Strona 1 z 1 [ Posty: 7 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 25 lip 2013, 11:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 cze 2013, 9:43
Posty: 8

Witam

Po krótce, z firmy wyjeżdża 2 auta, w aucie A - 2 kierowcóa, w aucie B - 1 kierowca. (tacha cyfrowe)

Auta jadą w tym samym kierunku. Kierowcy auta B skończył się czas jazdy a kierowcy z A ma jeszcze czas. Czy może się na trasie przesiąść do auta B żeby "podciągnąć" do wspólnego miejsca?


pozdrawiam


Post Wysłano: 26 lip 2013, 17:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 mar 2009, 20:52
Posty: 1363
Lokalizacja: BIA

Ciekawe pytanie też się nad tym zastanawiałem.
Moim zdaniem może. Rodzaj tachografu nie ma tu większego znaczenia. (w cyfrowym poprostu nie kierowca nie kończy zmiany przy wyjęciu karty)
Trzeba tylko pamiętać, żeby żaden z kierowców nie przekroczył czasu pracy (max 13 godz. poniważ nie jest to podwójna obsada).
Wg. mnie wyglądało by to tak:
Auto A Auto B
1 kierowca - 4,5 1 kierowca - 4,5
45 min.
2 kierowca - 4,5 1 kierowca - 4,5
2 kierowca przesiada sie do auta B
obaj kierowcy z auta A robią wydruki
45 min.
1 kierowca 2,5 2 kierowca w aucie B 2,5
Pauza 9 godz.

Ale mogę się mylić.

_________________
Hello boss! Majkel...
Uśmiech Paryża 420dci, Ferrari Stralis 450, Robur MP2 1841, JelczNL 106 460, Kania R 450, Kania NG R 450, Iveco Stralis MY16 480 ...


Post Wysłano: 31 lip 2013, 11:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 cze 2013, 9:43
Posty: 8

Ja rozumiem to dokładnie tak samo.
Pytałem na infolinii inspekcji i trzeba jedynie zwrócić uwagę na czas pracy jak w pojedyńczej obsadzie.

Pozdrawiam


Post Wysłano: 31 lip 2013, 12:23
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6327
Lokalizacja: Wrocław

różnica między pojedynczą obsadą, a podwójna polega na tym, że w pierwszym przypadku doba trwa 24h, a w drugim 30h.
obsada jest podwójna, gdy jazdę rozpoczyna dwóch kierowców lub drugi dosiada się najpóźniej po 1h od rozpoczęcia jazdy.

więc:
jeżeli jeden kierowca zaczął jazdę o 8:00 to jego doba zakończy się o 8:00 następnego dnia. w tym czasie musi zrobić przerwę dzienną 11h (lub skróconą 8h).
jeżeli dosiądzie się drugi kierowca później niż po godzinie od rozpoczęcia jazdy (traktowane będzie to jak obsada jednoosobowa) to i tak muszą skończyć jazdę o 21:00 lub o 23:00 w zależności od przerwy zwykłej lub skróconej.
trzeba tutaj dodać, że w takim wypadku marnujemy czas jazdy kierowców ponieważ mają oni w sumie 9+9=18h, a w obsadzie pojedynczej mogą jechać tylko 13 lub 15h (w zależności od zastosowanej przerwy).

natomiast jeżeli zaczynają o 8:00 we dwójkę lub drugi się dosiądzie wcześniej niż godzina będzie to obsada dwuosobowa i ich doba skończy się o 14:00 następnego dnia, odliczając przerwę dobową, będą mogli jechać do 3:00 lub do 5:00 w zależności od przerwy zwykłej lub skróconej.
tutaj kierowcy mają do wykorzystania 19 lub 21h od rozpoczęcia do zakończenia pracy, więc swoje 18h czasu jazdy mogą wykorzystać w zupełności.

to wszystko niezależnie od wykorzystania czasu jazdy.

reasumując: nie opłaca się skakanie z auta na auto, bo obydwa będą jechać tym samym tempie w dobie 24h, lepiej jedno auto obsadzić dwoma kierowcami, dojedzie ono szybciej (doba 30h), natomiast drugie wolniej (24h).

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 31 lip 2013, 12:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 lip 2013, 13:53
Posty: 110
GG: 666
Samochód: TYR

Cytuj:
więc:
jeżeli jeden kierowca zaczął jazdę o 8:00 to jego doba zakończy się o 8:00 następnego dnia. w tym czasie musi zrobić przerwę dzienną 11h (lub skróconą 8h).
Daj przepis który mówi o 8h odpoczynku.


Jeśli chodzi o samo pytanie - nie, nie może tak zrobić
Art4.
o) „załoga kilkuosobowa” oznacza sytuację, w której
w trakcie każdego okresu prowadzenia pojazdu pomiędzy
dwoma kolejnymi dziennymi okresami odpoczynku,
lub pomiędzy dziennym okresem odpoczynku
a tygodniowym okresem odpoczynku, w pojeździe
przebywa co najmniej dwóch kierowców w celu prowadzenia
pojazdu. Przez pierwszą godzinę obsady kilkuosobowej
obecność innego kierowcy lub kierowców jest
fakultatywna, ale przez pozostałą część tego okresu jest
obowiązkowa;

_________________
Cytuj:
A co się tyczy tego:"cytat:[...]bede, jak tylko wy- moderatorzy - zaczniecie go przestrzegac.poki co, bede bral z was przyklad ( bo tak byc przeciez powinnno - nieprawdaz?)"napiszę krótko: rób tak dalej, czekaj końca...
Znaczy - robisz jak moderator = masz bana ;)


Post Wysłano: 31 lip 2013, 20:31
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6327
Lokalizacja: Wrocław

miało być 9 - pomyłka

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 02 sie 2013, 9:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 cze 2013, 9:43
Posty: 8

Na infolinii inspekcji powiedzieli mi, że taki przejazd nie jest traktowany jako załoga więc trzeba pilnować 24 godzinnego okresu.

A co do samego przejazdu to chodziło o to, żeby 2 auta dojechały w tym samym czasie możliwie jak najdalej więc w tym przypadku to jest najlepsze rozwiązanie.


pozdrawiam


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 7 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: