Strona 1 z 1 [ Posty: 9 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 11 sie 2013, 16:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 sie 2013, 16:23
Posty: 4
Samochód: Scania

Witam. Mam ogromny problem od ponad 7 miesięcy. W Scanii R480 Podczas odpalonego silnika płyn chłodzenia delikatnie się unosi i opada (powtarzam delikatnie) gdy tylko doda się gazu wężem powrotnym wydmuchuje płyn do zbiorniczka w takim stopniu ze poziom płynu tak wzrasta i szaleje że zapełnia się duża większa cześć zbiorniczka niż powinna.
Po zgaszeniu silnika słychać dziwne odgłosy takie "bulgotanie jakby woda wpływała do zlewu" i płyn po chwili opada. Po odkręceniu korka zbiorniczka nie ma ciśnienia.
Rok temu robiona była głowica. Termostat wymieniony, chłodniczki oleju itp itd. Kompresor sprawdzony. Półtora roku temu wymieniona była pompa wody. Czy spotkał się ktoś kiedyś z takim przypadkiem? Czy to możliwe że łopatki w pompie wody tak się wyrobiły i wytarły i to się dzieje? Proszę o pomoc.


Ostatnio zmieniony 11 sie 2013, 17:19 przez Anonymous, łącznie zmieniany 1 raz.
Zmieniona nazwa tematu. Temat przeniesiony. Proszę o konsekwentne używanie znaków diakrytycznych a nie wg Twojego widzi-mi-się.


Post Wysłano: 11 sie 2013, 18:18
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Przecież to uszczelka pod głowicą na 200%, objawy idealnie pasują do HPI. Mam klienta któremu przez pół roku zrobiłem 5 uszczelek już, też na początku padła tylko jedna, potem kolejna i dalej. I zależy jeszcze jak mechanik robił te głowice.

Albo na bloku jest coś takiego, to również silnik DT12

Obrazek

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 11 sie 2013, 19:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 sie 2013, 16:23
Posty: 4
Samochód: Scania

głowica była planowana, wydmuchane były przy wtryskach te tulejki czy jak to się zwie. jest jaka kolwiek inna możliwość że to nie głowica? mineło może pół roku od planowania. samochod więcej stał jak jeździł.


Post Wysłano: 11 sie 2013, 19:52
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Wyjmij termostat, zaślep kompresor.


Głowic jest 6 wszystkie robiliście ?

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 11 sie 2013, 20:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

skoro były robione głowice to może niewłaściwie został nacięty kanalik pod uszczelkę w głowicach?

niby też może być uszczelka pod głowicą kompresora, ale wtedy ciśnienie cały czas by rosło, aż wywaliło by płyn do końca.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 11 sie 2013, 20:04

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 sie 2013, 16:23
Posty: 4
Samochód: Scania

wszystkie glowice były robione. dodam tyle ze mimo podnoszenia sie stanu i opadania płynu nie ubywa. nie wiem co robic znowu ściągac głowice? kompresor wykluczony termostat tez wymieniony. Tu poza silnikiem to juz prawie "cały samochód" został wymieniony i objawy jak były tak są. a powrócę może znowu do pompy wody, były by jakieś inne oznaki gdyby to była pompa? z pompy nie cieknie przynajmniej nic nie widac.


Post Wysłano: 11 sie 2013, 20:13
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Cytuj:
wszystkie glowice były robione. dodam tyle ze mimo podnoszenia sie stanu i opadania płynu nie ubywa. nie wiem co robic znowu ściągac głowice? kompresor wykluczony termostat tez wymieniony. Tu poza silnikiem to juz prawie "cały samochód" wymieniony i objawy jak były tak są.
Do obsady wtryskiwacza zwalaliście głowice ? :roll:
Kup za tysiąc zł komplet uszczelek góry silnika do hpi. Jedź do dobrego mechanika, zrzuć wszystkie głowice, sprawdź tuleje zwróć uwagę czy nie opadły. zawieź głowice do dobrego zakładu, niech zrobią test szczelności na ciepło. A wtedy jestem przekonany że to auto będzie jeździć. Można pisać co to nie było robione, ale ważne jak to było robione.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 11 sie 2013, 21:05

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 sie 2013, 16:23
Posty: 4
Samochód: Scania

Serdecznie dziękuję za pomoc. Niestety kosztownie ale trzeba zrobic ;)

Ps. wrócę do mojego pytania. czy na 100% wykluczasz pompe wody?


Post Wysłano: 12 sie 2013, 19:25

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6017
Samochód: Volvo FH

Ja się na tym nie znam, tak jak niektórzy tutaj, ale wykluczam pompę wody. Ona tylko nadaje obieg, nie tworzy ciśnienia (zresztą nie jest do tego skonstruowana).
Jeśli pompa biła by w układ ciśnienie, musiała by gdzieś łapać powietrze, a to nie jest możliwe.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 9 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: