Strona 109 z 162 [ Posty: 3235 ] Przejdź na stronę Poprzednia 1107 108 109 110 111162 Następna
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 18 lip 2013, 20:26
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 gru 2005, 20:01
Posty: 2601
Samochód: Szybki
Lokalizacja: Szczecin

A gdzieś na początku pracy, zaraz po ruszeniu nie wykręciłeś przypadkowo jakiejś 15 minutówki?

_________________
Przyłożenie zewnętrznego silnego magnesu do czujnika ruchu (impulsatora) zamontowanego przy skrzyni biegów skutkuje wyrównaniem pola elektromagnetycznego w cewce nadajnika, a w rezultacie prowadzi do tego, że tachograf otrzymuje sygnał odpowiedni dla pojazdu nieruchomego.


Post Wysłano: 18 lip 2013, 20:35

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 sty 2011, 19:57
Posty: 66
Samochód: Renault Premium
Lokalizacja: RKR

No właśnie nie. Jak stałem te 40 min to na tachu mu sie wszystko wyzerowało.


Post Wysłano: 18 lip 2013, 20:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 gru 2005, 20:01
Posty: 2601
Samochód: Szybki
Lokalizacja: Szczecin

Nie wiem, z mojej perspektywy wygląda to na sytuację, w której np. minutę po ruszeniu zostawiłeś samochód na 15 minut. Ciężko stwierdzić czy zrobiłeś dobrze, jeśli jest tak jak opisałeś to tak, ale nie chce mi się wierzyć szczerze powiedziawszy. Wrzuć wydruk może ;)

_________________
Przyłożenie zewnętrznego silnego magnesu do czujnika ruchu (impulsatora) zamontowanego przy skrzyni biegów skutkuje wyrównaniem pola elektromagnetycznego w cewce nadajnika, a w rezultacie prowadzi do tego, że tachograf otrzymuje sygnał odpowiedni dla pojazdu nieruchomego.


Post Wysłano: 21 lip 2013, 12:58
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 sty 2012, 14:36
Posty: 402
Samochód: 105
Lokalizacja: RKL

Cytuj:
Posiadam w swoim dafie tachograf cyfrowy automatyczny i zdarzyła mi sie taka sytuacja:
1,2h jazdy 40min pauzy-2,3h jazdy 30 min pauzy- 2h jazdy ( i tu jest problem bo tacho zaczeło wołać o pauze, a ja to zignorowałem i jechałem jeszcze godzine)

No właśnie, czy dobrze zrobiłem?

Na moje to tak...
Po włożeniu karty stałeś jeszcze 15min(tacho to zaliczyło, zależy też jakie) i te 40min skasowało Ci czas jazdy bo wystarczyło tylko 30min, potem masz 2h30min 30min pauzy (jako 15) i 2h jazdy no i powinno się domagać pauzy bo 4.5h jazdy już masz...
Albo drugą pauza 30min nie została zaliczona... może nie była pełna (zawsze lepiej robić te 16min,31min,46min i przynajmniej 9h01min,11h01min czy tam 45h01min)
No właśnie, wrzuć wydruk...

_________________
Wolę być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem, więc zanim się najeb**emy, proponuję się napić.
Chcesz zarobić kasę na fejszczbuku? Wejdź w opcje, usuń konto i weź się k**** za robotę...
Nie zażywam viagry, a każdy mi mówi że z dnia na dzień, coraz to większy ch*j jestem dla wszystkich.


Post Wysłano: 21 lip 2013, 20:14

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 sty 2011, 19:57
Posty: 66
Samochód: Renault Premium
Lokalizacja: RKR

Zawsze robie pauze po 2-3 min dłuzej.


Post Wysłano: 27 lip 2013, 14:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 lip 2013, 13:53
Posty: 110
GG: 666
Samochód: TYR

Cytuj:
A gdzieś na początku pracy, zaraz po ruszeniu nie wykręciłeś przypadkowo jakiejś 15 minutówki?
A jakie to ma znaczenie?
Po drugie - mylisz prace z jazdą

Rozumiem że znasz jakiś przepis mówiący po ilu (minimalnie) minutach ( godzinach ) jazdy należy zrobić 15minutową przerwe.

_________________
Cytuj:
A co się tyczy tego:"cytat:[...]bede, jak tylko wy- moderatorzy - zaczniecie go przestrzegac.poki co, bede bral z was przyklad ( bo tak byc przeciez powinnno - nieprawdaz?)"napiszę krótko: rób tak dalej, czekaj końca...
Znaczy - robisz jak moderator = masz bana ;)


Post Wysłano: 27 lip 2013, 23:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 cze 2011, 23:53
Posty: 59
GG: 1
Samochód: Mercedes 917
Lokalizacja: Gdańsk

Cytuj:
Cytuj:
Mam pytanko; w rozporządzeniu jest napisane, że w ciągu dwóch tygodni należy wykorzystać minimum jeden skrócony i jeden regularny odpoczynek tygodniowy. I teraz mam takie pytanie; przykładowo ruszyłem w piątek o 22:00, stanąłem w środe o 12:00 na 24 h, potem drugi raz stanąłem w sobotę o 22:00 na 24 h. Kiedy muszę stanąć najpóźniej na 45 godzin?

To zależy co robiłeś wcześniej, jakie miałeś odpoczynki i jak je zaliczałeś.
Bo art.6 punkt 9 mówi.
Tygodniowy okres odpoczynku który przypada na DWA TYGODNIE można zaliczyć do jednego z nich ale nie do obu.


Ale jeśli miałeś wcześniej np. 45h albo dłużej to...
Najpóźniej musisz stanąć na 45 w następnym tygodniu do 23:59 tak aby zaliczyć 45h, koniecznie musi być przypisany ten odpoczynek do danego tygodnia.
Teraz to już nic nie rozumiem.

Załóżmy że nie jeździłem przedtem w ogóle. Także byłem wypauzowany, grubo ponad 45 godzin.

Wystartowałem w piątek pierwszego tygodnia o 22:00. Jechałem cały weekend, poniedziałek i wtorek (z przestojami ale nie dłuższymi niż 24 h), aż do środy, wtedy to stanąłem na 24 h o 10:00, a w czwartek o 10:00 ruszyłem dalej. Jechałem kolejne parę dni, do soboty do 22, wtedy kolejna pauza 24h, ruszyłem w niedzielę o 22 i jechałem całą noc. Nie wiem czy dobrze zrozumiałem, ale to znaczy że w takim wypadku ruszyłem za szybko? Fakt, po północy zaczął się trzeci tydzień kalendarzowy, ale przecież chyba nadal trwał ten sam okres dwutygodniowy, w końcu od rozpoczęcia jazdy nie minęło więcej niż 2 tygodnie (?). Czy może chodziło o to, że muszę stanąć do niedzieli dopiero w tym trzecim tygodniu do 23:59 (zakładając że przedtem miałbym jeszcze jedną, trzecią pauzę 24, która pozwoliłaby przenieść pauze 45 poza 6 okresów 24-godzinnych)?

Teraz już nic nie wiem, to w końcu w którym tygodniu kalendarzowym, w jaki dzień i o której godzinie miałem stanąć najpóźniej? Ilu różnych kierowców pytałem, to każdy miał inną wersję, jedni mówili że najpóźniej w piątek w tym trzecim tygodniu o 21:59 (bo po tym dniu upływają 2 tygodnie od ruszenia), inni że w czwartek o 0:59 w nocy (że niby te 45 godzin musi się całe zmieścić podczas tych 2 tygodni), jeszcze inny, że ta druga pauza 24 którą miałem się nie liczy i że to musiała już być 45, a skoro stałem tylko 24 to dostanę mandat (co wydaje mi się nieprawdą, bo przecież nigdzie nie jest napisane, że nie można zrobić kilku pauz 24 w ciągu dwóch tygodni).


Post Wysłano: 31 lip 2013, 12:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 lip 2013, 13:53
Posty: 110
GG: 666
Samochód: TYR

Tydzień to tydzień. bez względu na to kiedy zaczynasz jazde/prace:
Art4
i) „tydzień” oznacza okres od godz. 00.00 w poniedziałek
do godz. 24.00 w niedzielę;

a odpoczynki tygodniowe reguluje
Art8
6. W ciągu dwóch kolejnych tygodni kierowca wykorzystuje
co najmniej:
— dwa regularne tygodniowe okresy odpoczynku, lub
— jeden regularny tygodniowy okres odpoczynku i jeden
skrócony tygodniowy okres odpoczynku trwający co
najmniej 24 godziny. Skrócenie to należy jednak
skompensować równoważnym odpoczynkiem wykorzystanym
jednorazowo przed końcem trzeciego tygodnia
następującego po danym tygodniu.

obrazkowo chcesz?
http://chomikuj.pl/Pracus/Aplikacje/Dla+kierowcy

_________________
Cytuj:
A co się tyczy tego:"cytat:[...]bede, jak tylko wy- moderatorzy - zaczniecie go przestrzegac.poki co, bede bral z was przyklad ( bo tak byc przeciez powinnno - nieprawdaz?)"napiszę krótko: rób tak dalej, czekaj końca...
Znaczy - robisz jak moderator = masz bana ;)


Post Wysłano: 14 sie 2013, 13:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 wrz 2012, 13:45
Posty: 12

DZień dobry mam pytanie , czy ja dobrze rozumiem :

dzienny czas kierowania pojazdem to 9h ( bez przedłuzania)
dzienny odpoczynek to 11H (bez skracania)
11+9= 20h a co z tymi 4 ( bo doba ma 24h) czy te 4 godziny to jest inna praca np, rozładunek towaru albo cos


Post Wysłano: 14 sie 2013, 14:18
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2885
GG: 1
Lokalizacja: Gdynia

Siema :)

Tak te pozostałe 4 godziny to pozostały czas pracy, tak mnie to sie wydaje :D


Post Wysłano: 14 sie 2013, 14:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 sty 2012, 14:36
Posty: 402
Samochód: 105
Lokalizacja: RKL

Cytuj:
DZień dobry mam pytanie , czy ja dobrze rozumiem :

dzienny czas kierowania pojazdem to 9h ( bez przedłuzania)
dzienny odpoczynek to 11H (bez skracania)
11+9= 20h a co z tymi 4 ( bo doba ma 24h) czy te 4 godziny to jest inna praca np, rozładunek towaru albo cos
Doba ma 24h... w niej musisz zmieścić zawsze odpoczynek dzienny 9 lub 11h.
Reszta czasu to inna praca, dyspozycja, jazda i przerwa... nie przekraczając norm oczywiście.
Inaczej nie potrafię.

_________________
Wolę być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem, więc zanim się najeb**emy, proponuję się napić.
Chcesz zarobić kasę na fejszczbuku? Wejdź w opcje, usuń konto i weź się k**** za robotę...
Nie zażywam viagry, a każdy mi mówi że z dnia na dzień, coraz to większy ch*j jestem dla wszystkich.


Post Wysłano: 14 sie 2013, 14:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 lip 2013, 13:53
Posty: 110
GG: 666
Samochód: TYR

Cytuj:
DZień dobry mam pytanie , czy ja dobrze rozumiem :

dzienny czas kierowania pojazdem to 9h ( bez przedłuzania)
dzienny odpoczynek to 11H (bez skracania)
11+9= 20h a co z tymi 4 ( bo doba ma 24h) czy te 4 godziny to jest inna praca np, rozładunek towaru albo cos
Można zaryzykować i wydłużyć sobie spanie do 14h.

Wtedy 9h ( jazda ) + 1h przerwa ( bo zamiast 45min stoje 1h ) + 14h odpoczynek = 24h.

Teraz może być?
Cytuj:
Doba ma 24h... w niej musisz zmieścić zawsze odpoczynek dzienny 9 lub 11h.
Reszta czasu to inna praca, dyspozycja, jazda i przerwa... nie przekraczając norm oczywiście.
Inaczej nie potrafię.
Jesteś pewny?
Chyba za bardzo się zagalopowałeś

_________________
Cytuj:
A co się tyczy tego:"cytat:[...]bede, jak tylko wy- moderatorzy - zaczniecie go przestrzegac.poki co, bede bral z was przyklad ( bo tak byc przeciez powinnno - nieprawdaz?)"napiszę krótko: rób tak dalej, czekaj końca...
Znaczy - robisz jak moderator = masz bana ;)


Post Wysłano: 14 sie 2013, 15:13
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 sty 2012, 14:36
Posty: 402
Samochód: 105
Lokalizacja: RKL

Cytuj:
Cytuj:
Doba ma 24h... w niej musisz zmieścić zawsze odpoczynek dzienny 9 lub 11h.
Reszta czasu to inna praca, dyspozycja, jazda i przerwa... nie przekraczając norm oczywiście.
Inaczej nie potrafię.
Jesteś pewny?
Chyba za bardzo się zagalopowałeś
Czemu?
Co tu nie zrozumiałego... odpoczynek 9h,11h w dobie musi być... reszta to czas na inne aktywności jakie podałem wyżej. Co nie zmienia faktu że może być i tak jak w Twoim przykładzie.
Cykl kierowcy nie musi mieć pełne 24h.
Np.
Jazda 4h
pauza 1h
jazda 2h
Odpoczynek dzienny 11h
Tu cykl wyniósł 18h.

_________________
Wolę być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem, więc zanim się najeb**emy, proponuję się napić.
Chcesz zarobić kasę na fejszczbuku? Wejdź w opcje, usuń konto i weź się k**** za robotę...
Nie zażywam viagry, a każdy mi mówi że z dnia na dzień, coraz to większy ch*j jestem dla wszystkich.


Post Wysłano: 14 sie 2013, 16:22

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5972

W piątek mam jechać do roboty, a nie ma mi za bardzo kto wystawić zaświadczenia od dzisiaj do piątku rana. Żółtych tarczek też nie mam. Czy w tej sytuacji mogę awaryjnie ręcznie wyrysować pauzę na zwykłej tarczce opisanej na jutro?


Post Wysłano: 14 sie 2013, 18:10
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 lip 2007, 8:58
Posty: 1502
Samochód: DAF 105XF 460
Lokalizacja: Dolnośląskie

Cytuj:
W piątek mam jechać do roboty, a nie ma mi za bardzo kto wystawić zaświadczenia od dzisiaj do piątku rana. Żółtych tarczek też nie mam. Czy w tej sytuacji mogę awaryjnie ręcznie wyrysować pauzę na zwykłej tarczce opisanej na jutro?

czyli widocznie cie nie potrzebują skoro nie ma kto wystawić zaświadczenia :lol: ręcznie wręcz musisz ale licz się z wydatkami przy kontroli

_________________
a nikt ci za darmo nie da!!!


Post Wysłano: 14 sie 2013, 18:14

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5090
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
Cytuj:
W piątek mam jechać do roboty, a nie ma mi za bardzo kto wystawić zaświadczenia od dzisiaj do piątku rana. Żółtych tarczek też nie mam. Czy w tej sytuacji mogę awaryjnie ręcznie wyrysować pauzę na zwykłej tarczce opisanej na jutro?

czyli widocznie cie nie potrzebują skoro nie ma kto wystawić zaświadczenia :lol: ręcznie wręcz musisz ale licz się z wydatkami przy kontroli
możesz uzasadnić te wydatki przy kontroli - na jakiej podstawie?

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 14 sie 2013, 18:25
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 lip 2007, 8:58
Posty: 1502
Samochód: DAF 105XF 460
Lokalizacja: Dolnośląskie

Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
W piątek mam jechać do roboty, a nie ma mi za bardzo kto wystawić zaświadczenia od dzisiaj do piątku rana. Żółtych tarczek też nie mam. Czy w tej sytuacji mogę awaryjnie ręcznie wyrysować pauzę na zwykłej tarczce opisanej na jutro?

czyli widocznie cie nie potrzebują skoro nie ma kto wystawić zaświadczenia :lol: ręcznie wręcz musisz ale licz się z wydatkami przy kontroli
możesz uzasadnić te wydatki przy kontroli - na jakiej podstawie?
za brak zaświadczenia o nie prowadzeniu pojazdu osobiście płaciłem i wtedy w uzasadnieniu było napisane że jeżeli jest to okres pow 12h, to jest ono wymagane
-odwoływałem się- uzasadniając że nie miał kto tego wystawić i jakoś nic to nie zmieniło i przelew poszedł (rok bodajże 2003)

_________________
a nikt ci za darmo nie da!!!


Post Wysłano: 14 sie 2013, 18:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5090
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
Cytuj:
możesz uzasadnić te wydatki przy kontroli - na jakiej podstawie?
za brak zaświadczenia o nie prowadzeniu pojazdu osobiście płaciłem i wtedy w uzasadnieniu było napisane że jeżeli jest to okres pow 12h, to jest ono wymagane
-odwoływałem się- uzasadniając że nie miał kto tego wystawić i jakoś nic to nie zmieniło i przelew poszedł (rok bodajże 2003)
no ale od 2003 zmieniły się przepisy (wtedy były tzw żółte tarczki bądź w innych kolorach już nie pamiętam) i nie posługujemy sie nieważnymi aktami prawnymi, a dziś proponuję przeczytać art.25 pkt 4 o zmianach wprowadzonych w art 15.
potem zapraszam do dyskusji.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 14 sie 2013, 21:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5972

Cytuj:
czyli widocznie cie nie potrzebują skoro nie ma kto wystawić zaświadczenia :lol:
Wręcz przeciwnie.
Cytuj:
ręcznie wręcz musisz ale licz się z wydatkami przy kontroli
Od jakiegoś czasu obowiązują zaświadczenia zamiast żółtych tarczek, ale mi się w domu żadne nie ostały. Dlatego pytam, czy w sytuacji awaryjnej można wyrysować pauzę na zwykłej?


Post Wysłano: 15 sie 2013, 0:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 lip 2013, 13:53
Posty: 110
GG: 666
Samochód: TYR

Kierowca ma mieć udokumentowaną działalność. Nieważne jak
Żadne awaryjne wypisywanie.
Spokojnie możesz zrobić wpis manualny ( tacho cyfrowe )
lub
Wpis ręczny na rewersie wykresówki lub papieru do drukarki z tacha.

bułkowski
bo doba, to nie to samo co 24h

czujesz różnice?

Doba trwa od 00:00 do 24:00
a 24h może być od 8:00 do 8:00 dnia następnego

_________________
Cytuj:
A co się tyczy tego:"cytat:[...]bede, jak tylko wy- moderatorzy - zaczniecie go przestrzegac.poki co, bede bral z was przyklad ( bo tak byc przeciez powinnno - nieprawdaz?)"napiszę krótko: rób tak dalej, czekaj końca...
Znaczy - robisz jak moderator = masz bana ;)


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 109 z 162 [ Posty: 3235 ] Przejdź na stronę Poprzednia 1107 108 109 110 111162 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: