Autor
Wiadomość
Tytuł: Re: Hakowce
Post Wysłano: 02 lut 2013, 11:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 sie 2010, 18:21
Posty: 134
GG: 1
Samochód: Premium 460

Cytuj:
Jeśli będziesz wciągał na samochód ciężki kontener, przez co będzie podnosił się przód samochodu, a będzie on wyposażony w belkę podporową (zamocowaną między osią wleczoną a tyłem auta/zderzakiem), to warto ją opuścić.
Czasem warto w początkowej fazie opuścić rolkę żeby nie podnieść przodu samochodu, a zaraz potem ją schować bo czasem potrafi utrudnić podjechanie samochodem pod kontener. Zwłaszcza jeśli samochód i kontener stoją w błocie.

eRKaZet Co u Was sprawdzało ITD? Oglądał ktoś dozór haka?
I co ze siatkami, bo jak wiadomo często pomimo dobrze założonych siatek drobne śmieci uciekają co widać i słychać na CB...


Tytuł: Re: Hakowce
Post Wysłano: 02 lut 2013, 15:58
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 lis 2006, 18:57
Posty: 1697
Samochód: Opel Insignia ST
Lokalizacja: Spręcowo, ok. Olsztyna

Raz ITD chciało dokument z UDT o przeglądzie ramienia hakowego. Przejrzeli papiery i więcej do kwestii zabudowy nie wracali. W kwestii siatek: ITD wymaga jej przy przewozie śmieci czy choćby blach.

_________________
Solaris Urbino 18 '17


Tytuł: Re: Hakowce
Post Wysłano: 08 lut 2013, 16:57

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 lut 2013, 17:00
Posty: 1

eRkazet ty jesteś podwykonawcą w tym skupie czy wlaścicielem tego skupu czy szoferem???bo jestem z gdańśka i zastanawiam sie gdzie tu jakąś robote na hakowca można by było załapać?pozdrawiam


Tytuł: Re: Hakowce
Post Wysłano: 08 lut 2013, 19:47
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 lis 2006, 18:57
Posty: 1697
Samochód: Opel Insignia ST
Lokalizacja: Spręcowo, ok. Olsztyna

Tata w nim pracuje jako kierowca. Firma jest tylko w Olsztynie, nie ma żadnego oddziału w innych miastach :wink: .

_________________
Solaris Urbino 18 '17


Tytuł: Re: Hakowce
Post Wysłano: 13 cze 2013, 22:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2873

Od paru miesięcy poruszam się takimi wynalazkami, więc wrzucę kilka fotek:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek


Tytuł: Re: Hakowce
Post Wysłano: 13 cze 2013, 22:23

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5995

Magnum - bardzo rzadko spotykane pod hakowcem. Widzę, różne konfiguracje, niespecjalnie się na tym znam, więc możesz porównać w telegraficznym skrócie w jakiej konfiguracji jeździ się najlepiej:
- 3-osiowy samochód + 2-osiowa przyczepa na dużych kołach,
- 3-osiowy samochód + 2-osiowa przyczepa na małych bliźniakach,
- 2-osiowy samochód + 3-osiowa przyczepa na małych bliźniakach?

Jak początki manewrów z takimi przyczepami? :mrgreen:


Tytuł: Re: Hakowce
Post Wysłano: 13 cze 2013, 22:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 sty 2011, 15:10
Posty: 878
GG: 5839699
Samochód: od wroga
Lokalizacja: Polkowice

Kamil podnosi Ci tira do góry jak zakładasz kontajner ? ;d

_________________
/IRC
łeb w dół i trzeba zapierd*lać!


Tytuł: Re: Hakowce
Post Wysłano: 13 cze 2013, 22:42
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2873

Cytuj:
Magnum - bardzo rzadko spotykane pod hakowcem. Widzę, różne konfiguracje, niespecjalnie się na tym znam, więc możesz porównać w telegraficznym skrócie w jakiej konfiguracji jeździ się najlepiej:
- 3-osiowy samochód + 2-osiowa przyczepa na dużych kołach,
- 3-osiowy samochód + 2-osiowa przyczepa na małych bliźniakach,
- 2-osiowy samochód + 3-osiowa przyczepa na małych bliźniakach?

Jak początki manewrów z takimi przyczepami? :mrgreen:
Jeśli chodzi o jazdę do przodu, to nie ma większego znaczenia. Natomiast, jeśli chodzi o jazdę do tyłu, to najłatwiej w moim przekonaniu jeździ się tą przyczepą na dużych kołach. Ma trochę dłuższy dyszel, więc tak szybko "nie ucieka".

A początki nie były najgorsze. Wiadomo, że trzeba się z tematem obeznać, aczkolwiek nic nie popsułem (a "magików" u mnie firmie nie brakowało :mrgreen: ), i sama praca związana z wymianą kontenerów nie zajmowała mi specjalnie więcej czasu niż innym, co już uznano za sukces u mnie w firmie :lol: . Druga sprawa, że w tej pracy nie ma aż tak dużo cofania, jak w przypadku np. BDFów, gdzie na prawdę trzeba równo i precyzyjnie podjechać pod nadwozie, czy też pod rampę. A tutaj odpinam przyczepę, a resztę manewrów wykonuje się solówką. W sumie to więcej trzeba "kręcić" głową niż kierownicą i po pewnym czasie to na prawdę nie jest nic skomplikowanego. :wink:

Cytuj:
Kamil podnosi Ci tira do góry jak zakładasz kontajner ? ;d

Nie, bo tutaj nawet jak mam 40100 kg całkowitej, to biorę łopatę i te 100 kg muszę wysypać.


Tytuł: Re: Hakowce
Post Wysłano: 13 cze 2013, 23:05
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 sty 2011, 15:10
Posty: 878
GG: 5839699
Samochód: od wroga
Lokalizacja: Polkowice

To dobrze,ze nie psujesz roboty. A co tam unaszasz w tych kontenerach ?

_________________
/IRC
łeb w dół i trzeba zapierd*lać!


Tytuł: Re: Hakowce
Post Wysłano: 13 cze 2013, 23:15
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2873

Cytuj:
To dobrze,ze nie psujesz roboty. A co tam unaszasz w tych kontenerach ?

Znaczna większość to wszelakiego rodzaju złom (a jest ich tyle, że głowa boli :mrgreen: ). Głównie z VW. Ale też odpady z papieru, gruz, szlam. Ciekawym ładunkiem są karoserie: nowe auta z kompletnym wnętrzem (oprócz gpsów, radia etc.). W większości przepuszczają przez prasę ii dopiero ładują. Ale niekiedy podjeżdża tylko koparką, walnie w dach i wrzuca do kontenera. :lol: Podejrzewam, że niejednemu polskiemu handlarzowi ciśnienie by podskoczyło. W piątek miałem na sobie 5 nowych VW Jetta, Tourana i dorzucili jeszcze Polo. :D Zdjęć niestety nie mogę robić, bo jakby ktoś przyuważył, to bym z hukiem z VW wyleciał i pozbył się tym samym pracy. Ale może kiedyś na złomowisku się uda.


Tytuł: Re: Hakowce
Post Wysłano: 13 cze 2013, 23:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 sty 2011, 15:10
Posty: 878
GG: 5839699
Samochód: od wroga
Lokalizacja: Polkowice

No to ciekawie :)
Pamiętam jeszcze choinki dla RMF fm :P
Spokojnej roboty życzę :)

_________________
/IRC
łeb w dół i trzeba zapierd*lać!


Tytuł: Re: Hakowce
Post Wysłano: 14 cze 2013, 22:50
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 gru 2005, 20:01
Posty: 2604
Samochód: Szybki
Lokalizacja: Szczecin

A to jest "mój" wózek:
Obrazek

Codziennie na trasie do Rymania :D

_________________
Przyłożenie zewnętrznego silnego magnesu do czujnika ruchu (impulsatora) zamontowanego przy skrzyni biegów skutkuje wyrównaniem pola elektromagnetycznego w cewce nadajnika, a w rezultacie prowadzi do tego, że tachograf otrzymuje sygnał odpowiedni dla pojazdu nieruchomego.


Tytuł: Re: Hakowce
Post Wysłano: 15 cze 2013, 0:41
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Cytuj:
A to jest "mój" wózek:
No bajzel już sądziłem po avatarze że dostałeś Marne Auto Niemieckie, a tu solidne maszyny docierasz.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Tytuł: Re: Hakowce
Post Wysłano: 15 cze 2013, 0:54
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 gru 2005, 20:01
Posty: 2604
Samochód: Szybki
Lokalizacja: Szczecin

Cytuj:
Cytuj:
A to jest "mój" wózek:
No bajzel już sądziłem po avatarze że dostałeś Marne Auto Niemieckie, a tu solidne maszyny docierasz.
Niezmiennie Mercedes, tylko na przeszkolenie wsadzili mnie na tamtą padaczkę. Niby fajne auto, dobrego ma kierowcę, więc zadbane, ale ogólnie MAN to masakra. Hydraulikę ma szybszą, to na pewno na duży plus, ale przy 70.000 km prowadzi się według mnie nieco gorzej od Mietka z prawie pół bańki w kołach...

_________________
Przyłożenie zewnętrznego silnego magnesu do czujnika ruchu (impulsatora) zamontowanego przy skrzyni biegów skutkuje wyrównaniem pola elektromagnetycznego w cewce nadajnika, a w rezultacie prowadzi do tego, że tachograf otrzymuje sygnał odpowiedni dla pojazdu nieruchomego.


Tytuł: Re: Hakowce
Post Wysłano: 15 cze 2013, 0:56
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Bo to mercedes :wink:

Hydraulike da się poprawić, w lohrach przerabiałem temat szybkości.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Tytuł: Re: Hakowce
Post Wysłano: 14 lip 2013, 15:33

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 lip 2013, 15:02
Posty: 2
Samochód: MAN

Koledzy podpowiedzcie, bo zastanawiam się nad połączeniem wywrotki z bramowcem i wychodzi mi hakowiec . Moje pytanie do Was: Mając standardowe blokady kontenera czy da się zrobić, aby "kontener mający wywrot na boki czyli rama od samochodowej zabudowy z dołożonym hakiem" nie spadł podczas kiprowania na bok ? Może trochę zawile to powiedziałem, ale mam nadzieje, że wiecie o co mi chodzi. Dla przykładu link do "kontener" o jaki mi chodzi z tym, że z hdsem
http://suchen.mobile.de/lkw-inserat/and ... ipperTruck


Tytuł: Re: Hakowce
Post Wysłano: 14 lip 2013, 20:17
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 gru 2005, 20:01
Posty: 2604
Samochód: Szybki
Lokalizacja: Szczecin

A jak sobie wyobrażasz, że hak wyłoży Ci się na lewo/prawo? Nie widziałem jeszcze zabudowy, która by to umożliwiała :)

_________________
Przyłożenie zewnętrznego silnego magnesu do czujnika ruchu (impulsatora) zamontowanego przy skrzyni biegów skutkuje wyrównaniem pola elektromagnetycznego w cewce nadajnika, a w rezultacie prowadzi do tego, że tachograf otrzymuje sygnał odpowiedni dla pojazdu nieruchomego.


Tytuł: Re: Hakowce
Post Wysłano: 14 lip 2013, 21:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 lip 2013, 15:02
Posty: 2
Samochód: MAN

Nie chce, aby hak się wywracał na lewo lub prawo. Chcę, aby hakiem załadować tylko kontener, którym będzie zabudowa wywrotki trzystronnej i tam, żeby odbywał się wywrot na boki. Coś takiego jak z linku, który zamieściłem.


Tytuł: Re: Hakowce
Post Wysłano: 15 lip 2013, 5:50
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 gru 2005, 20:01
Posty: 2604
Samochód: Szybki
Lokalizacja: Szczecin

Na moje jest to do zrobienia. Haki występują z dodatkowymi zabezpieczeniami, tzw. ołówkami. To też trzyma kontener. Poza tym przy kiprowaniu wywrotki w bok z otwartymi burtami, raczej nie ma co go pociągnąć. Gorzej byłoby z zamkniętą burtą :)

_________________
Przyłożenie zewnętrznego silnego magnesu do czujnika ruchu (impulsatora) zamontowanego przy skrzyni biegów skutkuje wyrównaniem pola elektromagnetycznego w cewce nadajnika, a w rezultacie prowadzi do tego, że tachograf otrzymuje sygnał odpowiedni dla pojazdu nieruchomego.


Tytuł: Re: Hakowce
Post Wysłano: 15 lip 2013, 14:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5995

Siłownik hydrauliczny i "kule" do wywrotu, w tym na boki, są mocowane do ramy pomocniczej. W tym przypadku całą ramę pomocniczą wciągasz na hakowca.
Skoro takie coś ktoś wyprodukował, to zapewne się da, ale musisz zlecić robotę komuś kto się na tym zna, bo faktycznie przy kiprowaniu na boki możesz mieć problem, żeby całość nie zjechała. Znam przypadek, gdzie przymarznięty ładunek ściągnął kiper na bok przy zwykłej wywrotce i pokrzywił tłoczysko. O tyle dobrze, że na bok kąt wychylenia skrzyni jest niewielki w stosunku do tego do tyłu.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 35 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: