Strona 1 z 1 [ Posty: 6 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 04 mar 2014, 11:23

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 mar 2014, 11:09
Posty: 3
GG: 1
Samochód: IVECO

Witam wszystkich! Mam pytanie, czy można zamienić lub przerobić skrzynię zf s180 AVS na zwykły manual bez sterowania pneumatycznego w autokarze np. iveco irizar century II?
Ewentualnie, czy miał ktoś problemy z tą skrzynią głównie w zimę- zamarza- (ona występuje w różnych autokarach np. setra, man, neoplan, ale nie renault iliade- tam jest inna -tbv) ??????
proszę o pomoc!!!!pozdrawiam!


Post Wysłano: 09 mar 2014, 22:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 lis 2013, 18:31
Posty: 53
GG: 8706846
Samochód: Renault FR1, Iliade GTX,Daf SB3000
Lokalizacja: Jawor

skrzynia 8 z przebitką z dżojstikiemi pedałem sprzęgła?? Mam coś takiego w dafie Berkhof. Sprawdź skrzynkę przy skrzyni biegów, tam jest całe sterowanie skrzyni idące od dżojstika. otwórz, wysusz, zalej silikonem i spróbuj. U mnie odpukac działa bez zarzutów, nawet zimą.


Post Wysłano: 10 mar 2014, 11:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 mar 2014, 11:09
Posty: 3
GG: 1
Samochód: IVECO

Tak to ta skrzynia. olej wymieniłem ale tam nie czyściłem nic (już wcześniej słyszałem że może tam być tzw. masło)
o przeróbce na manual nic nie słyszano?


Post Wysłano: 10 mar 2014, 22:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 lis 2013, 18:31
Posty: 53
GG: 8706846
Samochód: Renault FR1, Iliade GTX,Daf SB3000
Lokalizacja: Jawor

Sprawdź bezpieczniki i wysusz skrzynkę przy skrzyni biegów. Jest jeden główny bezpiecznik i dwa przekaźniki do obsługi tej skrzyni. Ja mam skrzynie z tym w kufrach po stronie kierowcy. Zacznij od tego. Później trzeba będzie szukac dalej. Jak sie u Ciebie objawia to, że zamarzła...? Dżojstik masz twardy?? Czy normalnie wchodzą biegi dzojstikiem tylko dalej ich nie podaje?? opisz dokładnie objawy.


Post Wysłano: 11 mar 2014, 16:44

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 mar 2014, 11:09
Posty: 3
GG: 1
Samochód: IVECO

jeśli jest mróz, to jak auto jest zimne to jest tak, że zazwyczaj na postoju mogę wrzucić wszystkie biegi. kiedy ruszę z dwójki to dżojstikiem wrzucę bieg następny np. 3,4,5 ale nie wbija mi go gdy nacisnę sprzęgło. mam awaryjne włączanie biegów (za siedzeniem kierowcy - tylko 4-ka do przodu, neutral i wsteczny. zazwyczaj jak wrzucę awaryjną 4 i pojadę na niej koło 5- 10 min to kiedy znów wrócę do dżojstika to powoli każdy następny bieg się pojawia i jak się olej w skrzyni rozgrzeje to później już wszystko dobrze działa. im większy mróz tym dłużej wszystko się odbywa przy zimnym. dzwoniłem do speca od skrzyń to mi powiedział że w tej skrzynce ze sterowaniem zbiera się tzw masło (woda z oleju) i to zamarza, ale za czyszczenie całej skrzyni ( bo inaczej nie oni nie robią tylko całość) krzyknął 2000 zł+ 2000zł za wyjęcie i włożenie skrzyni. dlatego piszę może się z tym ktoś spotkał i jest jakiś tańszy sposób na czyszczenie tego. sam tego boję sie trochę robić- nie mam 2 lewych rąk ale czasem jak coś robię przy aucie to jedno zrobię a 2 inne rzeczy popsuję :roll: a w tym przypadku maże to być kosztowne :)
kiedyś wyczytałem że ktoś to przerabia na manual (tylko zapomniałem gdzie) zawsze jest mniej rzeczy do psucia i łatwiej sprzedać. może wymiana całej skrzyni na manual??


Post Wysłano: 12 mar 2014, 8:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 lis 2013, 18:31
Posty: 53
GG: 8706846
Samochód: Renault FR1, Iliade GTX,Daf SB3000
Lokalizacja: Jawor

Nie rozumiem Jak może się przedostawac masło ze skrzyni biegow do skrzynki od sterowania. Przecież ta mała puszka nie ma połączenia z główna skrzynia biegów. Ona zamienia sygnał elektryczny na pneumatyczny by szedl na siłowniki. Tam jest elektronika i pneumatyka. Wiec jeśli się tam coś dostaje to tylko z zewnatrz- woda, błoto itp. Dlatego ze jest za kołem bliźniaka. Możesz to śmiało wyjac w całości, w domu rozkręcić. Wyczyścić i wysuszyć. Jeśli już to prędzej sprężarka puszcza ci olej i zbiera się na którymś połączeniu, gestnieje od mrozu i zatyka przelot powietrza na siłowniki, ale to tylko teoria. Jak zdejmiesz osuszacz powietrza to będziesz widział czy jest w oleju. Możesz mieć jeszcze coś takiego jak zimne luty w skrzynce lub dojściu. Sprawdź połączenia kostek od dzojstika do skrzynki. Ja bym szukał czegoś po stronie elektrycznej albo siłowniki do regeneracji. To tak jak np u nas w gtx z drzwiami było. Jak było poniżej zera to drzwi się nie podciagaly do góry i powoli się zamykaly.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 6 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: