Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 20 sty 2014, 14:47
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Jak ten problem ugryźć gdzie szukać usterki?
Błąd występuje sporadycznie i przypadkowo, poza wkurzającym się świeceniem na czerwono kontrolki EDC żadnych skutków ubocznych niema

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 20 sty 2014, 15:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sie 2010, 1:15
Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik

Wedlug mojej tabeli to "CAN block 2" .
Waze aby przeswietlic wszystkie bledy w innych sterownikach ... mysle ze znajdziesz cos w FFR . Jezeli nie znajdziesz nic co mogloby powodowac wyswietlanie tego bledu to sprawdz przewody CAN od zoltej wtyczki z przodu do EDC . ( jak jest mozliwosc to poprowadz tymczasowy dwuzylowy przewod ) . Sprawdz tez czy wtyczka EDC nie jest zaolejona , czy nie cieknie wiazka wtryskiwaczy .
Nic innego nie przychodzi mi na mysl .

W man cat warto sprawdzic podczas usterki czy wysylane sa dane a edc do innych sterownikow , np predkosc obrotowa silnika w sterowniku astronic .


Post Wysłano: 20 sty 2014, 18:18
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Też tak się zastanawiam nad kabelkami, mam takie wrażenie ze błąd wyskakuje po wjechaniu w jakąś dziurę. Do wtyczki EDC zaglądałem, muszę zobaczyć do wtyczki pod atrapą bo była ruszana jak był wymieniany silnik może tam coś nie styka i źle ją wpięli

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 02 mar 2015, 18:01
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

witam wyskakuje mi owy błąd i cały czas jest aktywny, razem z nim zapala się czerwona kontrolka silnika i czerwony trójkącik. Powyżej 40 km odcina moc gdzie szukać przyczyny. Wiązka oczywiście zalana olejem ale będzie wymieniana :]

_________________
MAN


Post Wysłano: 04 mar 2015, 15:23
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Mi czasami wyskakuje ten błąd ale samochodów jedzie normalnie
Większość przypadków pomaga wyłącznie i ponowne włączenie silnika

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 04 mar 2015, 16:50
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Mi jak wyskoczy to jest cały czas aktywny i nic nie pomaga moc traci i nie idzie jechać :wink:

_________________
MAN


Post Wysłano: 04 mar 2015, 18:09
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Mi się pali na czerwono ale jedzie normalnie

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 04 mar 2015, 22:14
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Dziś odpaliłem auto wywaliło tylko błąd w ZBR od czujnika płynu w zbiorniczku więc mówię zobaczę czy będzie dobrze. Przy około 40 wykrzyknik na czerwono i kontrolka silnika i obcina moc. Po spojrzeniu w diagnoze w EDC wszystkie błędy pasywne włącznie z 3673-08. No to przetestowałem na dłużyszym dystansie i przy spokojnej jeździe nie wywali błędu nawet do 50km/h a jak od razu dam mu opór to już przy 20 wyrzuci kontrolki. Jak już się zapalą te kontrolki to jak puszcze gaz na pare sekund to wszystko gaśnie i zapala się zółta kontrolka i moc już jest ale po chwili to samo jak depne na gaz za 5 sekund wywali znów te dwie czerwone kontrolki. Nie mam pomysłu już co może być :roll: Wydaje mi się, że ten 3673 nie ma nic wspólnego z odcinaniem mocy i wyskakiwaniem czerwonej kontrolki silnika bo wcześniej sporadycznie wsykakiwał a mocy nie odcinało :wink:

_________________
MAN


Post Wysłano: 04 mar 2015, 22:23
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Zobacz błędy w innych sterownikach
To że reszta jest pasywna w danej chwili to nie znaczy ze nie jest aktywny jak wyświetla 3673

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 04 mar 2015, 22:26
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Tylko w ZBR jest 111-10 czyli czujnik poziomu płynu w zbiorniczku wyrównawczym. Kornel no właśnie bo niby jest passywny 3673 ale jak się zaświecił teraz dosłownie przed chwilą to nie pokazuje mi że zapalił się teraz przy faktycznym przebiegu tylko 20 km wcześniej :roll:

_________________
MAN


Post Wysłano: 04 mar 2015, 22:34
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Bo będzie ci wyswietlało stan licznika kiedy pierwszy raz wystąpił ten błąd
Jak błąd z edc zginie z pamięci po jakimś tam czasie i pojawi się z nowu to wtedy będzie pokazywać aktualny stan licznika

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 04 mar 2015, 22:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Ok dodam tylko że takie jaja z utatą mocy zaczęły się dziać po tym jak mi się zapowietrzył i kręciłem go długo i za cholerę nie chciał mi odpalić dopiero jak dałem mu plaka to odpalił i od tej pory wyskakują mi te kontrolki. Wyskoczył też błąd 0094-02 czyli za niskie ciśnienie ale juz jest passywny i błąd który zczytałem awaria rozrusznika numerków nie pamiętam też jest pasywny :wink:

_________________
MAN


Post Wysłano: 05 mar 2015, 16:47
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Dziś działałem przy aucie wyczysciłem odstojnik, smok i wywaliłem metalowe szybko złączki przed smokiem. Auto odpaliło na strzał. Po przejechaniu moc jest nie odcina nic smok i odstojnik czyste ale te złączki to porażka ledwo ruszyłem przewodami a złączka od powrotu wypięła się. Wypiąłem wszystkie wiązki od EDC ta od wtrysków cała w oleju wymyłem ją i napsikałem kontaktu. EDC 3673-8 czasem zapali się ale nie wpływa to na moc auta. Wiązka już zamówiona w poniedziałek ma być :wink:

_________________
MAN


Post Wysłano: 05 mar 2015, 19:06
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Pod atrapą po lewej stronie w tych żółtych wtyczkach z przewodami CAN popraw styki
Może to pomoże

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 05 mar 2015, 19:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sie 2010, 1:15
Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik

Sama wymiana wiazki moze nie pomoc . Standartowo rozkrecamy sterownik EDC , olej z wiazki dostaje sie do srodka zalewajac plytke elektroniki , wiec radzilbym rozkrecic edc i wyczyscic sterownik


Post Wysłano: 07 mar 2015, 6:47
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Cytuj:
Dziś działałem przy aucie wyczysciłem odstojnik, smok i wywaliłem metalowe szybko złączki przed smokiem. Auto odpaliło na strzał. Po przejechaniu moc jest nie odcina nic smok i odstojnik czyste ale te złączki to porażka ledwo ruszyłem przewodami a złączka od powrotu wypięła się. Wypiąłem wszystkie wiązki od EDC ta od wtrysków cała w oleju wymyłem ją i napsikałem kontaktu. EDC 3673-8 czasem zapali się ale nie wpływa to na moc auta. Wiązka już zamówiona w poniedziałek ma być :wink:


Dlaczego spotkałem się z 3 błędami które były wyświetlane na zegarach w ZBR, GDK/PDF i EDC gdy faktycznie przy diagnozie było ich 5 razy tyle, w dosłownie każdym sterowniku. W tym samym aucie problem z szyną CAN powodował wyskakiwanie komunikatów "engine ECU malfunction", "Brake ECU malfunction" "Body ECU malfunction" W którymś sterowniku także brak komunikacji z testerami. W chyba hamulcach widniał błąd "Łącze danych usterka komunikacji ze sterownikiem silnika - zwarcie do masy" W spisie mana chyba nawet nie ma takiego błedu, w każdym razie zegary nie zastąpią diagnostyki, zegary wskazują tylko na szyne CAN, tester wskazuje na którym odcinku wystąpił problem, i możliwa przyczynę czyli zwarcie. Wtedy czyszczenie wtyczek można sobie odpuścić, a tak darmowa robota.

Sebastian ja się tobie dziwię. Jak nie miałem czasu pomóc ci zainstalować to chińskie Delphi, rzuciles je w kąt i dalej mordujesz się z licznika, Zegary nie pokażą Ci parametrów, a wystarczyłoby uruchomić w trakcie jazdy i podglądać na wykresie wstępne ciśnienie paliwa, ciśnienie w rampie CR, jak odetnie moc porównując wykres "pomierzone ciśnienie" z wykresem "Żądane ciśnienie" masz czarno na białym czy to jest problem z paliwem.

Naprawdę, zwłaszcza Kornel bo z tego co zauważyłem sporo dlubiesz. Zainwestuj w chińskiego klona delphi bo to naprawdę jak za tą kase robi robotę. Mam porównanie z TEXĄ, różnica w cenie jest ogromna TEXA z adapterami trucks ok 20.000zł a Delphi działający poprawiony przez polaka z gwarancją to koszt 550-600 z adapterami do ciężarówek, są i po 400, ale jeden chodzi, drugi nie i gwarancja to fikcja.
I osobiście chińczyk nie ustępuje texie przy diagnozie, bez problemu obskakuje różne kalibracje, testy np. pompy adblue, dozownika, sprezania czy balansowania cylindrów. Moja texa ze starym oprogramowaniem z 2011r, nie jest w stanie zaprogramować elektronike w zaworze APM, a delphi daje rade. Program jest czytelny i przejrzysty, nie przypomina tych polskich vagów.itp w których nikt nie wie o co chodzi. Sam byłem sceptycznie nastawiony do tego sprzętu, ale za taką kase... Z doświadczenia wiem, że na ślepo to trochę irytujace momentami.

Przepraszam za mały offtop,

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 14 mar 2015, 17:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Dziś mechanik wymienił wiązkę i jak na razie błąd zgasł i nie pojawia się już, oby się już nie pojawił :wink:

_________________
MAN


Post Wysłano: 18 mar 2015, 15:37
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

No więc tak błąd pomimo wymiany wiązki pojawia się zawsze rano gdy silnik jest zimny. Po odpaleniu auta po około 15 -20 minutach gdy go zgaszę i ponownie odpalę błąd gaśnie. Domyślam się, że coś się nagrzeje pewnie i już nie wyrzuca błędu. Na razie nie będę grzebał nic auto pójdzie w drogę to zobaczymy co się będzie dziać dodam tylko że auto przez praktycznie półtora roku praktycznie stało :mrgreen: Liczę na to, że mu przejdzie :lol:

_________________
MAN


Post Wysłano: 20 mar 2015, 19:28
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Więc tak po diagnozie testerm doszedł jeszcze jeden błąd ZBR 2000-8 Nie ma magistrali danych CAN EDC.
Gdzie szukać kabli lub wtyczek z canami?

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 20 mar 2015, 20:58
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

to jednak kupiłeś chinskiego Autocoma :?: 8)

_________________
MAN


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: