Rejestracja:13 maja 2011, 0:21 Posty: 21
GG: 0
Samochód: premium
witam
mam problem z premiumem dci 2004 a dokladnie ze stabilnoscia tego auta.czy lekko cz ciezko czy sam czy z naczepa ciagle prowadza ja po drodze i trzeba ciagle komtrowac. wymienione wszystkie tuleje resorow z przodu, galki, drazki, silentbloki, amortyzatory przod i tyl ,zbieznosc i nic jak prowadza tak prowadza. dzwonilem do regeneracji przekladni i po objawach twierdza ze to przekladnia do wymiany(nie da sie tego zregenerowac). znajomy mechanik twierdzi ze uszkodzenie takiej przekladni jest prawie nie mozliwe.
moje pytania:
1.czy wystepuje jakas regulacja luzu w tej przekladni
2.co wy sadzicie o tym problemie
Rejestracja:25 gru 2010, 23:04 Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy
a jakie masz zawieszenie z przodu?
resor czy resor z poduszką?
sprawdź jeszcze krzyżaczki na kolumnie kierownicy są dwa i nawet minimalny luz bedzie powodował pływanie samochodu.
_________________ nie cytuję postów innych użytkowników
Rejestracja:25 gru 2010, 23:04 Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy
no nie koniecznie, ale ..... sprawdzić nie zaszkodzi.
przecież luz na przekładni kierowniczej też można sprawdzić.
jak nie to jeszcze może to:
może masz szpickop (z przodu) uszkodzony lub tuleje (silentbloki) w tylnych resorach mają luzy.
może jest luz na siodle lub coś dzieje się z zawieszeniem naczepy - przyczyn może być milion dwieście.
dopóki wszystkiego po kolei nie sprawdzisz nie dasz rady.
moja renata ma z przodu poduszkę z resorem i też lubi "pływać".
_________________ nie cytuję postów innych użytkowników
Rejestracja:13 maja 2011, 0:21 Posty: 21
GG: 0
Samochód: premium
co to jest szpickop
jezeli chodzi o sprawdzenie wszystkiego to na kilku szarpakach nie stwierdzono nic
zestaw siodla wymieniony, nie pisalem o tym bo bez naczepy robi to samo
najwieksza poprawa widoczna byla po amorach z przodu.powymianie tylnych zero reakcji
Rejestracja:25 gru 2010, 23:04 Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy
szpickop - metalowy sworzeń który ustala położenie resoru względem belki zawieszenia lub tylnego mostu.
zerwanie (uszkodzenie) szpickopu powoduje że sanochód ''idzie bokiem'' ( robi 4 ślady)
_________________ nie cytuję postów innych użytkowników
Rejestracja:14 mar 2005, 15:22 Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA
Przede wszystkim, prze smaruj zwrotnice, po drugie tą przekładnie kierowniczą da się regenerować.
Jeśli będą zwrotnice zapieczone to będziesz co chwile kierownica robił kontry jak w Kamazie, minimalny luz na kierownicy musi być
Rejestracja:13 maja 2011, 0:21 Posty: 21
GG: 0
Samochód: premium
przy wymianie tulei wymienilem jeden resor bo bylo pekniete trymanie tulei. na tym resorze ta plyta ustalajaca jest ok natomiast na drugim nie widac sladow przesuniecia jarzma wzgledem resoru wiec chya jest dobrze(nie rozkrecalem wiec nie wiem).przez zwrotnice smar przechodzi bez wzgledu czy smaruje z gory czy z dolu(dwie kalamitki).od kiedy auto jest u mnie raczej regularnie smaruje zwrotnice jednak co byla wczesniej ciezko powiedziec(tuleje na resorach doslownie sie rozpadly).
slyszalem ze wymiana tulei w zwrotnicach w RVI to duzy problem, czy ktos cos o tym wie
Ja do zwrotnic wyciągam oś wożę na prasę o nacisku 70ton
_________________ TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!! Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!! tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456https://www.facebook.com/LKWSERWIS
Rejestracja:13 maja 2011, 0:21 Posty: 21
GG: 0
Samochód: premium
dzieki za rade. zdemontuje belke i oddam do wymiany tulei.
mocowanie tulei to ucho na koncu resoru. przy tylnym mocowaniu bylo pekniete od gory tak ze po rozkreceniu srub tuleja sama wypadla. mozecie nie wierzyc ale na kilku szarpakach nie stwierdzono na niej luzu.
jezeli takie uszkodzenie nie wychodzi to po co te szarpaki.
kalamitki w obu autach mam od gory i od dolu i sa przelotowe bo bijac dlugo np. w dolna smar wychodzi gorna
Podnieś najpierw oś z dwóch stron i przekręć kołami w prawo i lewo, jak lekko chodzą to sprawdź luz na zwrotnicach i łożysku jak będzie ok to przesmaruj podniesione auto i zostaw ośkę w spokoju. Możesz jechać na diagnostykę sprawdzić zbieżność. Jeszcze jedno - nie obracałeś opon na przodzie - bo czasami jak są nierówno zużyte to po obróceniu auto pływa. Przekręcaj za koła rękami nie kołem kierownicy - ma chodzić lekko.
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 1 gość
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę