Strona 108 z 162 [ Posty: 3235 ] Przejdź na stronę Poprzednia 1106 107 108 109 110162 Następna
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 20 cze 2013, 20:52
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 sty 2012, 14:06
Posty: 123
GG: 1
Samochód: DAF 105XF
Lokalizacja: Widnes

A po tym pierwszym skróconym, co zabrakło kilkadziesiąt minut, robiłeś pauzę dłuższą od dziewięciu lub jedenastu godzin? Np przy pauzie zaliczanej jako 11godz stałeś np 11.45godz lub 12godz. Wtedy byś już miał skompensowany skrócony. I wtedy już możesz zrobić w nast tyg kolejny skrócony (33godz). Jeśli byś nie miał j/w, wtedy nie możesz zrobić kolejnej skróconej pauzy weekendowej. 45+12. Bo nie możesz kompensować dwóch skróconych.


Post Wysłano: 20 cze 2013, 20:55

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5090
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
Wtedy byś już miał skompensowany skrócony. I wtedy już możesz zrobić w nast tyg kolejny skrócony (33godz).
mozesz podac podstawę takiego twierdzenia? chętnie poczytam.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 20 cze 2013, 21:08
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 sty 2011, 15:10
Posty: 878
GG: 5839699
Samochód: od wroga
Lokalizacja: Polkowice

Regularny tygodniowy to min 45h bez przerwy.
Mogłeś tam postać ta niecałą godzinę do 45 h to byś mógł teraz skracać.
jeśli zrobisz 40 h a na następny dzień dokrecisz do 9 wiatki te brakujące 5h to jest to skrocony odpoczynek tygodniowy ;)

_________________
/IRC
łeb w dół i trzeba zapierd*lać!


Post Wysłano: 20 cze 2013, 21:36
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 sty 2012, 13:09
Posty: 1015
Samochód: słaby!

Tą skróconą do 44h myślę, że mam z głowy, przerwy dobowe między okresami prowadzenia po kilkanaście godzin.
http://www.arena561.pl/documents/69.html
Cytuj:
Rekompensatę skróconego odpoczynku tygodniowego (czyli przykładowe 10 godzin) można połączyć z każdym innym okresem odpoczynku, który trwa co najmniej 9 godzin (w efekcie czego 9 godzinny odpoczynek dzienny przedłużamy do np. 19 godzin i otrzymujemy zrekompensowany czas skróconego odpoczynku tygodniowego oraz 9 dzienny odpoczynek dobowy).

_________________
Pilot szwedzkiego samolotu z uszkodzonym wirnikiem


Post Wysłano: 20 cze 2013, 21:41
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 sty 2011, 15:10
Posty: 878
GG: 5839699
Samochód: od wroga
Lokalizacja: Polkowice

Dobrze ale nadal jest to skrócony odpoczynek a nie regularny.

_________________
/IRC
łeb w dół i trzeba zapierd*lać!


Post Wysłano: 20 cze 2013, 21:48
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 sty 2012, 13:09
Posty: 1015
Samochód: słaby!

Przeglądałem dziś taryfikator kar sprzed paru lat i jeśli w tym wypadku jest aktualny to za odpoczynek niedociągnięty do 1 godziny jest tylko 50zł.
Cytuj:
Skrócenie tygodniowego czasu odpoczynku przy wykonywaniu przewozu drogowego:
a) o czas do jednej godziny - 50PLN
b) za każdą kolejną rozpoczętą godzinę - 100PLN

_________________
Pilot szwedzkiego samolotu z uszkodzonym wirnikiem


Post Wysłano: 20 cze 2013, 21:49
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 sty 2012, 14:06
Posty: 123
GG: 1
Samochód: DAF 105XF
Lokalizacja: Widnes

Nie będę Ci zzx szukał paragrafów. Podałem jaka jest moja wiedza. Jeśli się mylę, nic nie stoi na przeszkodzie abyś wyprowadził mnie z błędu :)


Post Wysłano: 20 cze 2013, 23:37
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 sty 2012, 14:36
Posty: 402
Samochód: 105
Lokalizacja: RKL

Cytuj:
A po tym pierwszym skróconym, co zabrakło kilkadziesiąt minut, robiłeś pauzę dłuższą od dziewięciu lub jedenastu godzin? Np przy pauzie zaliczanej jako 11godz stałeś np 11.45godz lub 12godz. Wtedy byś już miał skompensowany skrócony. I wtedy już możesz zrobić w nast tyg kolejny skrócony (33godz). Jeśli byś nie miał j/w, wtedy nie możesz zrobić kolejnej skróconej pauzy weekendowej. 45+12. Bo nie możesz kompensować dwóch skróconych.

To że oddasz brakujące godziny do odpoczynku dziennego nie znaczy że możesz potem robić znowu skrócony odpoczynek tygodniowy jak miałeś robić regularny...


A kto mi zabroni robić 2x skrócony odpoczynek tygodniowy jeden po drugim? albo co?

Stronę wcześniej podałem z głowy taki przykład który jest zgodny z przepisami
Cytuj:
Albo...np.
sobota-niedziela- pauza 45h- pauze zaliczam (bo mogę) do danego tygodnia bo art.8 punkt 9 mówi:
Tygodniowy okres odpoczynku, który przypada na dwa
tygodnie można zaliczyć do dowolnego z nich, ale nie obu.
pon-15hpracy-9hpauzy
wt-15h pracy-9h pauzy
śr-15h pracy-
czw-24h pauzy
pt-15h pracy-9h pauzy
so-15h pracy-
nd-24h pauzy
pon-15hpracy-9hpauzy
wt-15h pracy-9h pauzy
śr-15h pracy-
czw-24h pauzy
pt-15h pracy-9h pauzy
so-15h pracy-
nd-24h pauzy
pon-15h pracy-9h pauzy itd. itd.
Wiec KrzychuTir może wcale nie potrzebnie patrzy na taryfikator bo jest wszystko ok ale to musiałbym widzieć ze 4 jego całe tygodnie.

Ogólnie to jakieś niestworzone rzeczy piszesz 8)

Cytuj:
Regularny tygodniowy to min 45h bez przerwy.
Mogłeś tam postać ta niecałą godzinę do 45 h to byś mógł teraz skracać.
jeśli zrobisz 40 h a na następny dzień dokrecisz do 9 wiatki te brakujące 5h to jest to skrocony odpoczynek tygodniowy ;)
Może mógł a może i nie.
Jeśli dokręcę do 9h te brakujące 5h to CO TO JEST??? :roll:

_________________
Wolę być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem, więc zanim się najeb**emy, proponuję się napić.
Chcesz zarobić kasę na fejszczbuku? Wejdź w opcje, usuń konto i weź się k**** za robotę...
Nie zażywam viagry, a każdy mi mówi że z dnia na dzień, coraz to większy ch*j jestem dla wszystkich.


Post Wysłano: 15 lip 2013, 19:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 maja 2012, 21:24
Posty: 6
Samochód: DAF LF,CF
Lokalizacja: Piaski/Świdnik

jak mam wyjaśnić brak wymaganego odpoczynku dziennego z dnia 01.07? dziś zrobiłem wydruk z tego dnia. leciałem wtedy z kolega w podwójnej obsadzie. opisać wydruk to nie bardzo bo juz 2 tyg minelo

_________________
Tato dlaczego Ci ludzie klękają?
Bo to synku Laguna jedzie.


Post Wysłano: 16 lip 2013, 12:46
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 sty 2012, 14:06
Posty: 123
GG: 1
Samochód: DAF 105XF
Lokalizacja: Widnes

Mam pytanie stricte dot czasu pracy.

Chodzi mi o odpoczynek po sześciu godzinach. Pracuję 4 dni w tygodniu, z czego 3 są po 15h. Przed upływem sześciu godzin robię pauzę 45 minut. Kiedy następną muszę zrobić i jakiej długości, przy założeniu że pracuję 15h, a jazdy nawet 4h się nie uzbiera?


Post Wysłano: 16 lip 2013, 13:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 sty 2012, 14:36
Posty: 402
Samochód: 105
Lokalizacja: RKL

Cytuj:
jak mam wyjaśnić brak wymaganego odpoczynku dziennego z dnia 01.07? dziś zrobiłem wydruk z tego dnia. leciałem wtedy z kolega w podwójnej obsadzie. opisać wydruk to nie bardzo bo juz 2 tyg minelo

Brak to znaczy co???
Wcale nie było odpoczynku, odpoczynek był za krótki np.8h ( jak nie jeździsz poza PL to da się to łatwo załatwić, znaczy się tanio), czy jeszcze coś innego bo nie wiem o co Ci chodzi.

Cytuj:
Mam pytanie stricte dot czasu pracy.

Chodzi mi o odpoczynek po sześciu godzinach. Pracuję 4 dni w tygodniu, z czego 3 są po 15h. Przed upływem sześciu godzin robię pauzę 45 minut. Kiedy następną muszę zrobić i jakiej długości, przy założeniu że pracuję 15h, a jazdy nawet 4h się nie uzbiera?
A młotków używasz... jak nie to po co masz robić pauze??? skoro masz tylko ( licząc od zera) 4h jazdy. A jak używasz to 4h jazdy + 2h innej pracy (młotki) no i pauza. Tyle że rozmawiamy o odpoczynku wynikającego z czasu pracy (KP) wiec potrzeba tylko 30min no ale lepiej zrobić te 45min bo jazda się "zeruje".

_________________
Wolę być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem, więc zanim się najeb**emy, proponuję się napić.
Chcesz zarobić kasę na fejszczbuku? Wejdź w opcje, usuń konto i weź się k**** za robotę...
Nie zażywam viagry, a każdy mi mówi że z dnia na dzień, coraz to większy ch*j jestem dla wszystkich.


Post Wysłano: 16 lip 2013, 18:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 sty 2012, 14:06
Posty: 123
GG: 1
Samochód: DAF 105XF
Lokalizacja: Widnes

Używam młotków, koperty i łóżka ;) Zależy co robię. Tak, chodzi mi o kodeks pracy.


Post Wysłano: 16 lip 2013, 22:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5972

Mam takie dwie sytuacje, które nie są dla mnie w 100% oczywiste:

1. Kierowca 1 jedzie 3h. Następnie wykonuje inną pracę, nie związaną z jazdą, w tym czasie jeździ kierowca 2, powiedzmy 4,5h. Po tym czasie za kółko wraca kierowca 1. Te 4,5h kierowcy 1, które wykonywał inną pracę, ma wyrysować (co rysować, "kopertę", "młotki"?) na odwrocie tarczki i opisać, że nie prowadził w tym czasie pojazdu?

2. Analogiczna sytuacja, tylko kierowca 1 siedzi na fotelu pasażera w ciągu tych 4,5h prowadzenia kierowcy 2. Tarcza kierowcy 1 wędruje do szuflady drugiego kierowcy i ustawia na dyspozycję, czy też ją wyciąga i rysuje aktywność (dyspozycje) ręcznie? Czas pracy liczymy wówczas dla każdego kierowcy osobno, tak jakby jechali w pojedynczej, zgadza się?


Post Wysłano: 16 lip 2013, 23:41
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 sty 2012, 14:36
Posty: 402
Samochód: 105
Lokalizacja: RKL

Cytuj:
Używam młotków, koperty i łóżka ;) Zależy co robię. Tak, chodzi mi o kodeks pracy.
No to jak używasz młotków... to musisz policzyć sobie od poprzedniej pauzy każdy czas jazdy+pracy aby Ci nie przekroczyło kolejnych 6 godzin pracy... jeśli zmieścisz te 6h w 15h"pracy" to nie rób pauzy.
Ale jeśli jesteś "wyzerowany" po pauzie to:
Np. masz te 4h jazdy potem 30 min innej pracy, 10min jazdy to możesz mieć tylko potem 1h 50min innej pracy.
Albo 3h jazdy, 2h pracy,30min jazdy, i tu zostaje nam tylko 30min na jazdę/pracę do pauzy min 30min, zgodnie z KP.
Nie wiem czy to jasne i czy o to pytasz ale jak nie o to, to pytaj dalej 8)
Cytuj:
Mam takie dwie sytuacje, które nie są dla mnie w 100% oczywiste:

1. Kierowca 1 jedzie 3h. Następnie wykonuje inną pracę, nie związaną z jazdą, w tym czasie jeździ kierowca 2, powiedzmy 4,5h. Po tym czasie za kółko wraca kierowca 1. Te 4,5h kierowcy 1, które wykonywał inną pracę, ma wyrysować (co rysować, "kopertę", "młotki"?) na odwrocie tarczki i opisać, że nie prowadził w tym czasie pojazdu?

2. Analogiczna sytuacja, tylko kierowca 1 siedzi na fotelu pasażera w ciągu tych 4,5h prowadzenia kierowcy 2. Tarcza kierowcy 1 wędruje do szuflady drugiego kierowcy i ustawia na dyspozycję, czy też ją wyciąga i rysuje aktywność (dyspozycje) ręcznie? Czas pracy liczymy wówczas dla każdego kierowcy osobno, tak jakby jechali w pojedynczej, zgadza się?


Ad.1
Po 3h kierowca 1 wykonuję inną prace, ale kierowca 2 jeździ czyli 1 wysiadł z pojazdu???
No skoro nie było go w pojeździe to jak tacho mogło mu wyrysować aktywność, więc sam musi nanieść na tarczkę/ wpis manualny... I skoro pracował no to musi młotki wyrysować.

Ad.2
Wkłada tarczkę/kartę do szuflady 2 i tacho samo rysuję dyspozycję, no chyba że ustawi inaczej.

Cytuj:
Czas pracy liczymy wówczas dla każdego kierowcy osobno, tak jakby jechali w pojedynczej, zgadza się?
Dowiedz się na czym w ogóle polega podwójna obsada...
Jeśli jest załoga to doba kierowców wynosi 30h (nie 24h) i zawsze tyle wynosi więc czas na wszystkie aktywności pomiędzy odpoczynkami dziennymi to 21h... i cały czas tak bo, w podwójnej są tylko pauzy 9h.

Jutro na trzeźwo to przeglądnę ale powinno być ok... tj. godzi. od 08:00 do 12:00

_________________
Wolę być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem, więc zanim się najeb**emy, proponuję się napić.
Chcesz zarobić kasę na fejszczbuku? Wejdź w opcje, usuń konto i weź się k**** za robotę...
Nie zażywam viagry, a każdy mi mówi że z dnia na dzień, coraz to większy ch*j jestem dla wszystkich.


Post Wysłano: 17 lip 2013, 1:36
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 cze 2011, 23:53
Posty: 59
GG: 1
Samochód: Mercedes 917
Lokalizacja: Gdańsk

Mam pytanko; w rozporządzeniu jest napisane, że w ciągu dwóch tygodni należy wykorzystać minimum jeden skrócony i jeden regularny odpoczynek tygodniowy. I teraz mam takie pytanie; przykładowo ruszyłem w piątek o 22:00, stanąłem w środe o 12:00 na 24 h, potem drugi raz stanąłem w sobotę o 22:00 na 24 h. Kiedy muszę stanąć najpóźniej na 45 godzin?


Post Wysłano: 17 lip 2013, 8:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5972

Cytuj:
Ad.1
Po 3h kierowca 1 wykonuję inną prace, ale kierowca 2 jeździ czyli 1 wysiadł z pojazdu???
No skoro nie było go w pojeździe to jak tacho mogło mu wyrysować aktywność, więc sam musi nanieść na tarczkę/ wpis manualny... I skoro pracował no to musi młotki wyrysować.

Ad.2
Wkłada tarczkę/kartę do szuflady 2 i tacho samo rysuję dyspozycję, no chyba że ustawi inaczej.

Dowiedz się na czym w ogóle polega podwójna obsada...
Jeśli jest załoga to doba kierowców wynosi 30h (nie 24h) i zawsze tyle wynosi więc czas na wszystkie aktywności pomiędzy odpoczynkami dziennymi to 21h... i cały czas tak bo, w podwójnej są tylko pauzy 9h.

Jutro na trzeźwo to przeglądnę ale powinno być ok... tj. godzi. od 08:00 do 12:00
Dzięki za odpowiedź.
Ad.1 Zgadza się.

Ad 2.
Wiem o tej "drobnej różnicy" ile wynosi doba w pojedynczej i podwójnej. Chodzi o:
Cytuj:
Przez pierwszą godzinę obsady kilkuosobowej obecność innego kierowcy lub kierowców jest fakultatywna, ale przez pozostałą część tego okresu jest obowiązkowa;
i w związku z tym, czy jeśli [K2] dosiadł się po 3h jazdy [K1], to obydwu dotyczy doba 24h?

Podobnie jeśli obydwaj kierowcy jechali by od początku razem, ale po np 6h wspólnej jazdy, któryś z nich by wysiadł.


Post Wysłano: 17 lip 2013, 10:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 sty 2012, 14:36
Posty: 402
Samochód: 105
Lokalizacja: RKL

Cytuj:

Ad 2.
Wiem o tej "drobnej różnicy" ile wynosi doba w pojedynczej i podwójnej. Chodzi o:
Cytuj:
Przez pierwszą godzinę obsady kilkuosobowej obecność innego kierowcy lub kierowców jest fakultatywna, ale przez pozostałą część tego okresu jest obowiązkowa;
i w związku z tym, czy jeśli [K2] dosiadł się po 3h jazdy [K1], to obydwu dotyczy doba 24h?

Podobnie jeśli obydwaj kierowcy jechali by od początku razem, ale po np 6h wspólnej jazdy, któryś z nich by wysiadł.

Jeśli dosiądzie się po 1h01min to już nie może być załoga... ani jeden ani drugi. Tak więc ich doba wynosi 24h, dopiero po odebraniu odpoczynku dziennego (np. pauza 9h) mogą tworzyć załogę.

Jeśli obydwaj kierowcy jadą razem (tworząc załogę) a któryś wysiądzie (bo może to zrobić) to, kierowca 1 czyli ten który zostaje w pojeździe może dalej jechać/pracować ale tylko jako pojedyncza obsada czyli np. nie przekroczył 13/15h "czasu pracy". Bo jeśli będzie już np. 17h "czasu pracy" i kierowca 1 zostanie nagle sam to zostaje mu tylko odpoczynek dzienny, jak trzeba to nawet i 11h.
Bo w podwójnej nie ma pauz 11 tylko 9h i można tak cały czas, ale po wyjściu drugiego kierowcy ta zasada nie obowiązuje.
Cytuj:
Mam pytanko; w rozporządzeniu jest napisane, że w ciągu dwóch tygodni należy wykorzystać minimum jeden skrócony i jeden regularny odpoczynek tygodniowy. I teraz mam takie pytanie; przykładowo ruszyłem w piątek o 22:00, stanąłem w środe o 12:00 na 24 h, potem drugi raz stanąłem w sobotę o 22:00 na 24 h. Kiedy muszę stanąć najpóźniej na 45 godzin?

To zależy co robiłeś wcześniej, jakie miałeś odpoczynki i jak je zaliczałeś.
Bo art.6 punkt 9 mówi.
Tygodniowy okres odpoczynku który przypada na DWA TYGODNIE można zaliczyć do jednego z nich ale nie do obu.


Ale jeśli miałeś wcześniej np. 45h albo dłużej to...
Najpóźniej musisz stanąć na 45 w następnym tygodniu do 23:59 tak aby zaliczyć 45h, koniecznie musi być przypisany ten odpoczynek do danego tygodnia.

_________________
Wolę być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem, więc zanim się najeb**emy, proponuję się napić.
Chcesz zarobić kasę na fejszczbuku? Wejdź w opcje, usuń konto i weź się k**** za robotę...
Nie zażywam viagry, a każdy mi mówi że z dnia na dzień, coraz to większy ch*j jestem dla wszystkich.


Post Wysłano: 17 lip 2013, 12:31
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 sty 2012, 14:06
Posty: 123
GG: 1
Samochód: DAF 105XF
Lokalizacja: Widnes

Dzięki bułkowski, wszystko jasne :)


Post Wysłano: 17 lip 2013, 23:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5972

Również dzięki za odpowiedź.


Post Wysłano: 18 lip 2013, 20:25

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 sty 2011, 19:57
Posty: 66
Samochód: Renault Premium
Lokalizacja: RKR

Posiadam w swoim dafie tachograf cyfrowy automatyczny i zdarzyła mi sie taka sytuacja:
1,2h jazdy 40min pauzy-2,3h jazdy 30 min pauzy- 2h jazdy ( i tu jest problem bo tacho zaczeło wołać o pauze, a ja to zignorowałem i jechałem jeszcze godzine)

No właśnie, czy dobrze zrobiłem?


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 108 z 162 [ Posty: 3235 ] Przejdź na stronę Poprzednia 1106 107 108 109 110162 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: