jeśli jest mróz, to jak auto jest zimne to jest tak, że zazwyczaj na postoju mogę wrzucić wszystkie biegi. kiedy ruszę z dwójki to dżojstikiem wrzucę bieg następny np. 3,4,5 ale nie wbija mi go gdy nacisnę sprzęgło. mam awaryjne włączanie biegów (za siedzeniem kierowcy - tylko 4-ka do przodu, neutral i wsteczny. zazwyczaj jak wrzucę awaryjną 4 i pojadę na niej koło 5- 10 min to kiedy znów wrócę do dżojstika to powoli każdy następny bieg się pojawia i jak się olej w skrzyni rozgrzeje to później już wszystko dobrze działa. im większy mróz tym dłużej wszystko się odbywa przy zimnym. dzwoniłem do speca od skrzyń to mi powiedział że w tej skrzynce ze sterowaniem zbiera się tzw masło (woda z oleju) i to zamarza, ale za czyszczenie całej skrzyni ( bo inaczej nie oni nie robią tylko całość) krzyknął 2000 zł+ 2000zł za wyjęcie i włożenie skrzyni. dlatego piszę może się z tym ktoś spotkał i jest jakiś tańszy sposób na czyszczenie tego. sam tego boję sie trochę robić- nie mam 2 lewych rąk ale czasem jak coś robię przy aucie to jedno zrobię a 2 inne rzeczy popsuję
a w tym przypadku maże to być kosztowne
kiedyś wyczytałem że ktoś to przerabia na manual (tylko zapomniałem gdzie) zawsze jest mniej rzeczy do psucia i łatwiej sprzedać. może wymiana całej skrzyni na manual??