Regulamin forum


Zasady publikowania pojazdów:

1. Nazwa tematu musi zawierać nazwę pojazdu (np: Scania 124L Topline), dla dwóch samochodów identycznie (np: Scania 124L Topline, MAN TGA XLX).
2. Prezentujemy jedynie pojazdy z homologacją ciężarową i autobusy.
3. Opisujemy pojazd według wzoru:
Marka: -
Model: -
Rok produkcji: -
Przebieg: -
Wyposażenie: -
Zabudowa/Naczepa/Przyczepa: -
Obsługiwane kierunki: -
4. Opis samochodu może zawierać inne informacje, jednak podane w punkcie 3 są obowiązkowe.
5. Prezentacja samochodu musi posiadać minimum 3 zdjęcia opisywanego pojazdu.
6. Zdjęcia muszą być zamieszczone w formie miniaturki, która jednocześnie jest odnośnikiem do pełnowymiarowej fotografii.



Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 17 sie 2013, 21:12
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Cytuj:
Nie wiem czy pamiętasz, że wtedy nikt nie słyszał o normach emisji spalin, filtrach, oczyszczaczach AdBlue i innych g**nach?! :] i stare poczciwe Mercedesy z silnikami 240KM jeździły ze Szwajcarii do Jordanii na przykład. To nie te czasy i Tobie mechanikowi samochodowemu chyba nie trzeba tego mówić? :roll:
Padłem ta złowieszcza technika... :lol: Jeździłem FH 460e6, zapiernicza jak pocisk, raczej major 420ti rady by nie dała. Jeździsz z tego co czytałem drugi tydzień, a kłapiesz dziobem jak weteran szos. Tak stare auta są cool, ale i dzisiaj taki 240 konny zestaw by dał rade, nawet z ekobublami. Technika poszła do przodu ludzie chcą mocy, dlatego kiedyś 3 litrowy turbodiesel miał 150koni a dziś 300.
Cytuj:
Nie zamierzam się ścigać tym autem, ale wolałbym nie tamować ruchu na drogach.
Nie dobijaj mnie błagam :lol: :lol:

To na twój rozum ile taki tgl ma mieć mocy ? 350km ? :roll:

Od kiedy dorosłeś stałeś się "kierofcą", notorycznie robisz z siebie błazna......

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 17 sie 2013, 22:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 gru 2011, 14:40
Posty: 111
GG: 10725990
Samochód: Bus
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Zestaw bardzo fajny, chyba jedyny w garazu. Jakiej pojemności macie zbiorniki paliwa?
Cytuj:
Nie pytam na razie o jakość wykonania zabudowy bo wóz nowy, ale słyszałem, że Konar to jeszcze większa szopa niż Gniotpol... \
To ktora z firm produkujacych nadwozia tego typu mozna polecic? Dotad myslalem ze Gniotpol ma raczej dobre opinie, nieslusznie? :roll:


Post Wysłano: 18 sie 2013, 13:41
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 lis 2006, 21:41
Posty: 1886
Samochód: Renault Premium / Range T
Lokalizacja: PL-UE

Cytuj:
Padłem ta złowieszcza technika... :lol: Jeździłem FH 460e6, zapiernicza jak pocisk, raczej major 420ti rady by nie dała. Jeździsz z tego co czytałem drugi tydzień, a kłapiesz dziobem jak weteran szos. Tak stare auta są cool, ale i dzisiaj taki 240 konny zestaw by dał rade, nawet z ekobublami. Technika poszła do przodu ludzie chcą mocy, dlatego kiedyś 3 litrowy turbodiesel miał 150koni a dziś 300.
Czym ty to nie jeździłeś, hohoho!!!
Premiumka pierwszej generacji, bez żadnej elektroniki z motorem 380KM szła jak przecinak mając na dupie 2 przeładowane kontenery i co? Szkoda, że nie 560 V8 prawda? Jakoś wolałbym to stare poczciwe, niezaduszone Premium.

Co ma okres mojego jeżdżenia do tego co pisze? Weź sobie daruj.
"Technika poszła do przodu, ludzie chcą mocy" - więc co się dziwisz, że pytam czy 250KM z 6 litrowego silniczka staczy 12tonowemu pojazdowi?! Wolałbym, żeby miał 280 jak Atego, lub też 290 jak TGM. Paliłby mniej i lepiej by się zbierał - coś w tym złego? Twoja duma nie pozwala Ci pisać normalnie, bez dosrywania na niskim poziomie? :lol: Żenujące, bo jakoś autor tematu potrafił odpisać normalnie. Ale nie, przecież ja jeżdżę 2 tygodnie, nie mogę wpaść na to co napisałem. Potrzebuję 50lat doświadczenia za kółkiem i 30 w warsztacie (import, eksport, drobne przewały), tak jak ty.
Nie trzeba być geniuszem, żeby wpaść na to co pisałem w poprzednim poście i nie trzeba do tego 20 lat doświadczenia za kierownicą. Wystarczą rozmowy ze starymi szoferami oraz odrobina oczytania.
Cytuj:
Nie dobijaj mnie błagam :lol: :lol:

To na twój rozum ile taki tgl ma mieć mocy ? 350km ? :roll:

Od kiedy dorosłeś stałeś się kierofcą, notorycznie robisz z siebie błazna......
Właśnie, nie dobijaj mnie. Poziom twoich wypowiedzi pasuje do kilku dzieci neo, które tutaj były i są.
Ile na mój rozum mógłby mieć mocy taki 12tonowy TGL? 280 lub 290KM.
Kto tutaj robi z siebie błazna :lol: To ty masz na tym forum opinię cwaniaczka, nie ja.


Sławek, przepraszam za OT.

Cytuj:
To ktora z firm produkujacych nadwozia tego typu mozna polecic? Dotad myslalem ze Gniotpol ma raczej dobre opinie, nieslusznie? :roll:
Wychodzi na to, że co ludź, to opinia, jak zwykle.
Rozmawiałem z kilkoma użytkownikami zabudów Gniotpolu i powiedzieli, że nazwa idealnie określa jakość i że utopili siano.
Właściciel ośrodka w którym robiłem prawko również miał do swojego Iveco przyczepę Gniotpola i wiele razy powtarzał, że boi się, czy ten pojazd przetrwa kolejną zimę. Ok, pojazdy szkoleniowe mają ciężki żywot, ale akurat przyczepka za dużo w kość nie dostaje, a w pojeździe z 2008roku dyszel był kompletnie zardzewiały, a na dziurach była obawa czy się stelaż nie złoży. Nie wiem czy uzasadnione obawy, ale z dobrymi opiniami na temat Gniotpolu jeszcze się nie spotkałem.
A o jakości Konara autor się już wypowiedział, potwierdzając to co wcześniej pisałem.

_________________
B O B i

Tiry na tory, pociągi na drogi, tory na traktory, traktory do obory.


Post Wysłano: 18 sie 2013, 17:30
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Cytuj:
Premiumka pierwszej generacji, bez żadnej elektroniki z motorem 380KM szła jak przecinak mając na dupie 2 przeładowane kontenery i co? Szkoda, że nie 560 V8 prawda? Jakoś wolałbym to stare poczciwe, niezaduszone Premium.


A takie dxi 450 e5 czym jest zduszone? Wtryskiem nawozu w tłumik? Dusi się tym że silnik ma lepsze parametry pracy? sprawnym katalizatorem?
W dxi ciśnienie wtrysku wynosi ok 1800-2200bar, wtryskiwacz wykonuje 3 cykle wtrysku na 1 cykl pracy silnika Turbina ma zawór westgate, ogólnie ma taką budowę, że bardzo szybko podnosi i zaczyna pompować. Wszystkim steruje sterownik EMS, ma podać tyle paliwa, i tyle powietrza gdy sądzi że silnik tego potrzebuje, zamiast kółka ze sprężynkami, które ustalają kąt wtrysku(moment kiedy tłok na danym cylindrze kończy cykl sprężania wtedy następuje wtrysk i dalej zapłon) są dwa czujniki.... Dlatego jest ekologiczna i mało pali.
Premium 385 ma ciśnienie wtrysku 10x mniejsze czyli jak w myjce karchera :lol: a i większe ciśnienie tym lepiej miesza się paliwo z powietrzem, kąt wtrysku reguluje w/w kółko ze sprężynkami które jest tak precyzyjne jak młotek. Doładowaniem steruje membrana w pompie wtryskowej i gumowy wężyk, zanim ten mechanizm się ocknie minie wieczność.... W dxi masz 11litrowy silnik który ma 2140nm dzięki tej duszącej nowoczesności przy 1000-1300obr :P I pełną moc przy 1900obr.
W poczciwej "niezaduszonej" premium też masz 11litrowy silnik i 1700nm przy 1100-1200obr :lol: i pełną moc przy 2000obr, ach ta ekologia.... Porównanie mocy wersji silnika jest trochę nie sprawiedliwe, ale temat jest o 450dxi Wypisując mity o osłabiającej ekologi, w pierwszej kolejności powinieneś się dowiedzieć jak pracuje silnik diesla.... i kiedy jest najbardziej wydajny w ciężarówce...
Cytuj:
To ty masz na tym forum opinię cwaniaczka
Tak cwaniakuje, ale tylko gdy czytam takie wywody . Ja opieram się na własnych doświadczeniach tym co widziałem, czego się uczyłem i uczę, bo cały czas jest coś nowego. A ty się opierasz
Cytuj:
rozmowy ze starymi szoferami oraz odrobina oczytania.
Jak czytasz takie brednie jak wypisujesz, słuchając dodatkowo starych szoferaków którzy mają tyle wiedzy co ty to nic dziwnego. Uważaj czy trzeźwi są, bo jak podsłuchałem dwóch pijanych to się dowiedziałem że w dafie się adblue bezpiecznikiem da odłączyć :lol: :lol:
Cytuj:
Co ma okres mojego jeżdżenia do tego co pisze? Weź sobie daruj.
"Technika poszła do przodu, ludzie chcą mocy" - więc co się dziwisz, że pytam czy 250KM z 6 litrowego silniczka staczy 12tonowemu pojazdowi?! Wolałbym, żeby miał 280 jak Atego, lub też 290 jak TGM. Paliłby mniej i lepiej by się zbierał - coś w tym złego?
Midlum 12.180dci to w ogóle jak takim czymś można jeździć, przecież to tamuje ruch i na górki wpychać trzeba. :lol: :lol:

Nie moc lecz technika czyni z ciebie zawodnika.
Zapewne wiesz że "jedziesz" bardziej momentem niż mocą....
Dla porównania TGL'a 250km ma 1000nm, twoje atego 280km 1100. Załóżmy że oba mają po 5.5 ton ładunku. Taki maniek będzie miał 6 biegową zf'ke z polówkami, a twoje atego 6 bez połówek, w manie który ma więcej biegów łatwiej dobrać przełożenie, utrzymać w tym przedziale obrotów w którym ma największy moment obrotowy. Liczą się też przełożenie główne, wysokość opon.... Kupiłem kiedyś koło zębate do wałka skrzyni biegów do dafa które miało ząb mniej, czyli był szybszy a miał mniej siły. W skrzyni zf 9s109 (daf, man) jedna piasta synchronizatora i synchronizator są zupełnie inne niż w manie, mimo tego samego typu skrzyni......


Dalej chcesz się licytować? Będę cwaniak, znalazłem w swoich materiałach trochę danych, obale doświadczenie jakiegoś rencisty 8), wydzielić temat.... ?

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 18 sie 2013, 17:58
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 lis 2006, 21:41
Posty: 1886
Samochód: Renault Premium / Range T
Lokalizacja: PL-UE

Cytuj:
Tak cwaniakuje, ale tylko gdy czytam takie wywody . Ja opieram się na własnych doświadczeniach tym co widziałem, czego się uczyłem i uczę, bo cały czas jest coś nowego. A ty się opierasz
Nie, ty cwaniakujesz wszędzie i cały czas.
Od razu lepiej czyta się twój post, gdy podajesz przydatne informacje z własnych doświadczeń i dane techniczne z książek. Ale nie, ty musisz się popisać i wyładować (nie wnikam z jakiego powodu). Jakbyś od razu napisał bez tego twojego całego penerskiego pier_dolenia napisał tak jak teraz z danymi tech. to nie byłoby dyskusji. Nigdy nie podważałem twojej wiedzy i doświadczenia, więc od razu dobrze się czyta jak tłumaczysz co i jak.

Starzy szoferzy są w większości po takich szkołach jak ty, a ja mam w zwyczaju dobierać sobie ciekawych i trzeźwych rozmówców ;)
Cytuj:
Midlum 12.180dci to w ogóle jak takim czymś można jeździć, przecież to tamuje ruch i na górki wpychać trzeba wpychać.
Oczywiście, że można. Mój znajomy jeździł po całej Polsce Man-Starem 8.140 i też dawał radę, ale przyjemną ani ekonomiczną jazdą bym tego nie nazywał.
Cytuj:
Nie moc lecz technika czyni z ciebie zawodnika.
Eureka, tylko, że ja pytałem w zupełnie innym celu.
Cytuj:
Dla porównania TGL'a 250km ma 1000nm, twoje atego 280km 1100. Załóżmy że oba mają po 5.5 ton ładunku. Taki maniek będzie miał 6 biegową zf'ke z polówkami, a twoje atego 6 bez połówek, w manie który ma więcej biegów łatwiej dobrać przełożenie, utrzymać w tym przedziale obrotów w którym ma największy moment obrotowy
No widzisz, takich danych też mi było trzeba.
Problem jest natury innej, bo to Atego ma skrzynię z połówkami. Man będzie 4m wysoki z paką 7.80m i skrzynią zapewne góra dół i żeby było lepiej to będzie miał pewnie kaganiec na 85 jak większość dzisiejszych wozów.
Cytuj:
Dalej chcesz się licytować? Będę cwaniak, znalazłem w swoich materiałach trochę danych, obale doświadczenie jakiegoś rencisty , wydzielić temat.... ?
Nie licytuję się z nikim. Cieszę się, że znalazłeś przydatne materiały, możesz się nimi podzielić z nami, a w dodatku wcale nie musisz przy tym cwaniakować, wiesz?
Aha i trochę pokory by się przydało wobec niektórych starszych i doświadczonych, bo niekoniecznie to ty musiałeś pozjadać wszystkie zęby i rozumy. Nie wrzucaj wszystkich do jednego wora, bo się kiedyś przejedziesz na tym, jak się okaże, że będziesz potrzebował czyjeś pomocy.

Wydzielać nie musisz, bo autor do mnie pisał, że dobry OT nie jest zły, jak widać, zaczyna być ciekawy, gdy tylko choć trochę mniej się popisujesz.
Pozdrawiam.

_________________
B O B i

Tiry na tory, pociągi na drogi, tory na traktory, traktory do obory.


Ostatnio zmieniony 19 sie 2013, 12:22 przez Lukassz, łącznie zmieniany 1 raz.
A tak w ogóle to nikt was czytać nie chce nawet, weźcie to skończcie bo chyba każdy ma powyżej uszu tych mechanicznych wywodów.


Post Wysłano: 28 sie 2013, 18:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 paź 2010, 17:16
Posty: 816

Witam,
Skromna aktualizacja.Tata zjechał na weekend na bazę,więc udało mi się posprzątać troszkę w aucie .Z nowości to doszła półka :wink: Przebieg: 11 339 km.Auto przeszło pierwszy przegląd na 8 tyś.

Fotki:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Pozdrawiam :)

PS.Proszę moderatora o zmianę nazwy tematu na " MAN TGL 8.250" Dziękuję :)


Post Wysłano: 21 wrz 2013, 17:44

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 paź 2010, 17:16
Posty: 816

Witam,
pierwsze koty za płoty z pod solówki rumuna wyskoczył słupek w wyniku czego mamy obitą maskę,połamany prawy narożnik kabiny.2-3 tyg. temu prawdopodobnie jakiemuś niemcowi spodobała się lampa w przyczepie i zostały tylko wtyczka.Lampa zrobiona a incydent z rumunem miał miejsce wczoraj.Oczywiście klason,światła drogowe nie dały nic bo gdy wyjechał ze zwężki maniek na "odcince" nie dał rady.

Przebieg z soboty:17 795 km.


Post Wysłano: 21 wrz 2013, 21:13
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 lis 2010, 18:26
Posty: 1921
Samochód: Żółtek
Lokalizacja: Warszawa/Żychlin

Cytuj:
Witam,
pierwsze koty za płoty z pod solówki rumuna wyskoczył słupek w wyniku czego mamy obitą maskę,połamany prawy narożnik kabiny.2-3 tyg. temu prawdopodobnie jakiemuś niemcowi spodobała się lampa w przyczepie i zostały tylko wtyczka.Lampa zrobiona a incydent z rumunem miał miejsce wczoraj.Oczywiście klason,światła drogowe nie dały nic bo gdy wyjechał ze zwężki maniek na "odcince" nie dał rady.

Przebieg z soboty:17 795 km.
Numery zapisane i Polizai wezwane?
Fajny zestaw, nie telepie na wietrze?


Post Wysłano: 21 wrz 2013, 21:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 paź 2010, 17:16
Posty: 816

Numery,pierwsza rzecz o jaką zapytałem ojca gdy mi to powiedział.Odpowiedz była jasna:nie. >.< I jak mówię mańka odcina a rumun lewym pasem osobówki wyprzedza :lol: Także tego ;/ Telepać nie telepie ale czuć że mocniejsze podmuchy (czołowe) "wstrzymują" auto :mrgreen: Spalanie się ukształtowało i z 4,5'cioma tonami pali w granicach 22 l także myślę że wynik całkiem dobry :)
Ogólnie 2 wyjazd za granice pechowy był:lampa w przyczepie,poszarpana plandeka,porysowany zderzak :roll: W weekend posprzątałem w środku,tata założył lampę,założył zawór do przelewania paliwa ze zbiornika do zbiornika.

Dodaję jakieś 2 bardzo marne fotki:
Obrazek

Obrazek

Pozdrawiam :)


Post Wysłano: 08 paź 2013, 12:33

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 cze 2012, 22:01
Posty: 28
Samochód: Jumper
Lokalizacja: Wrocław

Przed momentem chyba mijalem sie z Twoim tata we Wroclawiu na ulicy Hallera. Mozliwe to?


Post Wysłano: 08 paź 2013, 15:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 paź 2010, 17:16
Posty: 816

Tak to baardzo możliwe.Obecnie ładuje się w Bukowicach tackami do Ritterhude :)


Post Wysłano: 08 paź 2013, 18:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 cze 2012, 22:01
Posty: 28
Samochód: Jumper
Lokalizacja: Wrocław

Rozumiem, że Twój tata tylko przelatywał przez Wrocław? Niestety późno go zauważyłem i w dodatku jechałem autobusem, więc nie dało rady zrobić zdjęcia.


Post Wysłano: 08 paź 2013, 19:23

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 paź 2010, 17:16
Posty: 816

Tak tylko przejeżdżał,jak wyżej wspomniałem pojechał do Bukowic.Tam najczęściej się ładuje mianowicie w Lin-pac'u.Przez Wrocław przejeżdża jak mu tak trasa wyjdzie :)


Post Wysłano: 10 paź 2013, 21:55

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5995

Jakie jest DMC i jaka ładowność przyczepy?


Post Wysłano: 11 paź 2013, 17:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 paź 2010, 17:16
Posty: 816

Ładowność to ok. 2t zarówno na auto jak i przyczepę,DMC 12t.Przy 24 tyś. km był pierwszy raz dolany olej,ponieważ na bagnecie było poniżej minimum :| Tata załadowany pojechał najpierw do Wrocławia,musi jeszcze rozładować Opole i Piaseczno.


Post Wysłano: 31 gru 2013, 20:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 paź 2010, 17:16
Posty: 816

Siemka,wpadam z noworoczną aktualizacją,mańkiem do tej pory tata zrobił 47 tyś. km przez ten okres średnie spalanie oscylowało w okolicach 22l.Od 21.12 zrobiliśmy kilka rzeczy przy aucie i naczepie,założyliśmy gumę osłaniającą przewody przy aucie i osłonę na dyszlu,pokleiliśmy,pomalowaliśmy narożnik,został odkurzony,paki pozamiatane a na koniec został umyty cały zestaw.Do 07.01 musimy jeszcze powymieniać kilka żarówek i wstawić diodowe do wnętrza i prawdopodobnie w obrysówki na dachu.

Kilka zdjęć:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Post Wysłano: 01 sty 2014, 12:51
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 cze 2007, 15:41
Posty: 1072
Samochód: MAN TGX 18.440
Lokalizacja: Kraków

Ciekawy wskaźnik napięcia. W komputerze takowego nie ma?


Post Wysłano: 01 sty 2014, 20:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 paź 2010, 17:16
Posty: 816

Jest ale ten komputer to nieporozumienie :| Zegar od Stara.


Post Wysłano: 21 cze 2014, 20:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 paź 2010, 17:16
Posty: 816

Po roku jazdy man oddany w ręce innego kierowcy.Przez 85 tyś. km nic się z autem nie działo po mimu kilku wad jakie ma.Jedną z wad jest albo raczej są zabudowy które są po prostu kiepskie.
Zimą tata nie używał lodówki bo po kilku godzinach działania webasta oraz lodówki wyłączało albo lodówkę albo webasto :mrgreen: Żarówek nie ruszaliśmy,została seria oprócz jednego zaworu który dołożył tata.Na razie proszę o nie zamykanie tematu.Co do poprzednich auto to magnum jeździ a premium miało przygodę,opona z prawej strony z przodu wystrzeliła.
ObrazekDSC_0116

ObrazekDSC_0117


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 33 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: