Strona 1 z 1 [ Posty: 6 ]

Które auto lepiej spisze się podczas pracy jako auto asenizacyjne?
Renault Midlum 250.16 67%  67%  [ 4 ]
Mercedes 914 33%  33%  [ 2 ]
Liczba głosów: 6
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 10 sie 2013, 16:55

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 sie 2013, 16:41
Posty: 1

Witam,

pytanie jak w temacie: auto o przeznaczeniu zabudowy asenizacyjnej, 100% jazdy miejskiej, krótkie odcinki - wiadomo. Jak do tej pory używałem tylko kolejnych "naszych" Starów, dlatego właśnie nie mam doświadczeń z innymi markami. Do wyboru mam:
- Mercedesa 914, z roku 1998
lub
- Renault Midlum 250.16 z roku 2001
Renault jest nieco droższy, ale jest to różnica w moim zasięgu. Czy warto za niego dopłacić? Z powodu charakteru pracy i braku auta zastępczego zależy mi na niezawodności i prostocie obsługi.
Będę bardzo wdzięczny za wszystkie wasze opinie.

Nie jestem pewien, czy to dobry dział, ale będę bardzo wdzięczny, jeżeli ktoś doświadczony chciałby razem ze mną podjąć się oględzin w.w. pojazdów w Skarżysku Kamiennej w przyszłym tygodniu, koszty oczywiście do ustalenia.


Post Wysłano: 10 sie 2013, 18:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

renault ma chyba większą DMC i moc.
co do techniki to w przypadku starszych pojazdów wszystko zależy w czyich rękach były.
same części do renówki będą chyba droższe bo większość będziesz musiał kupić w serwisie, a nie z używek (mniejsza podaż w tym modelu).

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 10 sie 2013, 21:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5996

Ciężko porównać pojazdy, ponieważ się jednak sporo od siebie różnią.
- DMC Renault jest prawie 2 razy większa niż Mercedesa.
- Silnik też prawie 2 razy mocniejszy w Midlum.
- Midlum to EURO 3; Mercedes - EURO 2.
- Renault to koła zapewne 19,5; Mercedes 17,5.

Mercedesy mimo, że swoje lata mają, nadal są popularne, chociaż powoli wymierają na rzecz Atego. Nigdy nie miałem Mercedesa, więc głębiej tematu nie znam.
Natomiast Midlum użytkuję od jesieni zeszłego roku. I tak - wbrew pozorom jeździ tego całkiem sporo, do tego są produkowane od prawie 15 lat, zmieniały się z czasem silniki, wnętrze, plastiki na zewnątrz, ale dalej to ta sama konstrukcja. Dodatkowo sporo elementów pasuje od Premium, a niektóre nawet od Magnum (mowa głównie o wnętrzu). Z częściami w serwisie ZZX trochę przesadził. Często są dostępne od ręki, albo najpóźniej na drugi dzień. Renault będzie miało tą zaletę, że jest lekkie, więc ma dużą ładowność.


Post Wysłano: 10 sie 2013, 21:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

nie chodziło mi o dostępność części w serwisie, ale o cenę wiele elementów jest nieprzytomnie drogich i są to elementy które zużywają się w eksploatacji choć uczciwie trzeba przyznać że np. filtry oryginalne mają porównywalną cenę (minimalnie droższe ale lepsze) do filtrów hengsta.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 10 sie 2013, 21:55

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5996

Zwracam honor. Nawet nie wiedziałem o oryginalnych filtrach, ale rozeznam temat.


Post Wysłano: 11 sie 2013, 19:04

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 lis 2011, 17:15
Posty: 144
GG: 0
Samochód: man

Po pierwsze jaką beczkę chcesz na to zamontować?Chodzi o pojemność.Na mesia z oznaczeniem 914 beczka ok.5m3 to jest max a i to nie wiem czy ewentualnie się wyważy.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 6 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 64 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: