Strona 1 z 1 [ Posty: 12 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 20 lut 2014, 21:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 lut 2014, 21:16
Posty: 2
Samochód: renault magnum eTech 480

Witam

Mam poważny problem z Reanult magnum eTech 480 , silnika bardzo nie równo pracuje , czasami nie pali na dwa cylindry , stał dwa miesiące czekając na remont , zostały wymienione tuleje cylindrów , powodem bylo , dostawanie się wody do cylindra , glowice zostały sprawdzone i są w 100% pewne , podłączałem do kompa i wykazał błąd wtrysków, wstryskiwacze były regenerowane i nic nie pomogło , pompy wtryskiwaczy też są prawdopodobnie sprawne. Przyczyna bierze się z powodu długiego postoju samochodu przed remontem , ale przed remontem nie było takiego problemu.
Może ktoś z was miał podobny problem ??? potrzebuje pomocy pilnie


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Poluzuj podczas pracy rurki wtryskow, przy pompkach. Dowiesz się na ktorych cylindrach nie pali.

Nastepnie zamien pompy miejscami, wtedy się dowiesz czy masz sprawne pompy.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 lut 2014, 21:16
Posty: 2
Samochód: renault magnum eTech 480

aha Dzięki za rade sprawdzę


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 maja 2010, 21:38
Posty: 182
GG: 0

witam
e tech -euro 2 czy euro 3 ?
wywala błędy ?
jesli tak to podaj mozę cos zaradzimy.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Cytuj:
witam
e tech -euro 2 czy euro 3 ?
wywala błędy ?
jesli tak to podaj mozę cos zaradzimy.
Przeczytaj cały temat.....

Co to za różnica e2 czy e3?

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 maja 2010, 21:38
Posty: 182
GG: 0

Dla mnie różnica oczywiście bez obrazy :)
W e3 kody są napisane na desce i każdy je przeczyta natomiast w e2 trzeba wspomóc się kontrolką która dany kod wypulsuje a nie kazdy wie jak to zrobić ot cała róznica i filozofia.
Oczywiscie trzeba miec jeszcze opisy błedów które są w stanie pomóc jak niejeden komp.
Jak poda błędy może obejdzie się bez popusczania rurek i szukania w ciemno na chybił trafił.
Działam na kodach w magnumach e1,2,3 od dobrych 15 lat przy swoich autach i jeszcze sie nie zawiodłem tak jak przypadku kompa opis błedu to nie wszystko potrzebna jest jeszcze znajomosc układu który nawalił ,własciwa interpretacja oraz analiza problemu bo jak to w życiu bywa powstały problem niejednokrotnie jest natępstwem zupełnie czegoś innego.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Autor napisał, że podpinal tester.

Ja również mam tester, także miganie kodów to nie dla mnie.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 maja 2010, 21:38
Posty: 182
GG: 0

cytuje
"podłączałem do kompa i wykazał błąd wtrysków, wstryskiwacze były regenerowane nic nie pomogło pompy wtryskiwaczy tez są najprawdopodniej sprawne"

Jak komp sprawdził mechaniczne wtryskiwacze ?
,Co to za komp który nie jest w stanie zdjagnozowac uwalonej pompki , instalacji.

To własnie są kompy i testery które nie do konca są w stanie własciwie zinterpretować co się dzieje i pokazują nieprawdziwe usterki zamiast ich mozliwe przyczyny , w efekcie faktycznie te podzespoły nie działają ale z innego powodu którego juz komp nie widzi bo dla niego najważniejszy jest element niedziałający a nie powodujący jego niedzialanie.

Znam z własnej praktyki przypadek gdzie serwisowe kompy cuda techniki pokazały to co pokazały i mechanicy chcieli rozbierać silnik na częsci bo inaczej nie da rady koszt naprawy pare tysięcy euro do problem pojawił się na uni.
Laweta, w domu diagnoza za pomocą kodów potwierdzona fizycznie usterka wbrew kompa banalna, naprawa i po sprawie.
Owszem mają zastosowanie w kwestiach kiedy trzeba przestawić zadane parametry itd bo producenci wprowadzili takie a nie inne regulacje za ich pomocą i tego juz nie da się przeskoczyć ale za pomocą większości tych testerów i kompów nie ma takiej mozliwości. Zatem jak dla mnie diagnostyka tymi ustrojstwali to jak widać loteria która powtarza się w wielu postach wywala błędy których nie znam podłaczyłem kompa nawymieniałem to co pokazał i dalej to samo.Nie twierdze ze kody są najlepsze ale nie pokazują głupot typu uwalone wtryski.

Przyczyną tak naprawde wcale nie musi być długie stanie a dodatkowe uszkodzenie zepsucie czegoś co było wymontowawane i zamontowane ponownie przy składaniu lub poprostu uszkodzone przez przypadek co przy remoncie czesto się to zdarza.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 mar 2010, 18:10
Posty: 390
Samochód: co się trafi
Lokalizacja: Ustka

myślisz, że kody pokazują coś innego niż komputer? kody to sposób pokazania usterki, dokładnie to samo wyświetla komputer. Tyle, że nie trzeba mieć do tego książki kodów i liczyć mignięć lampki... Najważniejsza zarówno w diagnostyce komputerowej jak i na kody migowe jest właściwa interpretacja. Po prostu trzeba wiedzieć skąd to się bierze i jak działa.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 maja 2010, 21:38
Posty: 182
GG: 0

Dokładnie o to chodzi i o tym pisałem.komp kontrolka nie zastapi prawidłowego toku myslenia.
Na tym forum ostatnio był temat z problemem w reni komp pokazywał usterę koła zamachowego natomiast z kodu odczytanego wynikłało ze to usterka czujnika wałka rozrządu. Koleś nie pochwalił się ostatecznie cz się potwierdziło (co mnie osobiście wkurza bo zero potwierdzenia typu miałes racie lub nie).i teraz pytanie który system oszukiwał ?komp diagnostyczny- kaseta auta wywalająca bład?moze kolo się odezwie tak by przynajmniej wypadało


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Ja mam tester diagnostyczny kosztujący tyle co taka cała magnumka.

I uwierz pokazuje prawidłowo, kontrolka nie jest w niczym lepsza.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 maja 2010, 21:38
Posty: 182
GG: 0

Wierze tylko tak jak piszesz kosztuje tyle co magnumka :D.
Nie każdego stac na taki rarytas. Nie wykonuje usług więc wystarcza mi jak narazie kontrolka i kody z deski dla wstępnej diagnozy.Ale te czasy juz się kończą bez kompa niedługo nie da rady.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 12 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: