
Posty: 1147

Cytuj:
Witam. Mam pytanie na które nie ma nigdzie konkretnej odpowiedzi.
Poważnie?Ja tam się na tym nie znam,ale to chyba je się z tym.
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Lex ... 059:PL:PDF

_________________
"CHCĘ UMRZEĆ WE ŚNIE JAK MÓJ DZIADEK, A NIE KRZYCZĄC JAK JEGO PASAŻEROWIE."


Post Wysłano: 14 cze 2013, 22:20

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 lut 2010, 13:12
Posty: 284
GG: 527470
Samochód: Opel corsa B
Lokalizacja: Krzycko Wielkie

Jest w De i kosztuje 2500 euro
Berufskraftfahrerqualifizierung nazwa nawet był na forum tu watek :
viewtopic.php?f=45&t=29729
Kolego bez niej nie pojedziesz koledzy z BAG zabierają PJ od razu wiem co pisze bo mam kolegę co w BAG Hamburg pracuje.
tu masz opisane co i jak :
http://www.stadt-koeln.de/buergerservic ... erbildung/
Nawet na busem do 3,5T bez tej kwalifikacji nie pojedziesz u pracodawcy w DE.

_________________
Wielkopolska, Mam B,C,C/E,KW,KK,ADR.


Post Wysłano: 16 cze 2013, 23:10
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 lis 2006, 21:41
Posty: 1886
Samochód: Renault Premium / Range T
Lokalizacja: PL-UE

We wszystkich krajach UE jest "Certyfikat Kwalifikacji", czyli odpowiednik naszej KW.
Też byłem taki mądry jak Ty, bo mi kilku kierowców w Danii powiedziało, że prawko i karta kierowcy, to zrobiłem wszystko i czekam z ręką w nocniku aż skończę KW, bo bez tego nikt Cię nie zatrudni. I najlepiej rób u nas w kraju, bo raz że taniej, dwa, że po polsku, trzy że obowiązuje na terenie całej Unii.

_________________
B O B i

Tiry na tory, pociągi na drogi, tory na traktory, traktory do obory.


Post Wysłano: 07 sie 2013, 18:28
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 sty 2010, 1:43
Posty: 29
GG: 12480418
Samochód: Opel Vivaro 2.5 CDTi
Lokalizacja: Szczecin

Cytuj:
Nawet na busem do 3,5T bez tej kwalifikacji nie pojedziesz u pracodawcy w DE.
Hmm a ja jezdzilem w Niemczech w Niemieckiej firmie, mialem dwie kontrole, z tym ze takie szybkie wiec moze sie poprostu udalo. Powaznie tak jest?

_________________
“Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy”

“Żaden mężczyzna nie przyzna się, że jest kiepskim kochankiem lub kierowcą”


Post Wysłano: 07 sie 2013, 19:11
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 lip 2008, 12:50
Posty: 437
GG: 0
Lokalizacja: Szzzztolyca

Cytuj:
U mnie w szkole jazdy powiedzieli ze KW nie jest wymagana w Niemczech.
Co się przejmujesz :?:
Jak by co, to powiedz, że w OSK powiedzieli Ci inaczej i niech się odwalą :!:

Ewentualnie weź kredki i dorysuj na "plastiku" 95 :!:
Tylko w odpowiedniej rubryce :mrgreen:

_________________
B - B+E - C - C+E - D - D+E - CDL i kilka innych ..... :-)
Wg. Nikodema Dyzmy § 13 ¼
NIKT Ci tyle nie da, co Kierownik Ci OBIECA !
oraz --> S T O P parówkowym skrytożercom !!!


Post Wysłano: 07 sie 2013, 19:18
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 lip 2008, 12:50
Posty: 437
GG: 0
Lokalizacja: Szzzztolyca

Cytuj:
Cytuj:
Nawet na busem do 3,5T bez tej kwalifikacji nie pojedziesz u pracodawcy w DE.
Hmm a ja jezdzilem w Niemczech w Niemieckiej firmie, mialem dwie kontrole, z tym ze takie szybkie wiec moze sie poprostu udalo. Powaznie tak jest?
Kontrola, kontroli nie równa :mrgreen:
Czasami kontrolują jedynie czas pracy i sprawność wozu, i nic więcej ich nie obchodzi :mrgreen:

Ja miałem kontrolę ITD jakieś 10 miesięcy temu, kiedy to nie miałem jeszcze wpisu na plastiku (95) i nawet mnie nie zapytali o "kwity" które woziłem ze sobą :!:

Gorzej jest w przypadku WYPADKU :!:
Wtedy nawet majtki Ci prześwietlą :!:

_________________
B - B+E - C - C+E - D - D+E - CDL i kilka innych ..... :-)
Wg. Nikodema Dyzmy § 13 ¼
NIKT Ci tyle nie da, co Kierownik Ci OBIECA !
oraz --> S T O P parówkowym skrytożercom !!!


Post Wysłano: 07 sie 2013, 19:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 sty 2010, 1:43
Posty: 29
GG: 12480418
Samochód: Opel Vivaro 2.5 CDTi
Lokalizacja: Szczecin

No tak, tylko czy naprawde potrzebne to jest na busa do 3,5 tony? Troche dziwne bo i w kurierce trzeba by bylo miec wtedy chyba.. :shock:

_________________
“Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy”

“Żaden mężczyzna nie przyzna się, że jest kiepskim kochankiem lub kierowcą”


Post Wysłano: 07 sie 2013, 19:48
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 lip 2008, 12:50
Posty: 437
GG: 0
Lokalizacja: Szzzztolyca

Cytuj:
.... Troche dziwne ...... :shock:
Łobglądnij pytanie w pierwszym poście, a .............. :mrgreen:

_________________
B - B+E - C - C+E - D - D+E - CDL i kilka innych ..... :-)
Wg. Nikodema Dyzmy § 13 ¼
NIKT Ci tyle nie da, co Kierownik Ci OBIECA !
oraz --> S T O P parówkowym skrytożercom !!!


Post Wysłano: 07 sie 2013, 19:54
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 sty 2010, 1:43
Posty: 29
GG: 12480418
Samochód: Opel Vivaro 2.5 CDTi
Lokalizacja: Szczecin

Chodzi Ci o to ze Niemcy czy o to, ze pytanie bylo o kat. C+E? :)

_________________
“Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy”

“Żaden mężczyzna nie przyzna się, że jest kiepskim kochankiem lub kierowcą”


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 13 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: