Offline
Użytkownik
Rejestracja: 15 sty 2011, 17:48
Posty: 94
GG: 0
Lokalizacja: BYDGOSZCZ
Wczoraj moje wku....nie na Solarisa sięgnęło zenitu...:
Jechałem sobie, a tu z hukiem wali się roleta przednia... Uszkodziła plastik podszybia, na szczęście nie zbiła szyby, Była przykręcona na 2 "plastikowkręty"... Przebieg 58 tys...
Tydzień temu, przed wyjazdem postanowiłem przetrzeć szybę, co skończyło się rozsypką wycieraczki. Metalowy element pękł na pół... Nie był to pierwszy przypadek w naszych S. Ten sam wóz odmówił 3 kółka później posłuszeństwa... Aby odpalić, trzeba było resetować go, głównym wyłącznikiem prądu..
Innym S stałem 10 minut, blokując przejazd, bo "awaria skrzyni biegów"...
Czy do Polski sprzedaje się odpady?
Inne kwiatki: Nie uzupełnianie oleju, awarie automatycznego smarowania, nieszczelne dachy!!! (zalewanie siedzeń), odpadające uszczelki szyberdachów, nie uruchamiające się ogrzewania dla pasażerów (steruje tym automatyka), znikanie chłodziwa!!!, znikanie Adblue... Nie działają "webasta". Rozsypują się lustra, nie działa ich sterowanie. Wspomniane nie odpalanie (nie, bo nie), to już standard...
Dodam, że to są awarie, które nie mają nic wspólnego z tanimi częściami zamiennymi, bo są to pojazdy nowe, a ich awarie zdarzały się już w pierwszych dniach eksploatacji.
Co do jazdy, to uważam, że skrzynie biegów zostały źle dobrane. Duży "odstęp" między 1, a 2 powoduje dławienie się, a to jest nie dopuszczalne. Pomogło by zwiększenie obrotów, do których rozkręca się 1.
Następna sprawa która mnie dołuje, to duża liczba obrotów kierownicą. Od ogranicznika, do ogranicznika, trzeba się trochę nakręcić. "Brawo" za lustra, pomocnicze, których po prostu nie widać....
Wkurza automatyka ogrzewania dla pasażerów, a już kompletnie nie rozumiem połączenia wycieraczek z szyberdachami. Człowiek chce usunąć wilgoć z wozu i otwiera klapy, wystarczy jednak załączenie wycieraczek i włazy się zamykają..
Pytam: Na ciul tyle automatyzacji?
Duży plus za wentylacje-ogrzewanie na przód. Duża ilość otworów na 1 drzwi skutkuje szybkim oczyszczaniem z pary.
Jestem zagorzałym zwolennikiem kupowania polskich wyrobów, ale tu jest coś nie tak. Przypomina mi to dostawy niskopodłogowych MB "Conecto", które rozpadały się w oczach. Tu jeszcze dochodziło skrzypienie konstrukcji. Ich cecha szczególna, to poupychane papierki i szmaty w szparach... Takie lokalne wytłumienie konstrukcji.
_________________
Ciężarówki: Iveco Eurocargo, Mercedes 1824, 1218, Scania 93, Volvo FL6, Magnum + cała flota Albatros Poland
Autobusy: PKS Bydgoszcz, MZK Bydgoszcz