Strona 1 z 1 [ Posty: 10 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 19 sty 2014, 18:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 kwie 2009, 12:21
Posty: 15
GG: 0
Samochód: Mercedes

Witam.
Panowie od jakiegoś czasu zauważyłem wibracje, które zaczynają się od 65km/h tak do 75km/h.
Jak jade 80km/h i więcej wibracjie nie odczuwalne :)

MB Atego 1823 z retarderem.

Patrzyłem pod auto niby luzów nie widać na wale ale szczerze mówiąc nie wiem jak się zabrać do tematu.

Podporą jest retarder a w nim zapewne łożysko, które robi zamieszanie.

Moze nakierujecie mnie jak się zabrać do tematu ?


Post Wysłano: 21 sty 2014, 11:10

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5995

U mnie jak samochód wpadał w wibracje przy ok 40 km/h, to po kilku dniach strzeliła opona na napędzie. Na zewnątrz opony nie było widać uszkodzeń.

Wał się kręci z taka samą prędkością na każdym biegu, więc prawdopodobnie tak samo byłoby czuć wibracje.


Post Wysłano: 21 sty 2014, 12:20

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 mar 2011, 21:01
Posty: 277
GG: 0

Wał się kręci z taka samą prędkością na każdym biegu, więc prawdopodobnie tak samo byłoby czuć wibracje - napędowy? -czy jesteś pewien? Sprawdź krzyżaki, podporę wału jak jest, koła zwłaszcza czy nie ma kamienia między nimi.


Post Wysłano: 21 sty 2014, 15:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5995

Popieprzyłem z tym wałem.
W miarę możliwości jechać z ta sama prędkością na różnych biegach.
Lub w druga stronę:
http://www.w114-115.org.pl/j/index.php? ... &Itemid=29


Post Wysłano: 23 sty 2014, 19:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 kwie 2009, 12:21
Posty: 15
GG: 0
Samochód: Mercedes

krzyżaki sprawdzałem są ok. Nie wiem jak sprawdzić łożysko w retard/telma.

Telma jest jednocześnie podporą wału.

Podjadę w wolnej chwili jeszcze do wulkanizatora i zdejmiemy z tyłu koła popatrzymy czy nie guzów.

Swoją drogą rzeczywiście opona by już strzeliła gdy by to był guz.
Opony świeże Dunlopy i już z tą wibracją zrobiłem sporo tyś.km.


Post Wysłano: 23 sty 2014, 19:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6009
Samochód: Volvo FH

Jeśli wibracje są zależne (częstotliwość ich zmienia się) od prędkości obrotowej silnika, trzeba szukać w przedziale silnik - skrzynia - wał napędowy.
Jeśli od prędkości szukać trzeba w rejonie most - piasty - felgi - opony.

Z moich doświadczeń (a czuły jestem na tym punkcie), zawsze problem tkwił w oponach. Tzn każda opona ma dopuszczalne tzw "bicie". Widać je na wyważarce, kiedy nawet wyważone koło, kręcąc się widać że nie jest proste.
I o ile bicie 1 - 2mm nie jest odczuwalne podczas jazdy, nie wpływa ani na komfort ani na zużycie elementów jezdnych, o tyle 3 i więcej mm (nowe Savy na kierowaną potrafiły bić 5mm, producent uznał że "spełniają parametry" :lol: ) już zwyczajnie czuć. Jedzie się jak wozem drabiniastym, o wybijaniu, tulei resorów, końcówek drążków i innych gadżetów nie wspomnę.

Ostatnio na Bridgestonach z kierowanej (miały jakieś 5 - 6 mm bieżnika), coś mi się dziwnie jechało, i to z tygodnia na tydzień gorzej.
Za radą forumowych znawców tematu (m. in. PNEUMASTER) zakupiłem Dunlopy Sp33, po wymianie jak ręką odjął.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 23 sty 2014, 20:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 kwie 2009, 12:21
Posty: 15
GG: 0
Samochód: Mercedes

zdejmę tylne koła i wrzucę na wyważarkę zobaczymy jak się wyważą.

Nigdy tyłów nie wyważałem i było ok.


Post Wysłano: 23 sty 2014, 21:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6009
Samochód: Volvo FH

Właśnie dochodzimy do sedna. Wyważone a proste koło to dwie różne rzeczy. Ludzie myślą, że jeśli dało się wyważyć to automatycznie jest dobrze, nic bardziej mylnego.

Jeśli będziesz miał krzywą felgę, założysz na nią jakąś oponę, i całość będzie zwyczajnie krzywa, będzie bić, będzie zcentrowana (jak koło od Wigry3) to na wyważarce po założeniu odważników wyważy się na 0, czyli idealnie.
Nijak ma się to do faktu, że koło jest krzywe, bije, jest zcentrowane itp.

I tak jak pisałem wcześniej, jeśli to "bicie" nie jest większe niż 1 - 2mm to tak ma być (wbrew pozorom zrobić oponę idealnie prostą jest bardzo trudno). Jeśli jest większe niż 3 i więcej mm to jest problem.

Teoretycznie zaradzić temu można znajdując najwyższy punkt na oponie i "ustawiając" go w najniższym punkcie felgi. Ale jeszcze nie udało mi się tego zrobić nigdy.
Pracownicy zakładów wulkanizacyjnych albo nie rozumieją o co chodzi, albo nie chce im się, albo ograniczają się do mającego wszystko naprawić przełożenia opony o 180 stopni na feldze na tzw pałę. Po czym zaczyna się gadka, że "a w zawieszeniu masz pan dobrze? Bo tu już taki był itd...".

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 14 cze 2014, 20:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 wrz 2013, 10:45
Posty: 331
Samochód: 105.410

Witam, mam ten sam problem, tylko w moim przypadku, zaczęło się to po wymianie podpory wału. Auto to Man L2000 8-153 95 rok. Wał złożony w tym samym punkcie, na wielowypuście jest luz. Czy to może byc przyczyną? Krzyżaki sztywne. z prędkością 65-75 nie da się jechac tak bardzo drży(dudni)...


Post Wysłano: 14 cze 2014, 20:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
Witam, mam ten sam problem, tylko w moim przypadku, zaczęło się to po wymianie podpory wału. Auto to Man L2000 8-153 95 rok. Wał złożony w tym samym punkcie, na wielowypuście jest luz. Czy to może byc przyczyną? Krzyżaki sztywne. z prędkością 65-75 nie da się jechac tak bardzo drży(dudni)...
podporę ci rozwaliło bo masz luz na wielowypuście.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 10 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: