Cytuj:
też czekam na tą odpowiedz a moja nie uwzględniała tego że zostałeś dowieziony do auta do F bo tego nie napisałeś wcześniej
a co do innych uwag to u ciebie tydzień to raz okres miedzy odpoczynkami tygodniowymi, a raz jak jest wygodniej,to od niedzieli 0.00
co do współpracy w kwestii zaświadczeń o nieprowadzeniu pojazdu i nowymi przepisami we F,to możesz się tym zająć na szerszą skale bo co mamy spać w hotelach jak można wyciągać tylko karty i wpisem manualnym dokumentować wykonanie odpoczynku poza pojazdem
Podaj mi ten przykład że jak mi lepiej to tak to traktuje, zawsze opieram się na przepisie.
Tak więc powiedz mi choć jedno zdanie zgodne z przepisami co ma wspólnego jazda "na 10h" z odpoczynkiem tyg. Jak znajdziesz stawiam piwo marki fox
A o wpisach już dużo mówiłem i dalej powtórzę, Twój kolega dał się naciąć żeby w PL zapłacić za brak zaświadczenia albo po prostu źle udokumentował swoje aktywności.
Cytuj:
Krzysiek nie wiem o co chodzi z tymi odpoczynkami, że raz od niedzieli a innym razem jak wygodnie. Jak robię 45 h pauzy to chyba nie ma znaczenia kiedy i po tej przerwie dni pracy liczą mi się od początku.
Sent from my GT-I9100
Zależy czym dla Ciebie są te dni pracy ale mylisz się.
Co do poprzednich Twoich pytań to tak.
Z wydruku wynika że pewnie źle zrobiłeś wpis manualny
Cytuj:
Też mi się wydaje, że samemu bym to zrobił lepiej.
Jak teraz skończę kurs, to będę miał tydzień wolnego. Później wracam, wrzucam kartę do tacho i przy pytaniu czy to był koniec zmiany mam zaznaczyć, że "nie" i selektorem opisać co robiłem, tak?
Sent from my GT-I9100
Dokładnie, pewnie masz tacho które ma z 5lat. W nowszych jest to trochę inaczej i łatwiej chyba.
Cytuj:
Jak zaczynam pracę o 4.30 to jeśli wcześniejszy czas oznaczę jako pauza, to mogę normalnie jechać i nie będzie problemu że nie ma 9h przerwy. Dodam, że pracę zaczynam we Francji, czyli juz dzień wcześniej jesteśmy w trasie.
Dojazd musisz udokumentować do pojazdu i ile Ci zostanie "czasu pracy" tyle potem możesz pracować... Ale jeśli faktycznie wpiszesz sobie pauze to możesz zaraz pracować tylko musisz się wytłumaczyć że nie dojechałeś do auta tylko byłeś w pobliżu i na ten okres masz pauze, co jest nie zgodne bo nie miałeś.
Cytuj:
Skoro dzień wcześniej jesteś w trasie i jesteś wieziony to zaznaczasz ten okres czasu jako dyżur (od wyjazdu z bazy do dojazdu do samochodu, który stoi we Francji).
Cytuj:
Czyli ten okres 17h z wydruku można by tak właśnie zaznaczyć, ale kolega krzysiekjx1 pisał, że tak nie bardzo.
Sytuacja była taka, że wyjechaliśmy z PL ok. 21. Na miejscu byliśmy o 9.
Później czekaliśmy aż kierowcy zjadą z trasy. Chwila ogarniania spraw, rozpakowanie rzeczy w aucie i tak zlecialo. Włozyliśmy karty zeby był zapis o pauzie przed wyjazdem.
Sent from my GT-I9100
Tak tak... zaznacz sobie 17h dyspozycyjności a powodzenia przy kontroli... Nie każ mi liczyć ile to wyjdzie jak Ci sumują dwa dni "u nas", za granicą to nawet nie mówię.
Weź na tym wydruku opisz wszystko i wyrysuj sobie dojazd do samochodu (no chyba że potem zaraz jechałeś to tylko pauzę żebyś norm nie przekroczył) tak aby nie przekroczyć max czasów (jeśli znasz podstawy), a tak jak pisałem wcześniej wydruk będzie Twoim ratunkiem jeśli zmaściłeś wpis manualny.
Nie wiem, co jeszcze chcesz wiedzieć?
Cytuj:
jeśli kierowca chce jutro jechać o północy (00.05), a wyciągnął kartę 27.04.2014r. o 07.41 i od 28.04.2014 do 03.06.2014 miał chorobowe, to ja mu wypisuję dziś urlopówkę od tego 27.04.2014 do 04.06.2014 00.05 ?
No dobrze by było... Po to są te rubryki aby je zaznaczyć. Na czas chorobowego zaświadczenie z czasu chorobowego (ale fajnie napisałem). A gdy chorobowe się skończyło zaświadczenie od tego czasu do rozpoczęcia pracy z zaznaczeniem że kierowca odpoczywał. Czyli nie jedno zaświadczenie potrzeba że tak powiem.