Strona 3 z 162 [ Posty: 3235 ] Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5162 Następna
Autor
Wiadomość
Tytuł:
Post Wysłano: 11 maja 2006, 13:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 maja 2006, 1:15
Posty: 140

Cytuj:
Dzisiaj trafiłem na tekst o czasie pracy kierowców w którym nie zrozumiałem dwóch rzeczy.

Otóż:

Pierwsza sprawa odnosi się do tego fragmentu
Cytuj:
Czas pracy kierowców - zgodnie z obowiązującą od 1 maja 2004 r. ustawą o czasie pracy kierowców - jest pojęciem szerszym niż samo prowadzenie pojazdu. Odnosi się za to wyłącznie do szoferów zatrudnionych na umowę o pracę.
Czyli jak to jest np. z działalnością gospodarczą ? Skoro z tego wynika że pojęcie czasu pracy tyczy się tylko kierowców na Umowie o pracę.


Druga sprawa wygląda tak:
Cytuj:
Kierowcy małych pojazdów, a jednocześnie pracownicy mogą - zgodnie z ustawą o czasie pracy kierowców - pracować nawet do 12 godzin na dobę (w równoważnym czasie pracy). Teoretycznie można więc sobie wyobrazić dzień pracy, w którym przez cały czas, z wyjątkiem 15-minutowej przerwy, będą prowadzić.
Czyli jak to jest z tymi "Małymi autami" (nie bardzie wiem o jakie pojazdy się kryją pod tym pojęciem do 7,5 T albo do 12 T ?) bo w tym tekście kilka razy pojawiało sie pojęcie "mały" i "Duży".

Tu jest link do tego tekstu: http://www.nzzk.nw.pl/kraj/news62.htm
Czas pracy kierowcy tyczy się każdego szofera który jeździ samochodem ciężaowym o DMC>3,5t jak i autobusem i nie ma znaczenia tutaj czy jesteś zatrudnony na umowe o prace czy prowadzisz własną działalność gospodarczą jeśli jeździsz zarobkowo.

Pod pojęciem "Małe auto" kryje się samochód ciężarowy o DMC do 3.5t w tych autach nie ma konieczności montowania Tachografów i dlatego nie tyczy się ich Czas pracy kierowców.


Tytuł:
Post Wysłano: 17 maja 2006, 9:35

Interesuję mnie taka w sumie banalna sprawa,ale jednak. Mianowicie czy tacho daje znać np. jakąś kontrolką, że trzeba wymienić tarczkę po upływie doby, czy też trzeba samemu zwracać na to uwagę :roll: :?:


Tytuł:
Post Wysłano: 17 maja 2006, 9:40

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 mar 2006, 2:00
Posty: 198
Samochód: szybki ;)
Lokalizacja: STWua

Cytuj:
Interesuję mnie taka w sumie banalna sprawa,ale jednak. Mianowicie czy tacho daje znać np. jakąś kontrolką, że trzeba wymienić tarczkę po upływie doby, czy też trzeba samemu zwracać na to uwagę :roll: :?:
Kolego z tego co sie orientuje stare rachografy zegarowe nie mialy takiej funkcji jedynie migala kontrolka jesli tachograf byl nie zamkniety, natomiast w elektronicznych tzw szufladowych po przekroczeniu bodajze 25h bez zmiany tarczy wyskakuje wykrzynik na wyswietlaczu tachografu, ale ten wykrzynik wyskakuje rowniez w kilku innych przypadkach sygnalizujac np uszkodzenie tachografu itp. Jesli sie myle Cyryl prosze popraw :)

_________________
MB :)


Tytuł:
Post Wysłano: 17 maja 2006, 9:56

To w takim razie jest to bez sensu. Jadąc truckiem musisz zwracać uwagę na bardzo dużo rzeczy na trasę, odpoczynki, pauzy etc.,no i jeszcze trzeba pamiętać kiedy wkładałem tarczkę i kiedy trzeba ją zmienić :?


Tytuł:
Post Wysłano: 17 maja 2006, 10:58
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 kwie 2006, 15:36
Posty: 3199
GG: 997
Samochód: 1948
Lokalizacja: CG

Jarott ale problem. Ustawiasz sobie np. Budzik w telefonie albo przypomnienie i wiesz wszystko :P ;-).
Cytuj:
musisz zwracać uwagę na bardzo dużo rzeczy na trasę, odpoczynki, pauzy
Taka praca kolego.

_________________
Wodociągi Kieleckie w sposób wzorcowy usuwają awarie, w sposób błyskawiczny. Jesteśmy w czołówce krajowej, a nawet światowej. Liczba awarii z roku na rok maleje.


Tytuł:
Post Wysłano: 17 maja 2006, 23:28

Cytuj:
Taka praca kolego.
No właśnie - szkoda tylko, że pensje nie te co na zachodzie :) :!:


Tytuł:
Post Wysłano: 17 maja 2006, 23:30
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2873

Nie róbcie OT!!!


Tytuł:
Post Wysłano: 17 maja 2006, 23:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 gru 2005, 23:43
Posty: 445
Lokalizacja: Sosnowiec

to może ktoś odpowiee na moje pytanie?
Cytuj:
W ustawie o czasie pracy kierowcow jest taki zapis:
Kod:
Każdy kierowca w ciągu dwóch tygodni będzie musiał na co najmniej 45 godzin udać się na odpoczynek
Czyli to oznacza, ze jezeli kierowca jest gdzies za granicą i wypadnie mu ta 45-godzinna przerwa musi stać dwa dni gdzies na parkingu i nie moze nic robić? Jak ten problem rozwiązuja kierowcy? Czy mogą jakoś tak to rozwiązać, aby mogli odpoczywac w domu??

_________________
Może się matka na jakiegoś kierowcę zapatrzyła, bo mnie do samochodów ciągnie...


Tytuł:
Post Wysłano: 17 maja 2006, 23:53
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2873

Podejrzewam, że jezeli wypadnie takie coś to nie ma bólu, trzeba będzie odstać cały weekend. :wink:


Tytuł:
Post Wysłano: 18 maja 2006, 0:03

Cytuj:
tir napisał:
W ustawie o czasie pracy kierowcow jest taki zapis:
Kod:
Każdy kierowca w ciągu dwóch tygodni będzie musiał na co najmniej 45 godzin udać się na odpoczynek


Czyli to oznacza, ze jezeli kierowca jest gdzies za granicą i wypadnie mu ta 45-godzinna przerwa musi stać dwa dni gdzies na parkingu i nie moze nic robić? Jak ten problem rozwiązuja kierowcy? Czy mogą jakoś tak to rozwiązać, aby mogli odpoczywac w domu??
Powyższy okres może być skrócony do minimum 36 godzin,jeśli odbierzesz go w bazie pojazdów lub w miejscu zamieszkania,oraz do minimum 24 kolejnych godzin,jeżeli będzie odbierany w innym miejscu. Trzeba pamiętać, że okres o jaki zostanie skrócony odpoczynek,przysługuje kierowcy do wykorzystania przed upływem 3 tygodnia po tygodniu,w którym nastąpiło skrócenie.


Tytuł:
Post Wysłano: 18 maja 2006, 0:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 gru 2005, 23:43
Posty: 445
Lokalizacja: Sosnowiec

Cytuj:
Trzeba pamiętać, że okres o jaki zostanie skrócony odpoczynek,przysługuje kierowcy do wykorzystania przed upływem 3 tygodnia po tygodniu,w którym nastąpiło skrócenie.
troche to zakręcone. Czyli co jak raz sobie skróce tą przerwę z 45h do 36, to w następnym tygodniu bedę musiał stać 45 + 9h czyli 54??
Proszę wytłumacz mi to bardziej "łopatologicznie"

_________________
Może się matka na jakiegoś kierowcę zapatrzyła, bo mnie do samochodów ciągnie...


Tytuł:
Post Wysłano: 18 maja 2006, 10:53
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6327
Lokalizacja: Wrocław

tak, trzeba "oddać" te godziny w terminie dwutygodniowym.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Tytuł:
Post Wysłano: 18 maja 2006, 11:20

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 mar 2006, 16:03
Posty: 39
GG: 5688840
Lokalizacja: Lublin/Zamość

Ja rozumiem to w ten sposób że: jeżeli przeciągniesz sobie czas pracy w tygodniu to w następnym tygodniu musisz to "odespać" i analogicznie jest na odwrót.


Tytuł:
Post Wysłano: 19 maja 2006, 10:43

Cytuj:
Ja rozumiem to w ten sposób że: jeżeli przeciągniesz sobie czas pracy w tygodniu to w następnym tygodniu musisz to "odespać" i analogicznie jest na odwrót.
Niech Cyryl jeszcze potwierdzi,ale ja też tak to pojmuje.


Tytuł:
Post Wysłano: 19 maja 2006, 10:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6327
Lokalizacja: Wrocław

potwierdziłem, na oddanie tych godzin masz dwa tygodnie.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Tytuł:
Post Wysłano: 19 maja 2006, 11:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 mar 2006, 2:00
Posty: 198
Samochód: szybki ;)
Lokalizacja: STWua

Cytuj:
Cytuj:
Ja rozumiem to w ten sposób że: jeżeli przeciągniesz sobie czas pracy w tygodniu to w następnym tygodniu musisz to "odespać" i analogicznie jest na odwrót.
Niech Cyryl jeszcze potwierdzi,ale ja też tak to pojmuje.
Dobrze rozumujecie, ogolnie chodzi o to ze czas pracy rozlicza sie w 2 tygodniowym systemie i w przeciagu 2 tygodni czas pracy nie moze przekroczyc 90h czyli 5dni po 9H jazdy daje 45h w kazdym tygodniu ale jesli np jedziemy 6dni po 9h to juz mamy 54h wiec automatycznie w drugim tygodniu jedziemy o te 9h krocej, rowniez nalezy pamietac ze w jednym tygodniu czas pracy nie moze przekroczyc 56h czyli 4dni po 9h jazdy i 2 dni po 10h jazdy i jesli w jednym tygodniu 56h pracujemy to w drugim tylko 34h aby nie przekreoczyc 90h. Z doswiadczenia wiem ze nikt nie pilnuje tych 90h w ciagu 2 tygodni tylko pracuje przez 6dni i pozniej dobowka. Nie mam skanera bo poskanowal bym ta ksiazke co mam jest bardzo jasno przejzyscie i czytelnie napisana.

_________________
MB :)


Tytuł:
Post Wysłano: 19 maja 2006, 11:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6327
Lokalizacja: Wrocław

momencik, bo mogę być źle zrozumiany, trzeba oddać tak, aby cykl dwutygoniowy miał w sumie 90 godzin przerw tygodniowych.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Tytuł:
Post Wysłano: 19 maja 2006, 11:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 mar 2006, 2:00
Posty: 198
Samochód: szybki ;)
Lokalizacja: STWua

Cytuj:
momencik, bo mogę być źle zrozumiany, trzeba oddać tak, aby cykl dwutygoniowy miał w sumie 90 godzin przerw tygodniowych.
90 godzin przerw tygodniowych ?? Chyba chodzilo 90godzin pracy ??

_________________
MB :)


Tytuł:
Post Wysłano: 19 maja 2006, 11:15
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6327
Lokalizacja: Wrocław

masz rację chodziło do czas pracy, który nie może przekroczyć 90 godzin.
przerwa tygodniowa może być skrócona nawet do 24h. robi sie to w ten sposób, że auto garażujące powiedzmy w Warszawie, według traczki spędziło weekend w Raszynie, dzięki czemu kierowca (oczywiście z meldunkiem nie Raszyn) przebywał "poza miejscem zamieszkania".


Tytuł:
Post Wysłano: 19 maja 2006, 12:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 gru 2005, 23:43
Posty: 445
Lokalizacja: Sosnowiec

Cytuj:
Z doswiadczenia wiem ze nikt nie pilnuje tych 90h w ciagu 2 tygodni tylko pracuje przez 6dni i pozniej dobowka.
To ile im wychodzi godzin pracy w ciagu tych dwóch tygodni? 6*9=54, 54*2= 108 Czy pracują po 108 h/dwa tygodnie?
a jak na to patrzy ITD lub BAG? Karaja za to przekroczenie 90 h czy przymykają oko?

_________________
Może się matka na jakiegoś kierowcę zapatrzyła, bo mnie do samochodów ciągnie...


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 3 z 162 [ Posty: 3235 ] Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5162 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 28 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: