Strona 113 z 162 [ Posty: 3235 ] Przejdź na stronę Poprzednia 1111 112 113 114 115162 Następna
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 01 paź 2013, 1:34
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 lip 2008, 12:50
Posty: 437
GG: 0
Lokalizacja: Szzzztolyca

Cytuj:
[ - wtedy kierowca może swobodnie dysponować swoim czasem.
JEŻELI może, to wtedy jest płatne nie mniej niż 50 % stawki zasadniczej (w zależności od dobroci Firmy) .

Zresztą , to zależy od firmy
(regulaminu pracy w firmie - o ile takowy istnieje )

_________________
B - B+E - C - C+E - D - D+E - CDL i kilka innych ..... :-)
Wg. Nikodema Dyzmy § 13 ¼
NIKT Ci tyle nie da, co Kierownik Ci OBIECA !
oraz --> S T O P parówkowym skrytożercom !!!


Post Wysłano: 01 paź 2013, 6:07

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5090
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
Cytuj:
[ - wtedy kierowca może swobodnie dysponować swoim czasem.
JEŻELI może, to wtedy jest płatne nie mniej niż 50 % stawki zasadniczej (w zależności od dobroci Firmy) .

Zresztą , to zależy od firmy
(regulaminu pracy w firmie - o ile takowy istnieje )
pytanie nie dotyczyło wynagrodzenia.

odpowiadanie na post cytując urywek wypowiedzi zmienia całkowicie jej sens.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 01 paź 2013, 21:47
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 mar 2008, 13:50
Posty: 107
GG: 8694441

Mam pytanie
1. Przykład: podjeżdzam pod załadunek i np. jadę 2 minuty, stoję 3 na młotkach, jadę 5 minut, stoję 4 na młotkach. Czy ten czas na młotkach liczy mi się również do czasu jazdy czy nie? Słyszałem milion wersji a chciałbym być pewien.

2. Jak zaznaczyć ręcznie na odwrocie tarczki pauzę na otwartym tacho (tarczka z obrotami silnika na odwrocie) ?

Możliwe, że gdzieś już są odpowiedzi na te pytania, ale sami wiecie jak to jest, nie zawsze jest czas by szukać.
Mam nadzięję, że mi ktoś pomoże. Pozdrawiam

_________________
SENS ICH ISTNIENIA - także i mój! :)


Post Wysłano: 01 paź 2013, 22:19

Jazda to jazda, inna praca to inna praca. Więc w świetle tego jazdę zaliczy do jazdy. Jakoś nie kojarzę przepisu, który mówi że inną pracę zalicza się do jazdy.


Post Wysłano: 02 paź 2013, 0:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 lip 2008, 12:50
Posty: 437
GG: 0
Lokalizacja: Szzzztolyca

Cytuj:
Jazda to jazda, inna praca to inna praca. Więc w świetle tego jazdę zaliczy do jazdy. Jakoś nie kojarzę przepisu, który mówi że inną pracę zalicza się do jazdy.
No i znów.

Cały czas TRZEBA rozróżniać "czas jazdy" od "czasu PRACY Pracownika".
Jest to uwzględnione w Kodeksie Pracy i Dz.U. 1155-2012

Dla Policji czy ITD ważne są godziny prowadzenia pojazdu !!!
Przerwa krótsza niż 15 minut , TO NIE JEST PRZERWA ,
ale "jazda" z zatrzymaniem z niewyjaśnionych przyczyn :!:

Ot takie są Przepisy.

_________________
B - B+E - C - C+E - D - D+E - CDL i kilka innych ..... :-)
Wg. Nikodema Dyzmy § 13 ¼
NIKT Ci tyle nie da, co Kierownik Ci OBIECA !
oraz --> S T O P parówkowym skrytożercom !!!


Post Wysłano: 02 paź 2013, 9:56
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 sty 2012, 14:36
Posty: 402
Samochód: 105
Lokalizacja: RKL

Cytuj:
Przerwa krótsza niż 15 minut , TO NIE JEST PRZERWA ,
ale "jazda" z zatrzymaniem z niewyjaśnionych przyczyn :!:

Ot takie są Przepisy.
No ale do czasu jazdy i tak tylko wliczamy sam czas jazdy...

_________________
Wolę być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem, więc zanim się najeb**emy, proponuję się napić.
Chcesz zarobić kasę na fejszczbuku? Wejdź w opcje, usuń konto i weź się k**** za robotę...
Nie zażywam viagry, a każdy mi mówi że z dnia na dzień, coraz to większy ch*j jestem dla wszystkich.


Post Wysłano: 02 paź 2013, 15:24
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 lip 2008, 12:50
Posty: 437
GG: 0
Lokalizacja: Szzzztolyca

Cytuj:
Cytuj:
Przerwa krótsza niż 15 minut , TO NIE JEST PRZERWA ,
ale "jazda" z zatrzymaniem z niewyjaśnionych przyczyn :!:

Ot takie są Przepisy.
No ale do czasu jazdy i tak tylko wliczamy sam czas jazdy...
Niestety NIE :!:
Dla ITD czas jazdy jest liczony od momentu "startu" do "lądowania".
Do czasu jazdy nie wlicza się jedynie "pełnych przerw" 15-30-45
lub przerw w "pracy" dłuższych niż 45 minut.
(przerywany system pracy)

Np.
Gdybyś pracował 12 godzin jeżdżąc w systemie 1 godz. w trasie i 14 minut przerwy, i tak dalej w kółko >>>
>>> 1 godz. i 14 minut przerwy ,
to dla ITD ŻADNA przerwa nie została dokonana !
I zostanie policzone 12 godzin nieprzerwanej "jazdy".

Na tej zasadzie ITD w W-wie od wiosny tego roku wypisało już sporo mandatów dla firm autobusowych
za nie przestrzeganie czasu pracy Kierowcy "za kółkiem".

Mandaty wystawiono także dla Kierowców.
Jednakże Kierowcy odwołali się od tych Mandatów na zasadzie, że >>>
Kierowca tylko wykonuje wydane Mu polecenia Dyspozytora !

Jakie są rezultaty tychże odwołań, to nie wiem (jeszcze).
Z tego co wiem, to sprawa W TOKU.

Tak więc , jeżeli ktoś ma chęć, to polecam UWAŻNE przeczytanie
Dz.U. 1155 z 2012 roku.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Od stony Pracodawcy >>>
Jeżeli następuje postój planowany/rozkładowy dłuższy niż 45 minut np.1 godzina, to pracodawca , jeżeli chce zaoszczędzić na wypłacie dla Kierowcy, to MOŻE (ale nie musi) taką przerwę potraktować jako przerywany system pracy.
Wówczas Kierowca jest stratny finansowo,
a firma zadowolona z oszczędności.
Poza tym może wykorzystać Kierowcę do oporu i dla ITD,
to będzie OK.

Jedynie musi pilnować obowiązkowej przerwy dobowej/tygodniowej.

_________________
B - B+E - C - C+E - D - D+E - CDL i kilka innych ..... :-)
Wg. Nikodema Dyzmy § 13 ¼
NIKT Ci tyle nie da, co Kierownik Ci OBIECA !
oraz --> S T O P parówkowym skrytożercom !!!


Post Wysłano: 02 paź 2013, 16:01
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 sty 2012, 14:36
Posty: 402
Samochód: 105
Lokalizacja: RKL

Głupoty pleciesz aż grzmi...
Stając odlać jonego na minutę czas jazdy się nie liczy w tedy, i tyle. A Ty albo źle kogoś zrozumiałeś, albo ktoś Ci wciska ciemnotę, albo inspektorzy to debile. Nie wiem kto wlicza czas do 15 minut (przerwy) jako jazdę ale wiem że jest bardzo bardzo to tyłu, i czasem może i 200km mniej przejechać dziennie.

_________________
Wolę być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem, więc zanim się najeb**emy, proponuję się napić.
Chcesz zarobić kasę na fejszczbuku? Wejdź w opcje, usuń konto i weź się k**** za robotę...
Nie zażywam viagry, a każdy mi mówi że z dnia na dzień, coraz to większy ch*j jestem dla wszystkich.


Post Wysłano: 02 paź 2013, 16:16
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 lip 2008, 12:50
Posty: 437
GG: 0
Lokalizacja: Szzzztolyca

Cytuj:
Głupoty pleciesz aż grzmi...
Stając odlać jonego na minutę czas jazdy się nie liczy w tedy, i tyle. A Ty albo źle kogoś zrozumiałeś, albo ktoś Ci wciska ciemnotę, albo inspektorzy to debile. Nie wiem kto wlicza czas do 15 minut (przerwy) jako jazdę ale wiem że jest bardzo bardzo to tyłu, i czasem może i 200km mniej przejechać dziennie.
Masz wątpliwości :?:
Napisz e-mail'a do GITD z zapytaniem w tej kwestji !
Zapewne odpowiedzą, jak Oni to widzą na chwilę obecną.

_________________
B - B+E - C - C+E - D - D+E - CDL i kilka innych ..... :-)
Wg. Nikodema Dyzmy § 13 ¼
NIKT Ci tyle nie da, co Kierownik Ci OBIECA !
oraz --> S T O P parówkowym skrytożercom !!!


Ostatnio zmieniony 02 paź 2013, 16:18 przez Szofer-WAW, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 02 paź 2013, 16:17
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 gru 2011, 15:14
Posty: 606
Samochód: TGL 12.250 tandem

Dokładnie :) najładniej to widać na tachografie cyfrowym ;)


Post Wysłano: 02 paź 2013, 16:22
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 sty 2012, 14:36
Posty: 402
Samochód: 105
Lokalizacja: RKL

Nie mam takiej potrzeby, dla mnie sprawa jest prosta, jak nie jadę to jak mogę jechać... Więc skoro nie jadę bo sikam czyli odpoczywam, czyli na tacho mam "łóżko" to jak mogę liczyć w tedy czas jazdy...
Żeby liczyć czas jazdy trzeba jechać... Jeśli inspektor chciał by mi wypisać mandat za jakieś przekroczenia bo nie wliczyłem czasu do 15min jako jazdy, to bym go wyśmiał. Ale i tak nie wierzę że taka sytuacja w ogóle się pojawiła.

_________________
Wolę być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem, więc zanim się najeb**emy, proponuję się napić.
Chcesz zarobić kasę na fejszczbuku? Wejdź w opcje, usuń konto i weź się k**** za robotę...
Nie zażywam viagry, a każdy mi mówi że z dnia na dzień, coraz to większy ch*j jestem dla wszystkich.


Post Wysłano: 02 paź 2013, 16:36

Aż zrobiłem wydruk, nie wrzucę zdjęcia - napiszę co wyszło:

J - jazda
M - młotki
P - pauza
D - dyżur

J 00:00 02:06 =>2h06
M 02:06 02:08 =>00h02
J 02:08 03:12 =>1h04
M 03:12 03:15 =>00h03
P 03:15 16:32 =>13h17*
M 16:32 16:50 =>00h18
J 16:50 19:41 =>2h51
P 19:41 20:27 =>00h46
M 20:27 20:29 =>00h02
J 20:29 23:02 =>2h33
P 23:02 00:00 =>00h58

W podsumowaniu dnia mamy:
J =>8h34 km =>553
M =>00h25 D =>00h00
P =>15h01 ?=>00h00

Jak widać na powyższym przykładzie każda czynność jest osobno liczona i osobno sumowana. Więc takie 3 minutowe przestoje na młotkach przed lub po jeździe nie są liczone do czasu jazdy.


Post Wysłano: 02 paź 2013, 22:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 kwie 2009, 1:47
Posty: 232
Samochód: 2004 volvo vnl64t300
Lokalizacja: Bychawa

Jeżdzę sam dla siebie i mam tacho analoga. Jesienią jak inspektor przeglądał moje tarczki gdzie ciągle mam tacho na łóżku a na czas jazdy automatycznie przechodzi w jazdę nikt nie robił mi problemu.
Jak jest w praktyce na chwilę obecną , czy po zmianach z czasem pracy inspektorzy od lipca też zwracają uwagę na ten aspekt czy nadal interesuje ich tylko czas jazdy i czas odpoczynku?


Post Wysłano: 03 paź 2013, 0:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 lip 2008, 12:50
Posty: 437
GG: 0
Lokalizacja: Szzzztolyca

Cytuj:
Jak jest w praktyce na chwilę obecną , czy po zmianach z czasem pracy inspektorzy od lipca też zwracają uwagę na ten aspekt czy nadal interesuje ich tylko czas jazdy i czas odpoczynku?
Jak to, JAK ?
Standardowo .
Przepisy są po to , aby je łamać :mrgreen:

Wszystko zależy na kogo trafisz ?
Czy trafisz na służbistę, olewatora czy końńńńbinatora.
Każdy chce zarabiać "uczciwie" :mrgreen:

Z uwagi na to, że coraz więcej osób (w tym Kierowców) ma "Michniki" w kieszeni
i kamery w wozie, to Inspektory albo przymkną oko na drobne sprawy,
albo zgodnie z paragrafami wypiszą wszystko co tylko mogą.

Każdy ma inny sposób na utrzymanie się na Swoim stanowisku pracy :mrgreen:

_________________
B - B+E - C - C+E - D - D+E - CDL i kilka innych ..... :-)
Wg. Nikodema Dyzmy § 13 ¼
NIKT Ci tyle nie da, co Kierownik Ci OBIECA !
oraz --> S T O P parówkowym skrytożercom !!!


Post Wysłano: 03 paź 2013, 12:30
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 gru 2011, 15:14
Posty: 606
Samochód: TGL 12.250 tandem

Kilka pytań, bo już mnie męczą od jakiegoś czasu :mrgreen:
1) podwójna obsada :) pierwszy kierowca wsiada do samochodu o 10:00, po jakim czasie od ruszenia może dosiąść się drugi kierowca i włożyć swoją kartę? Jest w ogóle taka możliwość? Coś mi się gdzieś o uszy obiło, że tak ;)
2) urlopówka od 9:00, coś się jednak przeciągnęło i wkładam kartę dopiero o 9:30 :) Od której godziny liczyć czas pracy, 9:00 czy 9:30 ?
3) staję na parkingu o 17tej, ale dostaję info od spedytora, żeby nie robić zakończenia, bo może gdzieś jeszcze pojadę. Na tacho łóżeczko. O 20tej dostaję informację, że już nigdzie nie jadę więc robię zakończenie na tacho. Od której godziny liczy się pauza ? Od 17tej czy od 20tej?


Post Wysłano: 03 paź 2013, 13:14

Cytuj:
Kilka pytań, bo już mnie męczą od jakiegoś czasu :mrgreen:
1) podwójna obsada :) pierwszy kierowca wsiada do samochodu o 10:00, po jakim czasie od ruszenia może dosiąść się drugi kierowca i włożyć swoją kartę? Jest w ogóle taka możliwość? Coś mi się gdzieś o uszy obiło, że tak ;)
2) urlopówka od 9:00, coś się jednak przeciągnęło i wkładam kartę dopiero o 9:30 :) Od której godziny liczyć czas pracy, 9:00 czy 9:30 ?
3) staję na parkingu o 17tej, ale dostaję info od spedytora, żeby nie robić zakończenia, bo może gdzieś jeszcze pojadę. Na tacho łóżeczko. O 20tej dostaję informację, że już nigdzie nie jadę więc robię zakończenie na tacho. Od której godziny liczy się pauza ? Od 17tej czy od 20tej?
Ad.1. Aby jazda została uznana jako załogowa drugi kierowca musi dosiąść się w przeciągu godziny od rozpoczęcia pracy przez pierwszego kierowcę. Podstawa prawna WE 561/2006 art. 4, ppkt. o
Ad. 2. Czas liczysz od 9:30, z tym, że musisz pamiętać, iż za brakujące pół godziny musisz mieć zrobiony wpis manualny, ręcznie odrysowaną pauzę na odwrocie wykresówki.
Ad.3. Teoretycznie powinieneś mieć tacho na kopercie, czyli dyżur, bo w każdej chwili możesz dostać polecenie wyjazdu, a więc nie dysponujesz swobodnie czasem wolnym, co jest podstawową cechą czasu przeznaczonego na odpoczynek (WE 561/2006, art. 4 ppkt. f). A w praktyce to wg mnie odpoczynek dobowy zaczyna się z chwilą wpisania kraju zakończenia.


Post Wysłano: 03 paź 2013, 13:30
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 gru 2011, 15:14
Posty: 606
Samochód: TGL 12.250 tandem

Super! Dzięki za informacje 8)


Post Wysłano: 03 paź 2013, 20:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 maja 2012, 14:05
Posty: 263
GG: 0
Samochód: Mazda 626

Jako że w sobotę pojadę sam w pierwszą trasę, to mam kilka pytań, przepraszam jeżeli mogą wydać laickie.

Wczoraj jechałem z małymi przerwami, czas aktywności dziennej wynosił 4 godziny. Nie zaznaczałem czas jazdy, czy pracy. Czy Tachografy Cyfrowe same orientują się, gdy mają liczyć czas jazdy, pauzę ? To była jazda próbna, byłem zestresowany, chciałem wypaść jak najlepiej.

W sobotę na 6 mam zaplanowany wyjazd, do bazy będę musiał dojechać samochodem, to jest pół godziny jazdy. W przepisach jest że ten czas (jazda prywatnym samochodem to bazy), trzeba liczyć do czasu, ( jazdy czy pracy? ). W instrukcji od Tachografu pisze że gdy wkładam kartę, to na początku można zaznaczyć ile czasu jechałem na bazę, jak to wygląda w rzeczywistości ? Dzienny okres prowadzenia będzie liczony od 5 30 gdy wyjechałem z domu do bazy, czy od 6 00 gdzie zacząłem jazdę samochodem ciężarowym ? Jazda przy 10 godzinach może wyglądać tak ? Jazda 4,5 h -> Przerwa 45 minut -> Jazda 4,5 h -> Przerwa 45 minut, Jazda 1 h ? Jeżeli mój okres aktywności zaczął się o 6, chcę zrobić pauzą dobową 11 h, rozpoczęcie pauzy o 19 do 6 rana ? Dobrze to rozumiem ? W Niedzielę będę mógł pojechać tylko dwie godziny, bo od 8 do 22 jest zakaz poruszania się Ciężarówkami. Ile godzin będę mógł jechać po godzinie 22, gdy zakaz nie będzie obowiązywał ? Niewiem jak liczyć czas aktywności po zakazie.


Post Wysłano: 04 paź 2013, 9:46
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 sty 2012, 14:36
Posty: 402
Samochód: 105
Lokalizacja: RKL

Cytuj:
Jeżdzę sam dla siebie i mam tacho analoga. Jesienią jak inspektor przeglądał moje tarczki gdzie ciągle mam tacho na łóżku a na czas jazdy automatycznie przechodzi w jazdę nikt nie robił mi problemu.
Jak jest w praktyce na chwilę obecną , czy po zmianach z czasem pracy inspektorzy od lipca też zwracają uwagę na ten aspekt czy nadal interesuje ich tylko czas jazdy i czas odpoczynku?
Teraz jak i dawniej można było dostać za to mandat, czyli złe operowanie selektorem.
Tylko pytanie jak (oczywiście jak Cię nie złapią na gorącym uczynku) kto co Ci może udowodnić??? Nic.
Przecież jak Cię złapie to Ty powiesz że nie wykonujesz żadnej pracy ani na nic nie czekasz. Tylko przyjeżdżasz, stajesz koło koparki a operator Cię ładuje, zaciąga plandekę a papiery wrzuca przez okno do kabiny a Ty w tym czasie jesz kanapkę i dłubiesz w nosie, bo tak chcesz. Tak w kółko może być.

PS. Ten smerf z białego DAFa na RZ blachach co Ci mruga i macha To ja 8) Naprawdę szacunek za Twój samochód, wyróżnia się i to na dobre.
Cytuj:
Kilka pytań, bo już mnie męczą od jakiegoś czasu :mrgreen:
1) podwójna obsada :) pierwszy kierowca wsiada do samochodu o 10:00, po jakim czasie od ruszenia może dosiąść się drugi kierowca i włożyć swoją kartę? Jest w ogóle taka możliwość? Coś mi się gdzieś o uszy obiło, że tak ;)
2) urlopówka od 9:00, coś się jednak przeciągnęło i wkładam kartę dopiero o 9:30 :) Od której godziny liczyć czas pracy, 9:00 czy 9:30 ?
3) staję na parkingu o 17tej, ale dostaję info od spedytora, żeby nie robić zakończenia, bo może gdzieś jeszcze pojadę. Na tacho łóżeczko. O 20tej dostaję informację, że już nigdzie nie jadę więc robię zakończenie na tacho. Od której godziny liczy się pauza ? Od 17tej czy od 20tej?
1) Jak już ktoś napisał, drugi kier może dosiąść się do godziny od logowania pierwszego i co ważne dopiero po odebraniu odpoczynku dziennego powstaje "załoga".
2) Wypisać nowe zaświadczenie na 9:30, jak nie ma takiej możliwości to wywalić je i zrobić wpis manualny na cały okres, ewentualnie można zrobić od 9:00 wpis np. młotki albo kopertę i liczyć czas od 9:00 albo tak jak wyżej napisane, bawić się z wpisem i liczyć od 9:30.
3)
Cytuj:
Ad.3. Teoretycznie powinieneś mieć tacho na kopercie, czyli dyżur, bo w każdej chwili możesz dostać polecenie wyjazdu, a więc nie dysponujesz swobodnie czasem wolnym, co jest podstawową cechą czasu przeznaczonego na odpoczynek (WE 561/2006, art. 4 ppkt. f). A w praktyce to wg mnie odpoczynek dobowy zaczyna się z chwilą wpisania kraju zakończenia.
Tak to powinno wyglądać i pauze trzeba liczyć od 20:00, ale (jeśli zależy Ci na czasie) ja bym wpisał kraj zakończenia o 17:00 i pauza już leci, gdyby o 20:00 zaszły zmiany i trzeba jeszcze gdzieś pojechać to po prostu robię rozpoczęcie i później ponowne zakończenie. Ewentualnie nic nie robić i bez wpisu już dokręcić pauze a na koniec na wydruku zapisać że o tej i o tej maiło być zakończenie ale to raczej tak awaryjnie.
Cytuj:
Jako że w sobotę pojadę sam w pierwszą trasę, to mam kilka pytań, przepraszam jeżeli mogą wydać laickie.

Wczoraj jechałem z małymi przerwami, czas aktywności dziennej wynosił 4 godziny. Nie zaznaczałem czas jazdy, czy pracy. Czy Tachografy Cyfrowe same orientują się, gdy mają liczyć czas jazdy, pauzę ? To była jazda próbna, byłem zestresowany, chciałem wypaść jak najlepiej.

W sobotę na 6 mam zaplanowany wyjazd, do bazy będę musiał dojechać samochodem, to jest pół godziny jazdy. W przepisach jest że ten czas (jazda prywatnym samochodem to bazy), trzeba liczyć do czasu, ( jazdy czy pracy? ). W instrukcji od Tachografu pisze że gdy wkładam kartę, to na początku można zaznaczyć ile czasu jechałem na bazę, jak to wygląda w rzeczywistości ? Dzienny okres prowadzenia będzie liczony od 5 30 gdy wyjechałem z domu do bazy, czy od 6 00 gdzie zacząłem jazdę samochodem ciężarowym ? Jazda przy 10 godzinach może wyglądać tak ? Jazda 4,5 h -> Przerwa 45 minut -> Jazda 4,5 h -> Przerwa 45 minut, Jazda 1 h ? Jeżeli mój okres aktywności zaczął się o 6, chcę zrobić pauzą dobową 11 h, rozpoczęcie pauzy o 19 do 6 rana ? Dobrze to rozumiem ? W Niedzielę będę mógł pojechać tylko dwie godziny, bo od 8 do 22 jest zakaz poruszania się Ciężarówkami. Ile godzin będę mógł jechać po godzinie 22, gdy zakaz nie będzie obowiązywał ? Niewiem jak liczyć czas aktywności po zakazie.
Tacho powiadamia Cie np. o tym że za 15min musisz zrobić pauze 45min bo przekroczysz 4.5h jazdy ale sam musisz wszystkiego pilnować bo to nie jest urządzenie które myśli za Ciebie, a tym bardziej że nie każde tacho dobrze potrafi liczyć pauzy i niby masz jazdy 30min od przerwy (wg. tacho) a tak naprawdę możesz już mieć 6h jazdy bez przerwy i tacho Ci tego nie "powie".

Jeśli zaznaczasz czas aktywności od domu to "czas pracy" musisz liczyć od tej właśnie godziny, w rzeczywistości wygląda to tak że zaczyna się gdy przyjeżdżasz na bazę albo wsiadasz do samochodu, możesz takie czynności zapisywać na wydruku, z tyłu tarczki albo później wpisem manualnym ewentaulnie powiedzieć szefowi żeby wypisał Ci osobne zaświadczenie że 2 godziny jechałeś do pracy i czas właśnie w tedy Ci się zaczął (na bank się ucieszy z tego powodu :mrgreen: ) Jak te 2 godziny jadąc do pracy siedziałeś obok paląc fajki a Twoja kobiecina kierowała to zapisz dyżur, jak jechałeś 2h hulajnogą to jako pracę.
Tak jazda może tak wyglądać: 4.5hjazdy, pauza 45min 4.5h jazdy, pauza 45min 1h jazdy i tysiące innych sposobów, po prostu KAŻDA pauza 45min lub 15+30 daje Ci max 4.5h jazdy, ale czy Ty to zrobisz po pół godziny czy po 2 jazdy nie ważne. 10h można mieć 2 razy w TYGODNIU. Więc można np. mieć 4 dni pod rząd 10h jazdy ale nie będę Ci mącił...
Jak chcesz zrobić pauze 11 to tak np. od 19 do 6 rano inaczej nie będzie, albo dłużej. Tylko pamiętaj żeby zrobić pauze 11h Twój czas aktywności (dzienny okres prowadzenia, każdy na to mówi "czas pracy" ) nie może przekroczyć 13h, bo 11h nie zmieści się w dobie która trwa 24h. I jak będziesz miał "czasu pracy" 13h01min to choć potem będziesz stał 100h i tak nie masz pauzy 11h tylko 9h. Chyba że wyjdzie Ci gdzieś pauza 3h to inna bajka bo 3+9=11.
Jaki zakaz???

_________________
Wolę być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem, więc zanim się najeb**emy, proponuję się napić.
Chcesz zarobić kasę na fejszczbuku? Wejdź w opcje, usuń konto i weź się k**** za robotę...
Nie zażywam viagry, a każdy mi mówi że z dnia na dzień, coraz to większy ch*j jestem dla wszystkich.


Post Wysłano: 04 paź 2013, 11:12
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 lip 2007, 8:58
Posty: 1502
Samochód: DAF 105XF 460
Lokalizacja: Dolnośląskie

Cytuj:

......Teraz jak i dawniej można było dostać za to mandat, czyli złe operowanie selektorem.
Tylko pytanie jak (oczywiście jak Cię nie złapią na gorącym uczynku) kto co Ci może udowodnić??? Nic.
Przecież jak Cię złapie to Ty powiesz że nie wykonujesz żadnej pracy ani na nic nie czekasz. Tylko przyjeżdżasz, stajesz koło koparki a operator Cię ładuje, zaciąga plandekę a papiery wrzuca przez okno do kabiny a Ty w tym czasie jesz kanapkę i dłubiesz w nosie, bo tak chcesz. Tak w kółko może być.
no tu się z tobą nie zgodzę i na poparcie tego faktu powiem ci,że zrób tak w porcie w Gdyni i niech podjedzie UC, to się przekonasz, czy to jest czas odpoczynku :lol: możesz dłubać w nosie, ale pozostajesz w dyspozycji i jest to czas oczekiwania, czyli inna praca a nie odpoczynek :mrgreen:
odpoczynek to np ja mam wtedy, jak mogę zamknąć auto,wyłączyć telefon i robić co mi się rzewnie podoba

_________________
a nikt ci za darmo nie da!!!


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 113 z 162 [ Posty: 3235 ] Przejdź na stronę Poprzednia 1111 112 113 114 115162 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: