Strona 127 z 162 [ Posty: 3235 ] Przejdź na stronę Poprzednia 1125 126 127 128 129162 Następna
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 02 cze 2014, 0:11

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 kwie 2014, 20:51
Posty: 1884

Cytuj:
Cytuj:
Czyli ten okres 17h z wydruku można by tak właśnie zaznaczyć, ale kolega krzysiekjx1 pisał, że tak nie bardzo.
Sytuacja była taka, że wyjechaliśmy z PL ok. 21. Na miejscu byliśmy o 9.
Później czekaliśmy aż kierowcy zjadą z trasy. Chwila ogarniania spraw, rozpakowanie rzeczy w aucie i tak zlecialo. Włozyliśmy karty zeby był zapis o pauzie przed wyjazdem.

Sent from my GT-I9100
Tak na szybko to Ci powiem... To co sobie zjebiesz w tacho czy to wpisami czy to aktywnościami, zawsze możesz to poprawić ostatecznie wydrukiem i to jest ważniejsze niż np. że zapomniałeś albo źle zrobiłeś wpis manualny. Teksty typu źle zrobiony wpis albo nie zrobiony wpis to potrzebne jest zaświadczenie daruj sobie :D

Na resztę odpowiem jak znajdę chwilę.
Ok. To czekam na Twoją wypowiedź jak to sprostować. Bo jak teraz źle opiszę wydruk, to już nie będzie odwrotu i tłumaczenia.


Post Wysłano: 02 cze 2014, 12:37
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 lip 2007, 8:58
Posty: 1502
Samochód: DAF 105XF 460
Lokalizacja: Dolnośląskie

Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
Czyli ten okres 17h z wydruku można by tak właśnie zaznaczyć, ale kolega krzysiekjx1 pisał, że tak nie bardzo.
Sytuacja była taka, że wyjechaliśmy z PL ok. 21. Na miejscu byliśmy o 9.
Później czekaliśmy aż kierowcy zjadą z trasy. Chwila ogarniania spraw, rozpakowanie rzeczy w aucie i tak zlecialo. Włozyliśmy karty zeby był zapis o pauzie przed wyjazdem.

Sent from my GT-I9100
Tak na szybko to Ci powiem... To co sobie zjebiesz w tacho czy to wpisami czy to aktywnościami, zawsze możesz to poprawić ostatecznie wydrukiem i to jest ważniejsze niż np. że zapomniałeś albo źle zrobiłeś wpis manualny. Teksty typu źle zrobiony wpis albo nie zrobiony wpis to potrzebne jest zaświadczenie daruj sobie :D

Na resztę odpowiem jak znajdę chwilę.


Ok. To czekam na Twoją wypowiedź jak to sprostować. Bo jak teraz źle opiszę wydruk, to już nie będzie odwrotu i tłumaczenia.
też czekam na tą odpowiedz a moja nie uwzględniała tego że zostałeś dowieziony do auta do F bo tego nie napisałeś wcześniej :D

a co do innych uwag to u ciebie tydzień to raz okres miedzy odpoczynkami tygodniowymi, a raz jak jest wygodniej,to od niedzieli 0.00 :lol:

co do współpracy w kwestii zaświadczeń o nieprowadzeniu pojazdu i nowymi przepisami we F,to możesz się tym zająć na szerszą skale bo co mamy spać w hotelach jak można wyciągać tylko karty i wpisem manualnym dokumentować wykonanie odpoczynku poza pojazdem :lol:

_________________
a nikt ci za darmo nie da!!!


Post Wysłano: 03 cze 2014, 12:40

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 kwie 2014, 20:51
Posty: 1884

Krzysiek nie wiem o co chodzi z tymi odpoczynkami, że raz od niedzieli a innym razem jak wygodnie. Jak robię 45 h pauzy to chyba nie ma znaczenia kiedy i po tej przerwie dni pracy liczą mi się od początku.

Sent from my GT-I9100


Post Wysłano: 03 cze 2014, 15:23

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 maja 2014, 9:24
Posty: 10

chciałam się zapytać czy kierowca zawsze potrzebuje urlopówkę m-c wstecz jeśli wogóle nie jeździł, miał 2 m-ce chorobowe?


Post Wysłano: 03 cze 2014, 15:26
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 gru 2011, 15:14
Posty: 606
Samochód: TGL 12.250 tandem

Przy kontroli musisz mieć udokumentowane 28 dni do tyłu, nie ważne czy prowadziłeś czy siedziałeś w domu czy byłeś na kosmosie :)


Post Wysłano: 03 cze 2014, 15:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 maja 2014, 9:24
Posty: 10

jeśli kierowca chce jutro jechać o północy (00.05), a wyciągnął kartę 27.04.2014r. o 07.41 i od 28.04.2014 do 03.06.2014 miał chorobowe, to ja mu wypisuję dziś urlopówkę od tego 27.04.2014 do 04.06.2014 00.05 ?


Post Wysłano: 03 cze 2014, 15:46
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 sty 2012, 14:36
Posty: 402
Samochód: 105
Lokalizacja: RKL

Cytuj:

też czekam na tą odpowiedz a moja nie uwzględniała tego że zostałeś dowieziony do auta do F bo tego nie napisałeś wcześniej :D

a co do innych uwag to u ciebie tydzień to raz okres miedzy odpoczynkami tygodniowymi, a raz jak jest wygodniej,to od niedzieli 0.00 :lol:

co do współpracy w kwestii zaświadczeń o nieprowadzeniu pojazdu i nowymi przepisami we F,to możesz się tym zająć na szerszą skale bo co mamy spać w hotelach jak można wyciągać tylko karty i wpisem manualnym dokumentować wykonanie odpoczynku poza pojazdem :lol:
Podaj mi ten przykład że jak mi lepiej to tak to traktuje, zawsze opieram się na przepisie.
Tak więc powiedz mi choć jedno zdanie zgodne z przepisami co ma wspólnego jazda "na 10h" z odpoczynkiem tyg. Jak znajdziesz stawiam piwo marki fox :D

A o wpisach już dużo mówiłem i dalej powtórzę, Twój kolega dał się naciąć żeby w PL zapłacić za brak zaświadczenia albo po prostu źle udokumentował swoje aktywności.
Cytuj:
Krzysiek nie wiem o co chodzi z tymi odpoczynkami, że raz od niedzieli a innym razem jak wygodnie. Jak robię 45 h pauzy to chyba nie ma znaczenia kiedy i po tej przerwie dni pracy liczą mi się od początku.

Sent from my GT-I9100
Zależy czym dla Ciebie są te dni pracy ale mylisz się.

Co do poprzednich Twoich pytań to tak.
Z wydruku wynika że pewnie źle zrobiłeś wpis manualny
Cytuj:
Też mi się wydaje, że samemu bym to zrobił lepiej.
Jak teraz skończę kurs, to będę miał tydzień wolnego. Później wracam, wrzucam kartę do tacho i przy pytaniu czy to był koniec zmiany mam zaznaczyć, że "nie" i selektorem opisać co robiłem, tak?

Sent from my GT-I9100
Dokładnie, pewnie masz tacho które ma z 5lat. W nowszych jest to trochę inaczej i łatwiej chyba.
Cytuj:
Jak zaczynam pracę o 4.30 to jeśli wcześniejszy czas oznaczę jako pauza, to mogę normalnie jechać i nie będzie problemu że nie ma 9h przerwy. Dodam, że pracę zaczynam we Francji, czyli juz dzień wcześniej jesteśmy w trasie.
Dojazd musisz udokumentować do pojazdu i ile Ci zostanie "czasu pracy" tyle potem możesz pracować... Ale jeśli faktycznie wpiszesz sobie pauze to możesz zaraz pracować tylko musisz się wytłumaczyć że nie dojechałeś do auta tylko byłeś w pobliżu i na ten okres masz pauze, co jest nie zgodne bo nie miałeś.
Cytuj:
Skoro dzień wcześniej jesteś w trasie i jesteś wieziony to zaznaczasz ten okres czasu jako dyżur (od wyjazdu z bazy do dojazdu do samochodu, który stoi we Francji).
Cytuj:
Czyli ten okres 17h z wydruku można by tak właśnie zaznaczyć, ale kolega krzysiekjx1 pisał, że tak nie bardzo.
Sytuacja była taka, że wyjechaliśmy z PL ok. 21. Na miejscu byliśmy o 9.
Później czekaliśmy aż kierowcy zjadą z trasy. Chwila ogarniania spraw, rozpakowanie rzeczy w aucie i tak zlecialo. Włozyliśmy karty zeby był zapis o pauzie przed wyjazdem.

Sent from my GT-I9100
Tak tak... zaznacz sobie 17h dyspozycyjności a powodzenia przy kontroli... Nie każ mi liczyć ile to wyjdzie jak Ci sumują dwa dni "u nas", za granicą to nawet nie mówię.
Weź na tym wydruku opisz wszystko i wyrysuj sobie dojazd do samochodu (no chyba że potem zaraz jechałeś to tylko pauzę żebyś norm nie przekroczył) tak aby nie przekroczyć max czasów (jeśli znasz podstawy), a tak jak pisałem wcześniej wydruk będzie Twoim ratunkiem jeśli zmaściłeś wpis manualny.
Nie wiem, co jeszcze chcesz wiedzieć?
Cytuj:
jeśli kierowca chce jutro jechać o północy (00.05), a wyciągnął kartę 27.04.2014r. o 07.41 i od 28.04.2014 do 03.06.2014 miał chorobowe, to ja mu wypisuję dziś urlopówkę od tego 27.04.2014 do 04.06.2014 00.05 ?

No dobrze by było... Po to są te rubryki aby je zaznaczyć. Na czas chorobowego zaświadczenie z czasu chorobowego (ale fajnie napisałem). A gdy chorobowe się skończyło zaświadczenie od tego czasu do rozpoczęcia pracy z zaznaczeniem że kierowca odpoczywał. Czyli nie jedno zaświadczenie potrzeba że tak powiem.

_________________
Wolę być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem, więc zanim się najeb**emy, proponuję się napić.
Chcesz zarobić kasę na fejszczbuku? Wejdź w opcje, usuń konto i weź się k**** za robotę...
Nie zażywam viagry, a każdy mi mówi że z dnia na dzień, coraz to większy ch*j jestem dla wszystkich.


Post Wysłano: 03 cze 2014, 23:10

Cytuj:
(...)
Cytuj:
Skoro dzień wcześniej jesteś w trasie i jesteś wieziony to zaznaczasz ten okres czasu jako dyżur (od wyjazdu z bazy do dojazdu do samochodu, który stoi we Francji).
Cytuj:
Czyli ten okres 17h z wydruku można by tak właśnie zaznaczyć, ale kolega krzysiekjx1 pisał, że tak nie bardzo.
Sytuacja była taka, że wyjechaliśmy z PL ok. 21. Na miejscu byliśmy o 9.
Później czekaliśmy aż kierowcy zjadą z trasy. Chwila ogarniania spraw, rozpakowanie rzeczy w aucie i tak zlecialo. Włozyliśmy karty zeby był zapis o pauzie przed wyjazdem.

Sent from my GT-I9100
Tak tak... zaznacz sobie 17h dyspozycyjności a powodzenia przy kontroli... Nie każ mi liczyć ile to wyjdzie jak Ci sumują dwa dni "u nas", za granicą to nawet nie mówię.
Weź na tym wydruku opisz wszystko i wyrysuj sobie dojazd do samochodu (no chyba że potem zaraz jechałeś to tylko pauzę żebyś norm nie przekroczył) tak aby nie przekroczyć max czasów (jeśli znasz podstawy), a tak jak pisałem wcześniej wydruk będzie Twoim ratunkiem jeśli zmaściłeś wpis manualny.
Nie wiem, co jeszcze chcesz wiedzieć?
(...)
Wiesz co, jakoś dziwnie miałem tak zaznaczone (dyżur przez -naście godzin) i jakoś mi nic się nie stało tak w czasie weryfikacji zapisu na karcie w firmie, jak i podczas kontroli. Nie było żadnych zastrzeżeń do wprowadzonych zapisów manualnych.


Post Wysłano: 04 cze 2014, 13:19
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 sty 2012, 14:36
Posty: 402
Samochód: 105
Lokalizacja: RKL

17h dyżuru, jeśli po przyjeździe do samochodu wykona się odpoczynek min.9h i tak już bulimy 200zł. Jeśli nie i potem coś jeszcze robimy to już więcej. To że nie ma problemu przy kontroli nie znaczy że problemu wcale nie ma. 90% kierowców jeździ "na łóżku" i też nie ma problemów przy kontroli (zazwyczaj).
Gość zaznaczając sobie 17h dyżuru sam sobie strzela w kolano.

_________________
Wolę być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem, więc zanim się najeb**emy, proponuję się napić.
Chcesz zarobić kasę na fejszczbuku? Wejdź w opcje, usuń konto i weź się k**** za robotę...
Nie zażywam viagry, a każdy mi mówi że z dnia na dzień, coraz to większy ch*j jestem dla wszystkich.


Post Wysłano: 04 cze 2014, 15:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 maja 2012, 14:05
Posty: 263
GG: 0
Samochód: Mazda 626

Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
Mam pytanko bo dopadla mnie zacma..
Taka sytuacja..
Wykrecilel 15 i kiedy najwczesniej mge zrobic 30 by wszystko bylo ok?
Niby wydaje sie ze po kilku minutach lecz ciekawe czy krokodylek nie wziol by to za przerwanie pazuzy 45 bo np czekamy na rampe i zrobilismy 15 a tu trzeba podstawic i zajmuje nam to ok 5 min..czy potem jak zrobie np 35. To zaliczy sie jako pauza 15+30 czy jako przerwana

A jeszcze czy jak robicie taka pauze 15+ 30 to opisujecie to na analogu lub cyfrowym tacho??
Wszystko gra. Możesz robić 15 pauzy, minutę jazdy, 30 pauzy i będzie grało. Nic opisywać nie trzeba.
Nie do końca... nie możesz mieć 15min pierwszej pauzy przed jazda, potem te 30min nie skasują Ci jazdy i dupa. Musi być w tym przypadku 45min.
Czyli nie mogę mieć np. 35 minut pauzy, (35 będzie zaliczone jako 15 minut), jadę 10 minut, robię 30 minut pauzy ?


Post Wysłano: 04 cze 2014, 16:47
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 sty 2012, 14:36
Posty: 402
Samochód: 105
Lokalizacja: RKL

Możesz, ale drugie 30min Ci nie skasują jazdy i będzie potraktowane jako pierwsze min. 15 minut.

_________________
Wolę być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem, więc zanim się najeb**emy, proponuję się napić.
Chcesz zarobić kasę na fejszczbuku? Wejdź w opcje, usuń konto i weź się k**** za robotę...
Nie zażywam viagry, a każdy mi mówi że z dnia na dzień, coraz to większy ch*j jestem dla wszystkich.


Post Wysłano: 04 cze 2014, 19:36

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 maja 2012, 14:05
Posty: 263
GG: 0
Samochód: Mazda 626

Cytuj:
Skoro dzień wcześniej jesteś w trasie i jesteś wieziony to zaznaczasz ten okres czasu jako dyżur (od wyjazdu z bazy do dojazdu do samochodu, który stoi we Francji).
Tutaj wpisuję manualnie w Tachografie ? Jeżeli mój dojazd trwa od bazy do samochodu 20 godzin, to muszę wykręcać pauzę 9 lub 11 godzin ?


Post Wysłano: 05 cze 2014, 11:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 lip 2007, 8:58
Posty: 1502
Samochód: DAF 105XF 460
Lokalizacja: Dolnośląskie

Cytuj:
Krzysiek nie wiem o co chodzi z tymi odpoczynkami, że raz od niedzieli a innym razem jak wygodnie. Jak robię 45 h pauzy to chyba nie ma znaczenia kiedy i po tej przerwie dni pracy liczą mi się od początku.
zgadzam się z tobą,a pytanie było do kolegi bułkowski410
Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
Ruszylem w niedziele o godz 23 jechalem na 10h, do ktorego tygodnia ta dycha sie liczy? Do tego do niedzieli czy po niedzieli? Bo akurat jak liczy sie do tego tygodnia po niedzieli to mam przekroczony czas jazdy o 28min zgubilem sie w hiszpani i wyszlo by na to ze 3x10 zrobilem ;/

a co to ma do rzeczy kiedy o której godzinie zaczął?? ważne jest kiedy wykonał odpoczynek tygodniowy :>

Pewnie znowu powiesz że się czepiam ale z odpoczynkiem tygodniowym to teraz pojechałeś grubo, powiem Ci tylko to ma tyle wspólnego co ja z piłką nożną.

[/quote]

i tu mi wytłumacz gdzie jest owa jazda??? bo przypuszczam że zaraz stwierdzisz że nie jechał 3x10 :) bo.....
Cytuj:
To pogratulować wiedzy koledze że dał sobie wmówić coś złego nie robiąc tego.
A szefowi powiedz że ja mogę się zając tym że nie będzie musiał wozić wszystkim zaświadczeń a w razie problemów wytłumaczę inspektorom o co chodzi, za zaoszczędzone paliwo będzie mi wysyłał zgrzewki jacka danielsa ok... Masakra.
I nie ważne to czy SK czy PL czy inne unijne ustrojstwo.

no wiec nam wszystkim wytłumacz po są w ogóle zaświadczenia ??
skoro są zbytecznie wg ciebie? bo tyle co ja pamiętam z dawnych lat (może się coś zmieniło wiec nas oświeć) to wpisami to można dokumentować luki w zapisie tachografu do 12h a powyżej jest zaświadczenie (gdzieś mam to w starym uzasadnieniu z BAG,w związku z nałożoną karą )

_________________
a nikt ci za darmo nie da!!!


Post Wysłano: 05 cze 2014, 12:07

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 mar 2014, 18:31
Posty: 12
Lokalizacja: Gdańsk

Witam,

słuchajcie jak wygląda sprawa czasu pracy przy podstawianiu pod magazyn? Mam 15 ciężarówek, podstawiam je pod rampy, załadunek i rozładunek. Dużo sobie nie pojeżdżę, ale od czegoś trzeba zacząć 8) Kierowca który mnie teraz uczy wkłada kartę, uruchamia ją, a resztę pozostawia automatycznym ustawieniom. Podstawiam 5 ciężarówek pod 5 bram, w ostatniej zostawiam kartę i idę ładować. Jak skończę załadunki, to zaczynam odstawiać na plac od tej, w której zostawiłem kartę. Później tylko przekładam kartę przy zmianie aut. Podczas przekładania karty często wyskakuje mi komunikat "kolizja czasu pracy" i nie wiem o co tu chodzi.

Pytanie 1 - czy muszę coś ustawiać w tacho? Zauważyłem, że tam samo się zmienia z młotków na jazdę w momencie gdy ruszam.

Pytanie 2 - jak jest z przerwami? 4,5 godziny jazdy uzbiera mi się mniej więcej po tygodniu :mrgreen:

_________________
Nie ma porażek, jest tylko informacja zwrotna.


Post Wysłano: 05 cze 2014, 12:55

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 kwie 2014, 20:51
Posty: 1884

Jazda jazdą, ale po 6h pracy powinieneś mieć 30 min przerwy i tu może być problem, ale niech się wypowie ktoś kompletentny.

Sent from my GT-I9100


Post Wysłano: 05 cze 2014, 20:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 mar 2014, 18:31
Posty: 12
Lokalizacja: Gdańsk

Cytuj:
Jazda jazdą, ale po 6h pracy powinieneś mieć 30 min przerwy i tu może być problem, ale niech się wypowie ktoś kompletentny.

Sent from my GT-I9100
Pracuję 8 godzin i po 4 mam przerwę. Gdy nie ma załadunków/rozładunków wykonuję również prace magazynowe.

_________________
Nie ma porażek, jest tylko informacja zwrotna.


Post Wysłano: 06 cze 2014, 14:56
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 sty 2012, 14:36
Posty: 402
Samochód: 105
Lokalizacja: RKL

Cytuj:
[/quote]

Na pierwsze pytania już odpowiedziałem, a Ty dalej na moje nie.
Nie mi tłumaczyć wszystkim po co są zaświadczenia po raz setny, zresztą nie ja tworzę przepisy ja tylko z nich korzystam jak wszyscy, a że kierowcy lubią utrudniać sobie życie, bo zazwyczaj kupę wiedzą, albo tak musi być bo tak i już, bo kierofca na parkingu tak mówił.
Ale ok.
W rozp. masz zapis. Jeżeli kierowca nie ma możliwość rejestrowania swoich aktywności za pomocą tachografu musi zrobić to ręcznie. Czyli na odwrocie tarczki albo wpisem manualnym, nigdzie nie jest to zapisane że powyżej 12h. Na sibi radyjku się zapytaj albo byle gdzie to większość Ci powie że powyżej 24h musi być zaświadczenie, ciekawe tylko skąd oni to biorą.
Cytuj:
Cytuj:
Jazda jazdą, ale po 6h pracy powinieneś mieć 30 min przerwy i tu może być problem, ale niech się wypowie ktoś kompletentny.

Sent from my GT-I9100
Pracuję 8 godzin i po 4 mam przerwę. Gdy nie ma załadunków/rozładunków wykonuję również prace magazynowe.
No to jeżeli Twoja przerwa wynosi min 30min to już Ci mówię że nie masz się o co martwić. Bo 4.5h jazdy i tak nie przekroczysz.

_________________
Wolę być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem, więc zanim się najeb**emy, proponuję się napić.
Chcesz zarobić kasę na fejszczbuku? Wejdź w opcje, usuń konto i weź się k**** za robotę...
Nie zażywam viagry, a każdy mi mówi że z dnia na dzień, coraz to większy ch*j jestem dla wszystkich.


Post Wysłano: 07 cze 2014, 10:23

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 mar 2014, 18:31
Posty: 12
Lokalizacja: Gdańsk

Cytuj:
No to jeżeli Twoja przerwa wynosi min 30min to już Ci mówię że nie masz się o co martwić. Bo 4.5h jazdy i tak nie przekroczysz.
A co zrobić w przypadku komunikatu "kolizja czasu pracy"? Pokazuje się on przy przesiadce z jednej ciężarówki do drugiej.

_________________
Nie ma porażek, jest tylko informacja zwrotna.


Post Wysłano: 07 cze 2014, 11:47
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 sty 2012, 14:06
Posty: 123
GG: 1
Samochód: DAF 105XF
Lokalizacja: Widnes

Zwróć uwagę czy godzina w następnym aucie nie jest wcześniejsza niż w poprzednim.


Post Wysłano: 07 cze 2014, 13:11
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 lip 2007, 8:58
Posty: 1502
Samochód: DAF 105XF 460
Lokalizacja: Dolnośląskie

Cytuj:
Cytuj:


Na pierwsze pytania już odpowiedziałem, a Ty dalej na moje nie.
Nie mi tłumaczyć wszystkim po co są zaświadczenia po raz setny, zresztą nie ja tworzę przepisy ja tylko z nich korzystam jak wszyscy, a że kierowcy lubią utrudniać sobie życie, bo zazwyczaj kupę wiedzą, albo tak musi być bo tak i już, bo kierofca na parkingu tak mówił.
Ale ok.
W rozp. masz zapis. Jeżeli kierowca nie ma możliwość rejestrowania swoich aktywności za pomocą tachografu musi zrobić to ręcznie. Czyli na odwrocie tarczki albo wpisem manualnym, nigdzie nie jest to zapisane że powyżej 12h. Na sibi radyjku się zapytaj albo byle gdzie to większość Ci powie że powyżej 24h musi być zaświadczenie, ciekawe tylko skąd oni to biorą.
być może masz racje,ale w takim wypadku sam przyznasz że zaświadczenia same w sobie są zbytecznym gadżetem i marnowaniem papieru???

natomiast przypadek w którym to "pojechałem" nadal mnie ciekawi i aż muszę na tą okoliczność (jest okazja, bo stary a .....) doszkolić i wtedy dokończymy jak znajdę argumenty że powinieneś grać w piłkę :lol:

_________________
a nikt ci za darmo nie da!!!


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 127 z 162 [ Posty: 3235 ] Przejdź na stronę Poprzednia 1125 126 127 128 129162 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: