Strona 1 z 1 [ Posty: 6 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 06 mar 2014, 17:52

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 lut 2014, 22:26
Posty: 23

Witam
Chcę kupić nową naczepę niskopodłogową z 4 osiami jej DMC wynosi 52 t. W Polsce dopuszczone do ruchu są pojazdy o DMC 42 t i 44 t w przypadku przewozu kontenerów. Czy wiecie jakie dokumenty trzeba mieć aby coś takiego zarejestrować i poruszać się tym po drogach publicznych. Producent zasugerował że może wystawić dokumentację zgodną z Polskimi normami tylko że ładowność administracyjna takiej naczepy wyniesie wtedy 22,5 gdzie ładowność konstrukcyjna to 43,5 :?:


Post Wysłano: 07 mar 2014, 11:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1617
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

I tak chyba trzeba zrobić, pamiętając o tym by w dowodzie rej w pozycji F1 wpisac te 52t DMC w F2 będzie standardowe (przepisowe). Później wykupujesz (jeśli będziesz chciał/potrzebował) zezwolenie na gabaryt i ładowność będzie wychodziła z DMC f1 + zezwolenie.
W moim wydziale komunikacji to nie przejdzie, ale dodatkowo w adnotacjach (przecież po to to jest) powinni wpisać coś w stylu : " DMC takie i takie, ładowność taka i taka w przypadku posiadania zezwolenia takiego i takiego"
W niemieckich briefach wszystko masz odnotowane w adnotacjach, powołują się na odpowiednie paragrafy i wpisują wszystko - a u nas się boja pisać więcej jak diabeł święconej wody.

Dla przykładu u mnie w wydziale komunikacji przyczepę niskopodwoziowa 4osiową zarejestrują tylko na 24t DMC jak 3 osiówke i ładowności wychodzi Ci 14t (3 osiówka 18t).

_________________
---------------------------------------
7xMAN 1xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Post Wysłano: 07 mar 2014, 11:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 lut 2014, 22:26
Posty: 23

No właśnie i z tym jest problem bo jeśli w dowodzie będziesz miał te 22 tony to chodź byś miał 50 t ładowności technicznej od producenta więcej nie możesz załadować. Ale chyba jest coś takiego jak odstępstwa Ministra Infrastruktury i wtedy możesz ją zarejestrować zgodnie z danymi technicznymi. Tylko wtedy trzeba mieć pozwolenie zawsze nawet przy poruszaniu się pustą naczepą.


Post Wysłano: 07 mar 2014, 22:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1617
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Możesz załadować więcej jeśli masz zezwolenie dla pojazdów nienormatywnych.
Obejrzyj dowód rejestracyjny masz trzy rubryki F - f1,f2,f3
W F1 muszą Ci wpisać DMC Techniczne (producenta) a w F2 - administracyjne ( 32t??? ??? )
rubrykę ładowności masz jedna - wpiszą Ci administracyjna czyli te 22t.
Teraz jedziesz z ładunkiem np 35t - pokazujesz Panu władza DMC z F1 - minus masa własna i wychodzi Ci ładowność + okazujesz mu zezwolenie na gabaryt(bez tego nie ma mowy o większej ładowności czy dmc niż 40t choćbyś miał 100osi w zestawie) - wg. mnie wszystko jest ok i nie może się przyczepić.
Dla świętego spokoju wg. mnie w adnotacjach mogłoby być dopisane -
" Ładowność naczepy: taka i taka - dotyczy
zezwolenia na ruch pojazdu nienormatywnego kategorii V lub wyższej" - ale oni wszyscy się boja pisać w tych adnotacjach :(

_________________
---------------------------------------
7xMAN 1xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Post Wysłano: 12 mar 2014, 19:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 lut 2014, 22:26
Posty: 23

Hej no więc zbadałem temat i muszę stwierdzić że się mylisz.
Już tłumaczę o co chodzi. Naczepę kupujesz i normalnie rejestrujesz w swoim wydziale komunikacji. Naczepa rejestrowana jest zgodnie z Polskimi normami czyli DMC 40 t i ładowność 22,5 t. Potem kierujesz się do okręgowej stacji kontroli pojazdów w celu ponownego badania technicznego w którym podajesz djagnoście wartości techniczne czyli ładowność 43,5 t itd. Diagnosta wystawia ci zaświadczenie że naczepa nie przechodzi badania technicznego z tego względu że nie są zachowane Polskie normy. Te zaświadczenie jest podstawą do ubiegania się o odstępstwa od warónków technicznych pojazdów i naczep. Coś takiego wydaje Minister transportu i z takim wnioskiem kierujemy się właśnie tam (cała sprawa trwa 3 mieśące). Jak otrzymasz zgodę dostaje się wkładkę do dowodu że można tą właśnie naczepą przewozić towary ponadnormatywne. a co do pozwoleń bo to też trzeba mieć na drogi wojewódzkie i wszystkie niższe wydaje Wojewoda i to można na rok kupić. A drogi ekspresowe i autostrady trzeba kierować się do Głównej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad tam podajesz trasę wymiary wagę itd. i oni na podstawie tego wystawiają pozwolenie kilku godzinne jedno dniowe lub stałe jesli ktoś kursuje cały czas. I to chyba by było tyle przynajmniej tyle się dowiedziałem jeśli jest coś zle to niech mnie ktoś poprawi.


Post Wysłano: 12 mar 2014, 20:30
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1617
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Czyli co urząd to inne interpretacje lub brak znajomości przepisów. I teraz kupujesz sobie nową naczepę za kupę pieniędzy i 3 miesiące musi stać a Ty płac podatek od środków transportu i ew. leasing - a jak na to zarobić?? :roll:

Drogi niższe rangą od krajówek których zapomniałeś dodac - i tak nic ze zwiększeniem dmc u starosty nie zrobisz, u starosty jedynie na wymiary zezwolenia załatwiasz i naciski na oś. Tu masz wszystko opisane:
http://www.ozptd.pl/news/1024/69/Zmiany ... towym.html

_________________
---------------------------------------
7xMAN 1xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 6 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: